Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Op enkele uitzonderingen na dan :(

2. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Bedankt allemaal voor de felicitaties.
    Leuk om jullie weer te 'zien'.

Iedere nieuwe zwangere hier... GEFELICITEERD!

Demelza wordt tussen 7.00 en 7.30 wakker, eet dan een boterhammetje en nog 120 ml. melk.
    Daarna gaat ze zo rond 8.15 naar bed tot 10.00 uur.
    Dat wil ze echt zelf.
    Om 10.00 uur eten we dan wat fruit, krijgt ze een flesje water en gaat ze in de kleren.
    Om 12.00 uur eten we een boterhammetje en daar achteraan drinkt ze nog zo'n 150 ml. melk.
    Om 14.30 wil ze weer naar bed. Thuis krijgt ze daarvoor niets behalve wat limonade, op het kdv krijgt ze daarvoor nog een soepstengel, wat yoghurt en limonade.
    Om 18.00 eten we de avondmaaltijd, daarna gelijk een toetje.
    Rond 18.45/19.00 gaat ze in bad en daarna nog een flesje van 150 ml.
    Daarna naar bed en dan slaapt ze zonder wakker te worden tot de volgende morgen.

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    ach sorry :oops: . Hoop dat het bij jullie ook snel mag lukken.

4. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Met melk bedoel je dan van die aanmaakflesvoeding of 'gewone' melk (halfvol of vol)? Wij willen de flesvoeding gaan afbouwen, maar zijn nog een beetje zoekende....

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Geeft niets, ik ben het gewend dat mensen vergeten dat het niet bij iedereen 'zomaar' gaat.
    Aan de andere kant is dat ook weer mooi aangezien men er dan zelf niet mee te maken heeft.
    Marin duurde zes jaar.

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Demelza krijgt nu nog aanmaakmelk.
    We hebben na deze bus nog 2 bussen staan (ze krijgt Similac)
    We zijn het dus al aan het afbouwen en we doen er al minder schepjes in en meer thee.
    Dus ook Demelza gaat straks over op gewone melk en op thee, water en roosvicee.

7. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Dat lijkt me heel vervelend. Helemaal als je dan iedereen om je heen wel zwanger ziet worden. Lopen jullie nu weer in het ziekenhuis?

8. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Oke, dan is dat duidelijk. Wij zijn ook aan het afbouwen en bij zijn boterham krijgt Mick nu halfvolle melk en aan de hand van hoeveel hij daarvan neemt krijgt hij rond 14u nog een fles van 120-150cc.
    Zou wel graag willen dat hij die ochtendfles niet meer nodig heeft en 'gewoon' om 8u wakker wordt en dan een broodje als ontbijt eet.

9. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    We zijn net terug uit het ziekenhuis. In week 17 had ik bloedingen en dat kwam waarschijnlijk omdat de placenta laag lag (voor de uitgang :( ).
    Nu moesten we terugkomen om te kijken of ie opgeschoven was. En dat is gelukkig zo. Ze heeft ook het kindje nog nagekeken en alles is helemaal prima! Goed nieuws dus!

Omdat ze bij de voorgaande echo's verschillend antwoorden wbt het geslacht hebben we gevraagd of zij de doorslag wilde geven. Ze heeft heel lang gezocht en ik heb nog gesprongen, maar ze bleef twijfelen en durfde dus geen uitspraak te doen. HAhahahaahahhaha, we hebben een verrassingsei! Dat wordt dus nog leuk tijdens de bevalling! Ik vind het wel leuk eigenlijk :D

10. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Oeh spannend Jody. :D

We hebben hier geen vast schema meer:

s' ochtends:
    rond 8 uur een fles
    rond 10 uur fruit
    rond 12 uur een soort van boterham die wordt meer afgelikt en weggegooid dan opgegeten met een fles na
    rond 14 uur yoghurt / koekje / rijstewafel dingetje
    rond 17 uur groente met danoontje na daarna in bad
    rond 20 uur fles en proberen we 'r te laten slapen

Over de heledag slaapt ze 1 tot 2 uurtjes en heeft ze een antilek beker rosevice rond slingeren. Rietjes beker geprobeerd maar die snapt ze nog niet. Ze probeert er op te blazen. :rolleyes: :)

11. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Is wel handig als ze straks haar kaarsje op de taart moet uitblazen ;) :) !

