Mannen! Bah, heb er ff helemaal mijn buik van vol Was vanochtend weer een drama hier. Ivo had werk aangenomen en zou Raven naar KDV brengen. Maar omdat meneer niet genoeg tijd ervoor zou hebben zou ik mee moeten. Zodat ik vanuit het kinderdag verblijf naar mijn werk moeten lopen (met een pijnlijke knie want ik ben er gisteren 3x doorheen gezakt). Vanochtend was ik extra vroeg opgestaan om alles op tijd klaar te krijgen. Heb Ivo 3x wakker gemaakt waardoor hij te laat opstond. Nou, kreeg me toch de wind van voren. Meneer vond het daarom ook niet nodig om mij te helpen, want hij moest nog wakker worden en dat was mijn eigen schuld. Nou moe, dat was de druppel. Hij is dagen werken waardoor ik hem amper zie. Als hij alleen thuis is met Raven doet hij geen ruk aan het huishouden. Dat blijft dus lekker liggen voor als ik thuis ben. Zijn we samen thuis dat laat hij alles aan mij over. Hoezo, we zouden samen een kind opvoeden? Hij doet maar en ik kan het telkens weer opknappen. Vraag me de laatste tijd steeds vaker af of we niet beter af zijn als we uit elkaar gaat. We hebben steeds vaker ruzie. Ik heb op dit moment te weinig het gevoel dat ik op hem kan bouwen en vertrouwen. Misschien moet ik wel mijn werk opzeggen en thuis blijven. Ik weet het allemaal even niet meer. Misschien is dit wel een fase waar we door heen moeten, ruzies gaat meestal over opvoeden en opvangen van raven.... Oh, ik heb mij vandaag dus ziek gemeld van het werk. Ivo wilde Raven niet meer naar KVD brengen want hij had geen tijd meer, moest het zelf maar uitzoeken. Heb uit boosheid zijn huissleutels afgenomen en gezegd dat hij dan maar snel moest oprotten. Wel heeft hij al 3x gebeld maar wil hem nu nog niet spreken. Ben nog te boos op ben (en das netjes uitgedrukt) Sorry, moet het gewoon even van mij afschrijven. Denk dat ik hem maar op Marktplaats zet
Iris draait zichzelf alwel op haar zij, das al een goed begin Ook krijgt ze het in no-time voor elkaar om gedraaid te liggen, op dr rug dan wel, 90 graden, of 180 graden draaien. Actief dametje hier ook. Vandaag weer naar de fysio, ik ga eens vragen hoe lang we nog moeten komen... kvind het wel genoeg zo eigenlijk
Melanie... heb jij de foto's nu al binnen gekregen? Want ik snap er niets van. Krijg de mails niet terug. Dus volgens mij moeten ze gewoon in je mailbox verschijnen...
hey evelien, zo had ik het zeker niet bedoeld! ik wilde niva alleen helpen met haar probleem, en daarbij vertelde ik alleen hoe wij het als ouders ervaren hebben. ik val andere moeders helemaal niet af! ik zeg ook niet dat het bij ons het ergste was, dat zal vast wel niet. ik zeg alleen dat het voor ons een hel was om dag en nacht met een krijsend ziek kind te zitten. maar iedereen leest het op een andere manier. was in elk geval niet bedoeld om zielig te doen, andere moeders af te vallen, maar echt alleen om niva te helpen! dikke x kim
Jekkia, Ivo maakt zich er wel erg makkelijk vanaf, zeg! Vrijwel allemaal hebben we hier klaagmomenten gehad over onze mannen (behalve over Eri, misschien), maar als ik een Top-10 moest maken met mannen die het minst mee werken, dan (sorry) zou Ivo toch wel ergens bovenaan zitten. Heb het verhaal nog in mijn achterhoofd over dat ie vond dat ie te weinig aandacht kreeg. Heb je de 'ik-red-me-ook-wel-zonder-jou-methode' al eens geprobeerd? Pas ik geregeld toe bij Mario. Als ie iets niet doet waar ik om gevraagd heb, dan doe ik het zo overdreven mogelijk zelf. Dus bijvoorbeeld met kind op de arm en eten kokend een spijker in de muur slaan om iets op te hangen terwijl ik tegelijkertijd nog een verhaaljte voorlees aan Meallán. Oke, zo mulittasking ben ik dan ook weer niet, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. Bij Mario werkt het vaak wel. En wat ik ook altijd doe is de dag doornemen met Mario. Dus ik zeg dat tegen hem. Je moet om half acht opstaan, Maura en Myron wekken, Meallán wakker maken. Dan stuur je de twee grote om 10 over 8 naar school en dan ga je daarna Meallán wegbrengen ..... Mannen schijnen namelijk vaak geen idee te hebben hoe lang er voor iets nodig is, maar als je concrete tijden noemt kunnen ze er wel wat mee.
pfff ben blij dat wij die problemen al gehad hebben bij Eva, Pascal is intussen gelukkig wel wakker geworden. succes Jekkia maak hem maar goed wakker.
