Leuk, ik wil ook wel een kopie daarvan. Misschien kunnen we het aanpassen met de foto's van de baby's erbij. Van ravens babysite maak ik ook een dvd (elk jaar eentje) leuk voor later als ze wat groter is. Zijn toch eigenlijk de fotoalbums van vroeger he.
Leuk, ik doe mee en ik wil ook wel een kopie daarvan. Misschien kunnen we het aanpassen met de foto's van de baby's erbij. Van ravens babysite maak ik ook een dvd (elk jaar eentje) leuk voor later als ze wat groter is. Zijn toch eigenlijk de fotoalbums van vroeger he. oeps dubbel
Bah wat vervelend. Gouden tip bij koorts... Klinkt raar, maar maak de sokjes goed nat en trek ze je kindje aan. Een uur later zijn de sokjes droog en is de koorts gezakt!
Hi chantal, jaja, ik zit er weer... gister werd het uiteindelijk twee uur, maar dat ben ik vandaag niet weer van plan!
Vergis ik me, of zijn we een paar mama's kwijtgeraakt? Mis Sterrekind, Peetje, Marloes, Ana, Pienie, Zanoni, Loltsje, Femke... Meiden, hoe is het met jullie en de babies?
Vroeg me daarstraks precies hetzelfde af. Hoe zou het zijn met hun? Raven heeft gisteravond lekker doorgeslapen maar vannacht was het weer raak om de 2 uur. Wou dat ze eens een beetje ritme kreeg...
beebie leuk spul he zeeman heb er ook 3 kleuren was ook het enigste nog beetje zomers wat dan luchtig is.ik hoop nog steeds op mooi weer hahaha
Hoi Meiden, hier gaat alles goed met Elise. Ze groeit goed en het is echt een schatje! (maar ja welke mama vind dat nu niet van haar kinderen ) Jullie kletsen hier zo snel, ik kan het gewoon niet bijhouden op dit moment. Ben nog veel bezig met de kleine meid en ze komt nog om de 3 uur voor de voeding. Ruud is ook nog thuis geweest, dus dan doe je ook nog meer dingen samen. Vanaf maandag moet hij weer werken dus misschien kan ik het vanaf dan wel bijhouden. Ik hoop dt het met jullie allemaal ook goed gaat! Maar dat zal ik zeker binnenkort wel weer kunnen bijlezen.
hoi kirby: wat moet ik me bij reflux voorstellen? jody: waarom verdun jij de melk altijd zo? Lexi: ik heb geen flauw idee meer wie die zoË bij fd was! En wauw! 5 kilo onder je start gewicht! Niva: Nee, ik moet nog minstens 10kg afvallen! Was wel ruim 20 aangekomen! Herken trouwens dat alleen gevoel. Benheel blij als San om 1815u terug is van haar werk! Liefst zou ik nog elke dag naar me moeder gaan ook! Tis inderdaad eenhele verantwoordelijkheid zo'n babay. Je hele leven staat op de kop en tis helemaal niet gek om dan jaloers te zijn, ben ik ook hoor. We moeten niet alleen voor onze eigen zaakjes zorgen, maar ook nog voor die van de kleine en dat is enorm hard werken! Eten: krijg helemaal niet meer zo veel op en heb soms zo druk rond etenstijd overdag dat ik er compleet niet aan toe kom! Gister pas om 1145u met vlaai ontbeten, terwijl ik al om 415 op was! Tis maar goed dat ik geen bv geef, want dan zou mutsie hier niet veel voedingsstoffen binnen krijgen! slapen: klintk net alsof wij de beebs wakker houden! Ze vallen toch vanzelf in slaap als ze moe zijn? Tis niet dat ik haar van slapen af wil houden, maar doe ik dan wat verkeerd? LEg haar na de voeding en beetje geknuffeld te hebben in bedje neer. Als ze dan blijft krijsen haal ik haar eruit en valt ze op mijn arm in slaap. Wanneer ik haar dan terug leg, begint ze weer te krijsen etc etc... Miep: is er niemand die eens een paar uurtjes op jarno kan passen? Ze is gister bij mijn moeder geweest, twas moeilijk maar ook wel fijn hoor! En eerlijk gezegd, 2 wkn geleden vond ik haar ff verschrikkelijk en dat mag gerust hier gezegd worden. Tuurlijk is het wennen, tis echt niet gemakkelijk hoor! beebie: onze muts krijst ook hoor, tis alsof je oren er vanaf vallen! Hebje nog wat gehad aan de dame van felicitas. Ik vond de boekenserie's erg leuk! Wat voor een beeld heb je van mij, ben heel nieuwsgierig hoor! Tanya: oohhh, kreeg tranen in mijn ogen van het teentjes verhaal! Moet ook niets aan mijn meissie komen hoor! jekkia: o dan krijg jij binnenkort een lekkere smak geld! Balen dat je overal zo lang op moet wachten! Irena: o heerlijk meid, dan heb jij nog lekker lang vrij. En alle tijd om naar buiten te gaan, haha! Volgens mij krijgen ze geen helmpjes voor afgeplatte zijkanten, weet ik trouwens niet. Tis meer dat ze natuurlijk de nekspieren goed moeten gebruiken aan beide kanten, daarop moet je wel letten. Elma: fijn dat het wat beter gaat met de boobs. Enne jij gaat het alleen allemaal heel goed doen hoor! Ben pas op pagina 40! SLa ik ook eens een dagje over..... Ga nu Zoë verzorgen. MEvrouw heeft vanacht doorgeslapen van 22u tot 600u!
