je hoeft je niet schuldig te voelen this heerlijk doorslapen we zijn er hier mee bezig dus hopelijk mag ik meedoen.
Ik weet niet waar je die gat-loze of die Evenflo spenen kunt kopen; maar ik gebruik nog steeds de kleinste speen van Difrax (nr. 1) en die gaat ook erg langzaam. Heb ook die 1-2-3 speen en die gaat stukken sneller, ook op stand 1. Sverre doet 20 minuten over een flesje. Langer als hij begint te klieren halverwege.
Niva, trek je er niets van aan, van dat bericht. En als je het echt weg wil hebben moet je even de moderators mailen. Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het in een bepaalde bui/stemming geschreven is hoor!
Jody: lastig gesprek lijkt me vanavond. Las het hierboven ook al een keer maar is het geen idee om op te schrijven wat je wilt zeggen. Zo dwaal je niet af en is er ook geen kans dat je dingen vergeet die wel belangrijk zijn. En probeer vanuit jezelf en je eigen gevoel te praten zonder ouwe koeien erbij te halen. Is makkelijker gezegd dat gedaan natuurlijk, zeker als je al zo moe bent.
Is dat die maat S van Difrax Kar? moet zo nog boodschappen doen en dan koop ik er meteen één. Onze Hema had helaas geen spenen zonder gat
Helemaal niet nodig hoor! Ik denk dat iedereen wel begrijpt dat het t ene moment echt zo voelt en dat het op een ander moment wat genuanceerder ligt. Lekker laten staan hoor. We kunnen er alleen maar van leren, tenminste, zo denk ik erover. Las net ook dat Kar een hoogoplopend gesprek heeft gevoerd. Heel vervelend voor haar en Alex, maar ik vind het wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Egoistisch, sorry.... Zouden het allemaal nog hormonen zijn? Wij hebben eigenlijk nooit woorden. Weet niet hoe het bij jullie is? Het grootste probleem is denk ik dat we zo langs elkaar heen praten. We willen hetzelfde en voelen misschien ook wel hetzelfde, maar we komen maar niet op diezelfde lijn, arghhh . Niva: Kan ik je tips niet op een spiekbriefje zetten . Denk dat Ruud wel raar zou staan te kijken haha. Ik lees ze nog een paar keer goed door.
Geen idee waarom het plots zo veranderd is... ze sliep al een viertal weken goed door, eerst van 23u30 tot 6u, daarna zelfs van 22u30 tot 7u30 en nu wil ze plots niet meer slapen... Het zou nog niet zo erg zijn als ze gewoon wakker werd voor een voeding, maar ze wil dus gewoon niet meer slapen als ze heeft gedronken. Zodra zij ook maar even slaapt overdag leg ik mij ook, maar vaak is ze al weer wakker voor ik in slaap kan vallen. Hoop dat het snel weer verandert.
Dat is bij ons precies hetzelfde. Ook wij moeten Jeroen voor de laatste fles wakker maken, maar wij vinden 2300 uur een mooie tijd! Misschien gewoon eens proberen om haar een uur eerder wakker te maken, dan slaapt ze misschien ook gewoon door tot 8 uur. Of begin anders met een half uurtje?
Hoi, geen idee waar je die kan kopen. Wel heb ik gehoord dat 1-2-3 spenen meer voor pap enzo is. Ik gebruik zelf de 1 speen van Avent en Jeroen heeft binnen 20 minuten zijn flesje leeg. Misschien een idee? Alles goed verder met jullie?
Wij hebben ongeveer hetzelfde schema Vissie! Ik ben alleen bang dat als we hem nog eerder wakker gaan maken dat het helemaal in de soep gaat lopen. Laatst heb ik hem om 22.30 de laatste fles gegeven ipv 23.00u en toen kwam hij om 5.30 ipv 7.00 en dat vind mama niet zo leuk .
Jody: wat ik net eigenlijk wilde zeggen maar niet lukte omdat ik afgeleid was: probeer te benoemen wat voor gevoel je krijgt bij de dingen die hij doet/zegt. Dus ipv te zeggen 'je doet zus en zo fout', kun je dan zeggen 'als je dit of dat doet voel ik me kwaad, verdrietig, k*t (of wat dan ook)'. Zo voorkom je misschien dat je elkaar van vanalles beschuldigt zonder echt te weten hoe de ander zich daarbij voelt. En probeer te vertellen wat je graag wilt van hem (en van jezelf). Is echt niet altijd duidelijk voor mannen ook al staat het met koeienletters op je voorhoofd!
Hoelang doet Quinty dan over haar fles? Met speen 1 drinkt Jeroen in 20 minuten zijn fles leeg, dit is toch goed? Ik weet nog niet waarom ik al op speen 2 over moet gaan. Maar ze zeggen dat die al vanaf 2 maanden kan, of was het de 2e maand?
Ja, de S! Ik heb de kersvorm maar ze zijn er ook in die andere speen. Sterkte ermee! (Zal wel wennen zijn voor hem, dat het niet zo snel gaat! )
Ze heeft het erg naar haar zin gehad op het KDV. Het zoontje van vrienden van ons zit in dezelfde groep (niet dat ze die al kent ofzo), dus ze heeft al een 'vriendje' daar. Heb wel veel gedaan gekregen in huis dus wel een voldaan gevoel overgehouden aan de dag. Raar eigenlijk, sinds de bevalling kan ik overal om huilen, niet normaal soms. Maar niet om het wegbrengen naar het KDV.....hmm