Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Lexi is er alweer, zit beetje bij te lezen en half te slapen. Ik laat wel weer wat horen (morgen ofzo) als ik weer een beetje door de was heen ben en bijgeslapen ben!

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Jeeeee wat cooool zeg! Wat ongelooflijk dat chedella alleen in die tummy zit! Zit hier met open mond te kijken!

(die geluidjes zijn zóóó lief en lijken zóóó op Devin als ze met ons babbelt)

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Das jammer dat je dat gevoel hier hebt gekregen maar snap het wel.
    Hou ons af en toe op de hoogte en nogmaals veel succes met alles (operatie en verhuizing)

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ja mooi he...typisch dat die kleintjes allemaal een beetje dezelfde geluidjes maken he!

5. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Hoe is het met Chedella? Ligt ze nog altijd op dr buikje (kikkerhouding toch?) te slapen?
    Leuke filmpjes ook van de kleine kletstante :)

6. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    Gisteravond naar DOE MAAR geweest, erg gaaf hoor! Knap dat ze idoor alle nummers een goede verhaallijn konden verwerken. We hebben echt genoten en Iris werd ook prima verzorgd hier door haar 2 suikerooms;) (die lagen toen wij thuis kwamen echt voor pampus op de bank...hahha) Iris heeft zich prima gedragen, over de hele avond dat wij weg waren, is ze maar anderhalf uur wakker geweest, voor fles en spelen. :)

De laatste fles drinkt ze hier altijd nog niet super. ik maak me dr maar niet meer druk om, ik vind het best. Zolang ze niet snachts meer komt, is deze mama tevreden. Gisteravond om 23.40 wakker gemaakt voor fles, madame dronk 50cc en vanmorgen om half 8 heb ik haar echt wakker moeten maken, dit lukte me pas echt goed om 8.00 uur :) Tis een slaapkoppie!Moeilijk wakker te krijgen smorgens, net haar vader:)

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb natuurlijk :oops: de reacties van jullie gelezen en wilde toch nog graag 1 ding kwijt:

Niva zei dat het voor sommigen 'maar internet' is. Voor mij dus niet. Anders zou ik er niet van wakker liggen en het me allemaal zo aantrekken.. Toch?

Het gaat op het moment echt heel erg slecht met me; ik moet nu aan mezelf denken. Dat is voor Sverre en Alex ook beter.

Ik vind het ook jammer dat de groep uiteen lijkt te vallen, we hebben toch ruim een jaar alles met elkaar gedeeld; voor mij de tot nu toe meest bijzondere periode uit mijn leven.

Heel veel liefs en nu echt voor het laatst ;) ,

Karlijn

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind het erg vervelend voor degene die zich zo rot voelen... Ik ben juist continu aan het pieken, ben zo happy met mijn 2 kindjes en voel me veel beter en fitter dan verwacht. Het enige nare vind ik dat ik deze fase moet afsluiten en weer aan het werk moet, maar verder ben ik erg gelukkig. Des te lastiger vind ik het dat anderen dit niet hebben. Het zou zo leuk kunnen zijn... Ik gun het ze enorm. Nu is er voor mij ook wel een verschil tussen de eerste en de tweede krijgen: ben zelf veel relaxter en dat zal ook helpen. Anyway, ik hoop dat degenen die zich terugtrekken van het forum omdat ze zich rot voelen, zich snel beter gaan voelen.

Verder gaat mijn mannetje ook steeds meer brabbelen, vindt het heerlijk om rechtop te zitten en blijft even vrolijk en makkelijk als voorheen. De nachten begint hij een beetje door te slapen. Soms even een speentje erin doen, maar verder gaat dat ook erg goed! Vandaag zijn ze op de creche. Heb maar even boodschappen gedaan (altijd makkelijker zonder de kids). Ik ga hem vroeg halen, want vind het fijn om nu nog even met hem alleen te kunnen zijn. Dat zal daarna pas over ong een jaar weer gebeuren (dan gaat ze naar school).

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hi meiden

Heb me ff niet de moeite genomen om bij te lezen, alleen de laatste 3 pagina's.
    Mooie foto's hoor Tanya, fijn dat Ruben het zo leuk vindt. San is ook al 2 keer met Zoë geweest, maar ze houdt een uitgestreken emotieloos gezicht erbij. Ach, als ze het niet leuk zou vinden, zou ze vast wel huilen, hihi!
    Verder las ik dat Lexi weer terug is van vakantie. Oh meid, ik ben zo benieuwd hoe het geweest is......
    Ook nam Karlijn en Elma afscheid, meiden ik wens jullie alle liefs en goeds toe en hopelijk zie ik jullie toch nog eens snel voorbij flitsen....

