Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Jullie zijn lief. Gelijk weer tranen hier.

Het stomme is... Demelza is een voorbeeldig kind. Huilt eigenlijk nooit of zeer weinig. Alleen als ze huilt dan is het heftig. En dat is altijd als ik alleen ben.
    En ik geloof niet dat het iets lichamelijks is. Ze poept goed, ze heeft geen krampjes meer, ze spuugt niet meer en is grotendeels vrolijk. Alleen... niet tegen mij. Bij mij zit ze gewoon lekker. Geef ik haar aan iemand anders dan lacht en kletst ze.
    En het maakt niet uit of ik op mijn kop ga staan, een clownskop trek of gewoon uit mijn neus vreet, ze moet me gewoon niet meer.

En ja, ik heb het wel druk, maar juist omdat zij zo 'lastig' doet heb ik het drukker. Kom ik niet aan mezelf toe. Want ik neem echt de tijd voor haar als ze huilt. Als ze me nodig heeft!

Ben ff weg, Jer komt thuis

2. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja ze was wel al de kleine kant, maar goed, dat is niet anders. Was wel grappig want ik sta met één van die andere moeders te praten en haar dochter had geen luiertje aan. Ik: Ben je niet bang dat ze gaat plassen of poepen? Zij: Ach nou plassen is niet zo erg! Begint die kleine spontaan te plassen! Maar ff douchen voor ze het water in gingen!

Leuke combi! Erg leuk t-shirt!

Nicci wordt wakker... ff kijken of het menens is....

3. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Oooohww dat is inderdaad ook en errrrug gaaf 'setje'wat ie nu aan heeft. Leuk zeg, heb je dan ook altijd zo'n zin om met m naar buiten te gaan en aan de hele buurt te showen..gewoon puur omdat ie er in deze kleertjes nóg weer mooier uitziet? :)

Verder
    bekruipt mij dat gevoel ook een beetje, vandaar dat ik over de samenvattingen begon..Wel logisch, mensen gaan werken en pakken hun leven weer op. Denk dat t uiteindleijk zo zal gaan dat er af en toe nog gepost wordt en af en toe gereageerd wordt maar dat t forum bij iedereen steeds meer op de achtergrond zal raken..

JODY
    waar ben je? ik mis je :) Nou ik hoop maar dat 't goed gaat!! Je bent ook alweer een tijdje aan het werk en druk hou je dat een beetje vol? En je had zo'n moeite met je gewicht/ lichaam ook toch? Ben je al wat afgevallen of weer gaan sporten? (vertel me dan effe wat je geheim is hihi..)

4. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Evelien, het is juist heel goed voor jezelf om zo nu en dan een post te schrijven.
    Bijvoorbeeld om eens op te schrijven hoe je je over de KS voelt. Het ìs ook moeilijk, zeker omdat je er niet op voorbereid was. En wat je net zegt, het duurt dágen voordat je je kind voor het eerst zonder kleertjes ziet. Bij mij pas op de 4e dag...:cry:

Maar je had heus wel moeder moeten/kunnen worden! Dat Demelza moeilijk is wordt misschien verergerd doordat jij niet happy bent. Maar daar moet je je niet schuldig over voelen ofzo hoor :(, maar het als een signaal zien om tòch wat meer afstand te nemen van die dingen die je stress veroorzaken.

Dus lekker gaan paardrijden, Demelza zo nu en dan bij iemand anders laten en voor jezelf dagen of dagdelen inplannen dat je niet met je bedrijfje bezig bent. BTW, ik vind het echt stoer dat je voor jezelf wilt beginnen. Echt, ik vin je een hele stoere mama en hoor graag zo nu en dan hoe het met je gaat. Gewoon even blijven ego-posten, bijlezen komt wel weer en is minder belangrijk, het gaat soms gewoon om het van je afschrijven en delen.

Hug! :D

5. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Het gaat echt goed komen! Echt!

Ik pluk Nic uit bed en spreek jullie later!

