Nicci slaapt ook vast niet door tot morgenochtend 8u maar als ze het wel doet dan doe ik alles voor haar! Ik schrijf nog altijd alle voedingen en natte luiers op en om middernacht begint een nieuwe dag. Nicci komt vandaag steeds om de 4 uur en heeft al 2 keer geen flesje na gehad! En die vent van me... misschien nog even samen douchen voor we naar bed gaan! Wordt hij wel wakker van!
Geefnie, geen haast hoor, tis nu toch weekend, ga pas lezen als vent weer aan het werk is. Dus chill relax en dat soort dingen, komt wel!
Ik vond het eerst wel pijnlijk, maar alleen op de ontstoken plekken en dus niet aan de nippel, gelukkig maar.
@Niva, bij mij werd de toeschietreflex ook steeds heviger en toch ook wel pijnlijker, maar dat is nu weer aan het afnemen. @Jekkia, veel plezier met de doop vandaag! @Sonya, hoe bevalt het om even single mum te zijn? @Beebie, ben echt blij voor jou dat het voeden steeds vlotter loopt en Nicci minder flesjes nodig heeft! Weet iemand van jullie of de melkproductie kan teruglopen door antibiotica? Voel me alweer een pak beter, alleen heb ik dus de indruk dat mijn melkproductie wat gedaald is.
Whoehoeeeeeeeeeeee Ik ben uitgerust! Kan het zo zijn dat ze door drinken aan de borst meer voldaan zijn dan door borstvoeding uit een flesje? Want Demelza heeft alweer een nacht goed doorgeslapen. Dus ik heb in mijn dagboek gekeken... en tot nu toe heeft ze alleen 6 uur doorgeslapen als ze goed aan de borst had gedronken. Om half 12 heb ik haar eten gegeven, Toen heeft ze tot half 6 doorgeslapen. Oke, ik werd wel wakker tussendoor omdat ik de Bertha's van wat druk af moest helpen want mijn schone bed liep anders weer vol. Dus ik heb een mooi flesje gemaakt en die heeft papa om half 6 gegeven. Daarna sliep ze weer tot half 10. Toen heeft ze weer aan de borst gedronken. Ze heeft daarna even bij ons in bed gelegen (heb mooie foto's gemaakt, die ga ik zo eens bekijken op de pc). Jerry heeft haar toen in bed gelegd en ik heb ontbijt op bed gekregen. Ik ga zo even wat uurtjes werken, Jerry zorgt voor haar, ik hoef alleen maar de borstvoeding te doen. En vanmiddag lekker door de duinen, het stukje bos en misschien het strand wandelen. Dit is echt genieten! (sorry voor het ego bericht)
Mona: Van harte gefeliciteerd met Daniel! Tanya: Bij ons hangen de kaarten ook nog hoor! En er komen steeds meer bij dus ik laat ze nog mooi even hangen. Net zolang totdat de meeste visite is geweest. Dus misschien nog wel een paar weken, vind het zo gezellig staan. Het bord hebben we al lang niet meer in de tuin, die heeft er 10-12 dagen ofzo gestaan. Kar: Leuk zeg, dat jullie gaan trouwen! Nu we het toch over trouwen hebben, misschien een domme vraag hoor, maar wat houdt 'ondertrouw' eigenlijk precies in? We (mijn vriend en ik) hadden het hier laatst over, we weten wel dat je dit doet voordat je gaat trouwen, maar wat het inhoudt? Jekkia: Ben benieuwd hoe het dopen is gegaan! Er zijn echt veel meiden met een borstontsteking zeg.... *klopt af* Ik had hier nog nooit van gehoord, wist niet dat het bestond, pas toen ik zwanger was heb ik hierover gehoord. Het lijkt me echt vreselijk pijnlijk! Niva: Bij mij is het ook een poosje zo geweest dat de toeschietreflex errug pijnlijk was, nu doet het nog wel een beetje zeer, maar het is niet meer zo erg! (Net als bij Kirby dus) Ben beeeeretrots op mijn kleine mannetje, er zat vannacht bijna 7 uren tussen de voedingen! Een nieuw record. Nu snap ik dus waarom hij gisteren dus elke 2 uur wilde drinken..... Hij was aan het 'clusteren' (jahaaa, dit woord kende ik ook nog niet, maar heb het hier geleerd). Nu kon