Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Even een zweverig ego-berichtje over Tica's naam, OK? Sla het gerust over, maar heeeel lang geleden (pagina 30?) werd er gevraagd waar de namen van de kindjes vandaan kwamen. Toen ging Tica huilen, maar dat wil ik toch nog graag even vertellen :oops:

Ik heb 8 jaar geleden al over ons meisje gedroomd! In die tijd had ik nog geen kinderwens en studeerde ik nog. Maar in een droom gingen ik en Erik met een klein dochtertje naar de kermis. Ze had een rode roos in haar haar en heette Tica. Toen ik wakker werd voelde ik me helemaal gelukkig en wilde ik kinderen. :oops:
    Jammer genoeg heb ik nog erg lang mijn kinderwens moeten uitstelllen. En toen ik eenmaal zwanger was, was ik erg bang dat het een miskraam zou worden. Zó bang dat ik depressief werd en totaal niet blij kon zijn over mijn zwangerschap. Het zou tòch misgaan...
    En toen (met 17 weken) droomde ik weer over datzelfde meisje. Ik stond tanden te poetsen in de badkamer, alleen. Maar toen ik nog eens in de spiegel keek, stond datzelfde meisje daar naast me tandjes te poetsen. Ze hield op met poetsen en zei: "Niet bang zijn mama, ik kom eraan! Gewoon even wachten!" En daarna werd ik wakker, weer helemaal gelukkig en er vanaf toen van overtuigd dat ik een gezonde dochter genaamd Tica zou krijgen... Zweverig enzo, maar ik word nog altijd gelukkig als ik aan deze dromen denk.
    En dan heeft Tica me ook nog een KS 'gegeven', kijkt ze vaak heel 'oud' uit haar ogen en is ze zoooo mooi en lief! Ik ben toch eigenlijk erg nuchter, maar soms denk ik dat ze al jaren 'rondzweefde' en mij al lang geleden uitgekozen heeft als mama... Dan voel ik me vereerd :rolleyes:

(P.S.: vanwege de rode roos heb ik als thema voor de kinderkamer rode bloemen. En met haar 2e en 3e naam is ze vernoemd naar resp. mijn en Eriks moeder.)

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven heeft nu koorts van de prikken :(
    En ze slaapt al vanaf 3 uur. Hoeveel uur mag ze aan een stuk slapen?
    Ik las hier iets van 6 uur?

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Irena, wat mooi verhaal over Tica's naam

ik geloof ook dat de baby jou uitzoekt als moeder.
    Zo'n gevoel heb ik ook met Raven. Ik heb het gevoel dat ze al eerder bij mij was (bij mijn laatste miskraam) maar dat ze er toen nog niet klaar voor was. Toen ik zwanger van haar was had ik opeens een heel sterk gevoel dat he goed was en dat ze bij mij zou blijven. Heel vreemd maar erg fijn en vredig gevoel kreeg ik toen. Heb ook altijd gewetendat ik een dochter zou krijgen. Vreemd is dat he.

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Volgens mij groeit Nicci tegelijk in de lengte en breedte. Wordt al een echt propje! Just like her mom!

Wietske Nicci heeft hetfde jurkje van Strawberry Princess, van de Zeeman. We hebben het meteen in 3 kleuren gekocht!! Zo cute!

Hmmmmm :rolleyes:

Wat goed zeg! Zag je erg op tegen de prikken? Waar kreeg ze de prikken? In haar been? Heeft ze nog last gehad?

ff tussendoor posten...

5. Koeky

Koeky Fanatiek lid

zingen :confused: dan weet ik zeker dat ze nachtmerries krijgt. En niet alleen zij ben ik bang, ook hubbie.

6. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ze heeft nu koorts en slaapt al vanaf 3 uur vanmiddag.

Zit nu erg te twijfelen, zal ik haar laten slapen of moet ik haar wakker maken voor de voeding? Of op z'n minst luier verschonen...

Ze hebben de prikjes in haar bovenbeentjes gezet. Zag er wel tegenop hoor maar het viel allemaal wel mee. Deed mij meer pijn dan haar en ze heeft maar even hartverscheurend gehuild. Hopelijk zakt de koorts snel.

p.s. heb weer wat foto's van haar in de map geplaatst

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Niet zweverig hoor Irena, juist hardstikke mooi! De Australische Aborigines geloven ook dat een kind zijn/haar moeder uitzoekt, bij jou klopt dat dus op en top! Ik zou willen dat ik zulke mooie dromen had gehad over mijn wurm, maar ach, ze is me ondanks dat niet minder dierbaar hoor!

8. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Jeetje evelien gelukkig viel het achteraf mee. Maar wat zal jij geschrokken zijn.

9. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    poehee ja Eef, wat een avontuur... Lijkt me doodeng!

Een vriendin van me in Engeland had het ooit eens over first aid for babies maar ik had zoiets van 'wat overdreven'. Nu dus niet meer...

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    en dan dat van Mick die viel en Tica die van de bank af had kunnen rollen... we maken wat mee met onze beebs...!

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Allereerst: poepen in een schone luier is het lekkerste! ;)

Op zoek naar de beschrijving? ;)

Maar goed dat je het niet tot in september hebt aangekeken! Nu ben je er lekker op tijd bij! Ik hoop voor je dat de meds aanslaan en je je snel beter gaat voelen.

Oooh wat kan ik me die schok goed voorstellen! Volgens mij heb je het goed gedaan hoor! Het enige dat je kunt doen is haar gezicht opzij of naar beneden draaien en tussen haar schoudertjes slaan. Dat is altijd minder erg dan stikken. Spuugt Demelza veel eigenlijk? Ik las dat je het vaker schreef!

weer ff een tussentijdse post...