Niva, ik weet ook niet wat er met Devin is, maar misschien troost het je een beetje als ik je vertel dat Milyan ook nog altijd spuugd, zelfs 3 of 4 uur na de laatste voeding nog. De ene keer is het echt zure melk, de andere keer een enorme hoeveelheod speeksel. Krampjes hebben we hier ook nog steeds. Op dit moment zit hij ook op mijn schoot te wurmen en te draaien omdat zijn darmpjes vol zitten. Vaak áls ie gepoet heeft zit ie ook niet lekker in zijn vel omdat het gevoel van lege darmen ook niet prettig is. Maw, ook hier is het niet altijd koek en ei. Nou waren al mijn kids spugertjes, maar ondertussen heb ik ook zoiets van pfffffffffff blij als dat gespuug eens over is.Milyan ligt bijv. vanwege het spugen nooit op zijn buik en we houden hem minimaal een uur rechtop na het eten. Je geeft toch nog bv? |Heb je wel eens geprobeerd heel veel gedroogde pruimen te eten?
@ tweety Ivo's wekker (zijn gsm) lag weer eens beneden en meneer was gisteravond te lui om die eventjes te gaan halen en ging er vanuit dat ik hem wel op tijd uit bed zou schoppen (tss, ben zijn moeder niet) Als ik Ivo vraag om dingen thuis te doen dan lukt hem dat nooit want Raven vraagt zoveel aandacht, maar hij kan wel met haar naar de garage gaan of even naar de stad om motorolie te gaan halen. Maar afwassen of stofzuigen... Hij zegt wel mee te helpen maar we hebben daar toaal verschillende visies van. Hij vind die paar uurtjes dat hij op Raven past al meehelpen. Misschien is het wel de leeftijd, Ivo is pas 26 en ik heb hem onder zijn moeders vleugels geplukt. Heb me ziekgemeld met als reden dat ik flinke kiespijn had. Ach ja, voordeel van al dit is dat ik met Raven straks naar CB kan gaan
het is toch eigenlijk raar dat 1 bureau (welliswaar verschillende locaties en verschillende artsen en verpleegkundigen maar toch) allerlei verschillende tips en adviezen geeft!? Ik vind het niet gek dat een groot aantal mama's hen niet serieus neemt! Ik heb het dan ook helemaal met je tip eens Pienie!
Dat is mij in het ziekenhuis verteld omdat Nicci toen maar heel weinig uit de borst dronk en ik iedere keer na het voeden en knuffelen ging kolven. Dat was dan zo ongeveer 2 uur voor de volgende voeding. Dus ik vroeg ook of dat wel kon. En dit was dus hun antwoord. Ik vraag me dan af hoe het zit met het voor en achtermelk. Want wordt achtermelk na lang wachten dunner en dus voormelk of wordt de voormelk voorin geproduceerd en gaat het voor de reeds naar voren gedronken achtermelk zitten? Djeez wat een toestand die borstvoeding! Als ik al deze vragen van tevoren nou had gehad had ik waarschijnlijk echt een cursus gevolgd, zoals Eef toen. Nou ja achteraf kijk je een koe in de kont!
Nee dat werkt helaas al niet meer. Dan zegt hij dat ik niet zo moet overdrijven en hij het niet gek vind dat ik het allemaal niet aan kan Volgens mij zit hij gewoon in een soort pubertijd, er is soms geen land met hem te bezeilen. Moet 100x aan hem vragen als ik iets gedaan wil krijgen. De dag doornemen of alles opschrijven voor hem werkt ook niet want er is altijd wel een reden waarom het de mist in loopt.
[quote="jekkia (tss, ben zijn moeder niet) zou ie wel willen, he? Misschien is het wel de leeftijd, Ivo is pas 26 dit zou op zich niet uit mogen maken... en ik heb hem onder zijn moeders vleugels geplukt. ... dit misschien wel!! [/quote]
En laat me raden... het is nooit zijn schuld. Het is waarschijnlijk altijd vette pech en niets aan te doen enzo. Onmacht blablabla...
hoi meiden Voel me beroerd, koppijn en verkouden. Eigenlijk zou ik de hele dag we willen slapen! Zoë ligt al een half uur in de box te spelen en amuseert zich wel. Zal haar dadelijk eens gaan voeden en hopelijk kan ik straks nog ff een dutje doen, met weer een finimalletje! tomenjerry: leuk filmpje van. niva: fijn dat het gister wat beter ging jekkia: kan me voorstellen dat je baalt van Ivo's gedrag! Irena: ach verliezen vind ik niet zo erg hoor. Vind gewoon lekker om potje te spelen . twinny
Dit jaar gaan wij geen cadeautjes kopen voor haar. Ze snapt er toch geen hout van! Misschien wat dingetjes die ze toch nodig heeft inpakken voor het idee tegenover mijn neefje en nichtje, maar niet omdat we vinden dat ze al cadeautjes moet krijgen. Voor haar eerste verjaardag vinden wij het eigenlijk ook niet nodig dat ze heel veel cadeautjes krijgt waar ze in de praktijk misschien niet zoveel mee doet. We vinden het eigelijk zonde van het geld. Eigenlijk willen we het liefste dat men wat in haar spaarpot duwt als ze per sé iets willen geven. Maar ja, hoe verkoop je dat... En daarnaast moet uk natuurlijk wel wat uitpakken, maar niet zoveel, snappie? Wie denkt er net zo of totaal anders over?
Herkenning! Ik heb weleens het idee dat Nicci mijn nippel eraf wil scheuren als een volleerd carnivoor!