Hai Kim! Fijn dat alles (nu weer) goed gaat... Luk om wat van je te horen. Wat betreft de BV. Voorheen spuugde Siebe eigenljik nooit. Nu blijf ik hem na zo'n korte voeding nog aanbieden, maar dan geeft ie zelfs wat voeding terug. Het is geen vermoeidheid, want hij is klaar wakker, maar duwt die tepel dan gewoon uit zijn mond. Het líjkt dus iig dat ie gewoon tevreden is. Bovendien groeit ie natuurlijk gewoon goed. Maar ik vind het alleen zo vreemd dat hij een paar weken geleden nog lang deed over de meeste voedingen en nu een deel van de voedingen maar 1 borst neemt en veel korter (gelukkig soms nog lange voedingen tussendoor). Zal het volgende keer op het CB eens vragen. Eveline, misschien dat we dan eens kunnen afspreken voor die foto's. PB anders even als je in de buurt komt. Oudewater, daar heb ik nog weleens carnaval gevierd! Grappig zeg, dat je daar vandaan komt. Tanya, nog iets gehoord van Aline?
Kar, wat fijn dat jullie weer eens een 'gewoon' avondje op de bank hebben kunnen hebben. Daar kan je soms erg aan toe zijn, hè?
O ja, 3x is scheepsrecht, sorry voor de vele berichtjes, maar het is echt een ramp: HAARUITVAL IS IN ALLE HEVIGHEID TERUGGEKEERD!
Hoi juli mama's! Hier nog een juli mama. Het is de eerste keer dat ik hier op post. Ik heb niet alle 500 nog wat pagina's gelezen, dus misschien dat deze vraag al wel eerder gesteld is (sorry als dat het geval is). Ik probeer alles met een ritme te doen sinds kort. Dat heb ik geleerd op zwangerschapscursus. Het gaat als volgt: - slapen - voeden - knuffelen - spelen in de box - bij eerste teken van vermoeidheid: weer naar bed. Nu lukt dat best wel. Maar soms wordt Arend na een klein uurtje slapen al weer wakker, dan is het net 2 uur geleden dat hij gedronken heeft. Dan ligt hij wakker in zijn bedje rond te kijken en wat te pruttelen/huilen (soms heeft hij zichzelf ook ondergespuugd). Nu is mijn vraag: zal ik hem dan nog laten liggen en hoelang zal ik hem dan laten liggen? Meestal zit er 3 uur tussen de voedingen, maar ik zou wel willen dat er wat meer tijd tussen zat. Hoe doen jullie dat?
Hey Cookie! Its me! Ik heb nog niet geantwoord op je PB, maar zal ik spoedig doen! Over je vraag, zolang hij het nog naar zijn zin heeft kan je hem laten liggen. Begint hij echt te protesteren (huilen) dan zou ik hem eruit halen. Hier slaapt Ruben ook niet de hele tijd tussen 2 voedingen door (4 uur). Maar ik leg hem overdag vaak in de box of wagen beneden, dan kan als hij wakker word zichzelf vermaken met zijn speeltjes. Liefs, Tanya
Zal het even uitleggen voor julli . De laatste nacht en dag in het ziekenhuis heb ik naast Cookie en Arend gelegen! Ik ben haar hier een paar dagen geleden tegengekomen op het forum. Ik was zomaar wat aan het lezen en toen viel me ineens de naam Arend op (die hoor je niet meer zo vaak tegenwoordig) en ben toen verder gaan spitten. En na een PBtje van mij bleek dus dat zij diegene was die naast me heeft gelegen! Zo leuk! En al helemaal leuk dat ze zich nu ook hier komt melden. Liefs, Tanya
Hi! Ik moet nog bijlezen, maar ik zag dat Karlijn een lekker avondje samen op de bank heeft gehad! Lekker zeg! Hopelijk gebeurt dat vaker, Karlijn! En teruggekeerde juli-mama's: hallo! Hmmm, Tica roept... Tot later!