Pfffff, ik besta uit meer wallen dan Eveline. Nu drinkt mevrouw al zo'n 4 dagen achter elkaar om de 2 uur. Ik kom op zo'n 10 tot 11 voedingen per dag. Het gaat 's nachts ook door. Regelen? Ik weet het niet meer. Weet wel dat ze er heel veel uitgooit, dus ik ga zo eens bellen met het cb. Ik heb het idee dat het komt door die medicijnen die ze had tegen spruw. Vannacht mega ruzie met Jerry gemaakt. Ik was er zo klaar mee. Kan je het je voorstellen... mevrouw die om de 2 uur komt. Dus om 9 uur. Dan verschoon ik haar, geef ik haar een flesje (ja, ze drinkt ook alweer aan de borst, maar dat kost meer tijd). Daarna is ze klaarwakker dus knuffelen en 'spelen' we nog zo'n kwartier. Ik leg haar weer in bed en ondertussen moet ik de Bertha's ook weer melken anders heb ik voor de volgende voedingsbeurt niets. Al met al is het dan 10 uur. En om 11 uur heeft ze alweer honger. Dus... ik heb 1 uur de tijd voor mezelf. Er moeten wasjes gedraaid en opgehangen worden, want er gaan momenteel zo'n 10 hydrofiele luiers per dag er doorheen hier gezien haar gespuug. En dus ook heel erg veel spuugdoekjes. Minimaal 1 keer per dag moet ik nu haar bed verschonen. Dus, met het afkolven, voeden, verschonen en knuffelen erbij kost het momenteel zo'n 10 tot 11 uur. Met 'moeite' neemt Jerry het 2 keer over. Dus kost het me nog zo'n 8 tot 9 uur. Maar goed, mijn koeien melken moet ik zelf doen en dat kost me dus zeker nog zo'n 20 minuten aan kolftijd en dan de zooi nog schoon maken en sterilisseren. Dus hou het op 9 uur bezig zijn. Tussendoor steeds net 1 uur de tijd voor mezelf. Moeten we af en toe boodschapje doen, koken, zelf eten, zelf douchen en raar maar waar... de afwas moet ook gedaan worden. Ow... en er moet ook geld binnenkomen, dus ik moet toch ook wat voorbereidend werk doen zodat ik straks opdrachten heb. Ehm... hallo... rustig aan doen? Had ik niet nog maar 4 weken geleden een keizersnede gehad? En Jerry die ondanks ons gesprek van vorige week gewoon weer 's nachts doorslaapt. Die gewoon weer met moeite 2 voedingsbeurten overneemt en verder geen ruk doet! Dan zegt ie 'vraag het dan'. JA HALLO... het is ook jouw dochter. Je kan ook zelf wat ondernemen. En je ziet zelf ook dat ik moe ben. Je ziet zelf ook dat er na het eten een afwas staat. En zelf kan je ook koken. Ik wil niet alles vragen, ik wil dat er ook dingen uit zichzelf gebeuren. Hij vraagt als ie 's morgens weggaat toch ook niet of ik voor Demelza wil zorgen? Dat doe ik toch ook automatisch. Ik heb al besloten dat ik vanavond weg ga. Als hij thuiskomt sta ik klaar om weg te gaan. Ik neem brood mee, zorg dat er voldoende afgekolft klaarstaat en anders haalt ie het maar uit de vriezer. Ik neem het kolfapparaat mee om de druk eraf te kolven en ik flikker de melk wel weg. Maar ik ga gewoon een avond op stal zitten. Niets doen, maar wel even onder de mensen en niet tussen de flesjes en poepluiers. Gewoon even rusten. Hij zoekt het op dat moment maar uit. Zo... en nu moet ik opschieten. Moet nog afkolven want volgens mij wil mijn meisje over 20 minuten weer eten. Ow... en dan ben ik nog vergeten dat ze ook nog in bad gedaan moeten worden. Kost ook altijd extra tijd...