Ik ben weer strontverkouden, de griep wil maar niet doorzetten! Met Zoë gaat het best wel goed. Ze slaapt nog altijd door en ze lijkt een te vrede meisje met een eigenwilletje.
    Morgen krijgt ze haar 3e prikjes......

twinny

10. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Bah, die prikjes zijn zo vervelend...
    Bij welke afspraken krijgen ze eigenlijk prikjes? Ik moet morgen ook weer, hoop niet dat hij weer geprikt wordt...

Lachen hoor, Twinny, dat ze zo uitdrukkingsloos in het zwembad ligt... Mijn dochter kon (en kan nogsteeds) enorm stoicijns kijken. Dan verwacht je wonder wat, en dan trekt ze zo'n hoofd! Mijn familie ligt altijd helemaal in een deuk om haar. En wat je zegt: als ze het niet leuk zou vinden zou ze het wel laten merken....

11. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja ik ben er dus weer! Hebben megalekker weer gehad voor het grootste deel. Heb twee keer in zee gezwommen, was een graadje of 25 toen. Wurm heeft maar niet gezwommen, was voor haar toch te koud en het binnenbad van het hotel werd net opgeknapt ofzoiets, in elk geval konden we er niet in.
    Het hotel was best sjiek, luxe restaurant erbij ook, alleen zowat elke keer als we wilden gaan eten vond Wurm het nodig om te huilen. Dus op een gegeven moment hadden we het echt helemaal gehad met de bv waarop ze blijkbaar niet aldoor even lang doorkon, dus hebben we uiteindelijk maar besloten om twee keer per dag een fles van 150ml te geven. Dus nu krijgt ze volgens ongeveer het volgende schema: 7.30 bv, 10.30 bv, 13.30 fv 150cc, 16.30 bv, 19.30 fv 150cc en 22.30 bv. Doen we nu ongeveer een week en ze is er volgens mij tijdens de vakantie ook al lekker op gegroeid en heeft er lekkere dikke beentjes van gekregen.
    Verder heeft ze het bijna onder de knie om zich om te draaien, als we iets aan haar voeten leggen of onze handen tegen haar voetzolen leggen dan gaat ze zich zo met haar beentjes duwen om zich om te draaien. Duurt vast niet lang meer voor ze de box door tolt. In het hotel hadden ze een kinderbedje dat best groot was, dus de meeste ochtenden vonden we Wurm overdwars terug in het bed, ze had zich dan 90 graden gedraaid en sliep dan gewoon verder. Oja, en ze heeft een nieuw woordje/klank geleerd: fnnn.
    Tot zover Wurm d'r ontwikkelingen, en dan nu de vakantie zelf...
    Het hotel lag op loopafstand van het strand dus we hebben twee ochtenden aan het privéstrand van het hotel gelegen (de rest van het strand was namelijk een soort vuilnisbelt omdat de Italianen hun vuilnis gewoon in de natuur storten en het privéstrand werd wel schoongehouden). We zijn een dagje naar het dorpje geweest waar we verbleven, daar stonden namelijk heel mooi bewaard gebleven Griekse tempels (de Grieken hadden daar een kolonie, voordat jullie denken van 'huh ze zat toch in Italië niet in Griekenland?'). Ook hebben we een dagje Pompei gedaan en een dagje de kust van Amalfi. Allemaal heel mooi maar de relaxdagen die ertussenin lagen waren eigenlijk ook wel heel fijn, gewoon een beetje rondhangen in of om het hotel en relaxen.
    Al met al wel de moeite waard, ondanks het moeilijke slapen van Wurm (ze sliep bij ons op de kamer) en ondanks de stress die ik aldoor had van tevoren als we weer iets gingen doen (autorijden in het Italiaanse verkeer als het weer bijna Wurm-etenstijd was, vliegen met Wurm, naar een restaurant met Wurm enz). Maar voorlopig hoef ik even weer niet meer op vakantie, was namelijk ook wel weer héél blij om in mijn eigen bed te slapen.

Oja: Wurm is bijna uit haar wieg gegroeid dus we moeten het ledikant maar eens bij opoe van zolder halen.

