Eum... allereerst... zeker niet schudden, zelfs niet een klein beetje... is heel gevaarlijk, omdat hun nekspieren nog niet sterk genoeg zijn kan hun hoofdje teveel schudden en kan er een ader in hun nekje 'breken', dat kan hun dood betekenen. Op de kop hangen kun je wel voorzichtig doen als je hun vasthoudt aan hoofdje en poep. Je kan ook wel voorzichtig op hun rugje tikken of wrijven.
*ZWAAI* Ben ik ook weer, kon de laptop uit de handen van Marc rukken want die heeft een nieuw programma ontdekt waarmee je je tuin kan ontwerpen! (Marc leest even mee en zegt diep verontwaardigd, nou dat zal wel meevallen hoor...). Wat hebben jullie vandaag gezellig gekletst! Sjips dat ik er niet bij was... Eveline Geen idee wat je in zo'n situatie zou moeten doen, mijn 1e gedachte was (net als Jody) op de arm leggen. Maar op zijn kop is ook een goede. Het moet er toch uit. Ik zou me ook helemaal de t*fys t*ring pleuris schrikken hier! Karlijn Ik hoop voor je dat de medicijnen gauw gaan werken en dat je je gauw weer wat beter voelt. Mag ik vragen welke je hebt gekregen? Enne tijd omte douchen heb ik ook gewoon hoor. Sommige momenten van de dag zijn heel druk en andere weer heel rustig. Ik moet gewoon beter plannen (en van de rustige momenten gebruik maken door zelf eens te gaan rusten, want dat doe ik echt niet) Jody Nee gelukkig nog niet meegemaakt maar ik had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als jou! Van die papmers hadden wij laatst ook in de stad. Maar we zijn erachter gekomen dat bij de agrimarkt de pampers een euro schelen in prijs dan bijv bij de Kruidvat of Etos. (Bij de agrimarkt zijn ze 3,95 en in de stad 4,99). Dus wij halen ze nu bij de supermarkt. Lexi Ook ik vind het raar om Ruben zijn naam te gebruiken (schreef ik geloof ik al eerder). Al die maanden mocht het niet en nu ineens wel, heel raar... Ik wens je heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier vanavond als je gaat shoppen! En ik ga echt een keer mee, zodra Ruben ook uit de fles drinkt! Heel gemeen van mij om te zeggen misschien maar ergens hoop ik dat Elin een huilavondje heeft zodat Marcel weet wat jij vaak doormaakt. En zodra jij thuis bent dat ze weer hartstikke stil is en lekker slaapt! Ikke vandaag zijn we naar het CB geweest om te wegen en Ruben is nu in een week tijd 310 gram aangekomen en weegt nu 4530 gram (was bij de geboorte 3720 gram). Vanochtend ontdekten we op zijn buik allemaal uitslag en daar hebben we ook meteen naar laten kijken. Ze denken aan een reactie op wat ik gegeten heb. Gisteren heb ik vrij normaal gegeten, ik heb wel alleen een halve zak gele M&M's op en daar zou hij op kunnen reageren. Volgende week dinsdag moet hij toch weer voor controle naar de kinderarts, mocht hij het dan nog hebben kunnen we er meteen naar laten kijken. Ruben kwam gisteren om het uur en vandaag wel om de 2 uur. Zal blij zijn als de regeldagen voorbij zijn, kom ik tenminste ook weer aan mijn rust (vooral 's nachts). Vandaag mijn 1e kop kofie sinds maanden gedronken, het smaakt al beter maar nog niet zoals het was. Zo, en nu ga ik eten! Liefs, Tanya
Oja, en het weer hier? Regen, regen en nog eens regen. Hetis hier de hele dag al aan het zeiken van de regen en het is nog geen minuut droog geweest. Dus Lexi als je naar Julianadorp wandelt, pik me effe op in Roosendaal , kom je toch langs!
Nee, op het pak staat het: wij gebruiken Friso hypo-allergeen. En volgens de verpakking moeten baby's die tussen de 3,5 en 4 kilo wegen 120 ml water + 4 schepjes = 135 ml drinken. Dan gaan ze er wel vanuit dat ze maar 5 voedingen krijgen.. en Sverre krijgt er nog 6. Vaak doe ik er trouwens nog een klein beetje extra bij, zodat hij iets langer doet op 1 fles. Maar dat werkt niet altijd. En soms, als hij echt snel opnieuw komt, geef ik maar 90 ml water + 3 schepjes = 100 ml. Dus we wisselen nog iets.
Eef gelukkig heb ik ook nog niet zoiets meegemaakt.. Maar wat had ze dan in haar keeltje? Ik zou haar rechtop en voorover houden denk ik. En met mijn vingers in haar mondje voelen (doe ik met de hond ook altijd.. ). Tjee schrikken zeg! Tanya Ruben is ook al zo mooi gegroeid! Goed werk hoor! Tanya en Eef Ik krijg nu Cipramil (weet niet helemaal zeker hoe je het schrijft). Ze wilde eerst seroxat voorschrijven maar dat heb ik al eens gehad en ik was er niet erg enthousiast over. Hier schijnen weinig bijwerkingen aan te zitten. We zullen zien.. Oh waarom gaat Sverre nou altijd huilen als wij willen eten?! Moet ik het weer naar binnen proppen..
