Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Sonya, net je foto's bekeken! Wat een mooie, flinke meid is Chedella zeg! Je merkt helemaal niet dat ze zoveel te vroeg geboren was!

2. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Dank je wel Kirby.

En leuk dat jullie je schema's willen delen.
    Is toch prettig om even te kijken of je geen hele gekke dingen doet. ;)

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Is er nog iemand die nog bv geeft? En die zijn schema hier wil plaatsen om ff te vergelijken?

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Vrijdag bij Cb geweest en compleet nieuw schema gekregen ;)

Fles
    Fruit
    Boterham+Fles
    Tussendoortje
    Warm eten
    Papfles

Dan is het de bedoeling eigenlijk dat boterham rond 12.00 is en Warm eten tussen 17.00-18.00
    Lukt goed tot nu toe en ze slaapt nou meestal even na fruit en dan weer na het tussendoortje.

Ze was nou 70,1 cm en woog 8520

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Dat was ongeveer gelijk aan het advies bij ons. Alleen de papfles stond 's ochtends.
    Het lijkt wel errug veel vind je niet? Had het idee dat Marin haast zou ploffen bij deze hoeveelheden.
    Wij doen het als volgt:

Papfles
    Fruit
    fles
    rijstwafel
    fles
    groente + yoghurt
    fles

Fruit en fles worden ook nog wel eens omgedraaid met name bijd e oppas.
    Brood krijgt ze nog niet. Marin haar braakreflex is nog zo sterk dat ik het eerst maar probeer met wat potjes die dikker qua structuur zijn en de rijstwafel/kokejs van bambix.

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Veel vind ik het eigenlijk niet.
    Er is ook een fles verdwenen.

En is toch de bedoeling dat de flessen langzaam gaan verdwijnen en er "gewoon" voedsel voor in de plaats komt.
    Hier gaat het brood er ook goed in, dus laat ik het zo

7. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hallo mama`s,

Mag ik me bij jullie toevoegen. Mijn zoontje is 27 juli 2007 geboren. Hij heet Daniël.
    Vind het erg leuk om met andere mama`s van babytjes die net zo oud zijn te kletsen en ervaringen uit te wisselen.

Dus ik ben hier wel vaker te vinden vanaf nu.

Groetjes Marina

8. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Marin zit met de papfles inbegrepen nog op vier flessen. We bouwen rustig op/af. Ik ben pas met 5,5 maand met andere dingen als de fles begonnen ivm haar aanleg voor allergiën. Msschien dat ik het daarom nog wat veel vind. De potten zijn dan ineens zo groot. Heb dus eerst nog op de 4 maanden potjes gezeten met haar.
    Leuk rodelief, dat je hier ook komt kijken.

9. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Als je pas met 5,5 maand bent begonnen dan snap ik dat het nog als "veel" overkomt hoor.
    Overstap van 4 naar 6 maandenpotjes was hier ook even van, jeetje.
    Maar die smult ze echt lekker op en komt niet overdreven aan dus heeft ze gewoon nodig.

Ze zijn op het moment ook veel actiever dan in het begin dus verbranden ze ook meer.

Als Marin dadelijk ook lekker begint te smullen van alles ben je het zo gewend, weet ik zekers

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Hoi Rodelief,

Mooie datum 27 juli, is onze trouwdag :D

Mirthe kwam net iets te vroeg anders was ze op onze trouwdag geboren.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Hoi rodelief, welkom hier!

Emesafene heb ik de vorige keer ook gehad maar dat hielp niet zoveel helaas. Tis gewoon weer uitzitten en hopen dat het niet zo erg wordt als vorig jaar. Ach, nog een half jaar te gaan :D

Tjee, kim wat lees ik nou, is er bij jullie ingebroken?
    Zwaar balen dat je die foto's van Aidan op de laptop kwijt bent. Hoop dat je via via weer wat kunt verzamelen. (via hyves en misschien nog van een meeting iemand?)

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik ben toen voor de misselijkheid naar een acupuncturist geweest. Wat een uitvinding! Was er met twee behandlingen en in totaal 8 naalden vanaf! Nooit meer misselijk geweest. Het is het overwegen waard toch?

13. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

dat is een goed idee ja..want misselijk zijn is echt geen pretje nee..
    maar goed voorlopig hier nog geen baby in aantocht ;)

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hallo dames,

Ik ben even benieuwd hoe jullie het allemaal doen.
    Ik ben fulltime moeder. Zijn er meerdere van jullie die fulltime thuis zitten?
    Zijn er kindjes van jullie al eenkennig? En hoe gaan jullie daar mee om?
    En hoe doen jullie dat als jullie kindje geen eten wil. Bijv. geen groente of een broodje?
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Groetjes Marina

15. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik ben in principe ook fulltime moeder, maar daarbij ook nog oppasmoeder geworden.

Dus ben wel thuis bij Mirthe maar verdien nog wat bij door hier kindjes op te vangen.

Mirthe begint al wel wat eenkennig te worden.
    Maar is ook vooral bij mensen met een hele harde stem, of mensen die meteen bovenop haar springen, dan zien we een pruillip en toch wat tranen.
    Ik zeg bij "nieuwe" mensen erbij dat ze haar even de tijd moeten geven om ze te bekijken en dat ze daarna best met haar kunnen knuffen.
    Ik probeer dus wel om Mirthe dan even bij die vreemde te laten zitten/spelen

En geen groente of brood willen eten, dat kennen we hier niet ;)
    Maar mocht ze aangeven niet te willen of genoeg te hebben, dan ga ik niet dwingen hoor, dan gewoon niet en de andere dag weer proberen

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik werk zelf drie dagen. Die dagen gaat Marin naar de gastouder. Eenkennig is ze niet. Wel is ze als ze in een onbekende omgeving is een stuk rustiger.
    Eten ook geen problemen. Alleen de dikkere substanties bijv. net aardappel kosten haar af en toe wat moeite.

Verder houd ik me wat eten betreft in principe aan de uitspraak die ik van het cb hoorde:
    Ouders bepalen wat en wanneer een kind eet, het kind bepaalt hoeveel het eet.

17. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Dat van die eenkenningheid herken ik inderdaad ook zo. Zodra iemand gelijk op Daniël afkomt en hard praat begint hij snel te huilen maar als men hem zijn tijd even geven is er niets aan de hand.

Het broodje wil er niet zo lekker in. Hij begint heel enthousiast aan een broodkorstje maar als ik dan een stukje aanbied hoeft hij het niet.
    En na 1 of 2 broodkorstjes te hebben versabbelen is het klaar.
    Nou ja dat een uurtje later geef ik hem weer een fles.
    En ik was vanaf 4 maanden enthousiast begonnen met zelf eten te maken voor hem. Hij vond het heerlijk. Vooral de worteltjes. Maar sinds ik er aardappeltje en vlees aan heb toegevoegd heeft hij liever een olvarit potje.
    Gek he?!
    Weten jullie trouwens vanaf welke leeftijd kindjes een gewone danoontje mogen. Hij krijgt nu nog speciaal die starters danoontje.

Groetjes

18. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ben al begonnen met de gewone danoontjes....ze was toen 8 maanden oud..
    eenkennig begint ze nu een beetje te worden. ze lacht nietmeer meteen naar andere maar kijkt eerst de kat uit de boom..

19. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Elise krijgt hier ook al gewone danoontjes (en lekker dat ze die vind)
    Eenkennig zijn valt hier wel mee, maar er moeten geen tig man op haar af komen stormen want dan gaat het ook fout.
    Als ze geen zin heeft om vast voedsel te eten... dan niet :D Ben heel makkelijk.

Ik zelf werk 3 dagen in de week en daarvan is bij 2 dagen papa thuis en de andere dag komt mijn moeder oppassen. (maar als het aan mij lag was ik fulltime moeder :D )

20. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Marin krijgt gewoon volle yoghurt. Vind dat er in danoontje veel te veel suiker zit. Moeten ze ook weer afleren denk ik dan.

Deel Deze Pagina