Morgen minimeeting! \:D/

6. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ik sluit me bij beebie aan hoor.Ik denk écht dat t haar manier is om je aandacht te eisen...Niet effe snel tussendoor, maar de volledige aandacht..
    Succes meid..en nee ze heeft geen hekel aan je, daar steek ik mijn hand voor in het vuur!

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Top die samenvattingen!
    Thanx lieve schatten. Ik trek het niet meer om bij te houden merk ik en daar baal ik wel een beetje van, maar ik kán het niet bijhouden, dus ik móet me er wel bij neerleggen. Snappen jullie me nog ;) ?

Hoop dat je de rust kan vinden Kar. Ik kan verder weinig toevoegen aan wat de meiden al gezegd hebben.

Eef ook voor jou sterkte.

Ik weet niet precies wat er allemaal aan de hand is (heb te veel gemist vrees ik), maar ik denk wel aan jullie!

Zo denk ik ook regelmatig aan Niva, Miep, Vissie, Chantal, Irena, Sterrekind, Twinny, Tanya, Vlinder, Tweety en Pienie (erg gevaarlijk natuurlijk om allemaal namen te noemen, want de kans is groot dat ik iemand vergeet :oops: , alvast sorry daarvoor).

Hier gaat het verder wel goed. Mick is en blijft een heerlijk ventje! We hebben inmiddels onze nieuwe auto en die rijdt héerlijk! Tussen Ruud en mij gaat het nog niet helemaal zoals ik zou willen, maar dat zal ook wel weer bij trekken. Ik ben druk met het werk en voorbereiden van lessen/vergaderingen enz.
    Ik wil wel even kwijt dat ik sinds vorige week vrijdag (dus bijna 2 weken nu) 4 kilo \:D/ ben afgevallen en voordat jullie allemaal over me heen vallen dat dat te veel is in 2 weken: Ik ben wel heel verstandig bezig hoor. Ik krijg alles binnen wat ik binnen moet krijgen, maar meer ook niet =; . Ik voel me er goed bij en ik kan al merken aan kleding dat ik ook cm kwijt raak. Verder sport ik nog wel regelmatig en alles is goed vol te houden. Ik heb het alleen kouder, maar dat kan natuurlijk ook door het weer komen :-k .
    Volgens mij is er alweer het een en ander gepost terwijl ik met mijn berichtje bezig ben. Dat ga ik maar eens even lezen...

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Hier ben ik! Lief dat je aan mij denkt!
    Ik had al een klein tipje van de sluier opgelicht in mijn vorige post.
    Hoe is het met jou?
    Wacht even....Ik doe je zo een pb....

9. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

Aug 3, 2007
    123
    0
    0
    Onderstaande las ik last bij 'baby en dreumes'. Maakte veel indruk

Lieve papa en mama,

1. gun jezelf de tijd om uit te vinden wie ik ben, hoe ik mij van jullie onderscheid en wat ik jullie kan geven.
    2. Geef me eten als ik honger heb. In jou buik wist ik immers niet wat honger was, en vertel mij lieve verhaaltjes. In jou buik voelde ik me altijd gedragen, ik was nooit alleen.
    3. Ik hoop dat jullie niet ontgoocheld zijn, als ik niet de perfecte baby uit jullie dromen ben. Wees mild voor jezelf als jullie niet zo perfect zijn als jullie wilden.
    4. Verwacht niet teveel van een pasgeboren baby, ik verwacht ook niet teveel van kersverse ouders. Geef ons allen 6 weken om mij mijn ritme te geven , en 6 weken voor jullie om mij in je leven op te nemen.
    5. Vergeef me als ik veel huil en heb alsjeblieft geduld met me. Ik zal steeds minder huilen en ik beloof jullie blij te maken met mijn gezelschap.
    6. Als jullie goed naar mij kijken, zullen jullie zien wat mij troost en tevreden maakt. Ik ben echt geen kleine tiran die jullie leven komt verknallen, maar huilen is nu eenmaal de enige manier om te zeggen dat er iets scheelt.
    7. Als jullie van me houden, kan er eigenlijk niks mis gaan. Ik ben sterk en taai en kan best tegen een foutje.
    8. Vergeet niet goed voor jezelf te zorgen, laat je door iets of niemand opjagen. Dan zullen jullie intenser van mij kunnen genieten.
    9. En zorg vooral goed voor jullie onderlinge relatie, want die is mijn voedingsbodem en toont mij hoe je kunt houden van andere mensen.