je mag ze best een beetje op d'r rug kloppen, net als bij een boertje, maar zeker niet schudden! daarvoor zijn de nekspieren nog niet sterk genoeg! schudden kan echt levensgevaarlijk zijn voor babies!
tnx voor jullie reacties. Dat schudden heb ik als volgt gedaan, niet heen en weer. Want ik was nog zo helder dat ik al dacht dat dit niet kon met haar nekje en dat wat in haar mond zat dan juist ook verkeerd zou schieten. Dus ik heb haar op mijn linkerarm gelegd met het gezichtje naar beneden, zoals ze graag liggen als ze krampjes hebben. En zo heb ik haar heen en weer gewiegd. Maar dan niet zo rustig als wiegen, iets steviger, dus zodoende noemde ik het schudden. Ze had dus gewoon 'spuug' en 'resten melk' in haar mondje. Dus niets ernstigs, maar ernstig genoeg om zich in te verslikken en haar moeder te laten schrikken. Heb inmiddels bij Jerry uitgehuild en ben bijgekomen.
Een glas lauw water op de nuchtere maag wil ook nog wel eens helpen, en een kiwi. Verder was er nog iets met tomaten wat de verloskundige me heeft aangeraden. Zal het eens opzoeken. Heb de eerste dagen na de bevalling wel lactulose genomen, op advies van het ziekenhuis, kon geen kwaad zeiden ze. Wat ik me vandaag in de auto (ja, hij doet het weer!) zat af te vragen, hoe moet dat als je gaat tanken met baby in de auto? Eruit halen, laten zitten? Of als je een parkeerkaartje moet halen? Iemand ervaring?
Een glas lauw water op de nuchtere maag wil ook nog wel eens helpen, en een kiwi. Verder was er nog iets met tomaten wat de verloskundige me heeft aangeraden. Zal het eens opzoeken. Heb de eerste dagen na de bevalling wel lactulose genomen, op advies van het ziekenhuis, kon geen kwaad zeiden ze. Wat ik me vandaag in de auto (ja, hij doet het weer!) zat af te vragen, hoe moet dat als je gaat tanken met baby in de auto? Eruit halen, laten zitten? Of als je een parkeerkaartje moet halen? Iemand ervaring?
Ik laat Raven in de auto als ik even snel moet tanken (sluit de auto wel af, stel dat die gejat wordt met Raven erin). Hetzelfde ook met parkeerkaartje halen. Heb eindelijk wat rust gehad. Ivo heeft vanaf vanmiddag voor Raven gezorgd zodat ik paar uur achter elkaar kon slapen. Heb van half 2 tot 6 uur geslapen! Wat een genot. Hij heeft net ook gekookt, helemaal vanuit zichzelf de afwas gedaan. Jippie! Raven slaapt nu al 5 uur aan een stuk door (behalve af en toe een kreet of krijs maar dan slaapt ze gelijk weer, zal nog wel aan het dromen zijn over haar prikjes van vandaag).
Karlijn, goed dat er wat gedaan kan worden. Het was dus idd een goede stap om naar de HA te gaan. Hopelijk ga je je nu beter voelen! Jody: wat moet jij geschrokken zijn! En natuurlijk zie je dat dan nog telkens voor je, je kindje head first bijna naar beneden vallen... brrr Hier iets soortgelijks gister... mannie had Tica op de schouder voor een boertje na haar flesje. Was hij het spuugdoekje vergeten en ze begint toch te spugen! Hij en de bank kregen een flinke portie. Legt-ie haar zomaar op het randje van de bank, staat op van de bank en gaat snel-snel uit de box een spuugdoekje pakken. Mijn hart stond stil! Ik zei met een hele rare stem (ken ik niet van mezelf) dat hij haar NU moest oppakken. Deed hij direct, pakte haar heel stevig en goed vast, helemaal geschrokken, hij dacht echt dat het geen kwaad kon, ze kan toch nog niet omrollen? DAN NOG! Toen ben ik even gaan huilen in de keuken... Later hebben we er nog goed over gepraat, hij voelt zich heel schuldig en een slechte papa, ook wel heel zielig want hij doet erg zijn best. We houden het er maar op dat hij nog minder aan kleine kindjes gewend is dan we ons realiseerden. Ik ga er nu maar even niet meer vanuit dat hij 'wel zal weten' hoe het moet en instrueer voortaan weer meer. Maar ik heb dus wel vannacht hele erge nachtmerries gehad over Tica met opengespleten schedel en hersentjes die alle kanten op vliegen Dus Eef, ik snap hoe geschrokken je zult zijn toen Demelza zo rood aanliep! My god... Ik zou even bellen met het CB (dat kan bij ons tenminste) en het doorspreken voor een (hopelijk nooit) volgende keer. Maar eigenlijk denk ik dat je instinctief iets deed dat kennelijk werkte, dus way to go Mom! Tanya, ik herken heel erg dat het raar is om je kindjes naam nu eindelijk te mogen gebruiken, terwijl je dat heel lang hooguit in gedachten deed. Het is net alsof ik hardop praat tegen een fantasie-vriendje als ik Tica bij haar naam noem Straks hoort iemand me! Misschien wordt het minder raar als ze gaat reageren op haar naam. BTW, apart dat je kindje zo kan reageren op wat je eet! Maar Ruben heeft geen last van die uitslag?