Hier ook zo eef... Volgende week beginnen de trainingen hier weer op het veld, maar daar ga ik nog niet aan beginnen. Eind oktober begint het zaalseizoen, dat vind ik en mijn vriendje vroeg genoeg om weer te beginnen.
Omdat hij te veel was aangekomen volgens het CB. Moet ik het dan maar niet meer doen? Ik weet het even niet meer . Was van plan om deze week zo af te maken en dan maandag weer te wegen en dan het volgende plan opstellen. Of denken jullie dat het beter is om het nu al anders te doen?
Jody, Drinkt hij de fles altijd helemaal leeg? Zo niet, dan zou ik niet verdunnen hoor. Hij heeft die voedingsstoffen wel nodig. Laat het CB maar kletsen; Sverre is ook een reus aan het worden en daar kregen we alleen maar complimenten over gisteren.
Eef hele goede beslissing! Lekker even tijd voor jezelf. Jerry redt zich wel. Wat leuk, zoveel internetstellen hier! Ik vond mezelf ook wel een sneue haas eigenlijk hoor... Vannacht heb ik van half 1 tot 4 wakker gelegen, helemaal overstuur en gespannen. Weet niet of dit door de medicijnen komt of door mezelf. Toen sliep ik net, kwam Sverre. Hij heeft echt een krampdag vandaag, wil veel eten en huilt heel veel. Hij is nu alweer sinds 6 uur vanochtend wakker ofzo. Dat kan toch niet goed zijn?
Ja, gaat helemaal leeg en volgens mij heeft ie daar wel genoeg aan. Alleen vraag ik me af of ie overdag nog niet om de 4 uur moet komen (ipv 3)? Vanaf hoeveel weken is dat? Hij heeft vannacht trouwens wel 6 uur gepakt, daarna 4 en daarna 3. Hoezo regelmaat? Of is dit normaal?
Hier ook geen regelmaat hoor; ik voed op verzoek. Overdag vaak om de 3 uur, soms ook om de 4 uur of nog iets langer. 's Nachts helaas elke keer maximaal 4 uur ertussen. Ik zou de melk niet meer verdunnen. Misschien komt hij dan wel om de 4 uur?
Ik voel me vooral erg MOE. Als ik maar eenmaal uit bed ben is het met het huilen snel over; dat komt straks wel weer. Ik heb net wel een flink stuk (en ook flink hard) met de hond gelopen dus dat is wel goed. En al kraamvisite gehad van mijn favoriete (ex-)collega met haar dochtertje van 2 maanden. Wat een verschil zeg, 1 maand! Ze keek echt al zo anders uit haar oogjes dan Sverre.
Irena: Natuurlijk reageerde je zo. Ik denk dat het soms maar eens goed is dat we niet alles zien. Mannen zijn toch wat hardhandiger en onhandiger, lijkt het. Mick was gisteren echt wel een beetje van slag. Wilde vaak eten en alleen slapen bij mij op mijn borst (leg je hem even in de box of in bedje en gelijk is het schreeuwen geblazen). Toen Ruud thuis kwam en ook zag dat Mick anders was (hij keek ook gewoon sipjes, echt zielig ) vroeg ie toch wel twijfelend of het niet door gisteren kon komen (toen ze hem dus bijna hadden laten vallen :x ). Dat vond ik dan ook wel weer lullig voor hem, dus ik heb maar gezegd dat me dat stug lijkt. Hij weet wel dat ie 'een beetje dom' is geweest. Is niet nodig om hem een vet schuldgevoel aan te praten. Maar ben wel zo gemeen geweest om Mick vannacht in bed te voeden, met een lampje aan, zodat ie ook mee krijgt dat het niet allemaal vanzelf gaat . Gemeen he?!
Jemig, ik kan me voorstellen dat je je helemaal het leplazerus bent geschrokken! Gelukkig doet ze het nog...
He Jody, Ook hier zijn wij met flesvoeding bezig. Maar Mirthe zit al lang om de 4 uur! Omdat ze al snel weer op geboorte gewicht zat en we haar moesten wakker maken om te voeden, mochten we naar 4 uur! Mijn schema waar we ons ook echt aan houden, dus geven nooit niets tussen door. 7.00 11.00 15.00 19.00 23.00 en dan nog evt 's nachts als Mirthe zelf komt, wat altijd gebeurd tussen 3.00 en 3.30. Om 7.00 beginnen we dan weer opnieuw. Op dit moment is het 120cc , dus 120cc water en 4 scheppen Nutrilon. Bij ons is verteld dat elke schep 30cc is. Gisteren ook wezen wegen en Mirthe was in een week 260 gram aangekomen. Wat volgens daar perfect was. (Mirhte zat toen nog op 100cc) Door haar gejengel overdag mogen we nou naar 120cc. Dus snap echt niet wat ze bij jou zitten te zagen zeg.
Probeer wel aan je rust te komen dan? Hoe dan ook (overdag slapen enzo). Wel leuk dat je collega er was. Ben je niet nog vermoeider na het lopen met de hond of heeft het je nieuwe energie gegeven?
Tja, wat moet er nou mee dan? Ik begin nu al een hekel te krijgen aan die K*T CB. Zal ik dan toch maar 4 schepjes gaan geven elke voeding? We doen dat wel de laatste avondvoeding, maar heb niet echt het gevoel dat ie het er veel beter op doet...lastig hoor....
Ja, 50/56 maar de effen zijn wel groot die heb ik gister gewassen en in de droger gedaan, scheelt wel maar of ze genoeg gekrompen zijn weet ik niet. De maillot legergroen met verschillende kleuren hartjes hadden ze niet meer in 50/56 dus die heb ik groter gekocht want op een dag pas ze hem aan. En hij is zo leuk.
Jody, Ik kan je niet zeggen wat jij MOET gaan doen. Maar dat je CB met korreltje zout moet nemen is volgens mij een algemeen bekend iets. Jij bent de mama en jij bent de hele dag bij je kleine ukkie. Het CB ziet jouw mannetje even en kunnen naar mijn mening niet meteen zeggen wat dan het beste is. Ik luister wel naar ze en probeer het vaak ook wel uit, maar meestal is je eigen gevoel volgen uiteindelijk het beste. Of je de 4 schepjes moet gaan doen? Geen idee, neem aan dat dit eigenlijk wel beter is , zoals Karlijn al zegt met de voedingsstoffen enzo.