Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    @femke
    Hoi, hier geen tandjes te bekennen...denk het wel steeds! Omrollen ded hij van de ene op de andere dag en doet niks anders meer. Alleen terugrollen doet soms wel veel pijn. dan rolt hij ergens tegen aan ofzo...Hoeveel tandjes heeft ze nu dan?

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Twee stuks onder en vlijmscherp! Heb de afdrukken in mijn pink staan. ben blij dat ze een bv meer krijgt......
    Ik had zelf ook met 3maanden mijn eerste tandjes. Zal er wel mee te maken hebben. Jamer voor haar dat ze er nog niets aan heeft (behalve per ongeluk op je duim bijten) want ze krijgt pas in januari haar eerste groenteprutje.

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wauw, marin heeft gewoon al 2 tandjes.
    Bij Raven staan er al een paar puntjes en ze kwijlt al een tijd ongelooflijk veel maar wil nog niet helemaal doorzetten. Blij toe, geeft nogsteeds 3x per dagborstvoeding ;)

Rollen doet ze maar half en valt dan weer terug, ze draaid ook al bijna rondjes in de box.

Hoe is het verder eigenlijk met de mama's hier?
    Al een beetje je draai gevonden? Nog last van de restjes zwangerschapshormonen? En hoe doen de papa's (en de andere mama ;)) het eigenlijk?

4. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi jekkia

Zoë heeft de waterpokken. Het heerste op het kdv, dus het zat er aan te komen. Ben benieuwd hoe ze er morgen uitziet! Tot nu toe heeft ze er nog niet zoveel last van, beetje verhoging dat wel. Ze mocht wel gewoon vandaag naar het kdv, heb haar dus ook maar gewoon gebracht.

Verder gaat het hier eigenlijk wel zijn gangetje. Nu de buikkrampen over zijn is ze best een gemakkelijk kindje geworden. Ze lacht heel veel vind het heerlijk geknuffeld te worden en kan zich ook goed zelf amuseren in de box of op het speelkleed. Heb ook mijn draai gevonden in de dagelijkse bezigheden en kook ook tegenwoordig maaltijdjes voor haar zoals courgette, bloemkool, worteltjes etc. Ze heeft eindelijk door hoe te eten.
    Als San thuis komt, gaat alle aandacht naar Zoë, ze geeft haar hapje, doet de pyjama aan, geeft flesje en brengt haar naar bed. Je ziet ze gewoon genieten met zijn tweetjes.
    Dus hier gaat wel lekker......

twinny

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Veel betershap met zoe! Goh, nu al waterpokken , maarja dan is ze er wel gelijk vanaf ;)

6. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    effe klein berichtje van ons..We hebben het (weer) erg druk, lekker maar soms ook wel iets té hoor..
    Met Devin gaat het erg goed..de reflux is nog niet helemaal over (komt helaas weer wat emet terug) maar ze heeft er geen pijn meer van, dus t is hooguit vervelend..Ze doet het verder super. lacht veel , erg veel..vooral naar papa en naar opa..mannen dus! :)

Ik ben erg benieuwd twinny hoe t jullie met de brocolli is vergaan..ik ga er van de week ook mee beginnen, hier geldyt ook: hoe eerder vaste voeding, hoe beter.

Gaat t verder goed met jullie? Ik lees af en toe nog wel mee hoor

Kuzzz allemaal en speciaal een knuffel aan Jody

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    owww en twinny..sterkte met die rotwaterpokken..wat vroeg zeg! Arme arme kleine zoe'tje

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hi niva

fijn om weer ff wat van jullie te lezen zeg. Jammer dat de reflux nog niet helemaal weg is, maar wel fijn dat ze er geen pijn meer van heeft.
    Met de brocolli ging het wat minder, deze was te vast. Volgende keer zal ik er wat van haar melk doorheen roeren, hihi. Daar en tegen vindt ze courgettes wel heel lekker, die zijn ook wat wateriger. Fruit is ze niet zo'n voorstander van!

