Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Goeiesmorreges! :D Tica slaapt lekker na haar dagelijkse badje+massage+voeding, mijn litteken doet nauwelijks pijn, mannie gaat lekker eten kopen in de supermarkt en ik kan lekker surfen en verder met mijn scrapbook! :D Zo is een baby hebben leuk!

Wietske, flink van je dat je met zoveel pijn door bent blijven voeden! :thumup: Maar wel fijn dat je nu een kolf hebt gevonden die goed werkt.

Karlijn, gefeliciteerd met je verloving! :D En je post lezen sowieso al alsof je je beter voelt. Is dat ook zo?

Zo, even posten...

2. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Eh, ik heb de pilletjes van Floradix, dat is niet zo vies. Nu moet ik nog er regelmatig aan denken om ze in te nemen :(

Dank je wel Koeky. Ik voel me niet vaak schuldig hoor, maar vooral als Tica erg huilt en ik haar niet goed kan troosten. Dan voel ik me toch al een slechte mama en dan denk ik wel eens aan de KS op de verkeerde manier...

3. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Hallo allemaal!

20 -07-2007 ben ik bevallen van ons zoontje Daniël. Het was een moeizame zware bevalling en na 36 uur is hij uiteindelijk met een keizersnee geboren. Daniël heeft uiteindelijk 4 dagen op de kinderafdeling gelegen wegens infectiegevaar. Mijn vliezen waren langer dan 24 gebroken en er werd bij hem streptokok B bacterie aangetroffen.
    Na 6 dagen mochten we dan eindelijk naar huis. Het gaat nu goed met ons en het genieten kan beginnen.

Groetjes Mona

4. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hi Mona, welkom hier! Nog een keizersnede-mama dus. Fijn dat jullie Daniël nu weer lekker bij jullie is. Het moet moeilijk zijn geweest dat hij de eerste dagen op de kinderafdeling lag. Hoe gaat het verder met jou? Kun je alweer wat doen? Zo'n KS hakt er fysiek wel in en jij had er ook nog een zware bevalling aan vooraf. Maar je hebt het over genieten dus dat klinkt positief ;)

Ik ben Irena. Onze lieve Tica bleek al met 20 weken in stuit te liggen en vertikte het al die weken daarna om anders te gaan liggen. Uiteindelijk lag ze zelfs letterlijk dwars en werd het een geplande KS met 39 weken en 2 dagen (25-7-07). Ik en Tica hebben 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Het ergste daarvan was dat mijn man dus 's avonds niet bij ons was :( Nu zijn we net anderhalve week thuis en beginnen we als vers gezinnetje in een ritme te komen.

5. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Een KS hakt er inderdaad flink in. Fysiek gaat et steeds beter, mentaal gelukkig ook weer. Doordat Daniël en ik een andere start samen hadden dan verwacht heb ik even een terugslag gehad. Ik voelde me heel schuldig dat ik hem de eerste 4 dagen niet dicht bij mij kon hebben. Hij lag daar aan allerlei slangetjes en monitoren en dat deed mn moederhart écht pijn :(

Ik heb allleen last van een hematoom (is verdikking onder mn wond) Ik heb nu een soort van bult onder mn wond, dit komt doordat er bloeduitstortingen onder zitten. Zijn er nog meer die dit hebben na een KS?

6. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hmmm, ik heb op de 'snijlijn' een paar bobbelige stukjes. Dat zijn ook de stukjes die zo nu en dan nog gemeen prikken, vooral als ik heb gelopen of gestaan. Maar ik denk dat jij het over een veel grotere bobbel hebt?

7. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Schuldgevoel is mama's eigen :(
    Maar als je je kindje niet bij je kan houden, is dat heel erg. Herkenbaar hoor. Ik was die eerste dagen zo verzwakt dat ik Tica, toen ze krampjes kreeg op de tweede dag, niet kon troosten door haar op een speciale manier vast te houden of met haar rond te lopen. Terwijl dat het enige was wat hielp... Op een gegeven moment nam de verpleegkundige haar mee naar een andere kamer om haar daar zelf te troosten, want ik moest echt even slapen. Nou, ik heb mezelf in slaap gehuild, want toen had ik dus 'gefaald' hè. :(

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Kar, gefeliciteerd met jullie aankomend huwelijk

@Jody, goed dat jullie samen een besluit hebben genomen en dat het vannacht al zo goed heeft gewerkt.
    Ben ook benieuwd hoe de dag nou verloopt

9. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

MOna gefeliciteerd met Daniel, wat ziet ie er op de foto lief en klein uit...

Kar: proficiat met je verloving, vind het een gave datum!

Verder weet ik het ff niet meer. Wij hebben op dit moment pinkpop voor senioren in onze achtertuin, wat een klere herrie, maar inderdaad andere muziek als bij het gewone pinkpop!

Zoë ligt nu nog altijd te pitten, moet haar dadelijk wakker maken voor de voeding. Vanmorgen na de voeding van 815u wilde ze niet meer slapen, moest daarna na massage en was not-amused! Daarna als blok in slaap gevallen en moest wakker gemaakt worden voor te drinken. Toen had ik haar per ongeluk te weinig gegeven, dacht dat ze genoeg had! Dus zij maar blijven krijsen in bed en toen eindelijk nog 15ml! laten drinken!

Vind zo moeilijk als ze zo van streek is! Vind trouwens ook moeilijk dat San nu weekend heeft, nadat ik een werkweek alleen met haar ben geweest. Nu moet ik haar weer uit handen geven! Ergens wil ik dat ook graag, maar aan de andere kant ben ik dan veel te controlerend en dat stoort me mateloos aan mezelf!

Morgen de doop van ons nichtje, ben benieuwd hoe hard Zoë krijst tijdens de plechtigheid, haha!

twinny

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kar gefeliciteerd met de verloving! :whistle:

Mona, jij gefeliciteerd met Daniël.
    Nog een 20.02-2007 kindje (mooie datum hoor!)

Rot he, je kind aan monitoren en slangetjes te zien liggen. Gelukkig mochten wij onze dochter Raven al hel snel voor eventjes uit de couveuse halen en buidelen. Maar goed ook, voelde mij toen heel schuldig over het feit dat ik een keizersnede had gekregen ipv de natuurlijke weg en zo konden we toch al snel een band opbouwen.

Fijn dat het inmiddels weer beter gaat met jullie en dat jullie flink genieten van elkaar

roken bij ons wordt iedereen verbannen naar de tuin. Daar staat een mooie asbak waar ze omheen kunnen staan ;)

Joehoe! Raven heeft vannacht van 11 tot 5.15u geslapen. Mijn kleine meid heeft haar nachtritme ontdekt. \:D/

Ivo is nu de laatste spulletjes halen voor de grote BBQ voor morgen na het doopsel. Ik ben nu 2 kilo sate aan het marineren, heb net 12 stukken spare ribs de oven in gedaan om ze alvast voor te bakken =P~
    Het zal morgen voor het eerst sinds jaren zijn dat beide onze ouders bij elkaar zijn (allebei onze ouders zijn gescheiden en hertrouwd dus morgen hebben we een full house met opa's en oma's :p )

Zit een beetje in dubio wat zouden jullie doen?
    Ravens doopjurkje (na ja, tis meer een wit zomerjurkje. doopjurkjes in maat 50 zijn er niet) heeft geen mouwtjes.
    Zou het daarvoor te koud zijn in de kerk?
    Moet ik haar ook een maillotje aantrekken?
    De mis zal niet langer duren dan 30 minuten en morgen is het buiten wel warm met 25 graden.

11. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Moet je doen hoor!

Hier weer een moeilijk moment: ontsteking aan de linkerborst. Gisteravond 39 graden koorts, voelde me een vod... kon Ana-Lucia bijna niet opheffen en zag het niet zitten om haar te voeden (maar heb het wel gedaan hoor). Voel me gelukkig al beter vandaag, antibioticum slaat blijkbaar aan.

