Hi Pienie! Ja, Tica gaat overal mee naartoe, dus ook mee in cyberspace! Ik geef een combi van BV en KV. De ochtenden en nachten zijn nog BV, de middag en vroege avond is KV. Op die manier kan ik haar eens bij iemand anders laten. En kolven heb ik gedaan, maar vond ik vreselijk, daarom nu KV. Als Tica aan de borst drinkt, is ze altijd ongeveer 20 minuten bezig, 10 minuten per borst. Ze klokt het echt weg zonder pauzes, de eerste 5 minuten heel snel, daarna steeds rustiger tot ze stopt en wat sabbelt. Na een minuutje van dat laat ik haar boeren en krijgt ze de andere borst. Ze zou zo'n 5 minuutjes drinken als ik haar 'tussendoor' zou aanleggen. (Maar dat doe ik haast niet want daar vraagt ze niet om.) Drinkt Siebe als hij zo kort drinkt misschien buiten het gewone patroon om? Of je maakt tijdelijk minder doordat je ziekig bent. Dan gaat het wel over en moet Siebe in de tussentijd gewoon vaker aangelegd.
Hier verschilt het wel een béétje, maar over het algemeen drinkt Devin zo'n 10/15 min per boob en overdag meestal maar één boob (voor een tweede is ze dan vaak te moe) Maar ze komt dan steevast na maximaal 2,5 uur wéér. 5 min lijkt me echt te kort, omdat ze dan vooral die voormelk krijgen en daar zit weinig 'heil' in Kan inderdaad door die verkoudheid komen, maar dan zou ik hem gewoon wat vaker aanleggen als ik jou was...inderdaad ivm uitdrogingsgevaar. ik ben als kind ook uitgedroogd en mn broertje ook, maar ik moest ervoor naar het ziekenhuis (toen was ik drie) en heb daar een week verbleven omdat t zo ernstig was..Omdat ik veel spuugde (tja..misschien daarom ook mn angst bij Devin) Gebeurd idd voordat je er erg in hebt
Redelijk vaak. Nichtje van Jerry heeft daar een kapperszaak en daar gaat hij vaak naartoe om bij te kletsen en om zijn haar te laten doen. Vaak ga ik dan gezellig mee. Heb dan niet ver van jou vandaan gewoond, in Oudewater. Dus als ik een keer die kant op kom dan zal ik het van te voren aangeven, dan kan ik bij jou langskomen als je dat wilt.
En dit nog: ik heb van de week een fotootje gemaakt van Tiekje in haar eerste jurkje. Dus ik zet haar op de bank in de houding waarin ze dan graag zit, met een kussentje ter ondersteuning. De foto zit ook in mijn album. Ik mailde de foto naar familie en vrienden. Nu krijg ik allemaal geschokte en vertederde replies dat het zo bijzonder is dat ze zo rechtop zit. Is dat nou echt bijzonder? Het zal wel per kindje verschillen, maar heus niet zo zeldzaam zijn als ze het laten lijken. Als wel, dan ikke trots! Als niet, dan ikke ook trots want ikke ben gewoon trots op mijn kindje! En nu moet ik off-line. Dag! \o
Dit verschilt dus per boob/mens en kind. Hoe hard zuigt ze, hoe erg is het toeschietreflex, hoeveel melk zit er in de boob. En... hoeveel rustpauzes nemen ze tijdens het drinken. Demelza drinkt standaard maar 5 tot 8 minuten per voeding. En dan komt ze echt pas 3 tot 4 uur later weer. Ze blijft drinken. Je ziet het kinnetje omlaag gaan, blijft daar echt even en sluit dan haar mond weer. Hoe langer het kinnetje omlaag gaat, hoe groter de slok. Het is duidelijk anders dan een rustpauze na zoveel slokken. Rustpauzes neemt Demelza niet tijdens het drinken. Ze gaat aan 1 stuk door. Daardoor spuugde ze destijds ook zoveel, omdat ze zo gulzig is. En 's avonds slaapt ze door van 7 tot half 12 (omdat ik haar dan wakker maak voor een voeding). Ze groeit steeds zo'n 900 gram per maand. Dus... die doet het prima op die 5 minuten. Iemand had het laatst over troostborstjes, dat ik een voeding verwarde met troostborstjes. Ik heb daar toen niet op gereageerd. Want ik had het al zo vaak gezegd dat Demelza altijd kort drinkt. Ze was toen echt bezig met antistoffen binnen te krijgen i.v.m. de prikjes. Regelen was het niet want ze dronk maar aan 1 borst en was dan voldaan. Ik had genoeg melk. Zo zie je maar... Devin drinkt 2 tot 3 x zo lang, maar komt dus echt wel vaker! Maar het zou kunnen dat het door de verkoudheid komt. Als ze vaker komt dan kan het dus zijn dat ze extra antistoffen nodig heeft om weer sterk te worden. Niva, wat heb je zelf voor idee dat het is bij Devin? Want als jij zeker weet dat er wat aan de hand is, dan moet je terug gaan naar de huisartsenpost en je niet zomaar laten wegsturen. Want vaak klopt het moedergevoel. Sterkte ermee in ieder geval.
