Ik kom weer zomaar binnenvallen. Weer niet bijgelezen. Sorry hiervoor... Ik denk ook dat ik me ga terugtrekken van de lijst. Ik vind het niet leuk als ik jullie niet kan volgen en hier alleen af en toe mijn neus kom laten zien. Wil even iedereen die weer aan het werk is gegaan succes wensen. Heel stom, maar ben jaloers op jullie. Waarschijnlijk zullen anderen jaloers op mij zijn, vanuit huis werken en altijd tijd voor je kind hebben. Maar het lijkt mij zo lekker om uit huis te zijn, kind naar de creche en echt even met volwassenen zijn, niet meer alleen babypraat. Gewoon even Eveline zijn. Op het moment zit ik er vreselijk doorheen. Om heel eerlijk te zijn ben ik af en toe bijna bang dat ik haar wat aan ga doen als ze weer zo tekeer gaat. Iedereen krijgt een glimlach van haar, tegen iedereen kletst ze en als ze bij mij is wil ze echt alleen maar eten. Meer ben ik niet voor haar. En dat steekt me op het moment heel erg. Had vanmorgen niet eens tijd om te douchen want het was echt alsof het luchtalarm afging. Tandenpoetsen met haar in mijn armen. Kan gewoon niets hebben op het moment want ze komt op het moment 3 x 's nachts. Verder overdag vaak om de 2 uur. En ik heb van alles gedaan, langer ophouden, voeding rekken, na het eten boertje laten en tien minuten daarna op bed gooien... maar niets werkt. Als ik niet thuis ben dan gaat het wel goed. Krijg echt het gevoel dat ze een hekel aan haar eigen moeder heeft. Maar goed, dan is ze niet de enige, haar moeder heeft op het moment ook een hekel aan zichzelf. Ik kan het gewoon niet. Had gewoon geen moeder moeten worden. Goed, ik ga het luchtalarm maar weer uit bed halen. Heb het nu weer lang genoeg genegeerd. Ik zal proberen vaker aanwezig te zijn en te reageren, gaat dan niet dan zal ik afscheid nemen omdat ik het niet leuk vind om alleen over onze problemen te praten! Kus van een zwaar gefrustreerde en doodmoeie moeder (waarvan haar kop ook nog eens vol snot zit)
Heeee, luchtalarm is gestopt. Ik kon zelfs de samenvatting lezen! Top zeg zo'n samenvatting. Ik las ook dat Karlijn nog niet is gaan werken. Ik kom er zelfs niet eens aan toe om haar te spreken. Ik voel me echt zoooo slecht hierover. Verder heb ik van de week naar 'try before you die' gekeken. En dit was de eerste keer dat ik keihard heb gehuild om mijn keizersnede. Want die bevalling daar... dat ze de baby op haar buik kreeg, de navelstreng doorknippen etc... Dat heb ik gemist! Je kind maar een minuut op je operatieschort is te kort. Geen naakt lichaam van je kind, al helemaal in doeken verpakt. En voordat je weer dicht bent en op de afdeling bent... dat duurde te lang. En dan kom je daar... dan is de halve wereld er al. Mijn moeder, mijn schoonouders, mijn zwager en iedereen heeft mijn kind al eerder bewonderd en vastgehouden dan ik. En pas na 2 dagen een naakt lichaampje van je kind zien... Nee... ik heb geen moeite met de bevalling gehad, maar met de gevolgen ervan. Geen moment waarop ik even met Jerry kon genieten, met zijn drietjes zijn, champagne drinken en een beschuitje eten. En nu ik dit vertel baal ik er alweer van. Laten we het er maar op houden dat ik op het moment een labiel wrak ben!
Lieve Eef! Ik heb je al een sms gestuurd maar wil nog even zeggen dat ik het heel jammer zou vinden als ik je posts hier moet missen. Bedacht gisteren nog dat ik het al weer even geleden was en ik benieuwd was naar je/jullie. Dan maar niet bijgelezen hoor! Die tijd komt wel weer! Het forum moet leuk zijn, geen verplichting! Voel je niet verplicht om alles gelezen te hebben! Heel dikke knuffel vanuit Hoorn!
Oh wat leuk zeg! Wat is ze heerlijk aan t babbelen. Kreeg helaas wel steeds storing, dus ik heb hara horen babbelen met flinke stotters erdoor Dat difrax ding (die ster) heeft Devin ook. Gekregen van collega'tje. Die vindt ze geweldig, ze wrijft m zelf ook over dr gezichtje enzo..Iris ook?
Weet dat ik niet verplicht ben. Maar... iedereen heeft het straks druk. Dan is het leuker om posts te lezen van mensen die ook de moeite nemen om jouw posts te nemen. Anders is iedereen straks langs elkaar heen aan het l*llen. Ik hou mijn hyves wel bij, daar hoef ik niet zoveel terug te lezen Maar verder heb ik gewoon amper tijd voor internet. Ik zou zo graag een gewone baan hebben op het moment. Terwijl ik weet dat ik straks echt mijn eigen tijden kan maken en echt relax kan doen. Maar ja... ik weet gewoon even zelf niet wat ik precies wil. Weet wel dat ik dit op dit moment even niet meer wil.