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jekkia, hoe is het nu? Slaapt ze nog? Ik zou haar wakker maken, even proberen wat eten te geven: vocht. Zeker als ze koorts heeft wel belangrijk. En vannacht ook, als ze zelf niet komt, even checken en wat geven...

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik heb ook altijd geweten dat ik zeker twee dochtertjes zou krijgen... Eerst Assia dus en nu Ana-Lucia. Maar ons gezinnetje is nog niet compleet, het zou me verwonderen als ik zoontjes zou krijgen...

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ravens koorts is inmiddels weer gezakt. Ze had net een temperatuur van 37,3 graden.

Heb haar toch maar wakker gemaakt door haar luier te verschonen (hoera, ze heeft voor het eerst in haar leventje 6,5 uur geslapen!) en nu ligt ze vredig aan de borst te sucken.

15. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Fijn dat Raven haar koorts is gezakt! Misschien zal ze vannacht haar mama ook wel eens goed laten slapen. :)

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Zooo ernstig kippevelmoment! En wat gaaf dat je gewoon ook echt een dochter gekregen hebt en die naam gebruikt hebt! Vind het echt een heel bijzonder verhaal!

Dat 'oud' uit haar ogen kijken herken ik hierr ook wel. Een vriendin zei vorige week nog dat ze 'bang' werd van Nicci haar blik, alsof ze een oude ziel heeft. Toevallig hadden mijn schoonouders en ik het een dag eerder gehad over ons idee dat Nicci geen 'lege' blik heeft.

Waarschijnlijk is het mosterd na de maaltijd maar oke. Allereerst; kut dat ze koorts heeft! Over het slapen; ik heb dat vorige week nog nagevraagd omdat ik dit ook te horen had gekregen. Ze adviseren max 6 uur bij jonge en lichte kindjes vanwege een instabiele bloedsuiker. Raven is groot genoeg om lekker te mogen slapen zolang ze nodig heeft. (vertelde mijn huisarts)

Ook al zo'n mooi verhaal! Ik geloof hier ook sterk in.

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nog even over Nicci: Ik had tot dusver geen regeldag gehad. Op zich begrijpelijk aangezien ze altijd genoeg kreeg met een flesje. Sinds een paar dagen dus ernstig van het aanleggen zonder tepelhoedje en heb ook weer stuwing en nu dus ook een regeldag! Ik had haar vannacht om 2u, om 4u, om 6u, en overdag om 10u, 13u, 15u, 16u en daarna ging het rustiger.... pffff.... gezellig nu zusje op bezoek was! Ben de deur niet uitgeweest want juist nu moest ik aanleggen natuurlijk. Tussendoor ook nog kolven natuurlijk, ik hou mezelf lekker bezig! Maar on the bright side: alweer 250 ml in de vriezer staan in 2 dagen tijd!

18. Niet meer actief

Hé, een vraagje aan jullie allemaal. Ik las deze topic http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=56483 en dit leek me ook wel wat voor ons topic van de juli mama's bij de bevallingslijst. Aangezien we daar ook een boel lief en leed gedeeld hebben. Nu heb ik zelf geen zin om 1529 pagina's te kopieren naar Word, dus nu was mijn vraag wie wil er meedoen? Dat we allemaal een hoeveelheid pagina's kopieren naar Word en dat dan uitwisselen? Ik hoor het wel, leek mij een leuk idee!

Liefs, Tanya

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Is zoooo grappig, want hier dacht ik toevallig gisteren aan. Chris en ik kennen elkaar via het internet en hij heeft als verrassing ook eens al onze mailtjes uitgeprint samen met onze profielen. Vandaar dat ik dit ook wilde doen met het forum! Ik doe mee! Maar goed, als alles is gekopieërd dan mailen we alles naar wie dat wil?

20. Niet meer actief

Ja zoiets! Mij lijkt het echt een heel leuk idee, en als niemand mee wilde doen dan zou ikhet zelf wel doen, maar dan zou ik heel langbezig zijn...

Jekkia Blij om te lezen dat Raven geen koorts meer heeft! En 6,5 uur aan 1 stuk door slapen, wat een luxe...zou dat ook wel willen hier want ook hier heeft Ruben nog steeds een regeldag en last van zijn darmen :( .(wat is dat toch met onze beebs hier, gisteren en vandaag allemaal een beetje 'dwars').

Irena Wat een mooi verhaal! Ik geloof daar ook wel in hoor!

Jekkia Idem dito voor jou verhaal!

Ikke Ik heb zo'n medelijden met Ruben. Hij heeft last van krampjes én een regeldag (of 2), soms is hij ontroostbaar. Nu ligt hij bij Marc, we wachten totdat hij niet meer de hik heeft en dan krijgt hij nog een borst en kunnen we met zijn allen gaan slapen (hoop ik dan toch tenminste). Ik had nog een vraagje. Als ik Ruben aan wil leggen gaat zijn mond wijd open (zoals het hoort) maar dan gooit hij zijn hoofd naar achteren en ik voel dan echt dat hij weestand geeft met zijn nek en hoofd. Terwijl hij wel honger heeft want als hij dan de tepel vast heeft drinkt hij ook gewoon gulzig. Als ik probeer zijn hoofd naar mijn borst te brengen kost me dat vaak moeite. Herkenbaar voor iemand hier?

Nou, hij heeft niet meer de hik, dus ik ga hem maar weer Bertha 23 aanbieden en daarna slapen. Welterusten allemaal!

Liefs, Tanya

Deel Deze Pagina