De waterpokken zijn inmiddels wat in aan het drogen. Op haar gezichtje heeft ze er bijna geen, maar wel veel op haar hoofd en aan haar onderkantje. Best zielig hoor en ze jeuken, want ze probeert zich steeds te krabben.

Met ons gaat het wel redelijk, beetje met ups en downs. Zoë is een schatje, maar ze wil overdag niet meer zo veel slapen, sinds ze 10 uur achter elkaar slaapt het 's nachts en dan wordt het nogal vermoeiend overdag, want eigenlijk is ze wel moe! Denk dat ze zich het gewoon nog moet regelen.
    Leg haar wel steeds in bedje, maar meestal begint ze na dik half uur weer te babbelen!

Twinny

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ach, wat lief van!
    Knuffel terug uiteraard!

Hier gaat het goed hoor. Geen gekke dingen met Mick. Gisteren ben ik weer een jaartje ouder geworden en een heel mooi cadeautje gekregen; mijn vriendinnetje is bevallen van een dochter! Dus die zijn we gelijk even gaan bewonderen natuurlijk.
    Ik herken het druk zijn Niva. Wel vervelend dat de reflux terugkomt. Hopelijk gaat het goed met het vaste eten.
    Wat zielig dat zoe de waterpokken heeft. Hoop dat ze zich niet heel erg slecht voelt en dat het wel een beetje relaxt blijft voor jullie.
    Jeetje, al twee tandjes bij Marin. Wat gaat het snel. Ook bij Femke al tandjes.... nou hier nog niet hoor.
    Omrollen doet Mick al wel een tijd. En handig dat ie er in is, pfff, kan me niet omdraaien en hij ligt alweer andersom haha. Om het cb stonden ze versteld. Hij wil ook alleen maar rechtop zitten en staan.
    Nou, ik ga meneer even zijn laatste fles geven en dan in bed leggen.

Liefs van ons!

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Vlotjes omrollen. Ja, en dan in onmacht blijven liggen. Regelmatig zit er een been klem tussen de spijlen. Moet dan eigenlijk wl even om haar lachen voordat ik dat zielige prutteltje dan weer terugrol.

De cb arts vroeg of ze al probeerde om te rollen. Juist op dat moment rolde madam zo van het kussen richting rand van de tafel. Had mevrouw de dokter meteen haar antwoord. Haha.

Waterpokjes van Zoë. Balen zeg. Is het ook zo dat als ze deze oor hun eerste jaar hebben gehad dat ze dan nog een keer kunnen krijgen? Heb daar iets over gehoord.
    Tegen het jeuken kan je het volgende doen:
    Om de dag een havermoutbad (de tussenliggende dag geen badje!)
    * warm water in het badje.
    * havermout in een bh netje in het water doen.
    * zodra het water wat troebel en slijmerig wordt baby erin.
    * baby wassen met het netje
    * na het bad niet afdrogen maar deppen.
    Ze ruiken dan wel een paar dagen wat typisch, maar dan maar wat scheutig met de haarlotion ofzo. Neefje had veel bultjes en geeneen opengekrabt. Dus ook geen lelijke littekens.

Succes!

11. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    jody: zo zeg dat Mick al zo goed rolt. Zoë gaat niet verder dan haar zij en dan ook nog eens alleen haar linker!

Femke: op haar lijfje heeft ze volgens mij niet zo'n jeuk. De meeste pokken zitten op haar hoofdhuid, dus geen lotion dan maar. Haar gezichtje zijn er maar een paar en er zitten er ook heel veel bij haar onderkantje.
    in het weekend zat ze niet zo lekker in haar hum, maar nu gaat alweer stukken beter....

twinny

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Twinny, hoe is het nou met zoe?
    Het moet nu toch bijna overzijn bij haar...

Femke, bedankt voor die tip, die heb ik opgeslagen op mijn pc voor straks als Raven de waterpokken krijgt

Raven heeft een goeie week, slaapt goed, zit eindelijk op de 5 voedingen, is lekker vrolijk en is deze week gestart met hapjes voor de 6 maanden.

