Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oooh meid wat sneu! Ik hoop voor je dat hij snel door gaat hebben wat hij op het spel lijkt te zetten!

2. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Milyan krijgt pro forma een cadeautje... Want anders vinden de andere kids het raar. Wij hebben hier namelijk echt alles al... met 4 kids!
    We hebben trouwens bij de geboorte van Meallán ook geld gevraagd voor een digitale camera. Mensen hebben daar gewoon positief op gereageerd. Mijn vriendin heeft laatst voor haar dochter ook een spaarpot neergezet. Ze spaart namelijk voor Playmobiel. En dan hebben veel mensen een poppetje gekocht van playmobiel en er wat geld bij gegeven. Mooie combi, toch?

3. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Beterschap!

4. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Wauw wat een mooie foto! Je mag wel trots op ze zijn...

Jekkia, ik vind het erg rot voor je hoe het nu tussen jou en Ivo gaat. Mijn man (bij de eerste ook net 26) deed wel direct van alles. Je omschrijft het ook als 'oppassen', waar mijn haren al van overeind gaan staan. Hij is geen 16 jarig buurmeisje, hij is de papa. Ondanks dat ik echt in mijn handen mag knijpen met mijn man (jawel, hij draait wassen, kookt iedere avond, dweilt regelmatig, doet de kids in bad etc...), heb ik ook zo'n fase met hem. Dat had ik na de geboorte van de eerste ook. Het is gewoon ook weer even je hele leven op orde krijgen en dus ook je relatie. Bij hem weggaan is dus nu wel erg vroeg...
    Maar, persoonlijk vind ik hem wel erg makkelijk. Als hij het niet ziet dan is het aan jou om hem duidelijk te maken wat eraan ontbreekt (en misschien nog belangrijker: hoe hij het kan doen, misschien weet hij gewoon niet hoe hij dit allemaal moet organiseren). Als hij het wel ziet maar niet doet, dan vind ik persoonlijk dat hij eens een flinke schop onder zijn r#*t moet krijgen. Wat Melanie al schreef helpt het bij mij ook weleens om het dan ook écht helemaal zelf te doen. Hem helemaal buiten spel te zetten, in alle opzichten. Dan gaat hij het óf toch doen, óf op zijn minst het gesprek aan.

Cadeautjes met de feestdagen: jaaaaah! Ik vind het een soort gezinstraditie die ik van jongs af aan moet meegeven. Zo'n klein slofje voor de open haard met een grote peen erin vind ik echt enorm schattig. En voor de moeite hoef je het niet te laten. Verder doe ik wel een deel van de gekregen spullen naar zolder en geef het ze gedoseerd door het jaar heen. Voor mij is dat 1 van de ultieme manieren om me een mama/gezinnetje te voelen. Dit zijn de momenten die je herinnert en daar wil ik zelf van genieten en mijn kindjes dat gevoel geven dat ik vroeger ook had. Het is heerlijk om met mijn dochter door haar fotoalbum te bladeren en met haar te kletsen over Sinterklaas. Die oogjes glunderen als ze zulke foto's ziet.

Eveline, als ik het zo hoor is Demelza een echte meid: boos omdat haar eten niet snel genoeg komt! Ik moet steeds zo lachen: als mijn dochter huilde klonk ze vaak echt pissig. Als mijn zoon huilt klinkt het vaak meer verdrietig. Voor mij gaat de opvatting dat meiden pittiger zijn ook echt op. En bij jou volgens mij ook!

5. pienie

pienie Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    1,418
    1
    0
    zuid holland
    Hahahaha! :)

6. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
  7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

Sep 17, 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    ja ik kende hem al.
    heb je iets leuks besteld?

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    [quote="jekkia]Ivo's wekker (zijn gsm) lag weer eens beneden en meneer was gisteravond te lui om die eventjes te gaan halen en ging er vanuit dat ik hem wel op tijd uit bed zou schoppen (tss, ben zijn moeder niet)[/quote]

Ik zou inderdaad doen wat Melanie zegt: Jij red het prima zonder hem! Geen hulp meer vragen, niet klagen over wat je allemaal moet doen. Mannen voelen zich over het algemeen 'nodig'. En ik zou hem een keer niet wekken. Zijn probleem! En als hij dan boos wordt voor zijn voeten gooien dat het ook niet goed is als je hem wel wakker maakt! *hierbij je onschuldig gezicht modus aanzetten voor het maximale effect*

9. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    nee, nog niet. Maar de kids krijgen van ons met kerst altijd iets om aan te trekken. Speelgoed krijgen ze van mijn ouders. En voor sinterklaas van mijn schoonmoeder. Dus ik ben vast een beetje aan het kijken wat ik wil hebbeb voor ze.

10. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    ach verdorie..well nevermind, moet je mijn zwitsalzegeltjes?? (zijn er niet erg veel nog hoor, denk stuk of 6 inmiddels)

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ooh hij is mooi geworden! Leuk dat de kleur van Milyan zijn shirt is opgehaald! Zo grappig dat Meallán er bij wilde en al vrij snel geen zin meer had! Wat een moppies heb je!

En Meallán in combinatie met zijn vriend Pepijn! Oooh als ik zulke jongens zou krijgen! ;)

12. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Ben wel blij dat jullie allemaal zo meedenken hoor, dat vind ik super..en álle tips of adviezen ofzo zijn welkom.
    Ik wil alleen even zeggen dat het een beetje een eigen leven gaat leiden en dat het inderdaad inmiddels lijkt alsof we echt extreem in de problemen zitten en dat Devin al twee weken onophoudelijk van de pijn ligt te huilen..Dat is dus allemaal niet zo, en als dat zo overkwam dan moet ik het bij deze nuanceren..

