Hallo, ben dus niet gaan werken. Bij de huisarts geweest, mijn medicijnen zijn verhoogd (verdubbeld!). Heb ook een doorverwijzing voor een psycholoog gekregen. En ik heb de arbodienst gebeld, ga even overleggen met een bedrijfsarts of ik op therapeutische basis kan werken voorlopig. Dit heb ik ook gemaild aan mijn baas, hopelijk heeft hij begrip en houdt hij op met zeuren. Morgen moet ik wel; ik heb met mijn stomme kop weer toegezegd een groepje studenten te begeleiden. Waar ik nu het meeste mee zit: hoe vertel ik vanmiddag als ik Sverre van het KDV ophaal dat ik nog niet ben gaan werken?!
Waarom moet je dat vertellen dan? Je hoeft toch geen verantwoording af te leggen over wat je diet in de tijd dat Sverre op het kdv zit?
Jaaah, dat was ook mijn eertse gedachte. Al wil je de hele dag flikflooien met je minnaar en achteraf nog even langs de sauna en onder de zonnebank... Je betaalt gewoon voor de tijd dat hij daar is, je bent niet verplicht om te gaan werken Wel heel goed dat je even een stapje terug doet. Hoop voor je dat de medicatie snel aanslaat. En zeurende bazen: niks van aantrekken. Je werkt voor jezelf en je gezinnetje en niet andersom
Mijn baas reageerde nogal begripvol. Gelukkig maar. Ik kan alleen pas op 16 oktober bij de arbo-arts terecht! Nou ja, in de tussentijd zie ik dan wel wat ik doe. Het voelt gewoon niet goed om nu thuis te zitten. Net alsof ik het net op het allerlaatst toch niet aankon ofzo.. Sverre is nu naar het KDV, ik ga maar even proberen te slapen. Ben echt heel verkouden aan het worden, heb hoofdpijn, zere keel, dikke klieren. Nou ja, wat iedereen zo'n beetje heeft hier!
Lieve Karlijn, ik vind het heel goed van je dat je je hebt ziekgemeld. Het is ook goed dat de HA je medicatie veranderd heeft. En je hebt aan niemand behalve jezelf verantwoording af te leggen! Je hoeft dus ook niet te bedenken 'hoe' je straks uitlegt dat je niet bent gaan werken! Je zegt gewoon 'dat' dat zo is, en zelfs dat hoeft niet! En verder, slaap lekker, doe rustig aan. Dat groepje studenten van morgen dat je moet begeleiden, kun je dat niet ook afmelden/overdragen? Zou eigenlijk wel beter zijn, is vast rustiger voor jou, anders ga je dáár weer tegenop zien. Als niet, hou je dan voor dat je alléén die studenten spreekt en daarna weer subiet naar huis gaat. Of je komt na afloop eerst even langs bij mij, je bent altijd welkom! Ik ben alleen wel tussen 11 en 14 weg met Tica, ik ga haar op school showen. SMS, PB of mail maar. Dikke knuffel!
Wat maakt dat nou uit? Je betaalt ervoor hoor! Wij geven ouders ook vaak de tip om de kinderen ook zo nu en dan te brengen als ze niet hoeven te werken. A is de regelmaat goed en B hebben ouders ook even tijd voor zichzelf. Sverre staat toch al ingepland.
En ook al was het zo dan heb ik toch meer bewondering voor iemand die gewoon eerlijk toe durft te geven dat het gewoon niet zo loopt als je zou willen, dan iemand die te veel hooi op zijn vork neemt en dan veel dingen doet maar niet goed. Jij en Sverre zijn er beter bij gebaat als je nu eerst eens rustig aandoet en kijkt dat je het leven met een kind in goede banen hebt en je werk dat komt dan wel. Ziek nu eerst maar eens goed uit en dan bekijk je het geheel op nieuw.
hoi meiden Ben bij 511, maar hoor boven geluiden dus ga eens ff kijken. Vaak is ze al wakker, maar ligt maar wat te frutselen. Vind als ze wakker is, mag ze ook lekker beneden zijn! Enne toen ik har naar bed bracht en beneden de babyfoon aanzette was ze heel veel aan het vertellen. Dus ik terug naar boven en gluren door het sleutelgat.... lag ze met grote ogen hele verhalen tegen de olifant op de kast te vertellen! Ik moest echt verschrikkelijk lachen, maar durfde niet hardop... de tranen liepen over mijn wangen! niva: denk inderdaad dat een goede balans vinden in het eten ook kan bijdragen tot gewichtsverlies. En regelmatig eten is ook goed, maar niet meer na 19u! En als Zoë na de fles nog ff op schoot zit, pulk ik gewoon het stof tussen haar tenen uit. Trouwens in badje spreidt ze haar teentjes ook en friemel er dan ook vlug aan! Wat een ontzettend leuke foto's! keizersneelitteken: ik scheer me er zelfs al gewoon overheen hoor.... kar: hoe was je eerste werkdag? Heb aan je gedacht hoor meissie....... Speen: Zoë wil kuist die ronde niet hebben! samenvattingen en blijlezen: vind het niet erg hoor dat ik soms niet kan bijlezen, metname van donderdagmiddag tot maandagmorgen, hihi! Kijk wel en ga daarna rustig weer verder! Kan jullie echt nog niet missen, tenzij jullie mij natuurlijk kwijt willen! tomenjerry: tjee meid, kan me voorstellen dat je je doodgeschrokken bent! twinny
Waarom is dat erg? Je kan het toch ook even niet aan? Dat is niet anders meid! Ik vind het goed dat je stappen hebt ondernomen.
