Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Whoei! Ben net voorbij mijn duizendste bericht gesjeesd :D

Ik brei er een eind aan, morgen weer werken en dan weekend!

Teruste

2. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Jekkia bedankt voor je welkom :)

En natuurlijk voor het compliment voor haar naam. Het komt niet van de zangeres Norah Jones af, alleen de spelling wel. Ik vond Norah een erg mooie naam, alleen zonder H vond ik het een beetje ouderwets, vandaar de H erachter.

3. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    1010 is een mooi getal om mee te slapen! (nou ja, om de dag mee te eindigen! Ik moet er niet aan denken om met zoveel te 'slapen'!)

4. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Oei we zitten op pagina 666 :evil:

Lief, ik ken de naam Norah 2 keer in mijn omgeving en beide met een H erbij. Vind ik ook mooier. Wel fijn dat de osteopaat geholpen heeft met haar nek. Is het nou voor altijd goed of kan het terugkomen?

5. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Beebie, ze is nog niet uitbehandeld, volgende week moet ik er weer heen. Waarschijnlijk wel voor de laatste keer, tenminste dat vermoed ik zo. Weet eigenlijk niet of het terug kan komen. Ik vermoed eigenlijk van niet, als alles eenmaal goed zit dan blijft het hoop ik goed zitten in d'r nekje.

Ik ken eigenlijk niemand die Norah heet, grappig bij jou twee keer en op de zelfde schrijfwijze. Kwam laatst hier op het forum wel twee keer haar naam tegen. Ook een kindje die de tweede naam hetzelfde heeft, dat is nl Lynn.

6. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Morgen wil ik voor het eerst gaan zwemmen maar het lijkt me zo gedoe. Beebie jij zwemt toch ook met Nicci?
    Hoe doe je dat met aan en uitkleden. Zijn er bij jullie tafels waar je je kindje kunt afdrogen en heb je niet je handen vol met spullen zoals maxi-cosi, eigen tas, luier tas. Pff begin steeds meer te twijfelen. En waar laat je je spullen, zoals maxi cosi past niet in zo'n kluisje, en neem je je badcape voor haar mee naar de rand van het bad zodat je haar erin kunt wikkelen?

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik hoop voor je dat het inderdaad de laatste keer is en dat het dan goed is en blijft!

Ik werk in een KDV en daar zit een meisje van 4 en we hebben vrienden met een 3 jaar oude dochter Norah. Valt me wel meer op dat bepaalde namen heel populair zijn in bepaalde gebieden. Sem bijvoorbeeld hoor je hier heel veel. Net als Job.

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Wij hebben de aankleedkussens naast het bad. Daar sta ik met mijn handdoekje (zeg maar DOEK want een doekje past niet) om haar om te kleden. Alle spullen laat ik daar liggen. Na het zwemmen kleed ik haar daar weer aan, tjop ik haar in de cosi en staat ze naast me in de kleedkamer terwijl ik me aankleed. Bij het bad is het erg warm dus daar heb ik geen doek meer om, maar deze ligt wel klaar voor als we uit het water komen. Heb je mijn foto's gezien van het zwemmen?

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    MoppieB... jouw kleintje van die vreselijk mooie datum... is die ook al zo ontzettend sterk?

Overigens, je moet maar eens terug lezen dan zie je dat er hier 2 groepen zijn.
    Ik zou zeggen, kies zelf maar bij welke je jezelf aansluit, maar dat klinkt makkelijker dan het is. Volgens mij kan je jezelf niet aansluiten bij de andere groep...

10. Niet meer actief

Lieff Ik doe ook aan babyzwemmen. Bij ons heb je naast de kleedhokjes een aankleedtafel (of uitkleedtafel ;)), daar doen we Ruben omkleden en krijgt hij zijn zwemluier en zwembroek aan. Dan in een doek (de maxi cosi laten we onder die tafel staan) naar het zwembad, met de luiertas (waar de kleertjes inzitten en de hydrofiel luier om hem mee af te drogen). Daar staan ook weer aankleedtafels. Pleuren we alles op/onder. Na het zwemmen doen we hem daar afdrogen en omkleden. Dan weer naar de kleedhokjes waar we hem in de maxi cosi doen en dan onszelf aankleden. Vaak wijst zoiets zichzelf.