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Mona, gefeliciteerd met Daniël

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    @Tomenjerry, fijn dat het wel lukte met de Avent-kolf en jullie nu weer beiden tevreden zijn!

@Jody, hoe doet Mick het nu met 4 schepjes?

@Kar, van harte gefeliciteerd! Hebben jullie al een datum geprikt voor het huwelijk?

Wat het haar van de beebs betreft, Ana-Lucia heeft ook een mooie haardos en iedereen waarschuwde me dat het zou uitvallen maar tot nu toe is dat nog niet zo. Hoop dat het nu ook niet meer zal uitvallen.

@Tanya, de kaarten staan nog steeds op de kast bij ons.

@Irena, je moet je echt niet schuldig voelen over die ks… denk dat ik hetzelfde had gedaan in jouw plaats.

@Lexi, wat fijn dat Elin zo goed geslapen heeft… ik wou dat Ana-Lucia eens snapte wat de nacht is. In het begin sliep ze wel door (toch 5 en half uur) maar we moesten haar dan wakker maken en nu slaapt ze meestal dus niet meer door… grrr…

@Mona, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Daniël!

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik zou er een rompertje met mouwtjes onderaan doen en eventueel een broekje, gewoon een korte broek of zoiets als je die hebt. Majootje lijkt me zo warm.

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ja da's afzien he, zo'n borstontsteking! Fijn dat het weer beter gaat, als de koorts gezakt is gaat het vaak al snel de goede kant op.

16. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Borstonsteking: Heel pijnlijk en dan die koorts erbij, je voelt je echt een vaatdoek en idd voeden kost heel veel energie en pijn, maar moet wel gebeuren he?

Het lijkt goed te gaan met 4 schepjes. Hij ligt net weer in zijn bedje. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Vraagje: wij zijn op zoek naar een andere auto. Onze voorkeur gaat toch wel uit naar een Audi, min 4 deuren, niet te veel km, niet te oud en niet te duur natuurlijk. Als iemand wat weet dan hoor ik dat graag via PB.

17. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Hi! Even snel nog voor het eten aan. Want ik wou jullie bedanken dat jullie mijn verhaal over Tica en mijn dromen niet zweverig en juist mooi vinden.

Lexi: wat tof dat de Aborigines geloven dat babies zelf hun moeder uitzoeken. Klinkt logisch in mijn geval dus :)

En ook dat jullie me allemaal vertellen dat ik me niet schuldig moet voellen over de KS... *pinkt traantje weg*. Thanks all, even wat bevestiging is wel fijn merk ik.

Oh en Mona, ik zie nu dat je al veel langer post bij de juli-mama's. Ik ben zelf pas sinds juni aan het posten hier en misschien was ik vergeten wie je was :oops: Maar in ieder geval heel erg gefeliciteerd met Daniël! Goed te horen dat je fysiek de KS alweer een beetje te boven aan het komen bent. Mentaal is het moeilijker, dat heb ik zelf ook gemerkt, ook al was het gepland bij mij.

Kirby, wat rot voor je dat je een borstontsteking hebt opgelopen! Sterkte :( Wat hoor je toch van veel hier dat ze een ontsteking hebben! Kun je het zo makkelijk krijgen? Brrrr.

Jody, hopen dat Mick zo weer lekker genoeg binnen krijgt!

Ha, de kookwekker! Dinnertime! *zwaai*

18. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Een borstontsteking heb ik gelukkig nog niet gehad! Dat lijkt me echt erg! Doet het drinken aan die borst dan ook extra pijn? En zit de pijn op de ontstoken plek of ook aan de nippel?

19. Beebie

Beebie Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Mona, gefeliciteerd!

20. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Dat zijn opvliegers..had de kraamzorg me ook voor gewaarschuwd, dus niet meteen aan koorts denken hoor...hoort bij t ontzwangeren!

Deel Deze Pagina