hoi meiden Zoë ligt nog lekker te pitten. Ik heb inmiddels door dat mevr. vanaf het moment dat ze wakker is 2 1/2 uur plezier kan maken en dan naar bed moet! AL is ze dan klaarwakker, ik leg haar gewoon in bed, haha. Het werkt prima eigenlijk! Verder komt me ma me dadelijk halen. San is pas laat thuis vanavond en heb geen zin om alleen te eten. Mijn oma is op woensdag ook altijd daar dus ff de 4 geslachten weer een middagje bij elkaar! Bedankt nog voor de comlimentjes over Zoë en haar jurkje. Twas een jurkje va Mexx en ik wilde het helemaal niet, omdat het zo duur is voor die keer dat ze het aan kan! Maar was toch wel blij dat San voet bij stuk hield. Vinden jullie jurkjes ook zo onhandig? Ze kruipen altijd helemaal omhoog en je houdt niets over dan een majo(tjee, hoe schrijf je dat!) met een dikke pamper, hihi! kirby: nee in de kerk was het gelukkig niet koud. De doopding stond in een aparte nis met zo'n warmtestraallampding, hihi! Niva: tja gaat niet zo lekker, omdat leven weer tot rust komt nu Zoë zo voorbeeldig poppetje is en mama weer tijd heeft om bij zichzelf stil te staan........therapie voor hoofd dus! Ze heeft zo'n babaygym gekregen waar ze onder kan liggen, een auto waar ze in/op kan zitten etc., een winterjas, 2 truien en een kinderstoel. Ze is erg verwend dus! Niet-gekleurde-zachte-knuffelbare ruimtes? Sorry, moest erg lachen....kreeg opeens een visioen van jullie huis! evelien: dank je, het is ook een poppetje af en toe! Sonya: hoe was het op het kdv vandaag? Enne..... laat je chedella dan op voor de kraamvisite? Ik zeg altijd:"als jullie haar willen zien moet je om 19u komen, haha! lief: moet ook altijd de andere kant op kijken als ze een pruillip trekt en het op het krijsen zet als het haar niet zint, moet eigenlijk zo hard lachen dan! Fijn dat Norah zo hard gegroeid is....Ben trouwens wel heel benieuwd naar een foto van jullie poppetje! lexi: ach ze groeit vanzelf hè! jekkia: Raven doet het helemaal niet slecht voor een prematuurtje, heerlijk hoor meid. Zoë is heel goed in serieus kijken en fronzen, hahaha..maar gelukkig lacht ze ook heel veel! Het ging wel bij therapie, verwerkingen zijn helaas niet leuk. nieuwe baby: wij wachten ook tot Zoë 1 is en willen dan weer gaan proberen... inentingen: waren er veel deze week aan de beurt........heel veel succes jongens en meissies. Ons meisje heeft gewoon weer nergens last van gehad! vissie: heel herkenbaar dus, hadden wij vorige week ook. En inderdaad na grotere pamper sliep ze weer door. Baby-dry nr 3 is volgens mij kleiner dan de gele nr 3 van pampers... miep: zo zeg wat is jarno al een grote stoere vent!Tijd voor een nieuwe foto hoor! Twinny
Hahahaha, Twinny..ons huis is natuurlijk niet gekleurd en knuffelbaar en zacht..maar er staat inmiddels wel vanalles in wat dat wél is (box met boxkleedje, wipstoeltje, maxi cosi, knuffeltjes, muziekmobieltjes, trekpoppetjes etc etc..) en die staan in de kerk niet Hoewel ze daar vaak weererg mooie gekleurde ramen hebben..Devin zou het er enorm naar dr zin hebben bedenk ik me opeens
