tsjee zeg, wat een verhaal. Wat zal jij angstig geweest zijn zeg! En dat dat beest ook nog bij het huisje bleef. Eng hoor. Ik geloof ook dat ik het op een rennen had gezet.
Jody, wat zul jij geschrokken zijn zeg! Maar je hebt goed gereageerd hoor! Femke, hoe is het nu met Marin, is ze al beter? Jeetje Jekkia, jij moet bijna weer gaan bevallen... zo'n tweede zwangerschap lijkt me toch een stuk sneller te gaan. Fijn dat Raven nu met sprongen vooruit gaat. Denk je dat je het nog zal volhouden tot de 21ste? Ana-Lucia besliste vorig jaar ook om een goeie week eerder te komen dan dat de ks gepland was Wij hebben deze week in het ziekenhuis gezeten met Ana-Lucia... ze had hersenvliesontsteking als bijwerking van de BMR-prik (gelukkig komt dit maar zeer zelden voor!). Gelukkig is ze nu al flink beter, ze begint weer te eten en speelt weer, een hele geruststelling nadat ze een paar dagen alleen maar lag en sliep, niet lachte en op niks reageerde... behalve dan keihard huilen als er een verpleegster de kamer binnenkwam. Ben de hele week dag en nacht bij haar in het ziekenhuis gebleven, was zwaarder dan ik dacht, je voelt je echt zo machteloos, je wil de pijn en de koorts gewoon van je kindje overnemen, maar helaas werkt het niet zo. Nog gefeliciteerd met de verjaardagen van jullie ukjes!
Jeetje wat erg. En dan zeur ik met mijn verhaal over een kraai . Dat zal een loodzware week geweest zijn. Hoe kwam je er achter dat het hersenvliesontsteking was? Wanneer kreeg ze de eerste verschijnselen? Gelukkig maar dat het weer beter gaat. Hopelijk heeft ze het ergste nu gehad. Hoe gaat het met jou nu? Liefs!
Hoe ik er achter kwam? Hmmm... ze had al drie dagen koorts en de vierde dag ging hij echt de hoogte in, dus ik was er echt niet gerust in, naar de kinderarts geweest maandagmiddag en die dacht dat er niks ernstigs aan de hand was, maar nog dezelfde avond had ze 39,8 en toen ben ik gewoon met haar naar het ziekenhuis gereden omdat ik hier echt een heel slecht gevoel over had. Omdat ze geen andere oorzaak van de koorts konden vinden(ze had ook al een foto van de longetjes gehad) en dat ze niet meer goed reageerde en ik zei dat ik dacht aan hersenvliesontsteking, hebben ze een ruggemergpunctie gedaan... en al snel kregen we de uitslag dat het idd dat was. Ze kreeg koorts op dag zeven na de prik en dag tien wisten we dat ze hersenvliesontsteking had ten gevolge van die prik. Met mij gaat het wel redelijk... nog aan het bekomen, doodbang geweest om weer een kindje te verliezen. Zeker toen het woensdagnacht echt niet goed ging en ze donderdagochtend een hersenscan en eeg hebben gedaan omdat ze er niet gerust in waren. Maar gelukkig is het allemaal voorbij en zijn we weer lekker thuis. Ze heeft er wel een trauma aan overgehouden, ze is echt doodsbang van mensen met een wit shirt of blouse en als ze wakker wordt 's nachts gaat ze echt keihard brullen tot ze mij ziet, maar ook dit zal wel weer over gaan.
Kirby: jeetje wat een verhaal zeg, en wat heeft ze veel moeten ondergaan. Wat erg. Kan me goed voorstellen dat je doodsbang was. Gelukkig is ze opgeknapt zeg! Jody: Nou jou verhaal...pff ik zat het echt te lezen alsof het een spannend boek was, jeetje, wat een brutaal ding was het zeg...kan me voorstellen dat zoiets heel veel indruk op je maakt en je het ook flink bang kan maken. Gelukkig bleven jullie wel ongedeerd..je moet niet nadenken wat er had kunnen gebeuren. Voor hetzelfde geldt was je al rennend gevallen ofzo. Kim, balen dat je je weer zo voelt zeg..beetje hetzelfde als je 1e zw-sçhap hé. Maar wat leuk een meid joh! En ja ze hebben erug leuke kleertjes voor meisjes, ik blijf hier ook altijd kopen. Ik zit naar sommige banners van jullie te kijken, maar tjeez...sommige van jullie moeten bijna bevallen, een heel stel al over de helft of nog een week of 10, wat gaat dat snel!
Ach meisje toch. Dat moet echt verschrikkelijk zijn geweest voor je. Vindt het niet raar dat Ana-Lucia nog bang is voor mensen met verpleegsterkleren aan. Hoop dat jullie weer een beetje tot rust kunnen komen.
We zijn het hele weekend gewoon thuisgebleven om haar een veilig gevoel te geven, dat ze weer lekker thuis is en dat ze niet meer bang moet zijn voor verpleegsters of zo. En volgens mij heeft het geholpen, ze slaapt weeral beter en is vrolijker. Het is trouwens sowieso niet echt aan te raden om nu veel in contact te komen met andere mensen de eerste dagen (misschien weken? dat moet ik nog vragen aan de ka) omdat haar immuunsysteem nu wel verzwakt is.
Ben trouwens stiekem een beetje jaloers op de mama's die straks alweer moeten bevallen! Zou ook zo graag willen...
