Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Ohw Jody wat een luxe zeg, wat een heerlijk vooruitzicht om zo lang vrij te zijn!

Wel balen dat je zoveel last hebt.

Voor de zwangeren onder ons. Is het bij een tweede zwangerschap ook zo dat je het anders beleefd?
    Ik denk dat de tijd veel sneller gaat of niet?

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    :D Jaaaaaaa vandaag is Rianne jarig! :D Gefeliciteerd! :D :D Een hele fijne dag!

Jody ik weet precies wat je bedoelt met die pijn! Ik had dat ook, vanaf de 20e week, ik wist af en toe echt niet hoe ik moest zitten.. Pff. Bij mij was het Ischias, en er was volgens de HA toen niets aan te doen. :( Op het laatst kon ik echt niets meer, lopen deed zeer, zitten deed zeer, liggen ging met zo'n grote buik ook niet. Maar goed, ik zal je niet al te depri maken ;).
    Wat leuk, een verrassing tijdens de bevalling! :D Ik denk dat ik het een evt. volgende keer ook niet wil weten, maar Alex wel. Ach, dat zien we dan wel.
    En, loopt Mick inmiddels ook los?

Jeetje, er zijn er al een paar die nog maar minder dan 2 maanden hoeven! :confused: De tijd gaat inderdaad snel.. Ik vraag me ook wel af of je er bij een tweede zwangerschap net zo veel mee bezig bent als bij de eerste, of dat daar gewoon geen tijd voor is? Het lijkt me zooooo zwaar ook. Nogmaals, petje af! :D

3. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Nou, ik kan jullie vertellen. Ik beleef het heel anders dan van Mick. Je bent zo druk op een dag (maar dat hoef ik jullie niet te vertellen ;) ). Soms dan voel ik de kleine heel duidelijk draaien of schoppen, maar daarna is ook je aandacht weer afgeleid. Het gaat inderdaad snel(ler).
    Vandaag Mick voor het eerst naar de opvang bij de sportschool gebracht en daar vroeg een vrouwtje; sport jij nog dan? Dus ik dacht gelijk; hoezo niet? Daarna zag ik haar naar mijn buik kijken en viel het kwartje bij mij :D . Zo zie je maar :) .

Kar; heb je vanaf 20 weken door moeten lopen met die pijn of heb je iets gevonden wat hielp? Ik heb gisteren gewoon te veel gedaan (kast geschilderd, bedje gemonteerd enzovoorts). Mijn rechterbil wil niet meer nu. De hele tijd voelt het alsof er kramp in zit en regelmatig knak ik er doorheen. Zeer vervelend. Vooral als ik Mick vast heb.

Hebben jullie trouwens nog een leuke suggestie voor een naam voor de kleine? We hebben nog helemaal geen idee voor een jongesnaam, een leuke meidennaam hebben we wel, maar dat zou ook nog maar zou kunnen veranderen :rolleyes: . We willen graag een stoere naam van 4 letters die niet erg veel voorkomt. Oja, mag niet met een L of een R beginnen. Zou het leuk vinden als jullie met wat ideetjes komen!

Liefs!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Jody, ik heb de hele tijd last gehouden helaas :(. Volgens de HA was het Ischias, niets aan te doen. Hoe langer zwanger ik werd, hoe erger het werd. Ik kon niet lang zitten, moest echt af en toe gaan staan en lopen dan, want werd misselijk van de pijn. 't Was over het moment dat Sverre geboren was!
    Net als mijn brandend maagzuur trouwens. Ik voelde het gewoon verdwijnen tijdens de bevalling. Heeeerlijk!

Namen voor een jongetje...Mick en..

Mats/Matt
    Jens
    Stef of Seff
    Koen
    Bram
    Cass/Cars
    Kris
    Finn
    Nils
    Ties
    Wout

Deze vind ik wel okee.
    (Ik ben er eigenlijk een beetje vanuit gegaan dat je ook 1 lettergreep wil.)
    Succes ermee! :D Ben benieuwd naar jullie meisjesnaam...

5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    ik vind Owen een mooie naam!

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, die past ook goed bij Mick! :D

Zeg, Kim had toch deze week een geslachtsbepaling?! Ben zeer benieuwd... Als ze het wil delen tenminste.

7. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Kian
    Liam (liejam)
    Kars
    Petr (hihi stel je voor dat je ene pool krijgt)
    Roel
    Mart
    Ling (stel je voor dat je een chinees krijgt..past goed dan toch?)
    en dan natuurlijk die namen van Kar ;)

8. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mick en Matt vind ik trouwens net zo'n komisch duo klinken..

9. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    ja het gaat hard he! Maar jij hoeft ook niet meer zo lang!
    Wij krijgen nu een zoon! Helemaal geweldig!

En voor jullie een verrassing. Lijkt me ook spannend!

Ik hoop dat het snel weer beter gaat met je!

10. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Het vliegt echt voorbij! Je hebt gewoon geen tijd om stil te staan bij de zwangerschap omdat er al een kleintje kruipt/loopt die al jouw aandacht vraagt!
    De enigste momenten dat je even tijd hebt om eraan te denken als je op bed ligt en je voelt een hoop getrappel!

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Kim heeft inderdaad de geslachtsbepaling gehad, maar het nieuws moet ze echt zelf vertellen!

12. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Heej, wat wordt er opeens geklets hier :D

lopen Raven kruipt ook nogsteeds niet. Ze gaat nu naar de fysio ervoor. We hebben haar te veel rechtop gezet en te weinig op de buik laten liggen (was altijd een krijsdrama, had ze een hekel aan) dus ze heeft niet goed geleerd om te rollen en overeind te komen.
    Maar ze boekt veel vooruit gang, met een beetje geluk is ze straks wat mobieler als haar broertje geboren is.
    Tis wel zwaar om met maagzuur telkens zo'n kleintje op te pakken maar scheelt ook dat ik nu nog niet achter haar aan hoef te rennen ;)

jody pff, jij hebt ook al zo'n "heerlijke zwangerschap" Ik loop inmiddels ook bij de fysio vanwege mijn bekken en mijn rug.

Hoe was Mick's eerste dag bij de opvang?

Lekker zeg, nu al vakantie en dan zo lang... wat een luxe

Ik vind Owen ook een hele leuke naam.
    En Odin (te apart denk ik?), Ties, Mats, Finn, Lars, Siem, Cris, Stef...

2e zwangerschap beleef deze inderdaad anders. Nuchterder, maar kan ook niet anders als je nog een kleine hebt die veel aandacht opeist.
    Jammer genoeg heb ik wel de pech dat het weer zo'n zwangerschap vol klachten is, had deze keer wel graag op die roze wolk meegelift. Tijd is voorbij gevlogen. Nog maar een maandje en dan wordt de kleine gehaald met de keizersnede en dan is Raven grote zus! :whistle:

Kim weet al wat ze gaan krijgen, maar dat moet ze inderdaad zelf vertellen. Vind het wel supergaaf voor ze.

Zanoni Gaaf!! Jullie krijgen ook een zoon!! Ook een koningswens :D
    ;)

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wie is er ook alweer allemaal weer zwanger van de juli mama's van vorig jaar?

Kim
    Zanoni
    Jody
    Evelien
    Sonya
    Marianne (van een tweeling!)
    Jekkia (mezlef tuurlijk niet vergeten)

Ben volgens mij nog iemand vergeten...

14. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik had ook het idee dat er meer waren..
    Ik weet dat er wat mama's die weleens mee praatten op het laatst ook zwanger zijn.

Best een aardig rijtje, en veel ervan ook ongeveer dezelfde tijd uitgerekend!

Ik weet inmiddels wat Kim krijgt, ik had het goed geraden ;). En ik vind het ook super voor ze!

Jeetje Jekkia nog maar een maandje.. :confused: Is er al een datum vastgesteld? Word je nu extra in de gaten gehouden vanwege die scheuring bij Raven toen? Qua echo's enzo?

Ik ben wel benieuwd hoe de grote broers/zussen gaan reageren op hun zusjes/broertjes! Of ze er al iets van snappen. Sverre vindt baby's wel leuk, op het KDV, en hij doet ook wel iets voorzichtiger geloof ik.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kar, ben inderdaad extra onder controle maar tot nu toe gaat alles goed.

Donderdag 21 augustus staat de keizersnede gepland. We krijgen onze kleine op aflevering :D
    Wel raar om zo ver van te voren al de geboortedatum te weten.

16. Koeky

Koeky Fanatiek lid

17. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Ow wel leuk om te weten natuurlijk. Je hebt nu echt een datum om naar toe te leven. Maar wel vroeg idd.

18. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Devin gefeliciteerd met je verjaardag!

19. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ladies,

Ik ga een weekje op vakantie, dus spreek jullie op zijn vroegs volgende week pas weer. Hoop dat jullie mooi weer hebben, want dan hebben wij het ook ;) :) !
    De meidennaam die we hadden, staat toch wat te wiebelen, dus als jullie nog leuke suggesties hebben (ook voor jongensnamen nog) dan hoor ik het graag!

Fijn weekend en tot snel,

Liefs!

20. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hallo!

ik kom het blijde nieuws vertellen dat we een meisje krijgen! hihihi ik moest huilen tijdens de echo zo bij was ik. heb nu alweer een halve kast van aidan vol met rose hangen *schaam* en mijn rekening is ook aardig geplunderd.

jody, ik kan je dnek ik niet helpen met jongensnamen want i en leon houden beide van apart... en is moeilijk om dan iets bij mick te vinden qau onze smaak. maar ik vind mats wel eel leuke naam, en finn ook. lekker hollands! thije, tijmen vind ik ook wel wat hebben. en tijn. en luuk (maar mocht niet met een l toch?)

jekkia, 21 augutus al! oh wat spannend. nog 4 weken! heb je alles al gereed? of moet je nog dingen halen of regelen? ik zou die nacht te voren echt niet kunnen slapen dnek ik!

lieff, 2e zwangerschap... ja gaat veel snelle. je staat er minder bij stil. ik voel HAAR nu elke dag dus dat maakt het wel weer echter zeg maar! ik had gedacht dat de buik ook sneller zou gaan maar dat is niet zo. foto's staan op hyves voor de nieuwsschierigen...

verder gaat hier alles zijn gangetje. ik zit sinds vorige week in de ziektewet :(. ik had al veel last van harde buiken en buikpijn en op een woensdag besloot ik voor de zekerheid maar urine te laten checken in het zh. bleek een ontsteking. 2 soorten bacterie, 1 daarvan was van de blaas de ander onbekend... ik medicijnen gehaald, eenmaal thuis begon het erger pijn te doen. leon aidan in bad genomen en ik in bed kronkelen vd pijn. waren die shitweeen weer begonnen. dankzij medicijnen gezakt. nu ben ik sinds gisteren klaar maar omdat ik pijn bleef houden tussendoor gezet bij de gyn. alles zat godzijdank nog dicht. maar zodra ik te veel doe (zoals een uur strijken) krijg ik veel last van mijn buik. dus nu zit ik thuis.

verder heb ik mijn vakantie er al op zitten en ben ik heel jaloers op iedereen die nog gaat hahaha

xxx

Deel Deze Pagina