Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Och het gaat echt snel zeg..bah ze is alweer vier maanden joh! Niks pasgeboren baby :(
    Nicci heeft haar derde prikkies al gehad dus? Shiiiiit waar blijft de tijd..

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ja miep, ze heeft idd nog broekjes in maat 50 aan..Tja kan er ook niks aan doen, t is een klein meisje :) (en ze is ook niet echt dik, behalve dr armpjes/ handjes en dr koppie haha)

3. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Joehoeeeee Devin is drie maanden vandaag!

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    pfff..nog drie minuten dan zijn de tien minuten voorbij en kan ik dr halen...

5. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Oeps, beetje stom berichtje geplaatst.... sorry hoor.... niks van aantrekken Niva hoor, dat ik Jarno even vergelijk met Devin.... Ik schrok gewoon even omdat Jarno echt al een aantal weken maatje 68 aan heeft en 1 pakje in maat 68 al te klein is....

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    huh?

Gefeliciteerd trouwens met je 3 maanden oude meisje!

7. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik hou de lijst nu maar niet meer bij... krijg geen PB'tjes meer dus vandaar......

Ik wil de CB lijst best bijhouden hoor, dat is het niet. Maar dan wil ik graag wel de gegevens via PB ontvangen.....

Dus, it's up to you!

8. Vlinder01

Vlinder01 Actief lid

3 aug 2007
    123
    0
    0

HOERA!

9. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik geef ook nog volledig bv en wil net als jij pas overgaan op fruit en groente als ze 6 maanden is. Mocht het zo blijven gaan als nu dan ga ik met 6 maanden niet stoppen met de BV. Dan probeer ik het vol te houden tot ze gewone melk mag hebben. Dus tot een jaar lijkt me ideaal. (zeg ik nu, eerst maar eens die 6 maanden halen)

10. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    In ieder geval goed om te weten dat zij goed eten krijgt als ik dat niet doe! :D
    Het is trouwens pas dag 2 hè, dus echt een prestatie is het nog niet! 8)

Grappig verhaal: laatst liet Nicci een scheet, of ze scheet (hahaha) 1 van de 2 in ieder geval. Mijn schoonmoeder had haar toen vast en Nicci stinkt! Mijn schoonmoeder vraagt heel subtiel of ik eieren gegeten had! Ze rook gewoon naar rotte ei! Djeez wat een lucht! :D (ik had trouwens geen ei gehad!)

11. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Zijn we ook. De dysmaturiteit had niets met haar te maken, puur met mijn placenta. Als het bij haar gelegen had, dan zou ze nu niet zo goed groeien. En wat haar voordeel was ten opzichte van prematuren: haar lichaam was klaar om geboren te worden. Haar longen, darmen: alles deed het goed omdat ze voldragen was. Klein, maar goed, dat lijkt vooralsnog niet een probleem te zijn.

Wat zal het raar zijn als onze 2e wel een grote baby is! :D

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Time flies when you're having fun! Moet echt genieten nu!

13. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Congratz!

14. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Laat je haar altijd 10 minuten huilen voor je haar haalt? Doe ik niet meer. Soms laat ik haar huilen maar dan alleen als ik het idee heb dat ze wel weer in slaap valt. Als ze lang genoeg geslapen heeft haal ik haar meteen op, voor ze over de pis is.

15. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ehm, moet je ons iets vertellen ofzo? ;) ;)

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Twinny, wat ziet Zoë er heerlijk uit in dat jurkje!

17. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ik hoop het nog niet! ;)

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

nou we zijn er weer even...wat een mooi doopjurkje heb ik toch gezien!

verder heb ik eigelijk weinig nieuws te melden..morgen hebben we een intake op het kdv en maandag gaat ze paar uurtjes oefenen..
    ben zoooooooo benieuwd.
    nou mijn meisje slaapt al vanaf 1 uur..ga ze zo in de wandelwagen leggen want ik krijg vanavond nog laat laate kraamvisite,, zal nog maar eens beschuit met muisjes gaan kopen hahahhah

19. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Vissie, bedankt voor je welkom. Je hebt een erg leuk weekend gehad zo te lezen, lekker hoor.
    Ik ben ook altijd nieuwsgierig hoeveel ze gegroeid en aangekomen is. Handig dat je zo'n weegschaal had.

Twinny, ik vind het ook niet leuk/emotioneel om kleertjes te moeten weg leggen, heb bij haar eerste broekje en shirtje maat 50 ook echt moeten huilen dat ze niet meer pastte en dat ze al zo groot werd, erg hé. (schaam schaam).
    Hoop dat je je snel weer wat beter voelt!
    Wat een lieve foto van Zoë zeg in dat jurkje, en wat is ze al groot hé vergeleken met de 1ste foto's. Het gaat inderdaad veel te hard.