MoppieB Ik heb een hond genaamd Tygo. Ik moest hem een keer uitlaten en toen was ik halverwege binnen 10 seconden helemaal doorweetk door een hoosbui. Ruben huilen, ik huilen, hond zeiknat, ik zeiknat. Dus effe gal gespugd hier, en sindsdien zeggen ze als het regent dat ze mijn hond gezien hebben!

jekkia Sorry Hilversum is iets te ver weg voor mij, anders had ik het wel gedaan. Wat kan ze winnen eigenlijk=

Foto's Ik ga mijn album ook maar leeghalen, just to be sure. Ik vind het echt een kutstreek. Ik denk dat de mods dat profiel weggehaald hebben. In ieder geval hebben ze haar IP-adres dus kan ze niet weer opnieuw een profiel aanmaken

Kirby Ik las mijn berichtje aan jou nog eens over, en ik bedoelde het niet kwaad. Vond het echt heel tof dat je meeschreef op 2 forums, zonder hier iets door te vertellen. Dus neem ik aan dat je dat daar ook niet doet.

Alle mama´s die weggaan of al weg zijn, ik hoop af en toe nog iets van jullie te lezen!

Liefs, Tanya

11. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Beebie, ik denk dat het inderdaad wel een beetje afhangt waar je woont. Want eigenlijk bijna iedereen reageerde hier in de omgeving van wat een leuke naam, die hoor je weinig. Grappig hé. Jop heb ik hier ook nog niet gehoord, daarintegen Sem was een paar jaar geleden zo'n rage (schrijf je dat zo?).
    Ok, ze hebben bij jullie dus de aankleedkussens gewoon daar liggen, da's erg handig. Heb toch maar besloten om te gaan, heb net de tas gepakt en alles in de luiertas gepropt haha. Nou maar hopen dat zij het ook wat vind. Manlief heeft vanavond nog snel even een zwembroekje voor haar gekocht bij de Prenatal.
    Heb je foto's trouwens gezien en ze waren echt lief!

Tanya, ja het zal zich ook wel vanzelf wijzen, maar ik ben dan weer zo'n miep die moeilijk gaat zitten denken hoe ik dat allemaal moet gaan doen. Beetje een piekeraar geloof ik. Het klinkt inderdaad simpel. Normaal als je gaat zwemmen let je er eigenlijk niet op of er aankleedtafels zijn en waar mensen een maxicosi laten staan enzo. Overigens waren jou foto's ook zo leuk!!

Over de twee groepen, wat zou er nou doorvertelt moeten worden? Ik snap het eerlijk gezegt niet zo ondanks dat ik alles gevolgt heb. Ik bedoel ze zullen al wel meegelezen hebben vanaf dat ze opgestapt zijn, en als ze hebben willen kletsen over jullie doen ze misschien ook al wel sinds die tijd. Waarom is het dan nu ineens zo'n issue. Ik bedoel ze lezen ws al maanden mee en toen was het geen probleem?

12. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    Welkom meid enne ik ben 1 dag na jou bevallen met 14 dagen over tijd ;)

13. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Welkom Lieff en Moppie!

Sjee sonja, wat een drama. Dat verzin je toch niet? Belachelijk zeg. Ik zou ook witheet zijn. En nu is ze alweer weg? Ziek persoon.

Lieff, ik woon ook in Apeldoorn. Jammer dat ik het nu pas lees anders had ik je misschien meer info kunnen geven over het zwembad (weet niet waar je gaat zwemmen...).
    Hoop dat het leuk was.

Ik moet nu heel nodig mijn schatje aandacht gaan geven..... en zometeen naar de kapper!

14. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Tomenjerry, bedankt voor je welkom. Onze meisjes schelen dus maar een dag.

Jody, ik ben bij de sprenkelaar wezen zwemmen.
    Het was echt zoooooooooo leuk het zwemmen, zeker voor herhaling vatbaar. Ze keek haar oogjes uit en vond alles wel best. Echt zo schattig als je die kleine beentjes in dat water ziet trappelen als ze op hun buikje "zwemmen", zo lief.
    Ze was echt helemaal kapot van een half uurtje, ik had d'r aangekleed, in de maxicosi gezet en ze sabbelde twee tellen op d'r knuistje en viel gelijk in slaap.