Als ik jullie leven nu in de war heb gebracht, vergeet niet dat deze hectische tijd voorbij gaat.

Veel liefs van jullie kind!

10. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Evelien... Denk niet dat ze je niet moet! Kinderen vinden bij moeders nu eenmaal wat anders dan bij vaders of andere mensen. Las laatst (ik geloof zelfs op dit forum) dat uit onderzoek is gebleken dat kinderen rustig reageren als de moeder eraan komt en juist actief als de vader komt. Hoe moeilijk ook, je moet wel je verwachtingen van jezelf en haar in de gaten blijven houden.
    Mijn dochter (nu 3) vraagt wanneer haar vader thuis is iedere ochtend om naar beneden te gaan. Als hij er is krijgt hij non stop gezeur om mee naar beneden te gaan. Bij mij blijft ze gerust tot 11 u boven waarvan nog een groot deel van de tijd lekker met mij knuffelend in bed. Papa is leuk om te spelen en te stoeien en grapjes te maken. Dat mis ik ook weleens, want de voorkeur gaat er naar uit om met hem op een trampoline te springen wanneer we daar zijn. Maar ja, ik geniet dan weer van die knuffels en het ontbijten op bed saampies.
    Ze moet je écht wel, maar misschien voor iets anders dan waar je nu op rekent. Lachen is nu iets waar je het aan kan zien, maar je zal echt straks snel bevestigd krijgen dat ze jou voor iets anders nodig heeft. Jouw troost als ze ziek is of valt, jij die haar beter verstaat dan anderen wanneer ze praat etc etc.
    Neem even lekker de tijd voor jezelf, die heb je als thuiswerkmoeder niet. Hoe vaak ik ook baal dat ik naar werk moet, ik ben daar wel zoals je zegt, weer gewoon de volwassen ik. Niet alleen maar de wandelende melkfabriek van mijn kind.

11. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Leuke tekst vlinder... Nummer 7 is voor mij soms wel even handig om in me op te nemen. Voel me soms zo schuldig als ik fouten maak. Dan denk ik: ik verpest ze voor de rest van hun leven! Haha.

12. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    scheren? hoe laag doen ze zo'n litteken dan?

13. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    irena: op donderdagmiddag ga ik naar therapie, op vrijdag werk ik, op zaterdag doe ik de boodschappen en jiujitsu ik en op zondag moet ik wedstrijd spelen met mijn voetbalteam, tja en dan blijft er naast het moederen nog weinig tijd over, hihi

Evelien: tjee meis, wilde dat ik iets zinnigs kon zeggen. Sjips meid dat je er zo doorheen zit.... niet weggaan hoor meis, gebruik ons maar om je hart te luchten! Dikke knuf van mij Balen meis dat je niet eerst met zijn drietjes hebt kunnen zijn na de bevalling.... Daar ben ik nog heel blij mee, dat we dat van te voren duidelijk afgesproken hadden. Trouwens, Zoë wil helemaal niet lekker knuffelen, die bekijkt ons liever van afstand!

jody: fijn dat het lekker gaat met mick.Wat voor een auto is het nu geworden? Gaf dat je 4kg bent afgevallen!

tweety: het zit net onder de binilijn, net onder de rand van mijn schaamhaar, hihi! Met ondergoed zie je er niets van hoor!

twinny

14. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    SMAK voor jullie allemaal.
    Vlinder... wat een mooie tekst.
    Pienie, wellicht heb je gelijk.
    Ik ben ook de persoon die haar huiltjes herkent en weet wat ze nodig heeft, dus vandaar dat ze zich bij mij uit.

Ben net lekker naast haar bed gaan zitten terwijl ze sliep. Omdat ik weer even opnieuw verliefd moest worden op haar. En dat heeft me goed gedaan. Dat onschuldige van haar, hoe ze haar duim zoekt in haar slaap, hoe haar handjes bewegen, de lieve trekjes op haar koppie...

