Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Hai, misschien beetje spuit 11, ik reageer tijdens het bijlezen deze keer...:(

Maarre, ik had dus een paar weken geleden een hele erge nachtmerrie. Dat Tica geen luier om wilde en gewoon naar de wc wou, maar daar natuurlijk van de pot viel, hoofdje tegen de tegels, hele schedel kapot en overal hersens en haar oogjes draaien weg en ik zit daar met een stervend kindje in mijn armen.... :confused: Het was heel erg, ik was er de hele dag naar van. En nu, als ze heel slaperig is en met haar oogjes draait word ik bang dat ze dood aan het gaan is. :cry:

Ik heb altijd al horror-dromen gehad trouwens, ik ben vast eigenlijk een beetje een psycho... :( :rolleyes: Sinds mijn zwangerschap is het gewoon nog erger geworden. :(

2. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ohh jeetje, dat is wel een hele erge droom! Ben je meteen gaan kijken of Tica nog lag te slapen?
    Volgens mij hebben alle moeders wel eens 'vreemde' dromen over hun kind(eren).... Maar deze is wel heel eng hoor!

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Het is vandaag trouwens DIERENDAG he!

Dus voor Tygo, Morris en aaaaalle andere katten, honden, paarden, vissen, konijnen etc. etc. een heeeeele dikke knuffel!

Groetjes Miep

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dat is mijn 'veulen' die geen veulen meer is.
    Ze is groot en al ruim 1 jaar.
    Staat met allemaal paarden en pony's van haar leeftijd in een wei op Texel. De hele dag keet te trappen. Tnx voor je complimenten.
    Dit beestje is eigen fok. Zelf een hengst gezocht die bij mijn merrie past. Ben er ook erg trots op.

KIRBY... wat een prachtig meisje!

5. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zo'n stoeltje zouden ze moeten hebben bij een pasfotograaf, wat een moeite hebben wij gehad toen we foto's moesten laten maken voor haar paspoort...!

6. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Inderdaad. Voor de jongsten die wel al hun hoofdje omhoog kunnen houden is dat ideaal!
    Ik kende die dingen niet maar vind het nu een geweldig ding!
    Ze kunnen er ook mee in het grote bad.
    Officieel mogen ze dat niet zeggen i.v.m. verdrinkingsgevaar.
    Maar goed, als je ze in dat stoeltje zet moet je er gewoon bij blijven, ook als ze niet in bad zitten!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ben wel benieuwd naar een foto van 'het beruchte stoeltje'!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoe werkt zo'n stoeltje dan als je hem draagt (of snap ik die foto op de site verkeerd?

Over dat dromen: bij mijn zoon nu valt het mee, maar bij mijn dochter... Pfff, een paar keer per week kreeg ik ineens de zenuwen en ging als een idioot door het bed zoekend naar haar! Haha. Zij sliep dan ook slecht en lag soms bij mijn man of mij op de borst. Uit pure vermoeidheid vielen we weleens in slaap, maar ik kreeg daar dus regelmatig nachtmerries van! Manlief dan weer pissig, want ik deed dat niet geruisloos en dan had hij haar net met pijn en moeite slapend op bed en dan ging ik als een gek tekeer! Hahaha.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Miep, bedankt! Morris heeft al een lekker botje achter de kiezen, zelf uitgezocht bij de dierenwinkel. ;)

Eef, kan me voorstellen dat het ideale dingen zijn voor fotoshoots! Welke kleur heb je genomen? Misschien wordt Demelza wel een turnster, als ze nu al zo sterk is?! ;)

Sverre is op zich ook wel sterk - vind ik. Hij kan zichzelf uit liggen omhoog trekken naar zit, en in 1 beweging door naar staan! :) Op zijn buik liggen vindt hij niet erg leuk, maar ik wacht nog op het woedende omrollen.. :(

Ik was vandaag even op mijn werk. Afspraak met een collega om haar wat dingen uit te leggen over een studie die we samen hadden gedaan. Daar had mijn baas hoogte van gekregen dus of ik eerst even bij hem langs wilde.. :( Pffff.. of ik maar een afspraak wil maken voor komende week, dan gaan we een plan van aanpak bespreken. :(

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vergeet niet dat de dollar nu laag staat ;)

11. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Ik weet niet meer of ik iedereen al bedankt heb voor de info over de KS. Ach, nog een keer kan geen kwaad: thanks! :D Ik voel me nu wel minder onzeker over die wond.

Ik ben sowieso allemaal dingetjes nu vergeten op te reageren. Maar ik herinner me wel hoe Melanie 4 punten over forummen hier had gepost. Ben ik het helemaal mee eens. :D Forummen moet leuk, nuttig (de tips) en gezellig zijn, geen dagtaak voor drukbezette verse mama's...

Lexi, fijn dat Elin geen gipsbroekje hoeft!

Niva, ook al heb je nu een beetje spijt van je 'speech' over mannen, het was heel goed gezegd. Wel heftig om te lezen en ik kan me voorstellen dat het hard aankwam bij Vir. Maar het moest gezegd. :thumup: Enne, ik neem aan dat de moderators het wel weer weg willen halen, hoor. Heeft zijn nut nu hopelijk gehad. ;)

Die fotoshoot klinkt alsof het echt héél gezellig was!

