Weet niemand waar ik Caruli haar verhaal kan lezen??? ( vroeg ik 2 pagina's terug) Lexi, had jij de mods al gevraagd het andere topic te sluiten?
Beebie: het verhaal van Caruli: http://www.zwangerschapspagina.nl/about ... -1695.html Ikke: Hier voor de eerste keer een wakker nachtje met Bente...vandaar dit late tijdstip, zij slaapt weer en mama is klaar wakker.
Landa Ik hoop dat je toch nog een beetje hebt kunnen slapen (of dat je nu slaapt ) Lma Het is dat je niet hier in de buurt woont anders had je mijn flesvoeding wel mogen gebruiken! Ik had al voor de geboorte Nutrilon 1 in huis gehaald omdat ik er van uit ging de de bv niet zou lukken. Ik hoop dat het nu met jou en je tepels wat beter gaat en dat je toch nog flesvoeding hebt gevonden. Melanie Dat is een leuke inhoud van de C1000 doos. Ook wij willen hem hier gaan ophalen, evenals de doos van de Plus. Lexi Is het je nog gelukt om een bon te maken? Ik had het ook wel voor je willen doen, maar we hebben elkaar net misgelopen gisteravond. Nog een prettige verjaardag van Marcel vandaag! Zijn eerste verjaardag als papa! Laat me wel even weten wat hij van zijn cadeau vond! Karlijn Heb jij nog een beetje kunnen slapen vannacht en is Sverre nog een keer 'extra' geweest? Hier hadden we Ruben om 11 uur maar wakker gemaakt, en daarna kwam hij pas om 5 uur weer! Heerlijk! Want ook wij hadden gerekend dat hij om 3 uur al zou komen. Zomaar 6 uur achter elkaar kunnen slapen... Liefs, Tanya
Na jullie een tijdje gevolgd te hebben op het bevalligsforum lijkt de opening van de juli mama's een goed moment ook eens te reageren. Het is zo herkenbaar wat jullie schrijven. Sinds 4 juli ben ik mama van dochter Nova. Hoop dat er nog plek is voor een nieuwe juli mama
Ik ga zo bijlezen, ga eerst de vraag van tantan uit het andere topic hier beantwoorden: Zijn niet met de kat naar de dierenarts geweest. Heb een dierenarts gebeld en verteld wat er aan de hand is. Die vond het niet noodzakelijk om nu gelijk te komen. Wel goed in de gaten houden, water door zijn voer doen, schone kattenbakken zodat je goed kan zien wat ie eruit gooit. En verdomd... het lijkt wel weg. Als ik dinsdag nog twijfels heb dan ga ik naar mijn eigen dierenarts want hij heeft in de agenda van mijn eigen dierenarts een afspraak gemaakt. De dierenarts met wie ik nu contact had is de persoon die ook altijd bij mijn paarden komt. Jerry... nog steeds erg lief... MAAR NU EVEN NIET! Moest hem er net even aan herinneren dat we samen een kind wilden. Kwam ie aan met 'maar ik werk doordeweeks'. Dus ik heb hem even een paar uur alleen gelaten met een huilende Demelza. Nu weet ie hoe hard dat werken is. En dat 's nachts ook... en met nog steeds hormonen in je lijf. En een buik die open gesneden is. Een lichaam die zwaar aan het ontzwangeren is. En wie deed nou alle was? Geloof dat ie langzaam aan doorkrijgt dat het niet alleen leuk is. Dat het ook veel tijd vergt en veel van je emoties.
Ow, vergeet nog te zeggen dat ik altijd vergeet mijn staalpillen in te nemen. Stom van me... maar ik ben gewoon geen pillenmens. aambeien... het is bij die ene gebleven en die lijkt wel kleiner te worden.
