Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Verder gaat alles prima hier, Ana-Lucia weegt nu zo'n 8320gram en is zo'n 69cm. Ze blijft het dus goed doen op de bv. 's Nachts slaapt ze super, meestal van 22u30 tot 9u30 of zo. Slaapt Raven nu al goed door?

Ana-Lucia heeft ook nog geen tandjes... heb ff gedacht dat er een zat aan te komen omdat haar tandvlees rood was en er een wit puntje op zat, maar dat was na een paar dagen weer weg...

@Twinny, mooi dochtertje heb je hoor :)

@Jody, super dat je weer je oude broeken aankan! Gefeliciteerd!

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hier hetzelfde gedoe met de tandjes, dacht eerst van wel omdat tandvlees rood werdt bij de puntjes maar dat is ook weer weg.

Ze slaapt eindelijk weer door tot 6-7 uur :D

Het drinken gaat nogsteeds niet goed, ze is erg snel afgeleid. Mag nu blij zijn als ze in totaal 15 min drinkt. Ze eet wel beide potjes helemaal leeg (bloemkool vind ze maar niks, dat spuugt ze gelijk weer uit, ha ha wat een knoeiboel)
    Ach, zolang ze noeg poept en plast hoef ik me toch geen zorgen te maken?

3. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi hoi

Zoë wil nog altijd geen hapjes. We zijn het nu met pap aan het proberen, zodat ze aan het lepeltje went met iets met een neutrale smaak, maar ze ziet er het nut niet van in!
    Wel is ze heel druk met op ze zij rollen en gister voor de eerste keer ook door op de buik.........wist ze alleen niet meer hoe ze terug moet haha!
    Verder zit ze nu al anderhalve week op 4 flessen en slaapt dus van 1930 tot 615u.......mama is tevreden hoor!

twinny

4. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    schijnt bij dit sprongetje te horen hoor,..Effe volhouden meiden met BV, hierna gaat t weer een stuk beter! (althans..volgens het boek ;) )

5. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    hoi iedereen...

wat een gedoe met die tandjes he? haha iedereen trapt er steeds weer in. Wat kunnen onze baby's ons voor de gek houden... denk ook constant weer dat er nu toch echt een tandje door moet komen.

De zoveelste allergie is ontdekt. hij heeft nu last van koemelk, kippenei, cacao en aardbei *zucht* straks wordt hij nog allergisch voor moedermelk hihi

@ kirby wat groeit jouw dochtertje lekker zeg, gezonde mamamelk ;)

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    @Mamavabiam: Ana-Lucia is ook allergisch aan koemelk en kippenei... moet dus goed opletten op wat ik eet, maar heb het er voor over, mijn meisje blijft de bv super vinden!

@Jekkia, gefeliciteerd met de zes maand van Raven!

@Niva, hoe gaat het nu met Devin?

@Twinny, vervelend dat Zoë nog geen hapjes wil, gelukkig heeft ze het nog niet echt nodig.

7. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Kirby: tjee, hoe kom je er eigenlijk achter dat je kindje zo'n allergie heeft?
    Vind het niet vervelend dat ze nog geen hapjes heeft, want inderdaad ze heeft het nog niet nodig..... over 2 wkn ga ik me vrees ik wel zorgen maken! Maar ach, ook dan zien we wel weer. We blijven in iedergeval goed door oefenen, hihi

Gister is voor de eerste keer een oppas hier geweest. Tis een meisje dat ook stage loopt op het kinderdagverblijf en Zoë dus al kende. Wij waren 2 deuren verder bij de buren gourmetten.......kwilde het gewoon eens uitproberen. Alles was in iedergeval prima gegaan!

twinny

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Beetje late reactie maar dank je wel Kirby!

Twinny, en wil zoe al aan de hapjes of nogsteeds niet?

Tis wel erg rustig geworden hier... hoe zou het met de rest zijn.
    Heb Sonya ook al een tijdje niet meer gezien. Geen nieuws is goed nieuws toch?

Ik kreeg trouwens nog bericht van Laatje, zij was ook een juli moeder totdat ze een miskraam kreeg. Ze is 13 november bevallen van een meisje, Noortje.

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi jekkia
    tis inderdaad rustig hier........

Hoe is het bij jullie?

Zoë begint nu heel langzaam wat worteltjes te eten. Ze doet haar mondje alleen niet ver genoeg open en begint al meteen met haar tong te smakken! Maar het begin is er, hihi!

twinny

10. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    He! Lekker dat Zoë nu dan toch een begin maakt met vast voedsel..! Stelt je denk ik toch gerust!

Hier hebben we moeten stoppen met het vast voedsel op advies van de dietiste...en hij vond nog wel zo lekker!

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven is vandaag met papa bij CB voor d'r APK geweest.

Ze weegt nu ongeveer 6950 gram en is nu 68 cm lang!

Ze mag van CB starten met broodkorstjes (ze kreeg af en toe al een stukje banaan om op te sabbelen en fijn te knijpen)
    Ze waren hardstikke tevreden over haar, alleen papa moest haar niet te veel flesvoeding geven (die gaf haar makkelijk 230 ml ipv 200 ml)

Mamavabiam waarom moest jij eigenlijk stoppen van dietiste? Was het nog te vroeg?

12. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    Omdat hij een allergie heeft, was het beter nog een te wachten, zodat zijn darmpjes nog wat kunnen ontwikkelen. Wel jammer, wat hij begon het net een beetje te leren

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Het is zover, Zoë heeft het dus nu echt door hoe ze moet happen. De sperzieboontjes gingen er gister met smaak in, hihi!

JEkkia: waarom mag ze maar 200ml drinken? Hoeveel flessen krijgt ze dan? Zoë drinkt 4 flessen van 240ml, in totaal laat ze daar ongeveer 70ml van staan.

heb nu bloemkool en brocolli gekocht en ga van de week voor de eerste keer verse voeding geven. Hebben jullie dat ook al gedaan?

twinny

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Whoei! Spercieboontjes... zal wel lekkere knoeiboel zijn geworden (teminste als ze net zoals Raven eet ;) )

Raven krijgt nog voor de helft borstvoeding, met flessevoeding drinkt ze veels te veel (Ivo gaf haar ongveer 230 ml) omdat ze gewend is dat ze met BV mag drinken tot ze genoeg heeft (BV is lichter dan FV)
    Ze zit ook nogsteeds op 6-5 voedingen per dag, waarvan er 3 BV zijn. Alleen als ik overdag moet werken krijgt ze van Ivo FV
    Maar ze is niet te dik, ze zit netjes in het midden van de curve :D

Ik heb voor kerst een staafmixer gevraagd, dus na de kerst krijgt ook Raven verse hapjes. Nu nog voornamelijk uit een potje en soms een stukje brood of banaan waar ze heerlijk op sabbelt en in knijpt

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Rond de 6 maanden zijn de darmpjes toch ver genoeg ontwikkeld? Dus nog maar eventjes wachten voordat jullie weer met de hapjes mogen beginnen.
    Mag hij wel een papfles of ook niet? Anders mag je misschien ook wel een papje geven van Nutrix...of zou dat nog te zwaar zijn?

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hebben jullie trouwens nog iets voor Sinterklaas gedaan met jullie kleintje?

Wij (un vriendin, haar dochtertje en ik, Ivo bleef met Raven thuis die lag net lekker te slapen) zijn de zaterdag voor Sinterklaas naar het kasteel van Sinterklaas geweest en erna hebben we pakjes gedaan die verstopt lagen in de woonkamer.
    Raven heeft wat kleertjes gekregen en speelgoed, gisteren is haar oma en peettante geweest en ook daarvan heeft ze kleertjes en een puzzel gekregen.
    Van mijn werk heeft ze een knuffel gekregen..

Flink verwend dus :D

Volgens mij wordt kerst net zo erg ;)

17. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    @jekkia
    met 6 maanden mag ik beginnen met voeding. Ook pap mag nog niet...nou ja het mag wel, maar het was beter van niet. maar hij vindt het alweer prima...is het alweer vergeten dat hij hapjes kreeg.

wij hebben niks gedaan aan sinterklaas. Volgend jaar wel! Lijkt me ook echt leuk als ze het beginnen te begrijpen, vol spanning wachten op de kadootjes..

18. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hey lady's hier weer een update van onze kant (lees stilletjes mee).
    marin is nu 7265 gram en 67,5 cm lang. En precies 19 weken. Ze waren bij het cb erg tevreden over haar. De 3e dktp-hib ging ook weer goed.
    Waar ze zich wel over verbaasden was dat ze dus al tanden heeft en zich ook al omrold naar de buik.
    Hoe snel was jullie kroost daarmee?
    Verder het advie som met 5,5 maand pas met een groentehap te beginnen en niet met fruit. Zitten teveel allergenen triggers in. Dus ook hier iemand die het bijvoeren uitsteld tot de 6 maanden vanwege (dreigende) allergieën.

groetjes Femke

19. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hi femke

fijn dat het zo lekker gaat bij jullie. Zoë rolt wel op haar zij, maar maar heel sporadisch door naar haar buik. Ze rolt trouwens ook maar naar 1 kant! Ze draait wel als een propellortje rondjes op haar rug door de box. Tanden heeft ze ook nog niet, al heeft ze er wel aan weken last van volgens mij.
    Hier wordt nu wel al lekker groente gehapt, maar ach ze is ook al 5 1/2 mnd inmiddels.

ben heel benieuwd wat ze weegt over 2 wkn, ben alleen bang dat ze haar weer veelste zwaar gaan vinden!

twinny

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hai Twinny,

Wat is te zwaar, Marin is nu 7265 gram en dat is de ondergrens voor 9,5 maand oude baby's. Zolang de lengte en het gewicht maar wat in proportie zijn hoor!
    Tollen, Marin redt het een kwart. Rondjes zitten er nog niet in. Wat van de rug naar buik betreft heeftz e wel een voorkeurskant, maar ze kan beiden. Terugrollen is erg perongeluk en gat zeer ongecontroleerd waarna er ook vaak wel even een traantje komt omdat ze zich zeer heeft gedaan.

Deel Deze Pagina