Heel verhaal Ik snap je wel hoor, ik aap ook maar na wat ik van de zogenaamde deskundigen hoor..En die zeggen dat 5 minuten te kort is (sterker nog 10 minuten zou ook te kort zijn) Dus tja.. Maar ik heb de wijsheid niet in paht en als het bij demelza anders is, dan euhm..kan ik pien geen 'raad' geven Ik weet niet precies wat het bij Devin is, maar ik denk dat ze iig reflux heeft. p.s. ik zei tegen die arts: Nou dan krijgt ze allemaal zuur omhoog en dat spuugt ze uit en dan begi- Vraagt die gek me meteen heel verwijtend: hoe weet je dat dat zuur is dan? (op zo'n negatieve manier) Dus ik: euhm..dat ruik ik? hij: ja dat kan dus ook maaginhoud zijn, en hoeft niet meteen maagzuur te zijn. Ik (dacht) : ja weet ik veel, ik zeg alleen wat ik ruik..jij mag vervolgens beoordelen of het maagzuur is, of zure maaginhoud Maar goed, ik denk dus reflux en ik denk dat ze daarbij krampen heeft. (kip en het ei verhaal)
Goeiemorgen dames! Eindelijk weer wat tijd voor mezelf Raven heeft van de week een regeldagje gehad en zit nu eindelijk op 6 voedingen per dag. Vandaag heeft ze zelfs van 01:15 tot 8 uur geslapen! Om 1:15 maakte Ivo haar pas wakker voor de laatste voeding (we waren allebei beneden in slaap gedonderd) Ze zit nu net in een sprongetje maar heeft er tot nu toe weinig last van. Ze heeft ontdekt dat ze geluid kan maken met haar mondje (ik weet niet hoe ze het noemen, maar ze maakt het geluid door haar tongetje beteje naar buiten te steken en te blazen, soort natte scheet geluid ). Prachtig vind ze dat want ze moet er ook elke keer hard om lachen. En dat gaat dan bijna de hele dag zo door.
Niva op basis van wat jij beschrijft, de uitslag, de rode oogjes, het huilen, spugen etc. zit ik me opeens te bedenken dat het weleens een koemelkallergie kan zijn. Misschien moet je proberen zelf een aantal dagen helemaal geen zuivel te eten en kijken of het dan iets beter gaat? Anders even Kirby vragen, die had het met Ana-Lucia ook. In ieder geval heeeeeel veel sterkte. En ik kan er echt niet bij dat ze je gewoon weer wegsturen. Sjees.. je komt toch niet voor niets naar de huisartsenpost?! Artsen.. blegh. Tanya ja ik herinner me Alina nog wel.. Jeetje, wat erg! Verschrikkelijk.. Wel raar dat ze niet meer reageerde op jou. Dat geeft je alleen maar een naarder gevoel natuurlijk. Irena ik zou ook niet gaan forceren Tica meer te voeden, ze kwam inderdaad al minder vaak en als ze gewoon vrolijk is en alert als ze wakker is lijkt me niet dat ze iets te kort komt hoor! Maar wat je idd wel kan proberen is die laatste voeding te verschuiven naar 20/21 uur. Elke paar dagen een kwartiertje erbij? Dan heb je kans dat ze niet meer om 5 uur maar iets later komt. Jekkia wat heerlijk dat Raven op 6 voedingen zit! En hopelijk houdt ze het slapen ook vol! Grappig dat ze zo om zichzelf moet lachen. Zo geweldig dat ze elke keer meer leren en kunnen. Hier gaat het goed; Sverre hebben we gisteren om 18:30 in bad gedaan, daarna fles en hup, in bed. Eventjes protesteren maar hij is uiteindelijk in slaap gevallen. Even wakker voor de laatste voeding. Heerlijk een avondje met zijn tweeen op de bank!
