Jep ik ga ook door. Ik heb vanmiddag de Symphony gehuurd. Die kolft een stuk krachtiger dan de Swing. Benieuwd hoe het kolven op het werk en op school gaat straks. Weten jullie al waar jullie moeten zitten kolven? Ik denk dat ik op een slaapkamer moet zitten. Ik hoop echt dat het gaat zeg.
Gezien Nicci doorslaapt moet jij dat toch kunnen? Na haar laatste voeding even lekker een glaasje. Zorg dat je een flesje afgekolfde hebt staan mocht ze toch binnen die 3 uur al willen eten...
Ooh ja mevrouw krijgt tekens in haar ogen! Niet naast je schoenen gaan lopen hè meis! En wat zul je Demelza missen dit weekend! Maar extra van haar genieten als je terug bent.
Hier werkt andersom; des te meer Nicci overdag wakker is, des te slechter ze slaapt. Als ze overdag goed slaapt, slaapt ze 's nachts ook beter.
Ik heb drie maand ouderschapsverlof genomen om zeker tot 6 maand bv te kunnen geven, maar ook als ik aan het werk ga ben ik niet van plan om te stoppen.
Weet je dat ik er niets aan vind om thuis te drinken! We riepen voor de zwangerschap ook weleens dat we 's avonds een borrel zouden doen, en vervolgens zaten we aan een colaatje en dachten we er niet meer aan. Ik heb eigenlijk gewoon weer zin om een keer te stappen! Op de bar dansen, "gooi-je-haar-los-maak-me-gek" avond! 8) Ooit komt de dag dat ik Nicci uit logeren durf te doen! Ik heb trouwens wel al weer een keer gedronken, in juli. Toen hadden we een personeelsuitje en ben ik 's avonds ook gegaan. Roseetje smaakte goed, ondanks schuldgevoel!
Karlijn het boekje is aangekomen! Thanks! Tip: ik kreeg gisteren de tip om via marktplaats Pampers (of ieder ander merk) te kopen. Er staan echt onwijs veel op! Ik heb net 3 pakken nummer 3 gekocht voor 15,-! Ik zeg goed bezig!
Elma, wat goed dat Bas binnenkort dichterbij huis gaat werken. Niet meer hele avonden alleen thuis. Fijn hoor! Succes met de verhuizing. Ik kan me voorstellen dat je blij zult zijn als je eenmaal alles achter de rug hebt. Knap dat je vooruit kijkt! Kar, gelukkig gaat het iets beter met je vandaag! Fijn dat je goed hebt kunnen slapen. Wat jammer dat Quinty en Raven nog niet willen doorslapen. zelf niet op de voeding voor hongerige baby's. Geduld. maar ja daar zit je niet op te wachten. Ik heb helaas ook geen tips voor jullie.. Twinny, bedankt voor je compliment over de foto's! Maar hoe is het met jullie verder? Geen nieuws is goed nieuws??? Rompertje Friso, ook hier in blauwe letters! Beebie, dat stomme kolven ook! Ik hoop voorje dat een andere kolf helpt! Ik had ook nooit meer dan 140 cc. (en was daar al heel erg blij mee meestal!) Succes ermee! Miep, ook al volgen ze gewoon de wet, het is toch wel fijn als ze het je gemakkelijk maken op het werk om te kolven. Want kolven met stress, dat hou je niet lang vol denk ik! Evelien, ik kan me helemaal voorstellen dat een heel weekend zonder je meissie wel lang is. Tja, je weet nu eenmaal niet voor de bevalling hoe 'het' voelt en hoe je ermee om zal gaan. maar PArijs biedt genoeg afleiding en voor je het weet ben je weer thuis! Beebie, pampers via MP. Jeetje wat ze toch al niet aanbieden hè!? Maar wat betaal je dan voor de verzendkosten? Ik heb een pak C1000 luiers gekregen, maar die vind ik niks. Maar als je die per post moet versturen, kun je er volgens mij net zo goed in de winkel om gaan, toch???
Klopt maar ik zorg dat we ze zelf kunnen halen. We rijden met tankpas dus dat kost alleen maar tijd. En dit is in de plaats waar de schoonmoeder van mijn zusje woont. Dus beetje goed uitkienen. Er wordt genoeg aangeboden!
Maakt niet uit hoor. Ik reageer ook laaaang niet overal op. Tsja, het ziet er niet goed uit hoor. Ze geven hem nog een jaar..... Oeps, paar berichtjes eerder zei ik al 'tot morgen'. En nu zit ik hier weer.... Hoezo verslaafd?
