Beebie, kreeg jij hem gewoon zonder dat je langs hoefde te komen? Enne... tnx trouwens dat je dit even schreef. Ik moet een nieuwe bestellen want anders heb ik in Parijs een probleem vrees ik!
drinkgedrag van Devin voor Eef : Oke we beginnen maar bij 's ochtends. Over het algemeen wordt ze wakker tussen 7 uur en 9 uur s ochtends Ze roept dan wat eh en sabbelt driftig op d'r armpje (niet handje, maar meteen de hele arm maar) Ik leg haar liggend op mijn zij aan, ze drinkt 10 minuten. In het begin wat gulzig en het klokt goed, daarna rustiger en uiteindleijk laat ze heel kalm los. Ik til d'r op, ze laat een boer, ik leg dr in bedje en ze slaapt nog drie tot vier uren tot uurtje of 11/ 12 Dan roept ze me weer, voed ik haar weer, zo'n tien minuten m'n andere boob (die zit dus flink vol, maar soms kolf ik m ook wel een beetje af alstie te vol zit) Dit keer zo'n 20 minuten. Ze drinkt erg gulzig, verslikt zich een paar keer ik hoor veel lucht door dr ruggetje/ darmpjes/ buikje gaan en ze laat af en toe los. Ze klokt en drinkt enorm snel, korte slokken. het blijven korte slokken. Ik probeer haar te laten boeren, ze wordt driftig want wil drinken, ik leg d'r weer aan en zo gaat het even door..tot ze loslaat Hier redt ze het twee uren mee Dan wil ze wéér voeden en vanaf dan gaat het ook vaak 'mis' Wederom gulizg en al die eerder genoemde dingen..maar ze lijkt nu onbevredigbaar. Valt uiteindleijk in slaap, maar heeft dus niet bewust losgelaten. Ze gaat dan dus krijsen als ik haar te slapen leg, want ze heeft niet zelf losgelaten. Leg ik haar weer aan, doet ze twee teugen..zelfde verhaal.. dan zitten we ongevere op 2 uur s middags..en vanaf dan tot en met uurtje of 6 slaapt ze niet/ nauwelijks, behalve na een voeding. maar omdat ze moe wordt worden die voedingen steeds waardelozer en steeds minder bevredigend.. en zuigt ze de hele tijd driftig op haar handje. Ook meteen na een voeding en als je d'r tegen je aan houdt 'zoekt'ze of zuigt ze in je nek oid Dus rond half 4/ 4 uur voed ik weer en soms uur of half 6 dan weer en uurtje of 7 weer en dan om een uur of 8 gaat ze in badje, en voed ik haar om half 9 nog eens. De laatste voeding duurt extra lang en dan drinkt ze ook gerust beide boobs 'leeg' Ik leg d'r in bed, ze valt in slaap en we horen haar niet meer tot morgenochtend.. Het typische is dus dat de ochtendvoeding en de avondvoeding nooit problemen opleveren..helemaal niks! Tussen de voedingen door spuugt ze veel, krijgt ze vaak de hik, moet ze continu boeren en windjes laten. Ze trekt ook vaak boos aan mn tepel, dit is om scheetjs te laten/ te poepen of omdat ze moet boeren. Ze heeft vaak kleurloze 'spuug'(dus geen melk/ voeding en het ruikt hete zuur. Kan haar wel drie keer per dag een schoon shirtje aandoen omdat het té zuur ruikt. Ze geeft ook wel wat melk terug maar een stuk minder. Haar kinnetje is erg rood en geirriteerd en volgens mij komt dat ook door de 'mondjes 'die ze trug geeft Nou dit was het geloof ik wel..
Ik heb gebeld voor een recept en de assistent belt me nog terug zei ze. Ik verwacht dat ze wel een recept afgeven of naar de apotheek mailen of whatever. Ik weet het dus nog niet. En stel je voor dat je in Parijs vergeet te kolven! Lolo in da house!
Heel stom, maar inderdaad dat troost wél! Hoewle het voor jullie ook heel vervelend is natuurlijk en voor milyan nog t vervelendst. Ja ik geef nog bv en nee ik heb nog nooit overwogen om pruimen te eten...Zijn die kleintjes écht zo gevoelig voor wat ik eet dan? Wanneer was dat gespuug bij je vorige kids ongevere over dan? En kan het dan dat ze daar ineens zomaar out of the blue zoveel last van krijgen? want dat is eigenlijk een beetje mn bezorgdheid..dat er niks veranderd is maar wel ineens zo veel gehuild wordt...