Ik ga verder met cadeautjes inpakken. Overmorgen worden ze bij Ivo's ma gedropt.
    Die gaat op vakantie naar Kroatie en was het ons vergeten te zeggen. :rolleyes:
    Fijn, en daar hou je dan rekening mee met de kerst :evil: . Ach, nu hebben teminste kerst voor onszelf (als Ivo die dagen teminste niet moet werken, ander zit ik alleen met Raven)
    Zondag hebben we kerst bij mijn ouders, dus nog een boel cadeautjes in te pakken

Als ik jullie niet meer spreek voor de kerst

13. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    jekkia, fijn dat alles zo goed gaat met Raven. Waarom nu pas gestart met 6 mnd hapjes? En vindt ze het lekker. Zoë heeft het ook eindelijk onder de knie hoor en smult van alles wat ik haar voorschotel........behalve appel!

Geven jullie alleen maar potjes,of koken jullie ook wel eens? Ik heb al bloemkool en courgette gekookt, vond ze erg lekker. Heb nu witlof op het vuur staan, hihi

Met de pokjes van Zoë gaat het goed, ze zijn bijna allemaal ingedroogd en ze schijnt er niet meer zoveel last van de te hebben, gelukkig.

Mijn kerstkaart/groet aan jullie staat in mijn album

twinny

14. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    Hoi iedereen

Alvast fijne feestdagen en een heeeeeel goed 2008 gewenst!

Gelukkig gaat het weer beter met zoe! Maar dan heeft ze die nu iig maar gehad!
    Hier heeft Abiam waarschijnlijk het rotavirus te pakken. Elk halfuur een diarree luier, koorts en braken. Al best wel wat afgevallen en hij wil niet goed drinken. Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op. Heb vannacht echt nauwelijks geslapen...zo zielig vond ik hem!

@twinny Hoe is de witlof bevallen?

Groetjes!

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    ojee mamavabiam ik hoop dat het nu al weer wat beter met abiam gaat. Dat lijkt me inderdaad heel zielig voor zo kindje hoor!

Zoë vond de witlof erg lekker. Zie een beetje er tegenop om donderdag naar het cb te gaan. Denk dat ze haar weer te zwaar gaan vinden. MAar ze krijgt echt niet meer dan ze mag en ze eet nog geeneens 2 eetlepels fruit en groente! KWeet dat met een korrelzout moet nemen, maar doet me toch altijd pijn als ze kritiek leveren!

twinny

16. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Oww sterkte met Abiam! Wat zielig zeg, bah bah kan me voorstellen dat je nauwelijks slaapt!

Jody wt cool van je vriendin....Hoe ervaar je dat nu, nu je toch een beetje aan de zijlijn van zo'n ieniemienie beebietje staat en zelf al mama bent..is dat ook anders?
    Fijn dat mick zo lekker gaat..cool he dat omrollen!

Twinny en jekkie thnxxx voor jullie kerstwensen.
    Ik/wij wensen jullie uiteraard ook hele fijne feestdagen, ik hoop voor je jekkia dat ivo thuis is..t zal toch wel? Weet ie dat nu dan nog niet? Het is bijna kerst toch?! Dat verbaast me een beetje

Twinny jammer dat de broccoli niet lukte ...

De reflux wordt weer steeds erger, mevrouw spuugt bijna alles uit wat er in gaat..ze kokhalst ook en verslikt zich er veel en vaak in. De hele dag weer natte truitjes en vieze broekjes van de spuug en mama en papa lopen continu met slijm/spuug op hun kleren..Bah! Wat duurt het nog lang totdat ze vast voedsel mag zeg...*zucht*

verder doet ze t wel super trouwens!

liefs voor jullie allemaal, geniet van elkaar en deze eerste hele bijzondere kerst als gezinnetje!

17. Niet meer actief

Ben lang niet geweest hier... :oops: , excuses!