Hallo! Vandaag is Tica voor het eerst wezen 'proefdraaien' bij mijn vader. Het was gezellig voor beiden, alleen op het eind zat bij het verschonen haar armpje even klem. Dat was dus huilen, en als je dan niet weet hoe je haar moet sussen, wordt dat huilen al heel snel hysterisch krijsen. Pa kende nog niet alle trucs, dus kreeg haar niet meer stil. Gelukkig kwam ik een kwartier later net terug. Nu denkt hij dat het dus niet goed ging vandaag Ik probeer hem nu duidelijk te maken dat voor Tiekje alles nu eenmaal precies goed moet zijn en anders zowat in een dwangbuis moet worden gestopt om weer te kalmeren. Ik klem haar namelijk dan heel stijf tegen me, buik tegen buik. En ondertussen een beetje wiegen, merengue dansen eigenlijk meer. Alleen dan houdt ze op met hysterisch gillen... Gelukkig heeft dit alles Tiekjes Papai niet afgeschrikt, volgende week gaat ze weer! Karlijn, wat heerlijk om te lezen hoe je weer leuke kleine dingetjes post. Ze vallen je dus weer op, dat is vast een goed teken! Giechelende baby's: sooooo cute! Daar ga je zelf direct ook van grijnzen. En dat Sverre zo giebelt, betekent dat je ondanks alles een goede mama voor hem bent! *be proud* Evelien, ik kan me niet eens voorstellen hoeveel pijn je gehad moet hebben bij de kaakchirurg. Maar wat tof dat je zoveel contacten hebt weten te leggen voor je business! En ik ben blij dat je weer kan zien dat Demelza van je houdt. Miep, flink hoor hoe jij alles regelt voor schoonpa en schoonma. Maar wat is die kanker een afschuwelijke ziekte... Fijn dat alles zo mooi geregeld kan worden voor de BV op je werk. Twinny: lastig, maar begrijpelijk dat je zo zachtjes doet als Zoë eenmaal slaapt. Ik moet mezelf ook dwingen om niet de hele nacht naar de babyfoon te luisteren, en om niet héél zachtjes met de deuren te doen. Want laten we wel wezen, als een baby eenmaal ècht slaapt kan je wel een kanon naast hun bedje afschieten... Of zijn er echt kindjes die wakker worden van een deur die wat ruw dichtgaat? Tanya en Miep: heel cool dat jullie de CB-lijst en de samenvattingen bijhouden! 8) Niva: Happy Birthday! Hoe gaat het verder nu? Melanie: Happy Anniversary! Smakelijk Japans eten. Elma: knap hoor hoe je alles volhoudt. Fijn dat je uitzicht hebt op verbetering, ook al is het dan pas juli 2008 als het helemaal OK is! Even OK...
Het zal ook laaang niet altijd lukken hoor. Werk namelijk ook vaak alleen en tsja, kan dan niet zo even een uur die bewoners alleen laten he Maar goed, dat ze er zo positief over is vind ik al genoeg. Ze wil overal mee helpen (ruimte en tijd) zodat ik borstvoeding kan blijven geven.
Slaapzakjes: hier moeten we er ook maar aan geloven, Tica begint zich omhoog te werken in haar slaap. Maar zoals Tweety en Vissie vertellen, met kindjes die zich 180 graden draaien... Zo erg is het hier (nog?) niet! Welke maat hebben jullie? Tica is nu 60 cm en ik heb een maat 70 gekocht. Of had ik beter vast een maat 90 kunnen kopen? Maffe katten: Hier ook! Flaafje is heel erg druk (rondrennen en stout doen, ze zat zelfs in de box gisteren!) en ze wil de hele dag wel aaien en kroelen. Het weer misschien? Dan niet zozeer wind/regen/kou, maar door de wisseling van de seizoenen staat de zon bijvoorbeeld verder weg en staat ook de maan anders. Ik kan me voorstellen dat die beesten daar een antenne voor hebben. Doorslapen: Tica wordt nu langzaam iets later wakker 's ochtends. Door met de speen het wat te rekken èn door de zwaardere voeding overdag èn doordat ze nu wel weer voor twaalven nog een portie BV krijgt schuift het nu langzaam op richting 6 uur. Dus in theorie zou ik nu kunnen slapen van 11 tot 6, maar stomme ik, ik lig natuurlijk de halve nacht te luisteren of ze niet tòch wakker wordt! Sonya: sterkte zeg. Iedere moeder is wel eens ècht boos op haar kindje, dat hoort erbij. Zolang je dan beseft dat je kennelijk echt even een pauze nodig hebt, is het toch prima? Fijn dat je kunt bijtanken bij je moeder. Ik ben ook al eens boos van wanhoop geweest, dan was Tica zó aan het krijsen en was ik zó kapot... Dan geef ik haar maar aan Eri, ook al was het dan misschien mijn beurt, of ik bel mijn ma of pa om te komen helpen. Dit brengt me op Pienie's stellingen over de taakverdeling: he-le-maal mee eens! Ik herinner me dat Melanie een keer opmerkte dat over alle mannen nu wel eens geklaagd is hier, behalve over Eri dan. Eerst was ik trots ( ), maar toen bedacht ik me dat punt één er vàst nog wel meer mannen van jullie zoals hij zijn. En punt twee, dat ik het eigenlijk heel normaal vind dat Eri zijn aandeel heeft in het huishouden en de verzorging (en nee, hij 'past niet op', hij 'vadert'). Wèl ben ik heel blij dat hij daarnaast ook nog veel begrip heeft voor mijn dips en vermoeidheid vanwege de fybro, want hierdoor doet hij eigenlijk veel méér dan zijn deel. Soms denk ik dat ik eigenlijk niet veel meer doe dan Tica voeden en troosten. De rest doet hij of iemand uit ons netwerk (ouders, vrienden).
Oh haha.... Dus of de hele dag en de hele nacht slapen of de hele dag wakker en 's nachts ook wakker, haha. Ik zou liever iets er tussenin willen. Overdag wakker en 's nachts slapen.
Is het bij jou op je werk dan niet mogelijk om te voeden of te kolven? Of vind je het gewoon zelf prettiger om nog thuis te zijn zolang je bv geeft?
Huh, das een koopje! Ga ook ff kijken. (Durf alleen niet te kopen via internet, hoe ouderwets ben ik? )