Heeft 1 van jullie toevallig nog het nieuwe programma op de NCRV van gisteren gezien, babyboom?

15. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    hai ;) en welkom:)
    ja ik heb ook babyboom zitten kijken
    wat wil jij erover kwijt? :p

16. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Namen Als je terug kijkt wat in een bepaald jaar populaire namen waren zie je bijvoorbeeld ook dat in de begin jaren 80 Chantal heel populair was. Toch was ik inderdaad de enige op onze school en in het dorp. Pas een aantal jaren later werd het in het Noorden populairder. Ik stam uit '79 dus eigenlijk was mijn moeder toen wel hip met mijn naam. :D

twee groepen Weet je, het is inderdaad zo dat er al die tijd al meegelezen wordt. Nou ja, mij doet het geen pijn. Ik blijf het jammer vinden dat er niet gezamelijk gekletst wordt. Ik kwam net online en toen besefte ik dat ik eigenlijk helemaal geen zin meer heb als het met zoveel gezeik moet. Mede door dat foto gebeuren met Sonya hoor, maar grotendeels om de 'strijd' tussen 2 groepen. Ik zie het niet als strijd, ik zie het forum, of welk forum dan ook, als ontspanning en een plezierig iets. Ben bang dat ik hier binnenkort ook zal afhaken... wel jammer

Ik las dat het zwemmen een succes was! Gaaf!

17. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik heb babyboom gekeken. Vond het wel interessant. Een hoop stellen bij wie het niet zomaar lukt.
    Vond wel dat er veel gelijk raak pistte... zou het toch echt zo zijn? Of zouden sommige stellen het al even weten? Ik bedoel... zullen ze echt gezocht hebben naar 100 stellen die ook nog eens ongeveer tegelijk hun NOD hebben? Ik vond er namelijk 2 stellen tussen zitten waarbij ik het idee had dat er al een kindje in zat... gewoon de manier van praten en het buikje...

Ging wel huilen toen er zoveel zo'n pech hadden en aan het huilen waren. Dan weet ik dat ik gewoon zoveel geluk heb gehad vorig jaar.

Grappig overigens... ik zeg nu vorig jaar... en volgens mijn berekening is het ook echt een jaar geleden dat eitje en sperma elkaar lief vonden.

18. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland

19. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ik vond er wel een paar aparte stellen tussen zitten, maar vond het wel een leuk programma.

Ik vermoed inderdaad dat er al wel stellen zijn geweest die wisten dat ze zwanger waren, want zeg nou zelf, als je graag zwanger wilt raken dan ga je echt niet wachten tot het programma en je kunt gaan testen maar dan doe je dat stiekem thuis wel en speel je gewoon mee.

Het is denk ik voor bijna alle juli mama's rond deze tijd een jaar geleden dat we een positieve test in handen hadden, bijzonder toch.

Toch door het kijken naar zo'n programma word je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt dat het nog eens extra bijzonder is dat zo'n mooi, gezond beebje je gegund is.

Ik zou best nog wel weer even dat gevoel van vorig jaar terug willen hebben, die onzekerheid en blijdschap dat je zwanger bent, niet weten wat je kunt verwachten, de kwaaltjes al waren die niet zo erg grappig, maar toch het hoort erbij. Het was toch echt heel bijzonder en denk er vaak erg emotioneel aan terug. Kan ook echt jaloers worden op andere meiden die zwanger rond lopen, dan denk ik, dat wil ik ook nog, al ben ik natuurlijk erg blij met ons meisje, maar is was gewoon anders. Kan het niet zo goed onder woorden brengen.

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Zo, dagje werken zit er weer op en nu weekend, hahaha!

Beebie: lijkt erop dat ik mijn verkoudheid eindelijk beetje kwijt ben, maar ben nog ontzettend moe en nu ook nog eens giga ongesteld geworden!

Lieff: welkom hier en gaaf dat het babyzwemmen zo ontzettend leuk was. Mijn vriendin gaat altijd met Zoë zwemmen, eigenlijk durf ik niet zo goed.........

Tanya: jammer als je de mooie foto's van Ruben gaat verwijderen.....

Verder ben ik vandaag beetje depri geloof ik. MAar ach gaat wel weer over .....

twinny

Deel Deze Pagina