Wij denken dus ook niet dat er iets ernstigs aan de hand is..behalve dat ik dat reflux niet uitsluit.
    Devin heeft van woensdag tot en met gister ontzettend veel geschreeuwd/ gehuild en gekrijst..Daar raak je een beetje van in "paniek"als dat de hele godganse dag doorgaat en ze is/ lijkt ontroostbaar.
    Ik heb al gezegd dat het wat mij betreft een sprongetje kon zijn, of de darmpjes, of toch dat reflux (omdat ze wel ontzettend veel spuugt en continu zuur ruikt en schreeuwt als ze iets opboert en hele vieze gezichtjes trekt waarna ze gaat huilen als ze spuugt) maar misschien doe ik het met de voedingen toch ook niet goed..het zou allemaal kunnen, alleen wéten wij het niet.
    Omdat al die dingen mogelijkheden zijn komen we er zelf niet uit en kwam ik hier mijn hart luchten omdat ik zó intens verdrietig raakte en me onmachtig voelde om dat devin zo huilde...

De woordenwisseling met Beebie is al opgelost hoor, effe for the record..dat jullie niet gaan zitten hopen op een rel! ( stelletje $%^*$&^%^&% ;) )

Het ging iéts beter gister..Net heb ik helaas Devin een half uur moeten laten huilen en uiteindelijk is ze uitgeput in slaap gevallen. Het is voor het eerst dat ik haar in slaap heb laten huilen (nee ik lieg, is één keer eerder gebeurd) Dat voelt slecht..Maar ik weet het gewoon even niet. Nu slaapt ze dus. Ik zal even in een nieuw berichtje haar drinkgedrag omschrijven..kunnen jullie weer shooten :)

(p,.s. de mensen die deze Devin-soap inmiddels zat zijn moeten mijn berichtjes maar even negeren hoor)

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Precies! En dan in de uitnodiging dit al zetten, op een subtiele doch duidelijke manier!
    Ben trouwens kind vrij. Nicci is weer aan het oefenen op het KDV. Pfff raar hoor om mijn handen zo vrij te hebben! Ben bezig met het eerste digitale fotoalbum.

Gisteren trouwens voor het eerst met z'n 3en in bad geweest! Zooooo gaaf! Nicci op haar 'luchtbedje' tussen ons in drijven. Ze vond het geweldig. Mevrouw heeft volgens mij mee gelezen en kreeg door dat 's avonds wakker zijn ook een goede optie is. Om 21.30u eten betekende hier echter om 5.30u ook weer en dat vond mama niet zo'n goede optie! ;) Dus 's avonds badderen hier!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    INderdaad Monique, beterschap meid!

15. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    (p.s. die stupid huisarts was niet bereikbaar..kan het nu tussen 12 en 14;00 u nog es proberen..)

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    RELLEN RELLEN RELLEN! :evil:

Ik vind (hahaha) dat je de baby fluisteraar maar moet inschakelen! Kan Devin zelf vertellen wat er is! ;)

17. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    Wat wel heel erg fijn voor jullie is dat dat nu voorbij is! Volgens mij kan het op gegeven moment de ontwikkeling van je baby ook in de weg gaan staan..ik weet het niet, maar dat vermoed ik wel..Als ik zie dat devin nu al 3 dagen bijna niet meer lachtte..Laat staan als ze continu ( zoals Aidan ) huilen en pijn hebben en dus echt geen zin hebben om te gaan lachen of grijpen of spelen..
    of zou zoiets biologisch geregeld zijn dat ze dan toch gewoon lekker tussen de krampen door gaan liggen lachen? (vink ook wel weer typisch iets voor baby's)

Mijn nichtje zegt dus tegenwoordig steeds "hoi"Ze heeft door dat dat een begroeting is. Nou lag ze midden in de nacht vrselijk te huilen want ze had de prikjes gehad en was daar flink ziek van. Komt mijn zus haar kamertje binnen om d'r te troosten..Hoor je dit; wheeeeeeeeeeeeeeehehehehehehehheauuwuauauwuwwuwuwwwheehehesnkisnotterhoiwhehehehehehee :) <- zie je die hoi er tussen staan? grappig he? ging ze tussen het schreeuwen en huilen door toch nog effe mn zus begroeten die binnenkwam..hahaha

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ooh en ik heb de huisarts gebeld voor die spray om te helpen bij het kolven. Als ik volgende week moet werken (boehoeeeee! :cry: ) moet ik immers wel kolven en ik kolf maar kleine slokjes per keer. Terwijl mijn boob op springen staat. Thanks Eef! (niet voor het op springen staan van mijn boob maar voor de naam van de spray)

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hahaha! Volgens mij moet je dan als moeder onwijs lachen!

Ik heb wel al een paar keer gehad dat Nicci in haar ledikant ligt te brullen omdat ze of net wakker is of niet wil slapen. Als ze me dan niet hoort binnenkomen en mij 'ineens' ziet als ze haar ogen open doet wil ze nog wel eens schrikken! Ook onwijs grappig!

20. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ben een beetje laat met antwoorden, maar dat komt omdat ik gisteren niet online was...
    Maar wil alsnog even antwoord geven: Jarno drinkt gemiddeld tussen de 6 en 10 min. Hij krijgt maar 1 borst per keer. Een enkele keer krijgt hij voor de nacht beide borsten, maar dat is dan omdat ik 's avonds wat minder melk produceer en ik het wel handig vind dat ik zelf ga slapen met 2 lege borsten.

Groetjes Miep

Share This Page