Nou we hebben gezwommen! Ze vond het geweldig! Zo leuk! We waren met 4 babies van de zwangerschapsgym en alle vier vonden ze het leuk. Ze heeft de hele 'les' volgehouden en werd niet blauw! (gelukkig maar) Ze ging heel actief spartelen alsof ze echt ging zwemmen. Die andere meiden vonden dat ze zo ontzettend goed haar blik vast hield op mij. Ik vet trots, want we hebben inderdaad heel leuk en goed contact als we spelen. Na het zwemmen nog lekker met mama in het bubbelbad gezeten! Als een blok slapen daarna natuurlijk, happie eten en nu weer in bed. Chris was mee en heeft een berg foto's gemaakt. Spam zal volgen! Dit is een week van de nieuwe dingen: Dagverblijf, zwemmen en een fotoshoot morgen. Wel allemaal leuke dingen! Het is net of ik alles nog gauw in de laatste weken van mijn vakantie prop!
ze was nog niet wakker, ga nu nog maar eens kijken. Hier ook zo verkouden, mijn moeder komt vanmiddag nog ff langs, kan die watmeer naar Zoë kijken en ik ff dutten miisschien... Sterrekind: leuk dat je weer ff voorbij komt. Gewoon af en toe ff langswippen hoor! pienie: jammer genoeg woon je niet in de buurt. Lijkt me wel interessant die gebaren. beebie: hoe was het zwemmen? tanya: fijn dat alles zijn gangetje gaat. Hier ook 3 deuren verder een dikke buik, ze moet nog 5 wkn. Ben benieuwd of Zoë een vriendje of vriendinnetje erbij gaat krijgen! Enne hb je nog lekker gedouched? tweety: leuke filmpjes en zo herkenbaar. Genieten is dat hè! vlinder: fijn dat werken wel leuk was, tis inderdaad balen als je haar dan maar erg kort wakker ziet. Enne Zoë heeft zowel bij de eerste als tweede prikjes nergens last van gehad, dat kan dus! kar: goed dat je voor jezelf aan het zorgen bent. Hopelijk slaat de medicatie goed aan en krijg je snel een afspraak bij de psycholoog! Enne, je hoeft je toch niet te verantwoorden bij het kinderdag verblijf! Ik breng Zoë ook op donderdagmiddag omdat ik naar therapie moet en de gemeente wil zelfs extra dagen voor me inkopen als het slechter gaat en ik meer alleen tijd nodig heb! Beterschap....
Niva, bedankt voor je samenvatting! En als Tanya ook zo nu en dan eentje maakt is dat wel heel handig. Vooral als straks de meesten weer werken en dus niet dagelijks kunnen inloggen. Twinny, natuurlijk willen we je niet kwijt! Ik niet in elk geval. Eén ding snap ik niet, mag ik dat vragen? Waar ga jij zo structureel een paar dagen per week heen dat je dan sowieso niet op het forum bent? Of neem je gewoon lekker vrij van het forum dan? Iedereen bedankt voor de info over de keizersnede. Alleen doet jullie huid het kennelijk beter daar dan de mijne, hier blijft het wat droog of juist ...eh ...plakkerig ofzo. En die bobbeltjes doen zéér! (Normaal stel ik me niet zo aan hoor, maar dit is een wònd, daar ben ik een beetje bang over. ) Insmeren met bodylotion deed ik altijd al, er weer overheen scheren durf ik niet, dus het ziet een beetje gek uit daar nu want de rest werk ik al wel weer bij . Ik zal zo eens vochtinbrengende crème gaan halen. Als het zo blijft ga ik anders maar bij de HA langs! Pienie, wat leuk dat je in Leiden woont! Dat vinden wij een hele leuke stad. We hebben er veel vakken gevolgd en bleven dan vaak daarna nog zo lang mogelijk hangen. Wietske, wat vreselijk eng dat je Quinty zo in bed vond. Zou het zo'n slaap-apneu kunnen zijn geweest? Brrrr. Ga je naar de HA hiermee of is dat misschien overdreven van mijn kant... Tanya, grappig dat Ruben nu wel weer goed doorsliep. Nou ja, baby's zijn net mensen en zijn dus niet elke dag in dezelfde bui. BTW, wat een stomme bakkersvrouw was dat een paar dagen geleden zeg! En ik snap dat je met gemengde gevoelens naar je zwangere buuf kijkt. Ik betrap mezelf ook op allerlei verwarde gevoelens en gedachten als ik een zwangere tegenkom. Kweetniet precies waarom... Hier is het wat druk, ik ben Tica aan het wennen aan haar oppas-oma en opa (mijn ouders). Ze komen zo nu en dan een middagje hier voor haar zorgen nu, en ze is ook al een paar keer bij mijn vader geweest (ze heeft daar haar eigen kamertje). En ja, het is niet de bedoeling dat ik dan de hele tijd over hun schouder meegluur, dus ga ik maar fietsen of shoppen. Shoppen is leuk, maar dat fietsen is gewoon training. Man, dat gaat nog zó moeizaam! Dus is het juist goed voor me, ik moet straks toch weer op de fiets naar mijn werk...