Korte update
    Met Ruben gaat het prima! Nog steeds volledige borstvoeding hier. Wie had dat nou ooit gedacht? Ik? Die bijna 10 jaar geleden een borstverkleining ondergaan heeft. Ruben drinkt 10 min per keer, en dan 5x per dag. Ik zat me in het begin ook erge zorgen te maken of het niet veel te kort was. Maar hij heeft voldoende plasluiers en ziet er tevreden uit, heeft netjes 4 a 5 uur tussen de voedingen zitten en slaapt 's nachts nog steeds heerlijk door. Globaal ziet het er zo uit, 7.30-12-16.30-20.30-23.30. Af en toe krijgt hij fruit en groente. Alles vers. Twee weken geleden hebben we van alles klaargemaakt in het weekend (bruine bonen met appel, wortels met rijst, broccoli met aardappel, sperziebonen met rijst), dat allemaal gepureerd en ingevroren in ijsblokvormpjes. Daar krijgt hij er 2 per keer van. Fruit doen we ook vers. Is het prutje te dik gaat er wat water bij, is het te dun wat kruimelliga. Hij vind tot nu toe alles heerlijk! Wil steeds het lepeltje in zijn mond steken en komt met zijn hoofd naar voren toe. En krijsen als het op is. Ook krijgt hij af en toe een beetje sterk verdunde diksap. Vorige week had hij veel last van verstopping en ik had gelezen dat ze dan extra vocht nodig hebben. Dus hebben we die diksap gegeven, en ook dat ging er goed in. Hij woog 2 weken geleden 7200 gram en was 67,5 cm lang. Toen hij 4 maanden was is hij voor het eerst naar de kapper geweest, al zijn krullen eraf :confused: ! Het was echt supernodig, het was echt ontzettend lang en het zat niet meer goed. Ook trok hij steeds aan zijn eigen haren waardoor hij weer ging huilen. Nu heeft hij stekels, maar de krullen komen alweer terug. Zijn haar was een cm of 9 en nu 4 ofzo. Bij de kapper deed hij het goed op mijn schoot, lekker rustig om zich heen kijken enzo.
    Tandjes nog steeds niet. We hebben wel een wit puntje ontdekt, kwijlen deed hij altijd al veel en echt alles gaat zijn mond in. Voor sinterklaas hebben we een bijtketting van Nuby gekregen, daar sabbelt hij vrolijk op los. Rollen kan hij ook al, van rug naar buik (en helaas voor ons nog niet terug ;)), dat doet hij dan ook de hele dag door! Het was zomaar ineens, dat rollen. Hij had ook ineens door hoe hij zijn arm onder zich vandaan kon trekken. Verder kan hij al even los zitten, en ook staan met alleen zijdelingse steun. Maar dit doen we maar heel even per keer. De kinderarts (waar we niet meer naar toe hoeven) vond ook dat hij ver vooruit was in zijn motorische ontwikkeling. Het is gewoon een heerlijk joch. Alleen met mama gaat het af en toe wat minder. Ik heb nog steeds geen medicijnen, en het word af en toe wel heel erg zwaar. Zo kan ik er vaak heel slecht tegen dat Ruben huilt, ik wil dan zo graag dat hij stopt met huilen en dan ga ik schreeuwen. Vervolgens gaat Ruben nóg harder huilen en ik huil dan mee. Heb af en toe de neiging om hem iets aan te doen. Ik heb dit alles met mijn psych besproken en hij zei dat ik een datum moest gaan prikken om te stoppen met de BV, zodat ik weer aan de meds kon. Want de dalen worden steeds dieper en ik kom er steeds moeilijker uit. Ik heb nog geen datum geprikt, ik wil sowieso de 6 maanden volhouden. Ik geniet nog zo van de borstvoeding, het geeft me zo'n prettig gevoel, het gevoel dat ik nog iets voor hem kan betekenen. Als hij FV zou krijgen ben ik heel erg bang dat ik dan erg het gevoel krijg dat ik helemaal niets meer voor hem kan betekenen. Want dan kan iedereen hem voeden, verschonen, vermaken, liefde geven enzovoorts. Voordat er geroepen word, ja maar je blijft zijn moeder, dat weet ik ook wel, het gewoon echt een gevoel wat ik heb. En ook dat gaat vast wel weer voorbij.

