Goedemorgen! Alles goed met iedereen? Jekkia, zit je kleintje nog veilig in je buik? Ik hoop het! Zo niet, dan is het inderdaad een veilige termijn om geboren te worden. Hier is alles goed. Ik heb Hugo inmiddels al twee keer bewonderd! Het is echt wel een schattig kereltje, en de naam went ook al. Ik zie ook wel dingetjes van Sverre in hem, echt familie dus! We hebben gisteren schoenen voor Sverre gekocht, omdat hij al heel stabiel loopt en zelfs kan rennen . Maat 21 heeft hij! Ik schrok er wel van, ik wist dat hij grote voeten had maar toch.. Het lijken wel echte peuterschoenen! Hij liep er trouwens ook zo op weg, geen enkel probleem. Hij gaat ook steeds meer praten, zoooo schattig. 'Auto' en 'op' en 'uit' en 'hebbe' en nog wel veel meer. En hij gebruikt de woorden ook echt zoals het moet. **TROTS** Wat een geweldige fase is dit, vinden jullie ook niet?
Kar, hier afgelopen zaterdag ook de 1e "echte" schoenen gekocht en ook maat 21, dus hier ook flinke voetjes Deze fase is idd geweldig leuk, je kan ze van alles leren echt grappig en brabbelen dat ze doet, jammer alleen dat het nog vaak chinees is
Mick heeft maat 20. En vandaag heeft hij wel een pas of 10 los gezet. Zo schattig! Hij kijkt dan heel trots en mama ook natuurlijk . Je merkt wel dat het hard gaat op het moment. Hij leert zo snel van alles bij. We proberen gebaren uit om te begrijpen wat hij bedoeld met zijn gebrabbel. Papa, mama, oma, opa, open, dicht, op, woef (hond), vroem (auto), lamp lukken al wel, maar de rest is idd net chinees . Slapen jullie kindjes trouwens ook meer op het moment? Ik wilde proberen of ik hem naar 1 slaapje kon krijgen, maar hij slaapt nu 's morgens gewoon 2 uur en dan 's middags ook nog anderhalf. Ik moet er wel bij zeggen dat hij al om 6u op is. Dus ik stel het nog maar even uit, geloof ik. Hij is ook veel aan het leren, dus zal de energie wel op hebben . Fijne avond!
Raven slaapt ook nog zoveel, vind het wel lekker zo. Ze heeft van de week voor het eerst echt duidelijk mama gezegd! De rest is nog chinees gebrabbel (behalve bah) En nog een primeur...eergisteren is ze voor het eerst van lig naar zit En van zit naar staan gegaan. De fysio werpt zijn vruchten af. Het lopen heeft ze ook ontdekt, continue wilt ze aan onze vingers lopen en liefst door het hele huis. Zelfstandig staan heeft ze al 4 seconden volgehouden Ben zo trots op haar! Broertje zit nog in de buik, volgens mij blijft hij daar wel zitten tot de 21ste. (lijkt op zijn pa, altijd tijd genoeg ha ha) Vandaag de proefdruk van kaartje ontvangen en is helemaal goedgekeurd.
Goedemorgen! Hmmm Sverre slaapt niet meer als anders geloof ik. Alhoewel.. hij is de laatste ochtenden opeens wat later! Niet heel veel later hoor, helaas . En hij is op 1 slaapje over, helemaal vanzelf gegaan. Af en toe slaapt hij dan wel bijna 4 uur! Maar soms ook maar een uurtje. Dan is hij inderdaad om 6 uur helemaal op, en gaat hij dus ook naar bed. Maar dan kun je de klok erop gelijk zetten dat hij 12 uur later wakker is, dus wij moeten dan ook extra vroeg naar bed . Die woordjes.. elke dag lijken ze bij te leren he?! Sverre maakt nu ook elke keer een 'aaaaaaaii' geluid als hij een baby ziet, of een dier op tv. Zo schattig. Steekt hij één vingertje uit om een baby(pop) te aaien. Ik begin steeds meer van dat K** KDV te balen, ik ga een andere bellen. Vandaag nog!
Jekkia, heerlijk is dat he als ze mama zegt! En fijn dat je merkt dat de fysio helpt, nou kan het heel hard gaan ineens Kar, om 6 uur al op, pfffffffffff tijdje geleden hadden wij dat ook, maar nou gelukkig niet meer Heb je nog een ander KDV gevonden? En volgens mij leest Mirthe hier mee Gisteren maar 1 slaapje en ik denk vandaag ook aangezien ze nou net voor de 1e keer terug op bed is gegaan of deze moet heel kort zijn. Hi hi, moet je hier ook maar niet neerzetten dat ze er nog 2 doet he 8)
Kar nog een andere KDV gevonden? Gisteren de laatste controle bij gyn gehad. Helemaal goedgekeurd. Kleine is ingedaald en ligt al vast en zijn geboortegewicht wordt geschat op 2800 gram. Baal alleen van de oefenweeen, heb vannacht nauwelijk daardoor kunnen slapen. Pff, had gehoopt dat die wegbleven omdat ik toch een keizersnede krijg. Lekker naief
Goedemorgen! Jekkia, wat geweldig dat je weer goedgekeurd bent! Mooi gewicht heeft je mannetje nu ook al! Balen van die voorweeën. (Maar ik zou denk ik net zo naïef denken als jij hoor.. ) Ik heb een ander KDV gevonden, denk ik, dus daar ga ik komende week eens praten met Alex. We mogen Sverre ook meenemen om te kijken hoe hij reageert op de leidsters, kindjes en omgeving. En er is bij ons in Assen geen wachtlijst! We gaan nog wel even praten met de leidsters van het huidige KDV voor we definitief de beslissing nemen. Sverre was van de week namelijk zooooo blij om één van zijn vaste leidsters te zien. Dan vind ik het ook weer zielig als hij moet wennen aan nieuwe mensen. Maar ja, dat zal misschien ook hooguit een paar weken in beslag nemen... Hoe is het met de andere zwangeren hier?! Het is een beetje stilletjes aan jullie kant! Behalve Jody dan natuurlijk.. Ik heb trouwens zwangerschapstesten besteld omdat ik: - al weken buikpijn heb - al weken misselijk ben - het gevoel heb (wishful thinking?!) dat mijn borsten groter zijn - al 4 weken Sonja Bakker en maar 7 ons ben afgevallen (en Alex al 7 kilo!) Maar ook: - een mirena spiraaltje heb - al weken bloedverlies heb Dus sowieso even langs de huisarts en die spiraal eruit laten halen denk ik. Maar testen kan nooit kwaad lijkt mij. Wat denken jullie?
