Nog niet bijgelezen. Heb wel wat foto's van de minimeeting gezien. Ik zou ook wel eens van die mooie foto's van mijn kids willen hebben. Weet iemand hoe ik dat kan regelen? O ja, in de samenvatting stond dat ik nog weleens mijn kinderen in de waan laat. Ik zal niet zo snel liegen hoor, al lijkt dat misschien zo. Maar mijn schoonvader begon laatst uitgebreid tegen mijn dochter dat hun kat dood was. Zij natuurlijk doorvragen. Ze had dat beest nooit gezien. Tja, dan vind ik een 3-jarige daar echt nog te jong voor. Ik vind mezelf dan als ouder degene die haar gedoseerd kan laten leren. Ik zeg dan gewoon dat hij weg is. Als ze mij van de week vraagt hoe mensen groeien (hoe bedenkt ze het!) en ik antwoord door te eten, drinken en slapen, dan is dat voldoende. Wanneer ze eraan toe is om meer te weten dan vraagt ze wel weer. Het enige dat ik met een leugentje beantwoord is de vraag waar zij was toen ik nog niet zwanger was. Voor haar is dat natuurlijk veel te abstract, dus voor haar geboorte is gewoon altijd in mama's buik... In de categorie leuke uitspraken zei mijn dochter over mijn zoon die aan het schaterlachen was: ,,haha, Siebe zit echt in een deuk!". Siebe is verder erg zielig: verkouden, voorhoofdje weer eens helemaal open gekrabbeld... Ik blijf zijn nagels knippen, maar voor ik het weet zit hij zichzelf weer open te krabbelen wanneer hij in bed ligt.
Zo nu is er eindelijk weer iemand hier! Zelf was ik lekker met mijn plakboek bezig terwijl Eri met Tiekje op stap was in het park. Ik krijg steeds meer ruimte voor mezelf. Sonya, waarom scheren ze in het ziekenhuis het hoofdje van premature baby's als ik vragen mag? Chedella ziet er op de oude foto's ook lief uit trouwens, maar dan wel héél kwetsbaar. Op meer recente foto's is ze gewoon guitig en een èchte baby, cute! Karlijn, gefeliciteerd met je moederfiets! Ik heb er ook één via het werk gekocht. Het fietst zalig, vind je ook niet? Pienie, ik denk niet dat het 'liegen' is als je zegt dat de kat weg is in plaats van dood. Is gewoon in kindertaal terugkeren tot de essentie van de zaak. Daarom is het ook wel logisch om 'voor jouw geboorte' te vertalen met 'toen jij nog in mama's buik zat'.
Waarschijnlijk was je niet de enigste, gezien de rust hier Niva Hoe gaat het vandaag met Devin en jou? Pienie Ik bedoelde in mijn samenvatting ook niet dat je snel liegt, maar dat je je dochter in een bepaalde waan laat (zoals je schreef over waar ze was voordat ze geboren was). Ik bedoelde het niet verkeerd! Chantal Ik voelde me aangesproken door mijn onzekerheid, terwijl dat helemaal niet hoefde. Karlijn Fijn dat je geen hellingproef meer hoeft te doen op je oprit . En leuk een mamafiets! Marc heeft ook zo'n fietsplan op zijn werk maar is veel te eerlijk, hij wil daar geen mamafiets van doen omdat dat fietsplan eigenlijk voor hem is. Ben nog bezig met hem te overtuigen dat we heus wel een mamafiets ervan kunnen doen, dat er altijd wel iets op te vinden is hihihi. Miep Hoe was inderdaad het karten? Sonya Waarom hadden ze Chedella kaal geschoren in het ziekenhuis? Wietske Ik heb de paginanummer waar ik gebleven ben met samenvatten erbij gezet. Goede tip van jou! Samenvatting komt morgen wel, ben een beetje van slag af (zie volgende berichtje)
Oh dat was superleuk! Had al jaaaaren niet meer gekart, maar vond het echt super gisteravond! We waren met 14 personen, 8 mannen en 6 vrouwen. De beste 8 gingen door en daar zat ik ook bij. Ik ben uiteindelijk vierde (!) geworden, vond ik best goed van mezelf! En mijn vriend is eerste geworden . Heerlijk dat de oprit klaar is Kar! Lekker gevoel zeker?