ha meiden Heb jullie ook gevonden hoor evelien: wat heb je de dingen mooi verwoord. Mooi hoeje trouwens jerry ff op de feiten gedrukt hebt Vissie: heerlijk ventje hoor en wat heeft ie veel speeltjes in zijn box! Melanie: d c1000 had op dit moment geen dozen! Wel de plusmarkt, was ook de moeite waard hoor. Enne merkte gister dat ik als ik ergens langs wil, me buik weer in kan trekken, hihi! Elma: sjips meid dat het inenen zo'n pijn doet..~ Zo, ga nu met Zoë in bad, nadat we haar beetje gemasseerd hebben, maar ze klinkt nu al not amused! twinny
Hey Vlinder, Tuurlijk is er plaats! Welkom en natuurlijk nog gefeliciteerd! Ik heb de laatste dagen echt geen tijd om achter de computer te gaan zitten. Ben zooooo druk. Herkennen jullie dat? Misschien dat het volgende week beter gaat. Dan ga ik ook weer beter reageren op jullie, sorry. Ook nu moet ik weer weg. Geniet van deze mooie dag en ik spreek jullie binnenkort weer!
Heeft iemand ervaring met het overstappen van borstvoeding naar flesvoeding? Ben nu m'n gekolfde voorraad uit de diepvries aan het opmaken en wil dan beginnen met flesvoeding. Zou het handig zijn alvast af en toe flesvoeding tussendoor te geven zodat ze eraan kan wennen?
Waarom kolf je het niet af en geef je dat via een flesje? Dan kunnen je tepels genezen en kan je daarna weer borstvoeding geven. Weet je zeker dat hij goed aanhapt? Neemt ie ook een stuk tepelhof mee? Heeft ie geen witte puntjes in zijn mond? Want dat was bij mij dus de oorzaak van alle pijn en niet mijn toeschietreflex. Want met spruw gaan ze dus ook minder goed aanhappen en dat kan dus weer kloven veroorzaken. Ik zou als ik jou was niet gelijk overstappen op flessenvoeding gezien het zo goed ging. Over mezelf: ik had vanmorgen tieten die op klappen stonden. En in allebei een pijnlijke plek. Dus ik heb ze voor het eerst weer helemaal leeggekolft. Ik wilde dat steeds niet omdat je dan natuurlijk NOG meer gaat aanmaken. Willen jullie het echt weten? Met een handkolf... binnen 10 minuten... 2 tieten gedaan... 260 ml voeding! Ik heb het maar verdeeld, 1 voeding van 120 en 1 van 140 en dit in de vriezer gesmeten. Heb nu gewoon al iets van 25 voedingspakketjes in de vriezer liggen voor haar. Ik ga maar meer en meer aanmaken... gek word ik ervan. Maar de pijnlijke plekken zijn weg dus ik ben niet meer bang voor een naderende borstontsteking. Vlinder... welkom hier!
Vlinder Tuurlijk is er plek voor jou hier! Welkom! Eveline Heerlijk hoe je Jerry even met de feiten op de neus gedrukt hebt. Hopen dat hij het door blijft hebben! En fijn dat het met je kat beter gaat! Lexi Als je een geboortekaartje inlevert bij de C1000 (binnen 2 maanden na de geboorte en mits je in het folder verspreidingsgebied woont) krijg je die doos (zie http://www.c1000.nl/default.asp?pd=3&pg ... %3A32%3A57). Bij de Plus idem dito, alleen is dat binnen 1 maand na de geboorte. (zie http://www.plussupermarkt.nl/ticc/entre ... 57583ED391) Liefs, Tanya
Leuke foto's Tan! Ik vloei ook nog steeds, een heel klein beetje, maar het is er nog wel steeds en dat na een maand! Elma, Vervelend zeg van je kloven...! Ik zou ook proberen te kolven als ik jou was! Sterkte ermee het zou zonde zijn als je nu al moest stoppen met bv. Vlinder, welkom! Eef, slim hoor om het even alleen te laten met je dochter! Hier is het een verademing een man die thuis is, kan ik zelf ook even wat doen... wat een melkproductie zeg bij jou. Ik heb nog geen een keer gekolfd, ik weet ook niet wat Jeroen binnen krijgt, maa hij is tevreden, dus dan ben ik dat ook. Twinny, ja het zijn een beetje veel speeltjes, maar dat zijn dan ook weer cadeautjes en dat wordt allemaal ik de box gepl88rd. haha. Meestal kijkt hijalleen naar de boxwokkel en haal ik de mobile er even af. Vanmorgen Jeroen gewogen en hij weegt 3490 gram. (bij geboorte 3330) en het duurde 3 weken eer hij op gewicht was. Nu is hij dus op 1 week 140 gram aangekomen goed hè? O ik moet weer gaan voeden....doeiiii
Ik zou het graag van je overnemen! Ik kolf nu minimaal 8 keer per dag leeg, ook 's nachts! Morgen ga ik de lactatiedeskundige bellen. Dadelijk gaan we bbq-en bij mijn schoonouders en ik neem voor de zekerheid ook poedermelk mee... ik wil niet stoppen met borstvoeding en snap niet wat ik fout doe! Madam woog vanochtend 3240 gram! Sinds de geboorte al 1380 gram gegroeid! nog 480 gram en ze heeft zich verdubbeld!