Ik moet zeggen dat ik er ook niet tegen op zie ofzo. Laat maar komen ! Vandaag weer bij de vk geweest. Bloeddruk goed. Bloed afgenomen voor ijzer ed te checken en de heerlijke resusprik gehad. Was blij dat Ruud mee was, want werd er weer licht van in mijn hoofd. De vk die Mick te wereld heeft geholpen is met een burn-out thuis. Waarschijnlijk zal zij dus niet de tweede bevalling doen. Hopelijk komt Gerrie zelf, want dat andere meisje.....tja....ik weet het nog niet .
Jakkes Kirby! Het blijven rotprikken die BMR. Dochter van vriendin was er ook erg akelig van. Heeft een week koorts gehad. gelukkig is haar dit allemaal bespaard gebleven. Ik hoop dat deze week snel op de achtergrond verdwijnt voor jullie zeg! Marin is inmiddels weer zo goed als beter. Ik denk dat ze de vijfde of zesde ziekte heeft gehad. Welke van de twee weet ik niet. het lijkt op beide in haar geval. De vlekjes zijn nu ook zo goed als weg en ze is weer meer in haar hum. Wel jammer dat ze op haar verjaardag dus ook koortsig was. Vandaag met haar mijn verjaardag in Emmen gevierd. Is zo leuk om dat park door kidnerogen te bekijken. neefje van 2,5 was ook mee dus het was erg gezellig.
Je mag de bevalling zo van mij overnemen Tjeetje, wat een heftig verhaal met Ana-Lucia. Ben blij dat het nu weer goed gaat met jullie kleine meid. Jody kan het niet zijn dat die raaf daar ergens een nest had? Dan willen ze wel "vaker" mensen aanvallen om het nest te beschermen.Leek wel alsof je in die Alfred Hitchcock film, Birds, was beland. Ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. Heb weer verschijnselen van uitdroging (net als bij Raven toen maar nog niet zo ernstig, 1 plusje maar ipv 3 ). Morgen terug voor controle als het dan niet verbeterd is zal ik waarschijnlijk worden opgenomen en waarschijnlijk dat ik dan ook eerder dan 21ste beval.
Shit man. Niet relaxt om weer opgenomen te worden. Hopelijk is het voldoende verbeterd zodat je weer lekker naar huis mag. Weten ze hoe je er aan komt en wat je zou kunnen doen om het te voorkomen/verminderen?
He wat een nare berichten hier allemaal! Jekkia ik hoop dat het resultaat vandaag goed is. Sterkte in ieder geval! Kirby ik had op je eigen topic al gereageerd maar ik schrok echt enorm toen ik het las! Bah, hersenvliesontsteking nog wel. En dan die nare onderzoeken. Ik kan me goed voorstellen dat je als de dood was om haar kwijt te raken. Hoe is het nu? Jody wat een enge vogel! Brr. Steekje los bij dat beest zo te lezen. Ik moest wel grinniken om je verhaal dat hij op de grond stuiterde enzo. Hihihi, ik zie het voor me. Hoe staat het met de naamkeuze? Kim hoe is het nu met jou? Zijn de weeën weer weg? Rustig aan he! Zanoni voor jou gaat het nu ook echt opschieten zeg...! Hou je het nog vol? Met zo'n dreumes om je heen? Femke fijn te lezen dat Marin weer beter is. En dat haar verjaardag zo geslaagd was! (Nog gefeliciteerd ) Hier gaat alles zijn gangetje. Sverre heeft 4 dagen hoge koorts gehad; we zijn twee keer bij de huisarts geweest maar hij had schone oren etc. Dus misschien ook de 6e ziekte? Maar geen vlekjes te bekennen.. Vanochtend was zijn temperatuur weer normaal dus is hij naar het KDV gegaan. Zo schattig, door die koorts en omdat hij zich natuurlijk gewoon naar voelde ging hij heel erg wankel lopen; net of hij dronken was. Hihi.
Bij de vijfde of zesde ziekte komen de vlekjes als de koorts weg is. Dus misschien dat dit nog op komt zetten?
Yep! De vlekjes zijn er! We zijn weer gebeld door het KDV dat we hem moesten komen halen, want 'hij wilde niet slapen'. Dus Alex is er boos heen gegaan om te vertellen dat wij niet elke keer kunnen komen als Sverre niet wil slapen.
Nog niet zo goed vrees ik. We hebben ook nog geen geboortekaartje(s) en nog geen teksten voor er op. Ik begin me zo langzaam aan wel een beetje zorgen te maken . Hoop dat ik snel goede ingevingen krijg......... Wilde Sverre misschien niet slapen door die 6e ziekte? Omdat nu ook de vlekjes er zijn? Hoop dat hij er niet te veel last (meer) van heeft. Liefs!
Nee, hij viel thuis als een blok in slaap vertelde Alex. Er zijn de laatste tijd wel meer dingen waar we niet helemaal blij mee zijn. Zo loopt hij vaak nogal lang in dezelfde luier - hij had vorige week gewoon BLAREN in zijn liezen! Ik denk dat dat slapen ook te maken heeft met dat hij niets wil missen, en dat ze hem er misschien te laat in leggen, als hij al TE moe is. Verder lijkt het alsof hij op 1 slaapje over aan het gaan is. En hij schreeuwt soms nogal overdag als hij moet slapen. Misschien halen ze hem er dan te snel weer uit ofzo.. Ik weet het niet. Irritant is het wel.
waardeloos zeg. je wil och dat ze op een fijne plek zijn en daar horen blaren niet bij.... Leuke gedichtjes staan op www.gedachten-gedichten.nl
Pff ik heb net weer een huilende Sverre achtergelaten omdat er geen enkel bekend gezicht was (leidsters dus) op het KDV. Ik verwacht dus wel weer een telefoontje dat hij zo moet huilen en niet wil slapen. Ik ga maar eens googlen naar een ander kinderdagverblijf denk ik.