Kennen jullie Alina nog? Die heeft ook een tijdje meegeklept hier bij ons, toen ze nog zwanger was. Zij was toen bevallen van een zoontje. Ik had haar ooit eens toegevoegd aan mijn MSN en had haar al heeeeeeeeel lang niet meer gesproken. Ik meld me net aan op MSN begint ze tegen me te praten. Ze vroeg of ik haar nog kende (ja) en toen zei ze ineens "heb slecht nieuws....mijn zoontje is vorige maand overleden". Nou mijn hartslag schóót omhoog! Ik vroeg hoe dat dan kwam (nadat ik wel shit typte), geen reactie, na 5 minuten vroeg ik of hij ziek was, en toen was ze ineens offline. Ik vind dat zo erg! Dat haar zoontje overleden is dan. Ik heb meteen gespiekt bij haar profiel of ik info kon vinden erover maar haar laatste post was van 25 juni toen ze net bevallen was en ze was het laatst eind juli online. Oef, is wel heftig hoor!
Pienie: Geef Siebe maar een dikke kus en een knuffel! Arme ukkie.... Ja dat is inderdaad lastig als ze hun zelf open krabben he. Tsja, nageltjes knippen of handschoentjes aan.... (Ik ga voor nageltjes knippen, doe ik al sinds Jarno 1 maand is.)
Jeetje, dat is toch vreselijk! Ik kan me haar niet meer herinneren trouwens. Maar het is echt verschrikkelijk man, dat haar zoontje is overleden...... triest...
Getverdekkie, Tanya, wat een naar bericht... Vreemd ook dat ze dat alleen heeft gezegd en verder niks. Misschien hoor je nog wat van haar. Ik bedoelde ook niet dat je het niet goed had samengevat hoor! Ik wilde het alleen nog even toelichten. Ik ben juist blij dat je die samenvattingen maakt en al was dit nu niet het geval: het kan weleens gebeuren dat je het nét anders verwoordt, toch?
Maakt niet uit Tanya. De samenvattingen die je al gemaakt hebt zijn erg handig en ik vind het echt tof dat je dat wilt maken. Kom je er een keer niet aan toe is dat helemaal niet erg! (Niva, ook jou samenvatting zijn we erg blij mee hoor. Vind het van jullie beide heel lief dat jullie dat doen/hebben gedaan!)
Wat erg voor Alina Tan..vreemd de manier waarop ze het vertelde, maar ja..hoe vertel je zoiets on-vreemd? Sjips, te laat om Lex een goeie vakantie te wensen. Eef alvast nu dan: een fijne vakantie in parijs toegewenst en melanie alvast een hele fijne trouwdag met je gezinnetje toegewenst Hier gaat het verschrikkelijk, vanmiddag bij de dokterswacht geweest, lang verhaal , hufter van een dokter, lang verhaal kortgemaakt -> er is niks aan de hand, ze is niet ziek ..'zullen wel krampjes zijn, tot ziens" Godverdegodverdegodver..domme.. Ik zit er he-le-maal doorheen..Ze huilt zóóó verschrikkelijk veel en hard en vaak..ik snap er echt helemaal niks van. Gewoon zomaar ineens out of the blue..Continu dat zuur, continu huilen, allemaal rode vlekjes en bultjes, ze heeft rood omrandde oogjes, slaapt niet en als ze wakker is huilt ze..ze lacht niet meer, ze brabbelt niet meer.. Die vent nam ons gewoon niet serieus..ik zit daar toch niet voor niks op zaterdagmiddag in dat kutziekenhuis?.. (en dan te bedenken hoe moeilijk we er over deden om uiteindelijk toch die stap te zetten om er heen te gaan..) sorry meiden, ik ben echt wanhopig (ow wat kinkt dit dramatisch, maar wat voel ik me ook zo)
Oh wat vind ik dat sneu voor jullie drietjes Niva. Tsja, ik kan je ook niet echt helpen natuurlijk.... Maar ik denk aan jullie! Het lijkt me echt vreselijk om je baby zo te zien huilen/lijden.... Voor jullie alle 3 is dit uitputtend! Heeeel veel succes! Knuf van Miep
Zeer snel en selectief bijgelezen, morgen nieuwe poging. Maar zag wel 2 dingen waar ik op wil reageren. Ehm... waar in zuid holland woon je? Want Zuid Holland (de provincie) daar ben ik regelmatig te vinden. Dus wie weet kunnen we wat regelen. Tanya, mijn hersenpan werkt vanavond niet naar behoren, ben nogal moe. Dus ik weet even niet wie Alina is. Maar damn, wat een triest bericht. En zo rot dat ze opeens offline was. Logisch denk ik, ik kan me zo voorstellen dat het moeilijk is om erover te praten, maar ik kan me zo voorstellen dat jij je er nu rot over voelt. Om 2 redenen. Je bent misschien bang dat je het haar moeilijk hebt gemaakt met je vragen, en zelf zit je ook met 'onzekerheid' omdat je ook bang bent om Ruben zomaar te verliezen. Ik zat net Demelza te voeden, ze lag heerlijk aan mijn borst, aaide met haar ene handje over mijn buik en met de andere kriebelde ze over mijn borst. Haar oogjes waren dicht en af en toe keek ze me met een hele lome blik aan, maar zo verschrikkelijk lief. Op dat moment stroomden hier ook de tranen. Ik hou zo veel van haar en ik ben zo bang voor al het leed wat haar kan overkomen in haar leventje. Ik zou mijn leven voor haar geven.