Rustje genoeg? Want dat kan je melkproductie beïnvloeden. Of te weinig eten... Maar idd, vraag het eens een lactatiedeskundige. Van mij mag je pakketjes borstvoeding komen halen hoor Kan dat eigenlijk? Borstvoeding van iemand anders gebruiken? Jeee, het heeft hier echt de ogen geopend van Jerry. Hij doet een stuk meer. Ik heb echt lopen janken toen ik hem alleen liet met Demelza toen ze echt overstuur was. Maar ik had zoiets van... nu of nooit. Nu moet ie gaan inzien dat het niet alleen maar leuk en makkelijk is. Ik was een rondje gaan lopen zodat ik me er echt niet mee kon bemoeien. En nu is opeens het huis gestofzuigd, heeft ie de visite gebeld dat ze een uur later moeten komen zodat ik verplicht moet rusten, heeft ie de afwas gedaan en net liedjes voor Demelza gezongen toen hij haar in bed legde. Natuurlijk kwam ook 'hand in hand kameraden' langs. Want ja... ze moet toch voor Feyenoord worden.
Oh dat is heerlijk ja! Hier moesten we hem ook wakker maken; hij lag om kwart voor 11 in bed. En om kwart voor 4 kwam hij weer. Helaas ook om 7 uur alweer... Ik baal daar echt van; 1 uurtje later en het zou al beter zijn. Zijn ritme is echt totaal anders nu met de flesvoeding - en dat neem ik mezelf heel erg kwalijk.
wauw we zijn al bij de mama's ...en al op pagina 8 (bijna dan) Ik ga effe in het zonnetje zitten, maar was erg benieuwd of we alovergegaan waren..
Vlinder welkom hier! Ik ben zelf ook van borstvoeding op fles overgestapt en wij hebben het eigenlijk gewoon in 1 keer gedaan. Volgens de huisarts kon dat geen kwaad. Het kan ook geleidelijker, dat je bijvoorbeeld 1 voeding per dag vervangt en dan om de paar dagen eentje meer. Als je cold turkey stopt heb je last van stuwing, voor jezelf is dat vooral naar. Sverre leek eventjes last met zijn darmpjes/ontlasting te hebben bij het overschakelen maar is nu helemaal tevreden. Eef wat goed dat Jerry's ogen geopend zijn! Nu maar hopen dat het zo blijft.. Ik ben heel benieuwd of we hier ook de discussie 'Ja maar ik werk en jij bent thuis' krijgen. Hopelijk niet. Voorlopig ben ik het die zich schuldig en naar voelt als ik dingen aan hem overlaat... Jody hoe is het nu met jou? En je borstontsteking? Ben je er weer een beetje bovenop? Ik heb vandaag weer een huilerig dagje.. Zodra ik ga slapen/rusten schiet ik helemaal in de stress weer wakker. Ik ben gespitst op elk geluidje, ook al ligt Sverre bij papa en kan die hem net zo goed troosten als ik. En 's nachts... Sverre sliep zo goed door, vanaf dag 3 ongeveer. En nu zijn we over op de fles en komt hij gewoon om de 3/4 uur! Waardoor ik me dus NU al zorgen maak over hoe dat moet als Alex weer gaat werken. Want ik ben zooooo moe en om dan om 7 uur al op te moeten omdat Sverre dan honger heeft.. Ik kan het vooruit denken en piekeren gewoon echt niet afleren..