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

hahaha ja ik denk alleen niet dat ze die snapt :)

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Evelien, gefeliciteerd met je zwangerschap!

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven slaapt van 19u tot 6uur.
    Raven krijgt 's ochtends 200 ml groeimelk en dan eet ze samen met mij een boterham.
    Rond 9 uur wilt ze meestal weer naar bed en slaapt dan tot 10.30u.
    Als ze wakker is krijgt ze wat diksap of water en rozijntjes of vers fruit en rond 12uur eet ze samen met mij weer een boterham en een bekertje met een klein beetje melk erin.
    Rond 14u gaat ze weer naar bed en rond 16u is ze weer wakker en krijgt ze weer diksap of water met een rijstwafel.
    Rond 17u eten we samen avondeten en voordat ze gaat slapen drinkt ze nog 100 ml melk.

Brr... heb net even flink zitten janken. Bij de septembermama's 2008 was het eerste kindje al met 27 weken geboren en het ging allemaal goed. Tot nu toe. Er blijkt een ontsteking in zijn dampjes te zitten. Ze hebben 40cm darm weggehaald en de dokters gaan hem waarschijnlijk vandaag opgeven.
    Het jongetje, Levi is nu 25 daagjes oud.

Hoop zo voor haar (chaartje) dat Levi sterk genoeg blijkt te zijn om dit te overleven.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Monique, wel een dagje te laat maar gefeliciteerd met de verjaardag van Zoe!!!!

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert
    Jody,
    Fijn dat je mannetje overal mee naar toe kan en het dan perfect gaat.
    Hier zijn we ook gezegend met zo'n beeb
    Hier hebben we een schema zonder tijden, omdat Mirthe op verschillende manieren op start 's morgens
    Kan net als bij jullie gebeuren dat ze er heel vroeg is (tussen 6 en 7) en dan gaat ze na een fles weer slapen.
    Als ze na 7.30 komt dan sta ik gewoon op.
    Schema is ongeveer
    wakker worden (fles)
    fruit en dan slapen
    boterham en fles
    slapen
    avondeten
    slapen

Ben zeer benieuwd naar jullie verrassingsei :D

Jekkia,
    Gets meis, dan komt het ineens weer dichtbij he.
    Hoop ook voor hun dat het toch nog goed komt

Monique
    Nog gefeliciteerd ook met de 1e verjaardag van Zoe

Hier is het ook duimen dat een 2e vanzelf zal gaan.
    Bij Mirthe zijn we zwanger geraakt toen ze aan het onderzoeken waren waarom het niet lukte.
    Daar kwam toen uit dat ik een progesteronprobleem heb en dat Mirthe dus een wondertje is.
    Is nou dus de vraag hoe het met mijn hormonen is na deze zwangerschap.
    Heb het er al met de HA over gehad en mochten we zover zijn dan hoef ik niet eerst weer een jaar te wachten, maar mag gelijk weer naar fertiliteitsarts

17. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Het is wel prettig om jullie schema's te lezen. Ik dacht dat alle kindjes van deze leeftijd tot 8u sliepen, maar dat valt dus wel mee.

@ monique; wanneer zouden jullie er weer voor willen gaan? Al een beetje over nagedacht? Ik hoop dat het tweede kindje jullie dan net zo positief zal verrassen als Mirthe heeft gedaan.

@Jekkia; Wat een k*tnieuws zeg bij de septembermama's. Kan me voorstellen dat je daar even kapot van bent. Ik zal ook aan de kleine denken en hopen dat ie sterk genoeg is om dit te overleven.

18. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    2,096
    28
    48
    Gemert

19. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Monique, alsnog gefeliciteerd met de eerste verjaardag van Zoe!

Jekkia, heb bah... dat is geen fijn nieuws nee... Moet er niet aan denken dat de kleine man nu al geboren zou worden...

Moon, nog 4 maandjes he ;) Dan is de tijd rijp :D

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Pff, Levi, het jongetje waar ik net over vertelde is vandaag om 15.15u gestorven...

Tis zo oneerlijk

Share This Page