Ik heb die cursus ook gehad, maar had die vragen toen nog niet..dus deze info heb ik ook nooit gehad..en wat ze me daar wel verteld hebben en geleerd hebben zijn de algemeenheidjes die we nu ook allemaal al wel weten. (hoe ze moeten aanleggen, pas op voor tepelkloven en borstontsteking, geef het de tijd en hoe werkt een kolf) Maar boeiende vraag over die voor en achtermelk. ik heb wel eens dat ik te lui ben om de kolf te halen en dus één boob effe laat voor wat t is s ochtends en dan pas rond uur of tien die boob ga kolven..maar het is niet zo dat ik er dan extra veel melk uit kolf..Terwijl je denkt dat je boob alstie vanaf negen uur s avonds niet meer wordt geleegd toch echt vól moet zitten en wel 200 cc op moet leveren. nou t hoogste is hier 110 ..of ik t nou een hele nacht laat zitten of twee uurtjes .. vreemd inderdaad. En wat je zegt over die CB's helemaal mee eens!
Ana-Lucia drinkt sinds vorige week 5 keer per dag uit beide borsten... elke voeding duurt zo'n half uurtje.
Whahaha, de babyfluisteraar is idd een goed idee. Ook voor degenen met relatieproblemen, financiele problemen of problemen van andere aard. Het antwoord komt bij je baby vandaan... Hier ook kinderloos. Bleh, maar ik neem de zolder maar weer eens onderhanden. MAN, wat een spullen hebben we zeg. En stuk voor stuk nutteloos. Ga zo een NZH bus huren om het allemaal af te voeren. O ja, laat de Devin soap maar zo lang doorlopen als je zelf wilt hoor. Ik vind het juist fijn als er mensen hun minder grote 'problemen' bespreken. Juist hier krijg ik het gevoel dat je het niet allemaal makkelijk hoeft te vinden of soms worstelt met dingen. In real life gaan mensen vaak zo betuttelen terwijl ik dat nou ook weer niet nodig vind. Moet nu snel gaan kolven. Als je geen huilend kind merk ik dat dat kolven snel erbij inschiet.
Zat dit net ook te denken... koemelkallergie treedt meestal op rond 2 maand. Misschien moet je het een keertje laten van zuivel te eten, je zou dan na twee-drie dagen verschil moeten merken met spugen en krampjes. De rode bultjes verdwijnen maar na een paar weken.
Wauw! Leuk flimpje! Zo te zien duurt het niet lang meer voor Quinty echt kan omrollen! Leuk ook hoe ze met haar handjes aan het friemelen is.
Niva, ik heb ff je dag-ritme bekeken en ik zal ff vertellen wat ik zou proberen ('t is maar een voorstel en misschien heb je het een of ander al geprobeerd): Ik maak Milyan 's ochtends tussen 7 en half acht wakker voor zijn fles (meestal is ie er toch al mee bezig wakker te worden). Dan geef ik hem zijn fles bij mij op bed. Daarna dwing ik mezelf om met hem op te staan en ga naar beneden. Daar zet ik hem in zijn wipstoeltje en probeer hem 2 uur wakker te houden. Hij kijkt dan eerst een hele poos rustig om zich heen, dan vraagt hij aandacht, wil dat ik met hem klets en zo. Dan leg ik hem om een uur of 9 weer in bed of de wagen om te slapen. Om 11 uur krijgt hij weer een fles, dan hou ik hem weer wakker. 3 uur hetzefde verhaal. Na zijn fles van 7 uur laat ik hem dan slapen tot zijn fles om 11 uur. Ik merk dat hij erg gebaat is bij deze regelmaat en bovendien wil ik hem op deze manier aanleren om steeds meer overdag wakker te zijn en straks over te gaan naar twee duidelijke slaapjes overdag. Het liefst zou hij namelijk de hele dag een beetje bij mij op mijn arm liggen dommelen. Maar dan kan ik dus geen kant op. Dus een duidelijk slaap-wakker zijn schema. Daarnaast geef ik hem een speen als het geen etenstijd is, want babys hebben vaak een grote zuigbehoefte, maar eigenlijk geen honger. Milyan draagt de hele dag een slab, zo eentje die je over het hoofdje kunt trekken, anders moet ik hem namelijk elk uur omkleden. Mijn kinderen hebben ongeveer de eerste 4 maanden gespuugd, maar van begins af aan. Dus waarom het bij Devin op eens is begonnen weet ik niet. Maar ze worden natuurlijk ook bewegelijker en door al dat geschop met de beentjes spugen ze ook vaak (meer). Ik weet niet hoe gevoelig babies zijn voor wat je eet, maar ik werk altijd naar het 'baat het niet dan schaat het niet-principe'. Dus wie weet gaat Devin flink poepen als je veel pruimen eet
misschien helpt het dan te zeggen dat het vast wel goed komt, pascal is nu 29 was 27 toen Eva is geboren en ik heb hem ook bij zijn ouders uit huis getrokken waar hij nooit wat hoefde te doen. ik heb hiervoor als drie jaar eerder samen gewoond dus was al minder verwend en gewend dingen zelf te doen.