Goed van je meid! *applaus* Heel assertief en verstandig! Hmm hoe je dat verteld? Tja..je kan gewoon zeggen dta je nog niet helemaal fit bent en dus besloten hebt nog even niet te gaan werken toch? Ze hoeven niet alle ins en outs te weten lijkt mij.. Ik vind t heel knap van je!
KLinkt als ene gezellig alternatief pienie..flikflooien met je minaar en dan nog effe aansluitend naar de sauna en de zonnebank..Hmmm..Ik denk dat ik devin ook maar naar de creche stuur
Maar beebie... ik mag toch niet klagen? Ze is gezond en eigenlijk loopt het ook allemaal best goed. Ik hou er helemaal niet van om te klagen. Er zijn erbij die het veel slechter hebben. Maar ik had gewoon geen rekening gehouden met een keizersnede en het viel me zo rauw op mijn dak. Heb het gevoel dat ik op het moment alleen maar kan klagen.
Ik begrijp dat een eigen bedrijf opzetten heel veel tijd kost, dat is logisch. Maar denk aan jezelf! Een paar dagen in de week er even niet (zoveel) mee bezig zijn is ook geen ramp. Misschien is dit wel Demelza haar manier om aandacht van je te eisen. Misschien voelt ze dat je het druk hebt. En dan ook nog eens die frustratie van het voeden. Moraal van dit verhaal: Relax en denk aan jezelf! Je werk is belangrijk, maar jij en je moppie nog veel belangrijker! En vaste klanten heb je toch al!
Eef.. Wat moedig van je dat je zo eerlijk en open verteld over je teleurstellingen en je verwachtingen en de moeilijke momenten die je hebt met Demelza. Het is niet makkelijk toegeven of erkennen aan jezelf, laat staan aan anderen, dat het niet helemaal is zoals je verwachtte enhoopte en dat het voornamelijk erg zwaar kan zijn en uitputtend om een kleintje te verzorgen, te liefhebben, te troosten en aandacht te geven. Het is voor iedereen zwaar, al zal de ene baby iets emer huilen dan de ander. Ik ben blij dat Devin nooit lang huilt en al helemaal bijna nooit schreeuwt als ze huilt..Want de keren dat ze dat wél deed zat ook ik met mn handen in het haar en ik heb zelfs een keer geroepen : "Devin hou alsjeblieft op!"en haar in de wieg gelegd waarna ik jankend ben weggelopen.. Ik voel me daar nóg schuldig over, maar besef en weet ook dat bijna alle mama's dit zullen herkennen. Ook dat voedings'probleem'wat je hebt met demelza herken ik wel, al slaapt mijn meisje godzijdank elke nacht gewoon wél lekker..en daraom raak ik niet uitgeput en jij wel. Neem het jezelf niet kwalijk en neem het demelza niet kwalijk..Jullie moeten beide balans zien te vinden en die is er duidelijk nog niet. Je bent natuurlijk ook een hele 'cariereswitch'gaan maken ineens en voor jezelf begonnen..ook dat vergt enorm veel van je. Ik denk dat je misschien rustiger aan moet willen doen. Ik denk dat je nu misschien af en toe even moet accepteren dat je dagen in het teken staan van demelza en dat de tijd voor jezelf eventjes verdwenen is..dat komt welw eer terug, maar nu nog even niet blijkbaar..Néém die tijd ook en geniet daravan zoveel je kan (al is dat maar een heel klein beetje, absorbeer dat geluk) Ik klinkt als een goeroe nu..dat is niet mijn bedoeling, maar ik vind het zoooo rot voor je dat je er zo doorheen zit...maar vooral dat je het jzelf en/of Demelza kwalijk neemt. Ze zal je zeker geen rotmoeder vinden en geen hekel aan je hebben en dáárom om de twee uren willen voeden meid! Wellicht is het tegenovergestelde logischer. Ze wil graag bij je zijn, dicht bij jou. En wat is er nou dichter bij en geborgener en intiemer dan heerlijk tegen mama aan liggen drinken. Heb je trouwens lichamelijke dingetjes uit laten sluiten? Voeding werkt ook geruststellend en troostend en verzachtend en slaapverwekkend enzo..Dus het zou ook nog kunnen zijn dat ze door die voeding alleen rustig wordt.. Nou ik wens je in elk geval heel veel sterkte, laat je hoofd niet hangen, je bent een hardstikke goeie mama voor demelza en hier lekker blijven postten hoor. Uiteindleijk zal bij jou ook weer de tijd en ruimte komen om op anderen te reageren..
Wie heeft bepaald dat je niet mag klagen? Tuurlijk zijn er mensen die het veel slechter hebben en een moord zouden doen voor jouw problemen, maar dat neemt niet weg dat jij er nu mee zit! Mijn enkel ligt in puin, mag dan niemand meer tegen mij zeggen dat ze last van hun enkel hebben? Die heeft dan net zo goed last! Anders, maar net zoveel recht op klagen als ieder ander! Ga je je ook daar nog eens schuldig over voelen!?!? Niet doen! Echt niet! Ik ben zo blij dat ik geen KS heb gehad, dat is een fucking grote buik operatie! Allicht dat het rauw op je dak is komen vallen na een zware periode van fop weeën en pijn en weet ik het niet wat nog meer!
