Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    zat je te winny the poohpen?

2. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zo grappig. Iedereen roept maar... rust, ritme en regelmaat is goed voor de baby.
    HALLO...WHAT ABOUT THERE MOTHERS?

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Iik had ooit een stukje geplaatst over 'waarom wilde ik ook al weer moeder worden?'

Goed... nu ik bijna 4 weken moeder ben... de antwoorden.. mijn hernieuwde visie...

Weeën. Vloeken. Beenweeën, rugweeën, liesweeën. Vloeken. --> Ja.... er is geen fuck aan, dat hele bevallen niet. Snap nu waarom mannen niet zwanger zijn.
    Bevalling kan dagen duren. --> Als je de voorweeën meetelt zelfs weken! Waarom hebben ze dat niet verteld?
    De flamoes wordt paars tijdens de bevalling en dat beeld raak je nooit meer kwijt. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Inscheuren van de flamoes. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Hechten van de flamoes. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    De grootste glibberkikkerbonk ooit: de placenta. --> Ja... dat ding ziet er smerig uit!
    De placenta die de verloskundige onder je neus drukt terwijl ze glimlachend zegt: "Mooi hè?"
    -->Ik heb er nog foto's van? Interesse?

Hechtingen die gaan ontsteken zodat de flamoes in een teiltje met Biotex moet (die groene). --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Stinkende onstekingen aan de baarmoeder. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Baarmoeders die verzakken. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Naweeën. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Bloed. --> Bloed moet... bloed is goed!
    Heeeeeeele grote kraamverbanden. --> Tering... die dingen zijn ECHT groot. Complete hangmat voor Demelza
    En bloed. --> Nog steeds?
    Pijn bij het plassen en dus moet het handje vastgehouden worden. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Niet kunnen poepen door hechtingen en dus moet het handje vastgehouden worden. --> thank god op mijn blote knees... hier heb ik geen last van gehad!
    Enge kraamverzorgsters die de EO aanbidden en minstens 100 jaar oud zijn. --> Ze was geen 100, aanbidde niet de EO, maar ehm... LEUK IS ANDERS

Krampen. Veel huilen door krampen. Vaak krampen. --> Valt hier gelukkig nog mee
    Kotsen. Op je schouders. Op je buik. Op je arm. Overal. Vaak. Zure melk. -->Ja... ik krijg de lucht niet meer uit mijn neus. Wat ranzig zeg
    Over je heen zeiken tijdens het luiers verschonen. --> En ook dat doet ze! Maar alleen bij mij en oma. Nog niet bij papa
    Schijten in bad.--> Vandaag de eerste keer. Vies kind!
    Spuitluiers. Stront overal. OVERAL. Uit broekspijpen en zelfs tot aan de nek. Overal stront. -->Dat valt nog mee. Maar wel VEEL
    Baby's eerste zwarte poep. -->Toen lag ik nog in het ziekenhuis bed alsof ik was overreden door een vrachtwagen. Dus dit heb ik niet meegemaakt
    Echte dikke strontlucht zodra het eerste echte hapje is genuttigd. --> Dat duurt nog wel even
    Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. Huilbaby. En toch de volgende dag naar je werk moeten. --> Dat valt nog mee, en ik hoef nog niet aan het werk
    Inentingen, opgezwollen beentjes, armpjes en hoge koorts. --> Nog niet van toepassing
    Koortstuipen. --> Nog niet van toepassing
    's Nachts in het ziekenhuis zitten door vage hoge koorts en enge dingen. --> Nog niet van toepassing
    Hangmoeders op het schoolplein. --> Nog niet van toepassing
    Kutkinderen die komen spelen en je halve huis slopen. --> Nog niet van toepassing, of telt kut kraamvisite er ook bij?
    Kutkinderen die komen spelen en je kind treiteren. --> Nog niet van toepassing, of telt kut kraamvisite er ook bij?
    Merkkleding, schoolgeld (boeken!) duur speelgoed, Nintendo, Playstation, zakgeld, Breezers, vage vrienden, drugs, sex, alcohol. --> Voor mij of voor mijn kind? Als het voor mij is dan is het nog niet zo verkeerd...

Placenta's die er niet uit willen komen. Lig je daar met die baby, hoera klaar.... NEE! Je moet naar de O.K., omdat die glibberkikker niet los wil laten en je half dood ligt te bloeden! --> Lang leve de keizersnede
    Totaal ruptuur, van je pruim tot aan je anus uitgescheurd. Lig je daar met die baby, hoera klaar.... NEE! Je moet naar de O.K., omdat je longen bijna uit je doos hangen! --> Lang leve de keizersnede

Tieten die melk spuiten. --> ja.... is kut
    Tieten waar je kool uit de vriezer op moet leggen omdat ze godsgruwelijk veel pijn doen door de stuwing. --> Ik doe niet aan kool, maar het is wel gewoon kut
    Sexy voedingsbeha's. --> Sexy is een woord wat gewoon niet meer van toepassing is bij/op mij
    GROTE onderbroeken waar die kraammatrassen nét in passen. --> Sexy is een woord wat gewoon niet meer van toepassing is bij/op mij

Bloed langs je benen. --> Sexy is een woord wat gewoon niet meer van toepassing is bij/op mij
    Vliezen die knappen terwij je net op bed gaat liggen. Hmmm, vruchtwater (mét stront misschien wel!) in je dekbed! --> Gelukkig was dat hier niet het geval...
    Aambeien door het persen. --> Lang leve de keizersnede
    Stront tijdens het persen. --> Lang leve de keizersnede
    Stront in vruchtwater van baby. Die geur krijg je nooit meer uit je neus. --> Heb het niet eens meegekegen hoe het eruit zag bij mij of hoe het rook...
    Navelstreng die te lang blijft zitten aan baby's buikje, maar al wél gaat rotten. Lijkenlucht anyone? --> Gelukkig ook geen last van gehad...

