Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik gaf mijn dochter ook FV. Het ging me meer om het feit dat er dus wisselende, zelfs strijdige adviezen worden gegeven. Ik bedoelde dus dat je de adviezen ook als zodanig moet aanhoren en eventueel gebruiken, maar niet als feitelijkheden omdat het van een deskundige komt.

Kar, ik weet niet waarom je vandaag niet mee schrijft, snap het niet helemaal. In mijn beleving ben ik gewoon erg gezellig (haha, bescheidenheid kent geen tijd) en zijn velen van ons dat. Het lijkt of je ergens naar verwijst, doordat je het zo opschrijft en niet gewoon een dagje wegblijft. Hopelijk tot gauw dan maar weer...

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ja die test was 3 september en ik heb meteen de uitslag gekregen, er is geen verhoogd risico op wiegendood.

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    kirby ik heb je ge pb't ..zou je es willen zien of je die wel hebt ontvangen, want ik kreeg tijdens het versturen een vastloper

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ik denk dat ik het wel begrijp,

volgens mij hebben we allemaal een kortere spanningsboog dan normaal (of veel van ons dan tenminste)

5. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    sooo...we hebben de fysio weer achter de rug voor vandaag.
    Ik heb hem even duidelijk gemaakt wat ik niet leuk vind...en het lucht op ook :D Iedere keer als ik met Iris daarvandaan ga, ben ik teleurgesteld in de ontwikkeling van mn kleine vrouwtje, terwijl ik als ik eenmaal thuis ben en het eens goed ga relativeren dat ik dan denk ja amehoelaaaa, Iris doet het super. Fysio gaf toe, dat als we niet voor dr schoudertje daar terecht waren gekomen, dat we er anders niet hoefden te komen. Het schoudertje/armpje funtioneert weer naar behoren, geen verschil meer :) Maar omdat we er nu toch 'patient'zijn, kan die net zo goed ff alles stimuleren en erover zeiken.... En nu zeikt die over dr nekspieren...pff.. Ik heb gezegd dat ik weet dat andere babys ook niet met sterke nekspieren geboren worden en dit ook moeten ontwikkelen en ieder op zn eigen tempo. De fysio nam zijn woorden terug en bracht het in vervolg allemaal wat suptieler; lage spierspanning heeft ze een beetje.
    Wat hij knap vond van Iris is dat ze op haar zij rolt en pogingen doet (en heftig hierbij kreunt door de inspanning..hihi) om op dr buik te rollen. Hier is Iris weer vlot in (zegt een trotse mam 8) )
    Hij vertelde dat ze zich pas zorgen gaan maken als een kind zich niet kan omrollen bij 9 maanden....dus nog alle tijd hoor dames!

Iris wil nog steeds haar hoofdje naar achter gooien en lekker overstrekken..dit moeten we ff tegengaan.

moraal van dit verhaal, wat ik dus eigenlijk wil zeggen:
    als je iets op je hart heb, je ergens aan irriteert, iets graag anders wil zien of juist gewoon ff spuien vertel het diegene waar het om gaat. Dat lucht op! Laat het niet oplopen, krop het niet op, maar gooi het eruit.
    (kweet ut, tis makkelijker gezegd dan gedaan)
    Ik zeg vrijwel alles tegen Arthur diezelfde dag nog als mij iets dwars zit wat hem aangaat, een dag later of velen dagen later erop trugkomen heeft hier geen zin, vaak is manlief dat alweer vergeten waar ik op doel ;)

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Hoezo is het niet gezellig? het is niet meteen ruzie in mijn beleving, maar bij een discussie zijn meerdere meningen. Ik vind het niet vervelend of ongezellig als er een discussie plaatsvindt. Uiteraard hoef je je er niet in te mengen als je het niet leuk vind. Niet te zwaar aan tillen mensen! Verschil in mening in niet erg!

7. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    helemaal mee eens :)

Ik kan me druk maken om de kleinste dingetjes de laatste tijd...
    Gisteren nog met Arthur over gehad..dat ik me soms erger aan mezelf..hahaha en denk waar maak ik me toch druk om....
    en ook uitgesproken dat ik denk dat hij het leven met mij zo niet leuk kan vinden. Gelukkig ontkrachtte hij dat stellig :) Hij houdt zielsveel van me, ook van m'n onbegrijpelijke buien soms :)

8. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ook helemaal mee eens :p
    hahaha...ik lijk het overal wel mee eens te zijn zeg, maar keb wel eigen mening hoor! Ik reageer ook bewust niet overal op, ook soms geen zin in om dingen uit te leggen denk.
    maar wat ik kwijt wil, dat doe ik.
    En als Kar ook even niet wil reageren, is het prima. Ik vind het wel goed van haar dat ze toch haar ongenoegen heeft geuit. :)

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik bracht haar moe heen om 9u maar ze heeft niet geslapen! :confused: Wel in bed gelegen en liggen huilen (lees gillen) en doodmoe maar slapen ho maar. Om 13 in de cosi sliep ze meteen. ;) Gek kind! Ze heeft gelukkig niet zitten janken de hele ochtend. Lang leve de maxi swing!

Lief dat je vraagt.

Succes met je schoonvader. Hoezo past hij maar eens in de zoveel weken een paar uurtjes op eigenijk?

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mijn kritische noot zal ook geholpen hebben! :oops:

11. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Ook niet geslapen in de swing? :rolleyes:
    Meestal pitten die kinderen daar wel in, kzou er zou bij willen liggen ;)

12. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik hoop dat je niet voor mij spreekt met deze opmerking.
    Want ik heb dat dus niet.
    Ik geef gewoon mijn mening.
    Maar goed, als jij denkt dat ik dat heb, lees dan maar over mijn bericht heen...

13. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    Ieder zijn eigen mening ;)

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ja maar voormelk dan? Dat komt toch ook een keer van achteren? Of word dat voorin geproduceerd?

nou wil ik het weten ook! ;)

15. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mee eens!

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    ..Meer wil ik er even niet meer over zeggen

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    ;)

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Nice!

19. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik woon in het westland
    ik heb die kortere spanningsboog ook niet hier op forum volgens mij hoor, eerder thuis...gewoon ff zeiken over de kleinste dingetjes die ik hier thuis graag anders gezien had/wil zien ;)
    Hier op forum is het wel lastig om te achterhalen hoe iemand iets bedoeld, de een is direct, de ander is suptiel, de ander vermijdt dan juist weer. maar ik heb geleerd om gewoon te vragen hoe iemand iets bedoeld...

Zo vraag ik ook hier thuis meer aan Arthur waarom die iets zó, of zò doet. Bijv vaatwasser opentrekken, zien dat die klaar is en weer dichtdoen..(ipv uitruimen...?) De ene keer Iris op de arm in slaap krijgen en de andere keer eventjes laten huilen in bed...

20. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Niva, ik meen het als ik zeg dat ik het niet rot bedoel. Ik zeg alleen dat het zo op mij overkomt.
    Moet ik dan mijn mond houden en het juist in mijn achterhoofd laten doorgonsen? Dat lijkt mij meer oneerlijk.

En dat je zegt 'auw' op mijn opmerking dat het op jouw manier even niet gaat... dat is denk ik niet auw, ik denk dat het even reeël is. Want... ze zit toch nog steeds niet lekker in haar vel en jij daardoor ook niet?

Misschien luister je wel teveel naar ons als ik jouw verhaal zo lees. Misschien moet je wel meer je eigen gang gaan.

Maar... Demelza is ook mijn eerste kindje. Ik heb ook niet alle wijsheid in pacht. Probeerde je alleen te helpen, niet te kleineren! Alleen een andere kijk op de zaak.

En nu ga ik Kruimeltje eten geven, op mijn verzoek, anders komt ze als ik straks met de fotoshoot bezig ben!

TOT LATER!

Deel Deze Pagina