Komen net van t CB.. Vir was mee, ze kreeg de tweede prikjes. Vorige keer deed ie nogal luchtig over die prikjes en dacht dat het best meeviel (immers ze huilt hier ook wel es keihard..dus hij dacht dat dat te vergelijken was) Hij schrok er enorm van hoe erg ze huilde en ik zag dat ie tranen in zn ogen had..Vond ik zó aandoenlijk en zó zielig tegelijk..Arme meisje en arme papa (oke ik zat ook bijna te janken hihi) Ze was in gewicht bijna niks gegroeid..zo'n ruime 100 gram in een maand tijd..en dat net ná een voeding, dus waarschijnlijk is dat nog gewoon die voeding ook. Wel beetje zorgwekkend, helemaal omdat ze wel al om de twee uren drinkt en ik dus echt niet nóg meer of nóg langer kan voeden. Ze weegt nu 5215 gr en is 58.3 cm lang/ kort ze was 1.3 cm gegroeid..dat was wel gemiddeld zeiden ze (ik vond t namelijk zo weinig, maar hun zeiden dat t normaal was) Aangezien we morgen naar kinderarts gaan hebben ze er nu verder niks mee gedaan, maar verpleegkundige belt volgende week of de kinderarts er iets van vond..en anders gaan we toch eens kijken nara de mogelijkheden van bijvoeden en evt inbakeren voor het slapen overdag.. Nog effe weer afwachten dus..*zucht* schrok er wel van dat ze niet gegroeid was
Och gossie Niva, Wat naar zeg. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Kijk ze hoeven geen kilo's aan te komen, maar een paar 100 gram zou toch wel mooi zijn... Geef jij nu nog steeds volledige bv? (Ik onthou dat allemaal niet zo goed, sorry) Misschien dat ze van flesvoeding ook wel iets rustiger wordt. En er wat langer tussen laat zitten, kijk maar naar Demelza, die had dat toch ook?
Miep, wat doet Jarno het goed hè??? Twinny, wat heerlijk dat je je meisje al zo goed kent. Dat je gewoon weet wanneer zo 'moet' slapen...
ja is ook zo, ik zit ook echt heeeel erg te twijfelen hoor. Als blijkt dat ze echt niet genoeg uit mn boobs krijgt stap ik meteen over...Wacht eerst die K.A. nog effe af en anders jammer dan, maar dan krijgt ze KV! Ze zouden volgens mij zo'n 600 gram in een maand aan moeten komen..en helemala nu omdat ze in deze eerste maandjes een groeispurt horen te maken..ja dus niet Vandaar dat ze nog gewoon in maatje 50 past
goedemiddag....nou we zijn terug van het kdv... beetje gemende gevoelens..vond het erg erg druk op de babygroep! zaten 9 kindjes van 3 maanden tot 18 maanden.. zaten er 5 aan een tafeltje , 3 kropen er rond en een lag er in de wipstoel... chedella is de kleinste daar maar niet de jongste, er is er nog een tje van echt 3 maanden. de ruimte was netjes en mooi maar ik vond het vrij klein. alles was in een ruimte ook de slaapkamertjes.. nou ja als ze maar goed voor haar zijn. het gesprek was wel positief en we hebben alles kunne vragen wat we wilde.. maandag gaat ze voor het eerst.. ben erg benieuwd
niva...zou je niet half half kunnen doen ik heb dat bij chedella ook een tijd gedaan...s, morgens gaf ik altijnd de bv omdat er dan de meeste melk inzit zeggen ze...en daarna fv. zo wisselde ik dat af..
niva: kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Ben heel benieuwd wat de kinderarts morgen zegt........... succes Sonya: hoe vond chedella het? twinny
nou chedella keek eerst haar ogen uit en toen viel ze bij papa in de armen als een roos in slaap..we waren er alleen voor een intake gesprek..maandag gaat ze voor te oefenen 3 uurtjes... vind het erg erg spannend!
sonya: o oke, dacht dat ze ook al meteen ging oefenen. Dan ben ik benieuwd hoe het haar maandag gaat bevallen..........en natuurlijk ook hoe mama er zich door heen gaat slaan!
