Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Nee hoor, zou jullie niet zo lang kunnen missen... Morgen ochtend ben ik er wel weer!

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Pff..
    Ik heb rspect voor je hoor met je klavertje én je man..en dan ook nog eens voor jezelf zorgen natuurlijk..Laat stáááán de hele visite voorzien van spaanse tapa's ! (wel lekker trouwens)
    Gefeliciteerd met je kleine smurfje, ik hoop dat het ondanks al dat geren en gevlieg toch de moeite waard was en gezellig was!

Ja ik kijk ook enorm uit naar de komende maanden..(maar niet heus hihi) Lekker he, zo druk? Maar ik heb mn handen al vol aan één dwergje, dus 4 zou me zeker niet lukken hoor!

slaap lekker zo!

en kim ook trusten!

3. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    haha, da's effe iets anders dan over 4 maanden :)

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Thx! Neen hoor, heb het haar sinds de foto nog maar 1 keertje zien doen...

6. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja, Sonya, mijn zoontje was al een beetje uitgedroogd toen ie ziek in het ziekenhuis kwam. Na een uur (!) adertjes zoeken was de enige mogelijkheid nog zijn schedeltje. Na al dat geprik, een catheter en toen weer die schedelinfuus was ik écht misselijk en verdrietig. Heb flink wat traantjes gelaten toen ze zijn haar weg stonden te scheren.
    Dit was even de pauze van 24, nu ga ik écht naar bed! Trusten.

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Zo is het ook echt niet bedoeld. Dat je er niets over moet zeggen is natuurlijk onzin! Kijk, jij hebt jouw ervaring en een ander heeft een andere ervaring. Mijn reactie is eigenlijk bedoeld om aan te geven dat er meerdere mogelijkheden zijn. En ik moet zeggen dat ik het 'gek' vond dat jij advies gaf over kort drinken en krampjes o.i.d. terwijl jij met niet heel verschillende vragen zit. Tuurlijk wordt jij afgescheept bij de dokterspost en dat is absoluut onterecht (zoals ik al eerder schreef) maar het zou zo zonde zijn als jij ervan overtuigd bent dat het reflux is terwijl het niet zo is. Laat je alsjeblieft niet weerhouden om je vragen en meningen hier te schrijven hoor! Mijn idee is dat verschillende perspectieven/ervaringen/ideeën/meningen alleen maar kunnen leiden tot een 'breder' beeld, niet?

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Jeroen kreeg aan de borst ook te weinig toch? En daar kon geen van beide iets aan doen....

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heb een boel mooie foto’s gezien zeg!

Las ook iets over het opschrijven van de uitspraken van je kindje! Wat een leuk idee! Dit moet ik onthouden!

Jacquelien, wat erg voor je dat je epilepsie hebt! Na al die jaren moet je nu je hele levenswijze veranderen, moet erg moeilijk zijn! Gelukkig doet Harrie het helemaal goed!

Jody, fijn dat de eerste stap met Ruud nu weer gezet is! Hoop dat jullie elkaar snel weer helemaal vinden!

Miep, vind het heel erg voor je schoonvader! Heel lief van jij en hubbie dat jullie je schoonma zo goed opvangen! Veel sterkte voor jou, hubbie, Jarno en je schoonfamilie! Fijn dat je even je gedachten kon verzetten met het karten.

Niva, misschien moet je naar de arts met Devin, wat jij vertelt lijkt me echt reflux… en geloof me, het is heel erg pijnlijk voor die kleintjes, ANa-Lucia tierde moord en brand, ik probeerde haar telkens te troosten terwijl ik ook aan het huilen was… Dikke knuffel voor jij en kleine Devin! Ben nu wat verder en zie dat het cb en ha je afwimpelen, vind dit verschrikkelijk voor je… misschien kun je naar de kinderarts gaan? Bestaat Gaviscon bij jullie? Hier kun je dit vrij verkrijgen, misschien kun je dit eens proberen (was het eerste medicijn dat ik moest gebruiken voor de reflux van Ana-Lucia), moest haar 5-6 keer per dag na de voeding 5cc geven met een spuitje. Het kan geen kwaad voor de beeb en bij Ana-Lucia ging het toen al een pak beter!

Tanya, las net dat Ruben ook altijd je shirt of bh vastneemt tijdens het voeden, is er leuk he  Ana-Lucia neemt ook vaak mijn borst vast met haar beide handjes 

Lexi, ik ben al te laat maar toch nog veel plezier gewenst in Italie!

Sonya, wat is Chedella een mooi meisje zeg!