Dat spugen, is het een klein beetje of een golf? komt het er in een boog uit? Hoe snel na de voeding? Liggend voeden lijkt mij op zich geen optie. Ga zelf maar liggend drinken, je krijgt het minder makkelijk weg. Dus het zou kunnen dat daar het probleem voor later op de dag zich al voordoet. Na het drinken een tijdje rechtop houden en niet meer druk spelen na het voeden. Doe dat maar voor het voeden. Hoofeinde van het bedje wat omhoog doen. Zo rechtop mogelijk voeden. Niet te gulzig laten drinken, dus even loskoppelen en daarna weer aanleggen. Een boertje tussendoor laten doen, dan maar boos worden. Het homeopathische gezondheidsproduct Babyflux van VSM bevat vijf bestanddelen die een positieve invloed hebben bij het opgeven van een mondje voeding (reflux). Als je toeschietreflex komt afkoppelen en het opvangen tot de ergste druk eraf is. Hierdoor voorkomtje dat ze tijdens het wegwerken van een flinke melkstroom veel lucht inslikt. En misschien helpt het om een tijdje af te kolven en rond de tijden dat het voeden minder makkelijk gaat om het dan uit een flesje te geven i.p.v. de borst. Dit zijn gewoon tips die bij mij hebben geholpen toen Demelza zo spuugde, slecht sliep en krampen had. Verder veel warmtekussens op haar buikje, lekker masseren, extra in bad en met haar buik tegen je buik aan dragen. Het is maar een advies. Ik heb echt niet alle wijsheid in pacht. Ben ook maar voor de eerste keer mama. Maar ik heb het geluk dat mijn schoonmoeder 11 kids heeft gehad en nu 18 kleinkinderen heeft. Die weet vaak wel goede oplossingen en bij ons heeft het geholpen. Wellicht 's middags eens inbakeren. Zoals ik al zei, het is een advies. Doe ermee wat je wilt. Op dit moment valt het me op dat je een soort om advies vraagt maar op elk advies commentaar hebt. Daarbij bekruipt mij het gevoel van 'waarom vraag je het dan als je het toch zelf weet?' Dit is niet rot bedoeld... ik hoop dat je dat van me aanneemt. Het is gewoon iets wat me opvalt en misschien dat je daardoor wat kritische opmerkingen krijgt. Het lijkt bijna of je wil horen dat je het goed doet. Je doet het echt niet slecht. Denk dat als je het uit liefde doet dat je het niet verkeerd kan doen. Maar je hebt nu gewoon een probleempje en dat wil je graag opgelost zien en het houdt al even aan, dus blijkbaar werkt jouw eigen methode hierbij niet... Sorry als ik bitchy of te direct overkom. (en sorry dat ik sorry zeg)
Ana-Lucia had ook een infuus in haar hoofdje Gelukkig hebben ze haar mooie haartjes niet afgeschoren.
Ana-Lucia dronk tot voor kort ook nog om de 2u-2u30 hoor... daar is niks mis mee (zolang jij het natuurlijk nog kan volhouden).