En inderdaad Pienie... dat laatste dat is echt het probleem. De melkfabriek zijn.
    De borstvoeding loopt super. Het kolven gaat makkelijk, het voeden gaat goed. Maar ik ben en blijf verantwoordelijk. En daar heb ik moeite mee.
    Heb nu een bus Nutrilon forte gekocht voor hongerige kindjes. Daar wil ik haar voor de nacht een flesje mee geven omdat ik gewoon hoop dat ze daardoor wat beter doorslaapt. Werkt dat nog niet dan wil ik 's nachts maar weer gaan inbakeren, wie weet dat ze daardoor beter doorslaapt.

Wel een vraagje... kan ik die voeding gewoon erbij gaan geven? Of moet ik nu wat aanpassen qua vitamine K en D?

15. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Ik heb die ster er maar even voor de show neergelgd, ze doet er niets mee...ze houdt ook nog geen speeltjes vast...ik kijk er nu al naar uit wanneer ze dat wel kan....wanneer?

16. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Even uit mijn hoofd is het zo dat wanneer je meer dan 300cc geeft je de vitamine moet halveren. Bij vitamine D maakt het niet zoveel uit (dat gaat er via de urine gewoon weer uit) maar de vitamine K moet je erg mee uitkijken! Dat is voor de bloedstolling, dus dat is belangrijker.
    De hoeveelheden weet ik niet precies.

17. Evelieveling

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Owwww, daar kom ik niet aan. Want ik wil gewoon borstvoeding blijven geven. Ik wil alleen een flesje voor de nacht geven, in de hooop dat ze dan geen 3 x komt. Want dat is gewoon te vermoeiend!

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Eveline, op het moment dat je meer fv dan bv geeft met je de vitamines achterwege laten

19. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    eef, vind je het goed als ik me ff bij de andere meiden aansluit qua reacties op jouw verhaal? (tis geen vluchtweg hoor, ik denk aan je)
    Ik heb er geen andere woorden voor....
    Hier ken ik het luchtalarm gevoel ook...man wat een volume kan een baby hebben zeg....ze lijkt wel gewoon echt nijdig hier als ik haar in bed leg...
    Vandaag heb ik haar nu al 2x in slaap gewiegd op schoot, ik kan haar daarna wel gewoon terugleggen in bed. Ik wil helemaal niet wiegen eigenlijk, daar hebben ze straks op kdv ook geen tijd voor, en mevrouw moet gewoon zelf in slaap vallen, zoals ze altijd al gedaan heeft VROEGER ;) Maar dat gekrijs kan ik ook niet lang aanhoren, ik denk dan alleen maar aan de buren...

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemiddag,

Eef voel je alsjeblieft niet schuldig, over niets.. Ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan (maak mezelf er ook schuldig aan). En waarom regel je voor Demelza niet ook een middagje kinderopvang? Dan is ze echt 'weg' en in goede handen. Hoef jij geen oppas te regelen.. Sverre vindt het erg leuk en hij gedraagt zich daar eigenlijk niet anders dan thuis. (En als ik daar te lang over nadenk maak ik me weer zorgen over mijn rol als moeder.. ;) )
    En Demelza vindt jou vast de meest fantastische moeder die er is. Kan toch niet anders?

Jody wat goed dat je zo bent afgevallen! :) Kan me voorstellen dat je je er lekker over voelt. Hou vol!

Tanya wat een stoere outfit heeft Ruben aan! Ik doe dat ook met de kleertjes, de sokjes moeten passen bij de rest.. Sverre heeft vandaag een oranje-achtig setje aan en Alex heeft hem witte sokken aan gedaan! :confused: ;)

Vlinder mooie tekst hoor. En het klopt he?

Ik voel me lichamelijk erg beroerd.. Wou dat het gewoon door ging zetten maar het hangt nu zo tegen verkouden/griep aan. :(
    Heb net op internet gekeken wat ik eigenlijk moet doen met die groep morgen... Pff ik kreeg het spaans benauwd. :( :(

Share This Page