Evelien, Nuon is gewoon niet normaal meer! Zo erg dacht ik dat alleen in films kon ofzo. Sterkte ermee, maarre, veel plezier in Parijs!

Karlijn, heel verlate reactie, maar: je faalt echt niet! En ik ben blij dat die bedrijfsverpleegkundige belde. Dat is lief, maar ook gewoon zoals het hoort vind ik, want er is echt wel wat. En over dat plan van aanpak... bespreek even met de bedrijfsverpleegkundige of je niet beter het gesprek met de ARBO kan afwachten, je baas is idd pusherig zeg! :evil: Hé, ik vind het heel goed dat je nu toch je grieven Alex voor de voeten hebt gegooid. Het klinkt wel als een heftige ruzie, maar soms is ruzie nodig voordat het beter wordt. Hopelijk is dit een eerste stap. Volgens mij ben je goed bezig om werk en gezin 'aan te pakken' door in beide situaties te handelen naar wat voor jou (en dus uiteindelijk voor je gezin) het beste is. Go Karlijn! Knuffel!

Miep, hoe gaat het nu met je schoonvader? Wat zwaar, al die chemo... Sterkte meid! Enne, ja dat was een vreselijke nachtmerrie, heb daarna heel lang naast haar bedje gezeten. :(

Hier: Ik ben ff niet zoveel op de PC want sinds een paar dagen wil Tica niet meer pas om 6 uur, maar al om 4 uur 's ochtends eten. En daarna nog wel gewoon pas om half acht gaan slapen en aandacht willen. :( Ik kom dus al een paar dagen slaap tekort. Meestal kan ik het gelukkig overdag inhalen, als toch mijn Ma komt of Erik thuis is. Maar goed, slapen en forummen gaat een beetje lastig samen :rolleyes:
    Ik vind nachtvoedingen niet erg, maar ik hoop dat ze snel leert om daarna weer te gaan slapen...

12. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Nog geen foto van de Bumbo want mijn modelletje slaapt. :D

Kar, heb bah!
    Heb je je baas al gesproken of zei hij alleen dat hij je wilde spreken.

Enge dromen, gelukkig nog niet gehad.
    Tweety, ik kan me voorstellen dat je iedere keer schrikt als haar oogjes draaien.

Kirby, wat een schatje.

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Kar, ben ik nu kippig of zeg je dat Sverre al kan optrekken tot zitten?

14. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oef, dat hoop ik ook. Kan me voorstellen dat je bekaf bent zo! :( Heeft ze een sprongetje ofzo? Of misschien haar voeding overdag gaan verhogen (grotere fles)? Sverre werd een paar weken geleden ook opeens weer wakker 's nachts, toen hebben we hem meer voeding gegeven en toen was het probleem opgelost!

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja! Als hij plat in de box ligt en je laat hem je duimen pakken, trekt hij zich zo overeind tot hij zit.

En op schoot gaat het dus vaak in 1 beweging door tot staan.
    Hij kijkt ook behoorlijk trots dan! ;)

17. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Oeps, gaat lekker vandaag met mij. :oops:
    Ja, ik bedoel jou, Irena.

Ik kan Lieve ook al op trekken aan haar handjes en ze draait zich ook om van buik naar rug.

18. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Karlijn, jammer dat het te laat was om alles goed door te spreken met Alex. Drong het niet echt tot hem door ofzo? Doorzetten hoor en er later op terugkomen!

Ik denk idd ook dat Tica meer nodig heeft bij die laatste voeding. Maar dat is nog BV en dus moet ze het er zelf uithalen, maar ze is dan al te slaperig om erg fanatiek te drinken. Eén keer kreeg ze een fles KV (het kwam zo uit toevallig), maar ze werd net zo goed wakker. Al kan ik haar dan natuurlijk een grotere fles geven --> meer water èn een schepje extra. Of is dat slecht voor dr? Ik wil haar niet vetmesten. :(

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jawel, het drong zeker wel door. Ik was zo pissig omdat hij dus pas om half 3 thuis kwam, terwijl hij had gezegd half 11. :evil: Maar hij gaat meteen in de 'sorry'modus en beloftes doen dat het nooit meer gebeurt enzo, dus ruzie maken is er niet bij...

Ik denk dat je haar niet echt kunt vetmesten hoor. Als ze meer dan 5 kilo weegt mag ze volgens het pak 5 keer 180 cc + 6 schepjes. Wij hebben een tijdlang alleen die laatste fles groter gemaakt. Maar toen hij weer wakker werd, ook de andere voedingen overdag. Nu is het in de praktijk zo dat hij vreemd genoeg minder drinkt dan met de kleinere flessen.. :(

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar?! (Jij, Twinny, Eef)
    Moeten ze daar goed kwaad voor worden ofzo? Sverre gaat alleen maar zielig jammeren...

Deel Deze Pagina