hij zowat de hele nacht doorslapen door al die reserves. Alleen kon ik vannacht niet slapen, echt balen, ik had gewoon kunnen bijtanken vannacht maar het is niet gelukt. Ik lag om 23:15 in bed (laatste voeding was om 22:45) en ben rond 12 uur in slaap gevallen, toen om 00:45 uur schrok ik wakker, mijn vriend zou ook op bed gaan maar liet beneden een fles donderen (glazen fles, dat gaf me een kabaal) Dus ik zat rechtop in bed, klaarwakker natuurlijk. Kon toen niet meer slapen en heb het zelfs 4 uur zien worden! Toen in slaap gevallen en toen hoorde ik junior om 4:30 uur, dus ik eerst ff plassen en zou hem uit bed halen. Maar toen sliep ie weer, dus ik weer op bed. Weer in slaap gevallen tot 5:45 want toen wilde junior echt drinken. Om 6:15 uur lag ik weer in bed, maar kon niet meer slapen.... Ben er om 8:30 uur uitgegaan, toen had junior ook alweer trek. Ik snap er niks van, ik ben zo enorm moe maar slapen, hoo maar. 's Avonds als ik op bed ga val ik redelijk snel in slaap, maar zodra ik dan 1 keer wakker ben geweest lukt het me niet om weer in slaap te vallen. Echt heel irritant. En heb dus nog steeds elke dag hoofdpijn! Maar aan mijn kleine mannetje ligt het niet! Hij heeft me vannacht echt wel rust gegund, alleen ik heb er niks mee gedaan..... Ik ga m'n haar ff doen en dan was ophangen, eten en dan visite ontvangen. Mijn vriend is vanochtend vertrokken naar Assen op de motor. Naar de Rizla racing day. Zou ook graag mee willen, maar goed, dat zijn van die dingen die je nu moet laten.... Ach is ook niet erg, het is mooi weer en dan is het thuis ook leuk! Groetjes Miep
Ohhh heeeeerlijk Eveline! Wat zul jij je goed voelen nu. En dat ontbijtje op bed is ook pure verwennerij! *jaloers* Ik krijg dat nooit, mijn vriend is bang dat er kruimels in bed komen...... Genietse van deze superdag! Groetjes Miep
Nog even een vraagje. Junior heeft echt heel duidelijk een voorkeurshouding, ligt altijd met zijn hoofdje naar rechts (voor ons dus links). Heb al van alles geprobeerd om hem om te draaien maar niks werkt. Tijdens zijn slaap hoofdje omdraaien, duurt 1 min. en hij draait hem weer de andere kant op. Hoofdje omdraaien en wat onder zijn rechterkant van het hoofdje stoppen zodat ie niet terug kan rollen. Je kijkt even een andere kant op en hij heeft zijn hoofdje toch weer omgedraaid en haalt de opgevouwen luierdoek gewoon weg.... Hoe kan ik hem op de andere kant van zijn hoofdje laten liggen? Lichtjes en knuffeltjes aan 1 kant werken ook al niet......
Vroeger.... heeeeel heeeel lang geleden was de gemeentelijke basis administratie een nog grotere zooi dan dat het nu is. Dus als iemand aangaf dat ie wilde trouwen dan konden ze in de papieren vaak moeilijk terugvinden of iemand niet al getrouwd was. Ze konden het in ieder geval niet op de pc terugvinden Dus hingen ze de huwelijksaankondiging op bij het gemeentehuis. Daar is nog steeds zo'n bord met aankondigingen. Daarvoor hadden ze dus alle gegevens nodig, waar je woont, waar je geboren bent, wie je ouders zijn en wie je getuigen zijn. Dat hing dan op dat bord. En als iemand bezwaar tegen je huwelijk had, wie weet omdat je bigamie wilde plegen, dan konden ze daar die 2 weken voor gebruiken. Dan kon het zijn dat je huwelijk niet door mocht gaan doordat er misschien wel echt iets aan de hand was. Dus het is iets van vroeger wat ze behouden hebben. Tenminste.. zo is het mij altijd uitgelegd..
Thanx Eveline! Weer wat geleerd hier, tis toch nuttig he, zo'n forum! Weet al wat clusteren is en nu ook wat ondertrouw inhoudt. Maar eh, nu heb ik dus ff tijd om te forummen en is hier (bijna) niemand.