Hmmm..dat was wat ik wilde zeggen maar waar ik een heel a4'tjevoor nodig had Ik sluit me hier bij aan..
Ik ga als spuit 11 op de samenvatting reageren. Ik lees dat het met de meeste gelukkig goed gaat. Hele verhalen vertellende beebs, lijnende mama's, mama's die de controle wat durven loslaten. Zie dat dus meerdere dat programma van bnn hebben gezien en er moeite mee hebben. Vanaf 18 oktober komt er een programma over zwanger zijn op de ncrv. Ze volgen 100 stellen die zwanger zijn, zwanger willen worden en ook stellen die in de medische malle molen zitten. Ben hier wel benieuwd naar. speentje werkt hier ook niet meer. Ze heeft haar handen ontdekt en doet het liefst haar hele hand in haar mond. En duimen doet ze op een ingewikkelde manier. Helaas.... had liever dat ze niets in haar mond stak. Lex, lekker dat je naar Italie gaat. Wanneer ga je? Niva... bedankt voor de samenvatting!
Haha, Niva... Nu moet niet iedereen denken dat ik dat doe nu mijn dochter vandaag op de creche is hoor! Ik ben gewoon mijn caravan aan het uitsoppen en de was aan het bijwerken. Zoonlief is wel gewoon thuis. Evelien, wat vervelend voor je meid... Die eerste paar weken kunnen zo slopend zijn dat het soms een beetje teveel kan worden. Maar geloof me: je gaat er écht weer van genieten hoor. Ik had ook zo'n meid met pit en bij vlagen heb ik nog steeds van die momenten dat ik haar wel wat kan aandoen. Ik moet dan echt even weglopen bij haar, want ze kan erg zuigen. Máár, het leuke ervan is dat het een lekker eigenwijs kind is dat me vaak aan het lachen maakt, gezellig is en het is noooooit saai met haar! Ik was na 10 weken met haar echt lichamelijk en geestelijk gesloopt en heb toen gezegd dat er echt iets moest gebeuren, dat ik het anders niet meer trok. Dagenlang met haar op mijn arm gelopen, 's nachts om de beurt met haar zitten... Wij zijn gaan inbakeren waardoor ze ging slapen (dat was ons probleem). Niemand heeft ooit gezegd dat je continu moet genieten en niemand houdt van zo'n 'luchtalarm'!. Ik denk dat je behoefte om eens de deur it te gaan erg verstandig is. Gewoon even plannen! En misschien moet je eens overwegen om de borstvoeding te verminderen zodat ze niet meer zo sterk op jou reageert... Mijn luchtalarmpje (deze keer heb ik een heel rustige en geduldige baby gelukkig) ligt te brommen in bed dus ik ga hem even voeden.
Karlijn Nu ben je als het goed is lekker aan het slapen. Ik vind het goed van je dat je nog niet bent gaan werken, en die dag morgen met die studenten overleef je ook. Ben heel benieuwd of de medicijnen nu beter hun werk gaan doen. En beterschap! Eveline Ik zat laatst nog aan je te denken (doe ik eigenlijk heel vaak, als ik denk van Hé die en die zijn niet lang op het forum geweest zijn ze er ineens weer). Pas je op lieverd dat je geen PND gaat krijgen? Je bent niet verplicht om mee te lezen, ik zou het ook heel jammer vinden als je weg gaat. Hang in there girl! Vlinder Ruben had ook helemaal geen last van zijn (1e) prikjes, dus het kan gewoon. Tweety Ohhh wat een lief filmpje. Ruben is niet zo'n prater. Twinny Ik zou ook helemaal in een scheur liggen als Ruben zo zat te praten, lijkt me echt he-le-maal geweldig! Enne, ik heb nog heerlijk gedouched Chantal Leuk dat babyzwemmen zo leuk was! Hoe ging het met de zwemluier? Kon je merken dat ze er eigenlijk nog te licht voor was? Loltsje Ik had de samenvatting ondertussen al goed veranderd Niva Tnx voor de complimenten van Rubens kleren, hij heeft vandaag weer een leuke combi aan. Heb een foto gemaakt met de webcam dus de kwaliteit is niet zo goed: Sinds vanmorgen heb ik een link onder mijn banner staan, dus voor iedereen ALLE SAMENVATTINGEN KUN JE ZIEN VIA DE LINK ONDER MIJN BANNER! Ik zal ze proberen zo up to date mogelijk te houden! Verder bekruipt me het vreemde gevoel dat de hele groep uit elkaar aan het vallen is...
Sorry Lex, heb ik ook nog helemaal niet op gereageerd! Super lekker dat jullie op vakantie gaan. Ik begreep wel dat jullie nog aan het zoeken zijn welk resort het nu precies gaat worden toch?