Het verhaal van Alina.... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Morgen verder bijlezen....

10. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ja je hebt helemaal gelijk..Het zal wel aan mij liggen, maar ik vond het dus zo overkomen.terwijl ik er juist steeds zo trots op was dat devin het zo goed deed heel de tijd..en nu ineens voelde ik me erg op mijn plek gezet omdat het "bij ons ook allemaal helemaal niet lekker loopt"snap je?

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    :cry: Helaas gistermiddag de zegeltjes weggegeven aan mijn schoonzus...
    Dus sorry...

12. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Goedemorgen allemaal! :)
    Bedankt voor alle tips en vooral aanmoedingingen om de nachtvoedingen niet te gaan forceren en om in plaats daarvan het overdag wat anders aan te pakken. Ik heb Tica gisteren telkens zo vroeg mogelijk gevoed (om 9, 13, 17 en 23 uur). Om 23 uur werd ze uit zichzelf wakker, ik denk omdat er nu wel een heel groot gat was ontstaan met de vorige voeding. :rolleyes: Daarna sliep ze zònder gedoe in (voor het eerst in een week) en bleef slapen tot...*tromgeroffel* 5 uur! OK, ze was om 2 uur opeens de speen kwijt en maakte me wakker met haar 'hulpgeroep', maar toen ze hem terughad viel ze direct weer in een diepe slaap, dus ik ook ;) En vervolgens heb ik de ochtendvoeding weten te rekken tot 6:15. :) Nu maar eens kijken of haar ritme hier vandaag door beïnvloed wordt. Ik ben in ieder geval goed uitgerust en Tiekje lijkt ook in een prima humeur. :D

Nu eerst ontbijten en ondertussen bijlezen, Tica doet nu toch nog even een dutje...

Hier ben ik ten eerste blij om! Verder volg ik zo de discussie over Devins drinkgedrag en valt me toch wel weer op hoe vaak ze drinkt. Losstaand van of dat 'goed' is of niet, lijkt me dat heel zwaar voor jou. Harstikke knap dat je dat volhoudt Niva! :thumup:
    Maar voor je gevoel is er toch echt iets aan de hand met Devin, iets waar dokters mee kunnen helpen tenminste. Het vele drinken heeft er misschien mee te maken, misschien niet... Bottomline: jij en Vir zijn de ouders en kunnen het beste bepalen òf er iets is en wat er gedaan moet worden. Als jullie denken dat artsen nu eerst maar eens goed naar Devin moeten kijken, zou ik daar nu op inzetten. Vandaag zouden jullie proberen een doorverwijzing te krijgen hè? Succes!

13. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Twinny: je vertelt wel heel vrolijk dat je verloren hebt met voetbal. ;) Leuke nieuwe foto van jou en Zoë!

Kim: hallo! Zie/lees ik ook eens de oorspronkelijke topic-starter van de juli-mama's bevallingslijst! Mooi ventje heb je. Hij lijkt geloof ik op zijn vader? Aidan is een toffe naam! :)

Melanie: nog gefeliciteerd met Mealláns verjaardag! Wat heb jij veel feestjes en uitjes op het programma! Oh nee, iederéén heeft natuurlijk kerst en sinterklaas. :rolleyes: Maar jij hebt extra!

Dit brengt me op een rare gedachte...straks maken onze juli-baby's voor het eerst de feestdagen mee! Uitkijken met kaarsjes dus en véél drukte, maarre, wie gaat kadootjes kopen speciaal voor het ukkie? Het voelt een beetje maf om het wèl te doen, want ze snapt er toch nog niks van, maar om het niet te doen is ook wel raar... :( Hebben jullie hier al over nagedacht?

14. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dit is niet laat. Dit is wat het consultatiebureua mij ook vertelde.
    Rond die leeftijd gaan ze echt van rug naar buik zonder dat het een toevalstreffer is.

15. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ehm, Demelza deed het ook altijd goed en ging ook opeens spugen.
    Vergeet niet dat als ze overvol zitten dat het al snel reflux lijkt. En voeding die in contact is geweest met maagzuur dat wordt klonterig en zuur, maar als ze moeilijk poept dan zitten de darmen vol. Dan blijft het eten in haar maag zitten en vol = vol (volgens Pim Fortuyn). Dus dan stroomt het terug.