Beebie, jeetje wat een verschil zeg met het begin gewicht van Nicci en hoe goed ze gegroeid is. Dat zal vast super voelen voor je, en dat alleen op de bv. Wees er maar trots op! Heeft ze nog erg moeten huilen met d'r prikjes?
    Hoop overigens wel dat je gewoon blijft meeschrijven al heb je wel gelijk in wat je schrijft, maar het is ook wel weer gezellig toch?
    Ik heb Norah inderdaad in haar gezichtje geblazen toen ze zo moest huilen, maar toen duurde het nog voordat ze weer ging ademen.
    Ben je nog geslaagd bij de kruidvat?
    Tja drie luiertassen, haha, het is ook teveel, maar heb het hier thuis er maar opgegooid dat er 1 in de woonkamer wel handig is met inhoud, in voor als we weg gaan en 1 voor het zwemmen. Goeie smoes toch?
    Haha, dat verhaal met je schoonmoeder, wel heel herkenbaar die lucht, tis inderdaad zo'n rottings lucht.

Kirby, jullie meisje ook al zo heerlijk gegroeid! Vervelend dat ze zolang niet had gepoept, ze kunnen er dan zo last van hebben. En waar je dan op getrakteerd word uiteindelijk, pff, ze zal er wel helemaal onder hebben gezeten? Bij Norah bleef het soms 12 dagen weg, maar zover laat ik het nu niet meer komen omdat ze dan zo'n pijn heeft.

Niva, jeetje jullie meisje is inderdaad ook nog zo'n klein poppetje dat ze nog 50 aankan. Gefeliciteerd met je meisje, al weer drie maand, wat gaat het hard hé. En dan te bedenken dat we iets meer dan drie maand geleden zo graag wilden dat ons beebje kwam en we voor het eerst moeder werden.

Loltsje, en Jarno daarin tegen is al een flinke knul, leuk om zo het verschil te zien zeg. Je hoort wel eens zeggen dat jongetjes sneller groeien en dus in een andere maat zitten, maar het lijkt hier bij de mama's inderdaad zo. Al zal het wel een bakerpraatje zijn. Lief dat je vroeg naar het cb en de prikjes.

Sonya, spannend als ze maandag gaat oefenen. Leuk hé dat verlate kraambezoek, dat gaat hier ook net zo, en baal er zelf wel van, was/ben blij dat dat zo goed als achter de rug is.

Snoepen, tja dat probeer ik ook te minderen, al lukt dat niet bepaald vrees ik. Elke dag neem ik me voor minder te snoepen/eten maar het lukt me gewoon niet, ik heb zo verschrikkelijke zin in eten steeds. Het is maar goed dat ik geen chocola durf te eten ivm krampjes. Die rot kilo's willen er niet bepaald af. En als ik nou van mezelf nog geen vetreserve's had, maar helaas dat is ook niet het geval, er zat al veel te veel aan, en nu nog meer :(

Borstvoeding, ook ik wil zeker doorgaan tot aan de zes maanden en het liefst nog iets langer. Zo rond de negen maanden lijkt me wel wat. Trouwens moet er dadelijk niet aan denken dat ze tandjes gaan krijgen, brr.

Vandaag een lekker dagje gehad, vanmorgen lekker iets langer in bed wezen liggen met Norah al kwam ze wel een uurtje eerder dan anders (denk dat ze d'r sprongetje heeft want gisteren kwam ze ineens 2 uur eerder terwijl ze al weken op dezelfde tijd komt), toen naar het cb. Ze woog 5280 en was ineens 5 cm gegroeid (en ik maar denken dat ze zo klein is, ze heeft een inhaalslag gehad volgens mij) en is nu 60 cm. Ze zit qua lengte precies goed, en gewicht net iets eronder, maar vind het wel prima, komt er vanzelf wel weer aan.
    Daarna lekker gewandeld, tis zulk lekker weer alleen wel erug koud, boodschappen gedaan, huis gepoetst, zometeen voeden en dan lekker niets doen.
    Het is zo grappig, met dit weer doe ik d'r een mutsje op en altijd zodra deze opgaat trekt ze me toch een pruillip en zet het dan op een krijsen, mag er niet om lachen maar als je dat koppie dan ziet. Ze weet al goed wat ze wil haha, maar ze zal hem toch op moeten houden gezien de kou. Met z'n mutsje lijken ze weer even net zo klein als dat ze net geboren waren, erg lief.

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Marcel en ik zijn allebei ook redelijk groot (toch, Eef en Tan?) maar Elin is echt een klein pukkie nog: vorige week 60 cm en 5730 gram bij bijna vier maanden. Maar ik verwacht wel dat ze nog groter zal worden, vooral nu ze flesvoeding krijgt ipv mijn magere boobmelk.

Deel Deze Pagina