Niva en anderen, hier ook een hele pijnlijke toeschietreflex elke keer. Dat duurt soms wel een halve minuut, ik moet dan echt even de pijn wegpuffen! En het is erger geworden de laatste week. Inderdaad, ze zeggen dat BV geen pijn hoort te doen... Na die eerste pijn kan mevrouw ook trekken en sleuren wat ze wil, dàn doet het inderdaad geen pijn meer. Maar die eerste hap... aaaaaah! Over zusjes, mijn zusje is zich ook te buiten gegaan aan knuffels en kleertjes voor haar nichtje. Mijn schoonzusje wil nu zelf ook kindjes en smelt weg bij Tica. En mijn collega-schoondochter (Eriks schoonzus dus) vroeg me tijdens de zwangerschap al de oren van het hoofd, is druk aan het fantaseren over logeerpartijtjes en kookfeestjes en wil elke dag wel langskomen. Dat laatste doe ik maar even niet, kwil rust! Maar over een tijdje is dat wel heel leuk voor Tica, zulke enthousiaste tantes! Layout: druk ik op 'vernieuwen', herken ik de site niet! Maar wel lekker licht en baby-ig zo. Hier kan ik wel aan wennen! Vraagje over ingevroren BV: hoe ontdooi ik het weer? Ik heb het nu per 150 ml in van die Tupperware-bakjes. Doe ik het hele bakje in een pannetje met heet water? Of schep ik het a la icecream in een flesje en dan hup in de flessenwarmer? Wat doen jullie? Ik ben nu zo nu en dan een uurtje of twee alleen met Tica, dan is Erik bijvoorbeeld naar de supermarkt. Hij plant dat soort uitjes altijd als Tica toch net zoet slaapt. Ik ben nog geen hele dagen alleen geweest, gelukkig. Mijn gewrichten zijn nog erg slap, mijn KS-litteken doet nog best pijn en ik ben ook mentaal nog erg shaky. De komende week heeft Erik ook weer vrij van zijn werk kunnen nemen, yay! Eef, Tica dronk heel lang half BV uit fles en half uit borst. Nu drinkt ze weer helemaal uit de borst en ik heb ook het idee dat ze nu veel meer voldaan is. Misschien omdat ze meer heeft zuigen en hierdoor haar zuigbehoefte èn haar honger goed gestild wordt? Loltsje, ik zit heel saai binnen achter de PC hoor! Fijn dat Jarno zo goed doorsliep, maar wat jammer dat je er niet van kon profiteren! Heb ik ook wel eens, slaapt ze eindelijk, ga ik liggen malen in bed. Enne, ik weet ook niet hoe ik Tica haar hoofd eens naar de linkerkant kan krijgen. Soms leg ik haar een beetje half op haar linkerzij (zodat ze niet op haar buik kan rollen) maar dat gaat ook maar een half uurtje goed, daarna worstelt ze zich weer in haar slaap naar rechts. BTW, misschien gaan we vanmiddag wel voor het eerst met zijn drietjes even naar buiten! Het is prachtig weer en ik moet mezelf maar eens wat harden. Blokje om met de kinderwagen...
Irena, je laat de melk best ontdooien achter in de koelkast, zo blijven de meeste voedingsstoffen bewaard. Hoe sneller het moet ontdooien hoe minder voedingsstoffen er dus bewaard blijven. Je haalt het dus best op tijd uit de vriezer, zodat het traag kan ontdooien. Natuurlijk kan het geen kwaad als het in noodgevallen een keertje snel moet gaan.
de ste heeft een nieuw outfit gekregen .... gisteren helemaal niet online geweest, dus ga ff bijlezen.. Karlijn, gefeliciteerd met jullie trouwplannen Sverre heeft misschien berg op zijn hoofdje. Wat je dan kunt doen is zijn hoofdje met babyolie inwrijven en dan een babykam nemen en daar stukjes watte eropschuiven en zachtjes door zijn haar kammen. De schilfertjes laten dan los en blijven in de kam hangen. Als je het niet weghaalt is het ook niet erg, ziet er alleen niet zo leuk uit en het haar groeit niet of slecht op die plekken. Tanya, wat ben jij snel zwanger geraakt... Zweten: is heel normaal, heeft te maken met je hormonen. Bij Myron had ik zelfs opvliegers... heel irritant, vooral omdat het toen ook nog eens een hittegolf was. Slingers: hangt hier ook nog allemaal en dat blijft ook nog zo totdat alle kraamvisite is geweest.... naja, ik denk dat ik het deze maand nog laat hangen en dan ... *snik* weg haal. Slapen: wij hebben ook een goede nacht gehad. Voeding om 23.30, 5.00 en 9.00. niet gek voor een baby van 3 weken... Lexie, vanaf 6 weken slapen sommige babies al door, dus Elin heeft zeker niet te lang geslapen!! Mona: gefeliciteerd met jullie zoontje!! Mooie datum hebben onze boys gekozen, he? Kirby: hoe gaat het vandaag met je? heb je nog last van de ontsteking? Jekkia: ben benieuwd hoe de doop was. en de foto's van Raven in haar jurkje Jody: geen Audi hier, hebben wel een Nissan Almera Tino, 5 jaar oud, 130.000 km in de aanbieding Elma: 3/4 uur is toch normaal? Milyan komt overdag stipt om de 3 uur!! Hij krijgt flesjes van 120 ml, waarvan hij wel tussen de 20 en 40 laat staan. Twinny:Pinkpop Classic in de achtertuin, echt iets voor mij... Maar de meeste bands heb ik al een keer gezien... Maar Status Quo.. altijd leuk!! Eveline: ik denk dat drinken uit de borst vermoeiender is dan uit de fles, en dat het verschil daarin ligt. Miep: misschien eenT-Shirt met jouw geur aan de andere kant leggen??