Eef dikke knuffel en laat die kerel het vanaaf maar ff uitzoeken hoor geniet maar lekker van je paardjes. misschien spuugt ze ook wel zoveel omdat ze teveel krijgt kun je niet eens om de 3 uur proberen? Quinty hier spuugt ook heel veel. zometeen even tepelhoedje halen ik kan Quinty rechts bijna niet meer aanleggen van de pijn, hoewel er helemaal niks te zien is en ook echt alleen de tepel pijn doet en ze ligt toch echt goed aan this letterlijk en figuurlijk een pitbull.
Eef ik hoop dat het stalzitten een beejte wil helpen vanavond! Laat Jer het inderdaad maar even uitzoeken, ik neem aan dat hij het wel kán maar niet altijd doet? Nou ja dan doet hij het nu maar eens lekker wel. Is wel heel vaag hoor dat je hem moet vrágen of hij voor zijn kind wil zorgen, the nerve! Hopelijk heeft hij het heel moeilijk (beetje zoals wat Tanya gisteren hoopte voor de avond die Marcel met Elin ging doorbrengen, niet gemeen bedoeld maar meer educatief) en zal hij je wat meer helpen en waarderen als je thuiskomt. Je komt dan toch wel thuis he?
Karlijn Geen idee of fv-baby's ook regeldagen hebben. Volgens mij niet, want een regeldag houdt in dat de vraag en aanbod weer op elkaar afgestemd moeten worden (toch?). Eveline Wat ji schrijft is zoooooooo herkenbaar! Wijgaan dag 3 al in van de zogenaamde regeldagen... En ik heb gisteren ook ruzie gehad met Marc, 's avonds laat, en dat ging dan vooral ook over dingen uit handen nemen en niets moeten vragen enzo. Ruben spuugt de laatste dagen ook veel en komt ook om de 2 uur. Voel me net een melkkoe af en toe (komt de naam Bertha toch tot zijn recht). Ik hoop voor je dat een avondje stalzitten je goed doet, en dat een avond op Demelza passen (idd net wat ik gisteren ook tegen Lexi zei) Jerry's ogen weer opent. Twinny Pas je wel een beetje op jezelf? Ook qua eten enzo? Dat van dat slapen/niet willen slapen herken ik ook hier. Maar het kan toch ook zo zijn dat ze té moe zijn om te slapen? Maar wel weer lekker dat Zoë heeft doorgeslapen van 22 tot 6! Zanoni Fijn dat het zo goed gaat met Elise! Neem rustig je tijd hoor voor het forum, da's het makkelijke van internet, je kan altijd alles teruglezen op je gemakje! Zie jij er ook tegenop dat Ruud maandag weer moet gaan werken? Jekkia Ik wil je als alles gekopieerd en geplakt is best een kopie sturen, maar ehm, maar ehm, maar ehm, wil je niet meedoen met kopieren en plakken? Tot nu toe heeft alleen Beebie zich aangemeld om mee te doen wat op 765 pagina's per persoon zou komen. Ik heb nog wel vrije tijd, maar zoveel? Ontmoeten Marc en ik hebben elkaar niet via internet ontmoet want toen bestond internet nog niet, maar via de harmonie waar we allebei in speelden (Marc speelde tuba, trompet en trommel en ik klarinet en altsaxofoon). Niet dat ik nu zo oud ben, maar het is al wel 16 jaar geleden dat Marc en ik een relatie kregen. Hij was mijn eerste liefde en die heb ik meteen gehouden! Liefs, Tanya
En oh, iemand had het een tijdje geleden over een borstvoedings-info lijn die je kon bellen als je vragen had. Wat was dat nummer ookalweer?