Ik heb gehoord op het CB dat er overdag 2-6 uur tussen de voedingen mag zitten (troostborstjes uitgelaten) en 's nachts maximaal 10 uur. Over dat woeste gedrag aan de borst als hij wat leger begint te worden => heel herkenbaar (dat headbangen waar ik een tijdje geleden al over schreef). Inderdaad alsof hij boos wordt omdat hij er dan meer moeite voor moet doen.
Klitten valt wel mee, het is vooral de kots (sorry) die vastplakt. Ik doe wel elke dag zijn haar kammen en om de dag wassen met babyshampoo. En ik smeer er elke dag haarlotion in, worden zijn krullen zo mooi van. Ruben heeft trouwens ook rode uitslag op zijn wangetjes. Het komt doordat hij wel eens een beetje wil spugen als hij ligt en we dat niet altijd in de gaten hebben. En hij is een echte handjes-sabbelaar maar kan nog niet altijd goed mikken en smeert dus de kots (wederom sorry) uit over zijn wangetjes. En dat is natuurlijk zuur en dat gaat een beetje bijten. Ik heb de HA gebeld (telefonisch spreekuur) en zij heeft een vaseline-zalf voorgeschreven die we er vaak op mogen smeren. Ze zegt dat dat idd kwam door dat uitsmeren van de kots en de wat koudere lucht buiten.
Ruben is inderdaad ook wat kalig op zijn achterkant (zit dus ook steeds heen en weer te schuiven met zijn koppie), met lang haar valt dat meer op denk ik. Maar het voordeel van lang is dan weer dat je dat haar wat er nog wel zit eroverheen kan kammen !
Ik denk dat het huiltje aardig vervormd werd door de tegels in de WC in combi met een babyfoon! Maar ik kon mijn beeldscherm ook even schoonvegen!
Platte hoofdjes + bos haar: hier net als bij Demelza. Tica had vanaf dag 1 veel haar, zelfs al een 'matje' dat alleen maar langer wordt. Maar ze schuift zo met haar hoofdje van links naar rechts over de matras dat ze acher een kale streep heeft... Ik hoop dat het straks weer bijgroeit! Wassen doe ik 2 keer per week met shampoo, verder alleen kots uitspoelen met warm water. Klitten enzo doet het niet, het is gewoon lekker dik en van een kwaliteit! Daar ben ik jaloers op met mijn dooie kroespunten... Doorverwijzing + (koemelk)allergie: fijn dat de HA er zelf al over begon, maar 25 oktober duurt nog lang! Ben benieuwd of stoppen met zuivel effect zou hebben. Helmpje: ik zag een foto van zo'n helmkindje in een Ouders van Nu enkele maanden geleden. Echt een astronouten-helm en heel dik, z'n hoofdje nam erdoor enorm in volume toe. Het ding had wèl leuke kleurtjes. En een nummer of wat eerder een artikel erover, die moeder vertelde dat ze 'één uur per dag hem kon knuffelen zonder een stoot te krijgen', want die helm zit 23 uur per dag op het hoofdje. Het kindje was helemaal gewend aan die helm btw, vond dat helmloze uurtje vervelend... Nou doei, ik ga zwemmen met Eri en mijn pa past dus even twee uurtjes op Tiek!
Volgens mij helpt het niet als je alleen je zuivel schrapt om koemelkallergie te onderdrukken. Koemelk zit in veel meer produkten dan alleen zuivel. Kindjes van een exvriendin van mij hebben ook alletwee een koemelkallergie, vandaar dat ik dat weet. Ik ga nu GTST kijken, Ruben voeden en dan lekker in een heet bad zitten! Liefs, Tanya
Had ik verteld dat wij zondag met z'n 3en in bad hebben gezeten? Zo leuk! Karlijn, lees je vandaag wel mee of ook niet? Na gisteren ben ik benieuwd hoe het met je gaat. Ik hoop dat je lekkerder in je vel zit meis, maar ik vrees dat dit niet gaat om een 1 dags dipje...
Ik vrees dat ook. Had haar vanmorgen ook een sms gestuurd toen ik van het cb kwam en ik heb niets terug gehoord. Dat is niets voor Karlijn. Zag wel dat ze even online is geweest vandaag... Ik ga haar zo weer sms'en. Ik ga tv kijken. Komt zo een goed programma volgens mij. Vreemde Tralies... KUS
Ja ik ben er wel.. Het boekje is trouwens onderweg, zou je morgen moeten hebben! Voel me niet goed; vanmiddag bij de psycholoog geweest en dat is zo confronterend. Huilen, huilen.. Nou ja, het werkt tenminste nog wel allemaal! Komt bij dat Sverre vannacht om 2 uur wakker werd, huilend en benauwd door zijn verkoudheid. En om 5:45 was hij weer wakker. Hetzelfde verhaal. Overdag is er niets aan de hand, is hij vrolijk etc. Geen koorts. Maar ja, hij snapt nog niet dat hij ook door zijn mondje kan ademen! Maar zodra hij dus begint te huilen 's nachts, begin ik ook.. En ik raak er helemaal van overstuur. Niet vanwege zorgen om hem, nee, het feit DAT hij wakker is en dat ik bang ben dat het doorslapen voorbij is. Dat ik moe word etc etc. Ik kan het dan gewoon niet opbrengen om hem te troosten.. ben zooooo moe. Alex heeft het gedaan hoor, en ik vanochtend wel. Maar ik voel me daar zo slecht over, dat ik niet eens mijn zieke kind kan/wil troosten. Kortom, nee, het gaat niet lekker met me. Maar met Sverre wel. Die is vrolijk en alert en ook op het KDV heel tevreden.
Eef, sorry dat ik niet gereageerd heb.. Heeft niets met jou te maken hoor. Ben heel blij dat het met jou en natuurlijk je Kruimeltje zo goed gaat. Ga zo door!
Kar, het is geen kwestie van niet willen volgens mij. Maar je kan het niet. Omdat je zelf helemaal op bent. En ja, het is zo confronterend waar je nu mee bezig bent. Maar het is zo'n dappere en goede stap. Ben trots op je! Je komt er echt wel. En probeer op de momenten dat je jezelf oke voelt lekker te genieten van je knappe zoon. Denk aan jezelf... Hele dikke kus!
Lieverd... geen sorry! Ik weet hoe jij in je vel zit. En je weet ook dat ik zelf druk ben. Dus ik ben ook egoïstisch. Ik vraag ook niet steeds hoe het met jou gaat. Heb je nog niet eens een brief of mail teruggestuurd. Maar ik denk wel aan je! Heel veel! Zullen we binnenkort een date afspreken? Voor ik helemaal volgeboekt ben en helemaal geen tijd meer over heb? KUS