Haaaai.. We komen dus net terug van de kinderarts. Heb hem alles uitgelegd en verteld waar we tegenaan lopen en hij heeft Devin onderzocht. Hij dacht voor 90% zekerheid te weten dat het reflux was wat ze heeft. Haar slokdarm is ontstoken en dus doet álles pijn, zowel wat erin gaat als er uit..Vandaar dat ze dus zo lastig drinkt..Het doet haar zeer. Daardoor krijgt ze ook veel lucht binnen én omdat ze zo vaak drinkt ( ze krijgen nl bbij elke voeding wel wat lucht binnen en nu dus extra vaak) wat krampjes, buikpijn en boeren enzo veroorzaakt. Haar maagje klonk erg overstuur zei ie..sneu he? Ze wil dus zo vaak drinken omdat ze a) last van dr keeltje heeft en die pijn wil blussen *maagzuur brandt heel erg en dr slokdarm is ontstoken dus dat doet haar zeer) en omdat ze steeds weer spuugt houdt ze maar erg weinig over om van te groeien (net genoeg om niet af te vallen zei ie)en heeft ze dus veel meer honger c) als troost d) omdat het haar zo zeer doet drinkt ze lastig en waarschijnlijk ook maar erg weinig (al lijkt het dat ze dan heel lang drinkt..) Dóórdat ze weinig drinkt komt ze natuurlijk nooit goed aan die achtermelk toe wat dan ook nog weer es krampjes en honger veroorzaakt.. Dus ja het is inderdaad een dikke vette vicieuze cirkel die doorbroken moet worden. Ze heeft nu een medicijn gekregen wat het maagzuur tegen moet gaan (ofzo) en een laagje bescherming om dr slokdarmpje moet leggen.. Als het binnen een week niet beter ging moest ik meteen weer komen, maar als er wel iets van verbetering optreed dan over drie weken weer komen. Als we het niet meer zouden trekken mocht ik ook eerder komen (maar goed, als er verbetering is hou ik dat wel vol, en als dat er niet is na een week moeten we toch alweer komen..dus dat komt wel goed) Vind het wel heel sneu dat dr slokdarmpje ontstoken is... Zegt ie ook nog dat het niet zover had hoeven komen als we eerder waren gekomen (niet als verwijt, maar hij noemde het effe tussendoor..) ja lekker dan!
hoi niva Nou je hoeft jezelfs in iedergeval helemaal niets te verwijten. Je hebt vaak genoeg overal aan de bel getrokken hoor! Ben wel blij dat de arts een diagnose heeft kunnen stellen. Echt wel zielig hoor voor jullie meissie, geef haar maar een hele dikke knuffel van mij! Enne nu maar hopen dat de medicijnen vlug aanslaan en Devin weer een vrolijk poppetje mag worden! twinny
Thnxx Twinny, ben ook wel blij dat 'ie een daignose heeft kunnen stellen en dat er iets aan te doen is..Heel sneu voor haar natuurlijk en je hoort liever niet dat dr slokdarmpje ontstoken is, máár we weten nu tenminste wat er aan de hand is en dat er iets aan te doen is (zelfs op korte termijn, zonder drastische maatregelen) Hij had het ook over opereren en dat ze dat tegenwoordig (gelukkig) eigenlijk niet meer doen, maar vroeger wel ..dus toen heb ik hem verteld dat mn broertje er ook aan geopereerd is. Hij vond t wel heel toevallig dat zowel broertje als ik t ook hebben gehad vroeger, terwijl t niet erfelijk is.. Maar dat is inderdaad wel erg toevallig! Ze ligt nu heerlijk te slapen
ach,,,arm kindje...ik zou dat ook erg vinden ze zijn nog zo klein..wel goed dat je moedergevoel klopte...je zij laatst al dat je dacht dat er iets met haar was! zo zie je maar hooplijk doen de medicijnen snel zijn werk.. veel liefs van ons