Oh Niva! Ik vind het zó erg voor jullie! Hoe kan die arts dat nou zeggen? Zouden dit idd ook nog 'krampjes' zijn? Wat een rotwoord trouwens, als je eenmaal ziet hoe erg die kindjes lijden mag dat verkleinwoord wel weg. Is er dan geen medicijn dat je bij hele erge pijn aan de baby mag geven? Pfff... Ik weet het ook ff niet meer... Natuurlijk heb je alles al geprobeerd... Ook de draagdoek? Ik gebruik hem voor gezelligheid, maar ook als Tica pijn heeft, niet kan slapen, veel huilt --> hup, in de draagdoek. Het kalmeert haar altijd, vaak valt ze in slaap. Jammer dat het nu net zondag wordt en de winkels dicht zijn. Als je dichterbij woonde kon je mijn oude hebben, die rode die in mijn album staat... Knuffel meis...
Tanya, wat naar voor Alina! Ik ken haar niet, maar wens het gewoon niemand toe... Ik dùrf me niet precies voor te stellen hoe dat voor haar moet zijn, mijn hart knijpt er nu al samen van. Precies wat Evelien zegt, je moet er gewoon niet aan denken wat je kind allemaal wel niet kan overkomen. Ik luister nu ook heel anders naar het nieuws bijvoorbeeld (hier in de buurt is gister een meisje van 14 verkracht...) en betrek het nu veel meer op mij en m'n gezinnetje... Direct de tweede dag al merkte ik dat ik zoveel sterker kon zijn als het voor Tica was. Je voelt gewoon hoe de kracht en liefde je doet groeien. Wat ouderschap al niet met je doet... Ik word er bang van. Zo onwerkelijk, zo ken ik mezelf niet.
Ach, die man had gewoon al besloten dat we overbezorgde ouders waren..we moesten 5 min wachten in de wachtkamer en die 5 minuten plus de 5 minuten bij die arts in t kamertje zijn de enige tien minuutjes vandaag dat ze niet geschreeuwd heeft. Helaas net op zo'n moment. Heb m alles duidelijk verteld, maar hij deed erg arrogant en neergbuigend (de standaard vragen: heeft ze koorts, heeft ze plasluiers? ..dan valt t allemaal wel mee) En effe om ons 'gerust te stellen'naar dr buikje geluisterd. Hij heeft niet eens gevoeld of ze ook warm was of whatever..de sukkel. Belde boos mijn zus op en die vertelde dat ze van de week net van de consumentenbond (in t tijdschrift of op tv) had gehoord dat je bij een dokterswacht altijd twee keer moet bellen/ langs moet komen alvorens ze je serieus nemen.. Tja nogmaals..ik zit daar niet voor niks op zaterdagmiddag Ik geloof niet zo dat dit nog krampen zijn hoor...Maar ja, het kan. Toch vind ik dat álles wta met baby te maken heeft op krampjes wordt geschoven. stron irritant want de vorige keer bleek dat het ook niet te zijn, maar zeiden ze dat wél overal en nergens. Ik ga idd zoals sterrekind zei, opperen om naar de kinderarts te mogen.. Het kan toch niet zo zijn dat we ineens een 'huilbaby'hebben en dat dat dan maar normaal is? P.s. verkoop je die draagdoek?