Niva ^%$&&%$#% wat een hufter! Was zeker sjaggie omdat hij moest werken maar dan hoeft hij niet zo te doen. Ik zou gewoon bij je HA een doorverwijzing vragen voor een kinderarts, want zo is het ook niet leuk meer voor Devin en jou! Sterkte meid! Eveline Lief hè. als ze zo doen aan de borst. Ruben pakt tegenwoordig heel vaak mijn pols beet en met zijn andere hand mijn shirt/trui. Ook kijkt hij me tegenwoordig aan, voorheen deed hij een beetje voor zich uit kijken. Balen dat ze vannacht weer wat vaker kwam. Misschien kan je vandaag even plat als ze zelf slaapt? Irena Als Tica honger heeft laat ze dat wel merken denk ik. Ook wij hebben tegenwoordig vaak 4 voedingen op een dag. Het bekende verhaal, zolang ze genoeg poep en plasluiers hebben etcetera... is het goed. Ik zou haar als ik jou verhaal zo lees haar niet meer rond 23.30 wakker maken maar lekker laten liggen als ze zo lekker slaapt. Want dan slaapt ze wel een beetje door en anders komt ze rond 2 uur weer. En net als wat Niva zegt, probeer het zo te verschuiven dat de laatste voeding rond 21 uur komt te liggen. Geen idee of dat zitten bijzonder is eigenlijk. Is wel een hele mooie foto! Pienie Ruben drinkt over het algemeen ook maar kort, heeft hij altijd gedaan. Op het CB zeggen ze dat waarschijnlijk mijn verhouding voormelk en achtermelk anders is als 'normaal'. Dat ik dus minder voormelk heb en hij dus sneller aan de achtermelk zit. Want hij drinkt maar 10-15 minuten ongeveer (maar ook maar eens 5 minuten) en er zit 4-5 uur tussen de voedingen en 's nachts een uur of 9. Hij moet dan wel vaak heel even pauzeren om te hoesten, omdat hij zo ontzettend gulzig drinkt en zich dan vaak verslikt. En ook hier het bekende verhaal, als hij voldoende poep en plasluiers heeft etcetera.... Misschien is de samenstelling van je tepelsientje nu anders als voorheen? Dat hij nu helemaal afgsteld is op de behoefte van Siebe? Ik heb trouwens niets meer gehoord van Alina. Jekkia Fijn dat je nu meer tijd voor jezelf hebt! En ook goed van Raven dat ze zo doet! Yeah Karlijn Leuk dat je een fijne avond op de bank had! Gaat het nu weer een beetje beter tussen jou en Alex? Kim Tnx voor je compliment! En leuk dat je ons weer gevonden hebt! Cookie Sorry is hier een verboden woord Ikke Vanmorgen heeft Marc babygezwommen met Ruben! Ik heb alleen toe zitten kijken. De camera lag mooi te pronken op onze tafel, die was ik vergeten, lekker slim . Maar volgend weekend gaan we weer, nadat we wat kinderliedjes moeten leren wink en ik ga dan ook mee het water in. Mijn ouders gaan dan alles filmen. Ruben was helemaal overdonderd, Zat met grote ogen rond te kijken, heel verbaasd (maar dat is een groot bad papa!). Hij deed wel af en toe lachen en 1x ook huilen (toen had hij wat water binnen gekregen). Hij was de jongste daar. De rest deden allemaal spetteren en zo op het water, Ruben niet. Maar dat komt vanzelf wel denk ik als hij wat ouder is. We hadden een zwembroekje over zijn zwemluier gedaan, zo eentje met pijpjes zeg maar. Stond zo cute! Ga nu maar eens wat doen, verder gaan met poetsen ofzo. Gisteren al een hoop gedaan (waaronder vloeken op mijn ramen want krijg die krengen nooit streeploos schoon, blijf altijd een randje zienlangs het kozijn ) en vandaag wil ik het afmaken. Maar hoorde Marc net al weer zeggen dat hij Tygo laat zwemmen dus de vloer doe ik maar even niet, heeft dan niet echt zin... Liefs, Tanya
jajajajaaa..ruilen tegen zwitsalzegeltjes? Vriendinnetje van me heeft net een meisje gekregen, dus daar ga ik ook voor sparen!
Ik heb ook wat dingetjes in de aanbiedng (gratis dus hihi) Een bon voor het tweede kaartje gratis bij Space Expo (noordwijk) check www.spaceexpo.nl een bon voor 25 % korting bij Movie park germany (en als je van maandag t/m vrijdag gaat krijg je nog es extra 5 % korting, dus in totaal 30 % korting) voor maximaal 4 personen www.moviepaerkgermany.nl een bon voor 5 E korting op "Fire of Anatola"(theater) Hoogeveen/Groningen/Hengelo/Dronten voor max 4 personen bon voor 35 % korting op hobby en modelbouwbeurs in WTC Expo leeuwarden Voor max 4 pers Ik wil dus heeel graag nog robijnzegeltjes...want het badjasje is super en er is een nieuwe baby geboren en nog een nichtje zwanger..dus zijn de zegeltjes heel welkom hier.
Dat is het inderdaad; haar prematuur gezichtje is weg. Waarom hebben ze haar haar geschoren dan? Had ze een infuus in haar hoofd?
Ik ga even verderlezen wat er al meer gereageerd is, dan zal ik nog kijken of ik een nieuwe inbreng heb. Vind het wel sneu voor je.
Ik heb voor mezelf een aantal keren bij de dokterwacht gezeten, zelfs midden in de nacht, en heb alleen maar goede ervaringen! Gelukkig! (even om aan te geven dat er niet alleen maar negatieve verhalen zijn)
Ik zou in ieder geval iets doen aan de tijden van de eerste en de laatste voeding. Zorgen dat ze om 22u komt en om 7u. Voor jou ook prettiger lijkt mij. Ik hoor en lees het tegenwoordig wel meer dat zulke jonge beebs op 4 voedingen zitten. Tja....als ze groeien.... de manier waarop je dat kunt doen is denk ik een paar zware dagen tegemoet zien en de eerste voeding steeds later geven. Elke dag een half uur of kwartier verschuiven tot je op 7u zit. 't Is maar een idee hè.
Nicci drinkt eigenlijk altijd 1 borst leeg, dan boeren en afhankelijk van de tijd aan de 1e borst gaat ze of nog even aan die borst of ze krijgt nummer 2 aangeboden. Daar drinkt ze meestal niet zoveel meer uit. Toen Nic helemaal vol zat gaf ik haar vlak voor het drinken een neusspray maar nog liet ze heel vaak los om te ademen. De voedingen duurden daardoor wat langer en ik liet haar vaak ook al drinken voor ze echt te moe was.
Vergeet niet dat sommige kinderen echt snelle drinkers zijn en op 5 minuten drinken wel 4 uur kunnen teren.