Ik zou dus eerst proberen iets minder eten te gaan geven. Kolf het eens af en doe er eens 1 druppeltje zonnebloemolie bij. Misschien gaat het poepen dan beter. Of geef 's morgens eerst lauw water, dat helpt enorm.
    Wie weet poept ze dan beter is haar hele verteerstelsel wat leger en kan het tot rust komen.

want... ze drinken ook uit pijn en troost en om te proberen om het te stimuleren. Maar het kan dus ook voor meer problemen zorgen.

Ik zou dus in jouw geval niets geven tegen het spugen gezien ze al moeilijk poept.

Ga anders eens naar het inloopspreekuur van het CB of bel de infolijn van het CB eens.

Als ik je verhaal zo aanhoor lijkt dit mij het meest logische.

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kan aan mij liggen, maar ik vind dit 'vrij l*llig' overkomen.
    Alsof alleen jullie die problemen hebben gehad.
    Ik geloof dat we hier heel wat moeders en baby's met krampproblemen hebben gehad en nog hebben.
    Vind dit een beetje rot overkomen voor de moeders die dit hebben. Alsof je hiermee zegt 'dit is nog niets, wij hadden het veel erger'.

Zal je misschien niet zo bedoelen, maar naar mijn gevoel leest het zo. En je weet misschien nog wel hoe ik ben... nogal direct en als ik zoiets vind dan zeg ik het...

17. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dingen die ze nodig heeft of die ik al in de aanbieding heb gekocht die heb ik ingepakt voor kerst bij mijn schoonouders. Want... zoals je zegt... ze snapt er toch nog niets van. Maar mijn andere nichtjes en neefjes wel en die zou het opvallen als Demelza niets krijgt.

Dus die slaapzak met lange mouwen, die is ingepakt voor de kerst.
    En die leuke kleertjes maat 68, die ook.
    En zo had mijn schoonmoeder een leuk knisperboekje gevonden en ik denk dat ze daar tegen die tijd aan toe is. Ze wilde hem gewoon geven maar ik heb dus gezegd dat ze die kon inpakken en met kerst geven.

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Niva... jij had het nog ergens over een sprongetje. Maar... hoe verklaar je het spugen dan? Want dat hoort volgens mij niet bij een sprongetje.

Ik las het dus niet negatief, van Beebie. Ik zag het als meezoeken naar oplossingen en even jouw theorie van krampen loslaten en kijken of het juist anders zat.

Ik persoonlijk denk ook dat het onschuldiger is dan dat jij nu denkt. Maar dat is puur gebasseerd op hoe jij het omschijft.

Als Devin drinkt, drinkt ze dan met lange teugen of korte teugjes? En heeft ze tussen de teugen door nog rustpauzes of niet? Met andere woorden... hoe is haar drinkgedrag?

19. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dan nog een kort stukje over hoe het hier gaat. Vannacht ging het weer super met Demelza. Doorslapen is er nog niet bij maar we gaan de goede kant op.

Verder is Demelza echt vreselijk als mijn borsten wat meer leeg zijn.
    Als ze enorme honger heeft en ik bijvoorbeeld daarvoor echt had leeggekolfd (omdat ik nog wat voorraad moet hebben i.v.m. het weekendje Parijs) dan stroomt het minder hard.

Er zit dan echt wel genoeg in want als ik in mijn borst knijp dan spuit het er echt uit, maar het is minder heftig dan normaal. En ja, dan moet mevrouw er opeens moeite voor doen terwijl het er normaal uitstroomt.
    Dan wordt ze BOOS! Niet normaal meer. Ze drinkt wat slokken, laat los, slaat om zich heen tegen de borst, trekt een pruillip en begint hard te huilen. En dan geef ik haar die tepel weer, is ze weer stil en na 1 minuut weer hetzelfde.
    Gewoon een verwend trutje die het liefst heeft dat het eten haar mond in spuit. Je hoeft het nog net niet voor te kauwen, door te slikken en te verteren voor haar ;)

20. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    :) Weet je, ik herken wel vaker iets van Tica in Demelza! Nu dus ook. Zij wordt ook zo pissig als de melk ff wat minder hard stroomt en ze verdorie echt moet zuigen en niet alleen maar aan hoeft te liggen! :) Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad!

Goed idee trouwens, om dingetjes die ze toch nodig heeft 'voor de show' in te pakken. Zullen we onthouden! Alleen zijn hier geen neefjes en nichtjes die het raar gaan vinden, Tica is zowel in mijn familie als die van Eri het eerste kleinkind en onze eigen neefjes en nichtjes zijn ondertussen minstens 15. :( Ik vind zelf de feestdagen met kadootjes en gezelligheid gewoon zo leuk dat ik Tica het liefste 'mee laat doen'.

Deel Deze Pagina