Sinterklaas hebben we met mijn ouders en broer+schoonzus gevierd. Ruben is schandalig verwend, eigenlijk iets tè naar mijn zin. Gelukkig snapt hij het nog niet. Van Marcs zijn ouders hebben we helemaal niets gehad. En ik verwacht dat we met kerst ook niets krijgen. Ze hebben nog nooit iets gegeven. Tijdens de zwangerschap niet, na de geboorte geeneens een kaartje, alleen een bankrekening met €200,- . Dat steekt me best wel af en toe, want voor hun is het ook hun 1e kleinkind. En ik ben toch niet zo materialistisch, maar het gaat om het gebaar toch? Ze hebben Ruben voor het eerst gezien toen hij 1 dag oud was. Ik ben om 0.14 uur bevallen (zondag) en ze wilden pas maandag komen. Vond ik ook al zo gek. Als Ruben later papa word zou ik meteen in de auto springen om mijn kleinkind te zien. Maar ach, ik maak me al 16½ druk om hun en dat zal ik nog lang blijven doen vrees ik. Ze zijn gewoon niet anders, ze zullen me nooit mogen denk ik.

Ik wil iedereen hier fijne kerstdagen wensen en een heel gezond en liefdevol 2008!

Liefs, Tanya

18. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    tanya en niva wat fijn om weer ff wat van jullie te lezen. Heb wel hyves, maar snap er de balle van hihi!

Niva: vervelend dat die reflux nog altijd zo heftig is, hopelijk wordt echt snel beter met de vaste voeding. Wel fijn dat ze het verder zo lekker doet.

Tanya: gaaf dat het zo goed met Ruben gaat. Oh...al zijn krullen eraf, zal wel ff wennen geweest zijn! Een fris kort koppie , koud hoor zo voor de winter, haha! Gaaf dat ie al zo veel kan, nee Zoë is daar volgens mij heel lui in, hihi, maar het zal vanzelf wel allemaal komen. Leuk dat ruben ook al rijst en aardappels krijgt, daar zijn wij nog niet mee begonnen met Zooke, ze eet nu net 2 1/2 wk fruit en groente. We moeten donderdag naar het cb en zullen daarna ook wel overgaan na dit voedsel.
    Sjips dat je dalen steeds dieper worden, kan me voorstellen dat de psych zich zorge maakt en je graag weer aan de meds wil hebben. je moet inderdaad tegenover elkaar gaan afwegen. En Ruben heeft jou heel hard nodig hoor, niet alleen voor voeding. Hij weet verdomde goed dat jij zijn mama bent. Zeg maar eens mama en je zult zien wat voor een enorme smile hij te voorschijn gaat toveren. Zoë idoleert mij momenteel!

mamavabiam: hoe is het nu?

twinny

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tanya, hele dikke knuffel voor jou.

20. mamavabiam

8 nov 2007
    64
    0
    0
    Huisvrouw
    Oudeschoot
    He, ff een snelle up-date:
    Gaat weer wat beter, geen koorts, geen diarree, alleen nog super verkouden. Hoest aan een stuk door! Hij drinkt ook weer goed en ik kan 's nachts weer slapen ;)
    Donderdag naar CB, hij zal wel niet zoveel zijn aangekomen haha. ik zit met de vaccinaties... wil eigenlijk niet. Heb al een week uitgesteld, maar hij is nog niet lekker. Vind het gewoon te zielig als hij dan weer ziek wordt.

Zijn jullie ook al aan te bunkeren geslagen? Ik eet al mijn zwangerschapskilo's er weer op! Veel te veel lekkers met kerst!

Nogmaals Hele fijne kerstdagen, en niet teveel eten, he!

Deel Deze Pagina