En tenslotte: over twee weken ga ik dus weer werken, en ik dacht steeds dus dat dat voor vier maanden was tijdens het zwangerschapsverlof van een collega, blijkt dat die ook ouderschapsverlof opneemt en ik dus tot de zomer kan werken daar. Geen probleem, daarna weer nieuwe ronde nieuwe kansen, zie ik het wel weer.

Enne: succes met je verkoudheid Twinny! Ik heb er ook last van, hoewel het bij mij ook wel kan komen van de airco in het vliegtuig.

12. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    pienie: prikjes met ca. 8, 12 en 16 wkn. Normaal gesproken zeggen ze het bij een afspraak maken op het cb erbij. Tis hier wel zo, dat alle afspraken na het eerste prikje altijd een vervolg prik was, andere afspraken heb je niet tussendoor bij ons. Ach, als ze er net zo weinig last van heeft als van de vorige, mogen we ons gelukkig prijzen.

Lexi: klinkt als een geslaagde vakantie. Jammer dat wurm niet heeft kunnen zwemmen. Wel fijn dat ze zo lekker gegroeid is!

Enne hoe is dat nu vliegen met zo'n wurm..? Had ze nergens last van?

plaats een foto van Zoë in het album!

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ja, meestal staat het ook in het boekje, dus ik moet het gewoon even nakijken van die prikjes. Was gewoon lui en dacht: vraag het gewoon even!

Net even met mijn mannetje geshopt en daarna mijn meissie vroeg uit de creche gehaald. Wat zal ik mijn verlof missen zeg... Er is werkelijk nog geen dag geweest dat ik dacht dat ik weleens even zonder de kids wilde zijn. Maar goed, dat is ook maar een goed teken...

14. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    pienie: fijn dat je je zo happy voelt met je gezinnetje....

MAg ik vragen wat jou bijschrift, langzaam weer blij, betekent?

twinny

15. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

twinny....leuk die foto waar ze zit echt lief!

16. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Twinny, toen ik zwanger was schreef ik mee onder een andere naam. Toen kreeg ik een miskraam en raakte daarna weer zwanger. Uit bijgeloof ben ik toen onder een andere naam gaan meeschrijven. Destijds heb ik ook het nieuwe bijschrift ingevuld. In die onzekere tijd toen ik net zwanger was. Moet hem nodig eens veranderen, want ben nu een happy mama!

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Irena, wat is er aan de hand meissie?

18. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Kar, wat jammer om te horen dat het niet goed gaat met je. Heel verstandig dat je aan jezelf denkt nu, ook al gaat dat ten koste van je aanwezigheid hier. Ik zal je missen, maar je weet ons te vinden, dus kom nog een langs (of terug!). Heel veel sterkte.

Elma, jammer dat jij ons ook gaat verlaten. Ik snap het wel hoor. Maar ook jij weet ons te vinden, dus kom nog eens langs (of terug!).

Ik hoop dat het heel goed gaat met jullie kindjes en dat ze een heel mooi, tevreden en gezond mogen opgroeien.

Lexi: Welkom terug van vakantie. Fijn dat het goed is gegaan. Wel jammer dat die kleine niet heeft kunnen zwemmen, maar dat komt dan in Nederland wel weer.

Tja, over de 2 groepen: Ik ga er geen woorden aan vuil maken... [-(

19. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Kar en Elma, meisje het gaat jullie goed wordt gelukkig mochten we nodig zijn jullie blijven welkom maar kom lekker tot jullie zelf met jullie gezinnetjes. dikke knuffels dames.

20. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Over ons:

Morgen voor de 2e prikjes.

Ik ben nog steeds ziekjes en hoest me het apelazerus (vooral 's nachts), dus ben moe.
    Mick is ook ziek. Ik voelde me daardoor heel schuldig (heb mijn ventje ziek gemaakt :( ). Ik wilde dus eerst maar bij hem uit de buurt blijven, maar toen bedacht ik me dat hij dan misschien 'denkt' dat zijn moeder niet meer van hem houdt omdat ze hem geen kusjes meer geeft...... dus dan maar het risico lopen dat hij ziek wordt (en dat is ie nu dus... :( ). Hij reageert zo leuk op affectie, dus dat kan ik hem niet onthouden..... Maar het is wel pijnlijk om hem zo ziek te zien :cry: .

Het werk is wel zwaar nu, maar nog een paar dagen en dan lekker vakantie.

We zijn trouwens vrijdag wezen zwemmen (Mick en ik) en meneer lag op een gegeven moment gewoon te slapen in het water :confused: :D , heel grappig!

Nou, dat was heel kort even hoe het hier is.

Deel Deze Pagina