Met andere woorden... het valt allemaal best mee!

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Jah!!What about them??!!!

Ik ben voor rustige regelmatige ritmische moeders!!!

5. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

hahah jij kunt het ook allemaal mooi verwoorden... je vergeet nog na 3 maanden.....haren als een punk...wallen onder de ogen en ojee...je lichaam.....

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik ben daar ook wel voor, maar dochterlief beslist er anders over :)

7. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ehm.... dat heb ik nu al? Heb ik dat dan over 3 maanden nog steeds.
    Fuck... dan valt het allemaal helemaal niet zo mee ;)

8. sonya one love

hebben julli dat ook...mijn dochtertje kan soms uit het niets in haar slaap kei hard gaan huilen.
    als ik dan over haar bolletje streel is ze weer stil!1
    zal zon kleintje al kunnen dromen?

9. sonya one love

nee hier nog steeds...mijn dochtertje ligt altijd mooi te wezen in de wandelwagen en als mensen in de wagen kijken krijg ik veel complementen...maar als ze dan zien wie de wagen bestuurt
    zijn ze ineens stil...
    volgens mij is een vogel verschrikker nu niets bij mij hahahhaha

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik zal wederom mijn mond maar weer houden..Al ben ik enorm gneigd om mijn versie ook te plaatsen ;) Dan blijkt het ineens helemaal niet mee te vallen!!

Oh god I'm such a drama-queen!

11. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Sonya... grappig... vogelverschrikker. Doe je toch nog wat nuttigs achter die wagen ;)

Over dat dromen en die gilletjes hadden we het gisteren al...
    Ukkies verwerken dingen tijdens hun REM slaap. Dus ja... ze dromen wel. Ik hoor altijd heel veel geluidjes als ze slaapt...

12. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Yeah, ze dromen echt de meest mooie dromen volgens mij! Devin krijst en gilt en huilt en lacht en weetikveelwatzeallemaalnietdoet als ze slaapt..geweldig om te zien! (vooal dat lachen, dan denk ik maar dat ze over kleine eendjes en madeliefjes en jonge poesjes enzo droomt)

Waarschijnlijk verwerken van gevoelens/indrukken/emoties/geluiden etc etc. haar hersentjes moeten alles nog rangschikken natuurlijk

13. sonya one love

oke...maar ook zo dat krijssen...ben zo bang dat ze zich herrinnert wat er allemaal met haar is gebeurt :confused:

14. sonya one love

kreeg vanmorgen het nieuws dat mijn vriendinnetje...die jullie op de hoogte hield toen ik in het zhuis lag ook zwanger is!
    ben zo blij voor haar!
    ineens kwam het gevoel weer boven dat ik die dag had toen ik net wist dat ik zwanger was...de wereld was ineens zoveel mooier :)

raar he en nu zijn we allemaal 24 uur 365 dagen moeder ;)

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow, ik heb het gevonden. Voor de kinders geldt 3 x R.
    Rust, ritme en regelmaat.
    Voor de moeders 3 x v.
    Voeden, verschonen en vervelen!

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik ben weer slaaf...
    Ga weer mijn mooie meisje vertroetelen (he, dat is ook een v).

TOT LATER (ofzo)

17. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik denk niet dat je daar over in hoeft te zitten hoor. Ze 'herrinnert'zich in die zin ook nog helemaal niks. Ze ervaart alleen maar en vanaf de geboorte gaat ze langzaamaan heel primitieve herinneringen aanmaken. (bijvoorbeeld jou stem, je geur etc etc, maar echt nog niet dat ze in beelden terug kan denken aan wat er allemaal gebeurd is)
    Dat is het grote voordeel voor baby's. Moeders herinenrin zich de bevalling enzo, baby's godzijdank niet.

ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor..de basis van haar herinneringen leg je nu..dus vooral veel lief zijn, vertroetelen, knuffelen, genieten, zingen en zo vooortssssssss

18. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Oh wat leuk voor haar! Feliciteer d'r maar van ons.

Inderdaad dat gevoel toen je de eerste dag wist dat je zwanger was..

wauw, onbeschrijflijk..Ik liep over straat, op zoek naar een winkel waar ik een leuk kadootje voor 'papa'kon halen..en had echt het gevoel dat iedereen aan me kon zien welk enorm groot mooi wonderlijk geheim ik bij me droeg!

Zo heerlijk, zó bijzonder hoe je je dan voelt..

19. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja! Ik schrik me rot als ze dat doet, weet niet of ze al kunnen dromen...

20. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Mijn meisje wilde nog helemaal niet wakker worden. Het was gewoon omdat ze had gespuugd. En ze slaapt weer lekker verder.

Jeee, ik heb afgelopen weekend toch een aantal advertenties geplaatst enzo...
    Dat werpt zijn vruchten af. Heb al 4 geïnteresseerden. Dus dat gaat de goede kant uit!

Deel Deze Pagina