Even iets héél anders... Punt één heeft Tica wel een soort regelmaat, maar het hangt altijd af van hoe laat ze de nachtvoeding heeft gehad. Vastigheid lukt niet zo de laatste tijd, al helpt het wel dat ze nu 180 ml + 6 schepjes krijgt, zo slaapt ze na de nachtvoeding beter door. Gelukkig. Tica bunkert echt àls ze komt voor een voeding, maar het is zó weinig keren per dag, eigenlijk maar vier keer! Is dit slecht? Ruwweg ziet het er zo uit: - 05:00 - 10:00 - 14:00 - 19:00 Rond 20 uur valt ze in een diepe slaap - ...? deze is dus raar. Soms vind ik het te gek worden en maak ik haar tussen 23:00 en 0:00 wakker voor een vijfde voeding, maar dan drinkt ze slecht en komt ze om 02:00 weer. Of ik laat haar slapen en dan komt ze tussen 4 en 5 en dan pas rond 10:00 weer. Wat moet ik doen? Haar wakker maken rond middernacht of gewoon laten? Ik zit hier al een week mee te klungelen, ze heeft eigenlijk altijd weinig voedingen per dag gehad en Jacqueline's Harrie heeft nu ook maar 4 voedingen. Ik ben geneigd haar maar te laten, maar ik wil ook niet dat ze honger heeft!
Niva, als je later nog eens de verzendkosten kan vergoeden van die draagdoek istie van jou hoor! Ik hoop gewoon dat hij jullie bevalt! Ik heb er nu toch niets meer aan, gebruik altijd mijn mooie custom-made doek nu. Ik post wel ff een plaatje zo. *edit: gepost in mijn album!* De rode doek bestaat eigenlijk uit drie stukken en is makkelijk om te doen. Is alleen niet zo makkelijk verstelbaar als zo'n ouderwetse lange doek van 6 meter. PB je me je gegevens als je de rode doek wilt dan? En trouwens heel erg bedankt voor je vorige PB, ik ben bezig aan een antwoord...Nee hoor, het wordt geen boekwerk, maar ik wilde hem nog eens overlezen voor verzenden. Liefs!
Tja, ik denk dat dit ook het beste bij jouu gaat passen wat ik ga zeggen, maar je moet het natuurlijk zelf weten: Ik denk dat moeder natuur heel goed voor haar kindjes weet te zorgen..en dat betekend dus als Tiekje honger zou hebben kómt ze wel voor een voeding. Ik gloof dus niet dat ze honger heeft, zoals het nu gaat. Ik denk niet dat er ene probleem is hoor, aangezien dit ook een soort van regelmaat van haar is..ze zal het er dus goed op doen blijkbaar (is toch al een hele poos dat ze zo weinig zelf komt voor voeding?) Ik zelf zou haar s avonds niet wakker maken, maar misschien proberen om overdag een voeding een uurtje eerder te doen en zo alles net effe iets te verschuiven zodat je alsnog rond 21:00 uur kan voeden (dan geef je dus één voeding meer dan je nu doet..ze zal vast niet al om 18:00 uur in de diepe slaap rollen toch? Dus als je alles iets eerder doet, zal ze waarschijnlijk s avonds nog wel een voeding willen..denk ik zo) Of die van s ochtends iets uitstellen..maar dat zal moeilijk worden denk ik.. Tja lastig..het lijkt me heerlijk trouwens!
Jaaah, al dat leed dat mijn kindjes kan overkomen. Man, ik ben dan ook zo emotioneel... Maar ook het kleine leed: als mijn dochter iets aan iemand vertelt die niet luistert of als ze niet mee mag spelen met grote kindjes. Mijn hart kan soms ook echt overstromen op zulke momenten Eveline. Ook dat zachte, tevreden gekreun tijdens de borstvoeding. Ik wil er echt nog lang mee doorgaan (heb ik ook al geregeld op werk). Niva, wat irritant als artsen je zo betuttelend 'helpen'. Als jij het gevoel hebt dat er ook maar misschien iets is dan vind ik het niet meer dan logisch dat je naar de dokter gaat. Als je het gevoel blijft houden dat er iets niet klopt zou ik gewoon nog eens gaan (naar je eigen arts maandag?) of het cons bureau? En voor de rest gewoon dingen blijven proberen, soms slaat er ineens iets aan wat een paar dagen geleden nog niet hielp. Maar wat is dat naar, als je kind zo huilt zonder dat je weet wat je moet doen. Sterkte ermee! Eveline, ik woon in Alphen aan de Rijn. Kom je daar weleens?
Irena, ik zie dat jij met Tica in de draagzak online bent! Leuk zeg... Als ik dat zou doen dan was ik vast heel de dag op internet. Naast dit ben ik ook nogal Hyves verslaafd! Voor degenen die BV geven: hoe lang drinken jullie kindjes per borst? En drinken ze altijd 2 borsten? Siebe drinkt nl ineens erg kort (soms echt maar 5 minuutjes ofzo). Zou dit komen door zijn verkoudheid of moet ik me zorgen gaan maken over mijn BV? Ik weet helaas uit ervaring hoe snel die kleintjes uitdrogen, dus wil wel dat ie genoeg binnenkrijgt...