Sorry dat ik inbreek. @ Kar Dat kan van de mirena komen. M'n moeder heeft heel lang bloedverlies gehad en beroerd. Dat ze er helemaal klaar mee was en toen was het in eens over. Haar vriendin had precies hetzelfde en die zei steeds dat ze door moest zetten. Breekt weer uit
Testen kan altijd natuurlijk. Zou je het willen? Nu weer zwanger zijn bedoel ik dan? Ik heb geen ervaring met de mirena. Laat je t even weten?
Ik weet niet hoe lang je de mirena hebt, maar het eerste half jaar kan er zeer regelmatig bloedverlies zijn. Had ik de eerste 5 maanden ook.
Ik heb de mirena nu een half jaar; het rare is dat ik tot een aantal weken geleden dus keurig eens per maand 'ongesteld' werd; maar nu dus continu bloed verlies. Ik geloof niet dat ik alweer zwanger wil zijn; ik ben er heel dubbel over. Aan de ene kant lijkt het me leuk aangezien ik Sverre nu zo leuk vind en er nog wel eentje wil. Maar aan de andere kant ligt mijn PPD van de eerste 6-8 maanden nog zo dicht aan de oppervlakte... Ik kijk echt terug op mijn kraamtijd als een nachtmerrie. Bovendien zit ik nu nog zwaar onder de antidepressiva. Ik doe morgen wel even een test; ik hou jullie op de hoogte! Bedankt voor het meedenken!
Kar ben benieuwd wat de uitslag van de test was. Snap die dubbele gevoelens heel erg goed. Die had ik ook. Aan de ene kant blij dat ik zwanger was maar aan de andere kant gelijk paniek. Zo snel, Raven is nog zo klein, huis niet groot genoeg, hoe gaan we dat betalen en ga ik het wel redden, kan ik het wel aan? Lijkt mij ook aan de andere kant fijner om weer zwanger te zijn als je weer sterker in je schoenen staat en niet of minder anti-depressivia slikt. Dan denk ik dat je ook minder bang bent voor herhaling van de minder fijne dingen die toen gebeurd zijn. Heb zelf geen ervaring met de Mirena. Moet zelf ook eens gaan denken wat ik wil na de zwnagerschap, spiraaltje of steriliseren...
Ik heb een test gedaan, niet zwanger. Dus het zijn dan toch bijwerkingen van de mirena. Maar eens met de huisarts overleggen. Ik ben zo benieuwd naar jullie zoontje, Jekkia! En ook hoe je het vindt om nu moeder van een dochter én een zoon te zijn. Jongetjes zijn echt heeeeel leuk!
Ja, dat klopt! Jongens zijn echt heeeeel leuk! Oke, dus je bent niet zwanger. Nu maar eens aan de dokter vragen hoe het zit. Kan je niet was anders nemen? Ik zit te denken aan de Jasmine-pil, maar dat ga ik ook eerst met de dokter overleggen.
Ben ook echt benieuwd hoe het met een jongen erbij zal zijn. Raven is echt een meisjes meisje Kar, niet zwanger. Toch opgelucht of ook een klein beetje jammer? Ben benieuwd wat je arts te zeggen heeft over die bijwerkingen.
Jekkia, nog een paar dagen en dan is je zoontje er! Spannend hoor! Monique, lekker toch zo'n slaapmonster! Beter dit dan om 6 uur opzitten toch Kar, als je zo de balen hebt van het KDV waar Sverre nu op zit dan zou ik echt voor die andere gaan. Hij is snel genoeg gewent aan de nieuwe leidsters. En als jij/jullie je dan prettiger voelen zie ik geen reden om het niet te doen. Nog gefeliciteerd met Hugo! Jody, hoe gaat het jou tot nu toe af het zwanger zijn? Nog maar 7 weekjes zie ik. Het schiet op he! Hier gaat alles goed. Tenminste voor een hoogzwangere Vind het eigenlijk wel weer genoeg geweest en ik ben ook super nieuwschierig naar de kleine man! Maar hij moet nog een paar weken blijven zitten! We hebben hier een extra slaapkamer gemaakt (we hadden een hele grote woonkamer) en die is nu bijna af! Woensdag komen de meubelen en dan kan ik EINDELIJK de kamer gaan inrichten! Ik heb daar zo'n zin in! (en dan heb ik ook weer ruimte in onze eigen slaapkamer, want dat is nu een opberghok geworden. )
Zanoni, Jody, Kim... (wie vergeet ik nu nog?) Op welke datum zijn jullie uitgerekend? Ja nu gaat het erg snel hier, donderdag is het al zover...