Niva: jee wat vervelend dat je niet serieus genomen wordt! Is al zo vervelend dat je voor je gevoel niets voor haar kunt doen. Maar als moeder voel je zelf het beste aan of er iets is, laat je dus niet afschepen! Kar: fijn zeg, dat Sverre zo goed geslapen heeft. Kun je zelf ook weer even bijtanken. Tanya: kan me voorstellen dat je met een vreemd gevoel achter blijft na zo'n triest bericht
zwitsal zegeltjes... ik heb op zich nog wel interesse! Ik heb nog Robijn zegeltjes voor zo'n badjasje. Wil iemand die nog? Ik heb er geloof ik nog een stuk of 6 en ik denk dat mijn moeder ook nog wel wat voor me heeft.
Goedemorgen! Hier een vermoeiende avond en nacht. Demelza besloot dat ze het weer nodig had om vaker te drinken. Dus ik mocht weer vaak uit bed. Maar ze is nu toch op en top vrolijk en lief... Voor de mensen die pampers gebruiken: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=64424
Hahahaha, ja ik noem het oprit. Het is meer een parkeerplaats aan de achterkant van het huis, achter de tuin zeg maar.. De vorige bewoner had hem erg bergop gemaakt. En ik moet er achteruit inparkeren, wat me dus al een keer een spiegel heeft gekost. Nu is het allemaal vlak.. Maar nog steeds krap.
sow! wat kletsen jullie veeeel! ik lees nml nog zo af en toe met jullie mee maar kan het echt niet bijhouden! (sorry) nu zag ik dat er voortaan samenvattingen gemaakt worden, wat een uitvinding! dit betekend dat ik jullie beter bij kan houden en straks ook eens kan reageren voor de verandering zag in de samenvatting dat jullie het niet erg vonden als je zo nu en dan ff kwam vertellen hoe het ging en ego berichtjes plaatste... dat was dus een mooie opening voor mij om weer eens langs te komen hier gaat alles goed. in het begin wat ups en downs gehad omdat ten eerste die bv niet goed ging. toen maar overgestapt op de fv. aidan had totaal geen problemen met de speen omdat ik tijdens de bv al een hoedje gebruikte. maar hij had heel erg last vanverstoppingen en krampen. dus wij zaten letterlijk hele dagen met een jankend kind. toen naar de arts geweest en overgestapt op andere voeding waar hij het uitstekend op doet! de krampen zijn nu nog sporadisch dus wij (en aidan) zijn helemaal happy! aidan kwam in het begin nog vaak 's nachts voor voeding. daarna ben ik daar mee gestopt (gewoon niks geven) en hij bleef toen nog 2x komen. rond 2 en 5 uur 's nachts. dan was meneer gewoon wakker en klaar met slapen. omngekeerd ritme hahaha maar aidan slaapt nu al bijna 3 weken door! zomaar van de ene op de andere dag hahaha hij heeft nu ook echt ritme in zijn slaapjes. 's avonds tussen half 9 en half 10 gaat hij lekker naar bedje en dan komt hij nog heel even voor zijn laatste fles en slaapt dan door tot 8 uur. wat een luxe! verder groeit hij als kool! hij krijgt 5x180 cc maar hij heeft de laatste paar dagen weer moeite met eten (heeft hij al vaker gehad, met afvallen als gevolg) hij eet dan elke keer zijn flessen maar half op. gisteren even naar de ha post geweest omdat hij rode vlekken in zijn gezicht en op handen had. konden natuurlijk weer niks vinden wat zorgen baarde (overbezorgde papa en mama). we hebben hem vorige maand (geloof met 8 weken) voor het laatst gemeten bij het cb. hij was toen 61 cm en 5750 gram. gisteren wel gewogen en toen woog hij 6500 gram. het is dus een groot kind! hahaha verder qua ontwikkeling gaat het goed. hijis erg snel met dingen. heb wat leuke filmpjes van hem op you tube staan (via hyves staat de link). hij pakt alles vast en moet ook alles in zijn mond stoppen. hij verteld de mooiste verhalen en sjanst heel wat af! gewoon een lekker ding (ben maar een heeeeel klein beetje verliefd hoor hahaha). nou hopelijk kan ik binnenkort weer mee gaan kleppen maar ik kan de tijd gewoon niet vinden. ik lees dat het bij de meeste van jullie ook goed gaat. helemaal super! dikke x kim en aidan
ps. wat hebben we toch allemaal mooie kindjes! tanya, wat een mooie bos met haar! ongelofelijk hahaha