Yep! was wel benieuwd hoe snel ik ontmaskerd zou worden Heb Jan gevraagd mijn nickname te veranderen om op andere delen van dit forum iets anoniemer door het leven te kunnen gaan.
Goedemorgen... Het voelt alsof ik er al een hele dag op heb zitten. Na een avond waarbij hij 3 keer wakker werd en uit bed moest werd meneertje vanochtend om 5:15 wakker. Gelukkig erg vrolijk, dat wel. Hij heeft ontzettend rode billen en diarree. Heb het idee dat er kiezen of hoektanden aan komen. Gisteren een beetje verhoging. Verder is hij verkouden en wordt hij benauwd wakker. Arm ventje. Zal zelf toch ook wel erg moe zijn ondertussen. Is het normaal dat je een week na een wortelkanaalbehandeling nog steeds wakker ligt van de pijn? Dat je kaak zeer doet, je oor ook, en dat warm en koud erg pijnlijk is? Nee toch?!
Nou, fijn klinkt het in elk geval niet Kar. Ik heb het gelukkig nooit gehad, dus ik weet niet hoe lang de pijn aanhoud. Maar even bellen kan geen kwaad toch? Wat een gebroken nachten zeg.....en dan ook nog tandjes/kiezen nu......pffff......hou je het nog een beetje vol?
Ik mag morgen terug komen.. Zal best weer pijn gaan doen, maar alles beter dan dit. Het was niet echt normaal dat de pijn nog niet weg was zei ze. Maar het doet me wel beter beseffen wat die kleintjes voelen als ze tanden/kiezen krijgen. Ach ja, ik hou het nog wel vol. Was vandaag minder moe dan ik verwacht had. En Sverre is gelukkig gezellig als hij wakker is, dat scheelt enorm. Als hij hangerig zou zijn zou het zwaarder zijn. 't Hoort erbij! Ben benieuwd of Jekkia alweer thuis is, en hoe het met iedereen gaat daar!
Goedemorgen! Ik las net het nare nieuws van Nathalie, moeder van 5, haar man is overleden. Daar krijg je het toch koud van. Doet me beseffen dat ook al baal ik soms stevig van Alex, ik hem absoluut NIET wil missen. Hier een goede avond en nacht! Sverre heeft van 8 tot 7 geslapen, af en toe een klein kreetje maar hij sliep dan gewoon verder. Ik kan niet wachten tot ik naar de tandarts mag.. PIJN
@Kar, vervelend dat je nou nog steeds last heb van alles. Hoop dat je jezelf snel weer happy voelt Heb je al een tand of kies kunnen ontdekken? Hoe was het bij de tandarts? @Femke, was me niet eens opgevallen dat je je naam had veranderd Ik let volgens mij op plaatjes, want die is gewoon hetzelfde gebleven Ik zou er ook niet aan moeten denken om Wil te verliezen hoor. Vindt het ook zo zielig voor haar. Hier vanmorgen bij CB geweest, alles was goed. Was een makkelijke meid, daar waren wij ook al achter
Dag dames! We zijn sinds gistermiddag weer uit het ziekenhuis Wel wennen hoor, we zijn nu een gezin van 4! Raven moet beetje wennen dat ze nu de aandacht moet delen maar vind haar broertje gelukkig wel reuze interessant. Mijn bevallingsverhaal: 'sochtends moest ik mij melden bij de verloskamers. Was helemaal niet nerveus voor de operatie. Eerst even aan de ctg gelegen en na 3 uur wachten werdt ik naar de ok gebracht. De operatie verliep snel en goed, heb zelfs tijdens de operatie gezellig liggen kletsen met de anestsist en voordat ik het wist kreeg ik te horen, hij komt eraan, wil je hem zien. Ivo gelijk kijken en zag net op tijd dat Matice uit de buik werdt gehaald. Hij was de buik nog niet uit of hij begon al te huilen. Ze hebben toen mijn hoofd opgetild zodat ik hem ook even kon zien. Een heel klein mannetje vol rimpels maar zo lief en schattig en zo mooi! Toen hebben ze hem snel gecontroleerd, ben ik door iedereen gefeliciteerd en vertelde de dokter dat alles er vanbinnen nog goed uitzag, behalve een paar verklevingen die hij gelijk had weggehaald. Toen brachten ze Matice even bij me en kreeg ik te horen dat hij een agpar score had van 10/10! Heb iedereen bedankt en alvast een goed weekend gewenst en werdt ik de ok weer uitgerold. Uurtje op de verkoeverkamer gelegen (daar werdt ik door alle wakkere patienten gefeliciteerd ) en toen naar mijn kamer. Matice heeft een nachtje in de couveuse gelegen omdat hij zijn temperatuur niet goed vasthield. Dag erna mocht hij verhuizen naar een bedje. Hij is dus geboren om 12:17 uur en woog bij geboorte 2400 gram (nu 2860 gram) en is 48 cm lang. Wel geen mollige baby maar een lange slungel net als zijn papa . Hij is aan de kleine kant (die 48 cm zijn voor de helft zijn benen ) maar dat is ook niet gek met dat buikje wat ik had. De dag na de keizersnede liep ik al weer voorzichtig rond en was mijn melkproductie al goed op gang (heb nu al een overproductie ) Ben wel bont en blauw rondom mijn snee en mijn doos (daar zit een gezwollen uitstorting , lijk van onderen wel een negerin ). De verpleegsters vroegen al of ze mij van de operatietafel hadden laten stuiteren . Heb nog een goede tip voor degenen die na de bevalling een laag ijzergehalte hebben. In plaats van staaltabbletten mag je ook Roosvice Ferro of Floradix nemen. Dat wordt de ontlasting niet zo hard en dan doet hte minder pijn als je moet poepen (dan hoef je geen druk te zetten)
Jekkia, dat klinkt als een super bevalling! En dat je al zo snel weer actief was joh! Ik ga je meteen toevoegen als vriend op hyves want ik ben super benieuwd naar Matice! Wat is hij trouwens veel gegroeid in die week! Goed hoor, blijkbaar heb je (weer) slagroom in je borsten! Ik hoop dat Raven snel went aan haar broertje. Zal ook moeilijk te snappen zijn voor haar, eerst was zij mama's kleine meid en nu is er opeens zo'n baby die alle aandacht opeist. Hier een goede nacht achter de rug, Sverre heeft weer van 20 tot 7:30 geslapen. Fingers crossed dat hij dit nog even volhoudt. Monique, ik kan in zijn bovenkaakje aan elke kant een bobbel voelen, dus ik denk dat daar nu 2 kiezen doorkomen. Beneden zijn ze goed door. En scherp! De tandarts gisteren heeft overigens niets gedaan, volgens hem is de kies mooi genezen en ik ben ook niet gevoelig voor koud/warm. Hij heeft het getest met een wattenstaafje van -45 graden. Maar goed, ik heb nog steeds erg veel pijn. Kan komen doordat het bot nog ontstoken is, en dat kan wel 3 maanden duren! AUW Vandaag heb ik een vrije dag, want in Groningen is het Bommen Berend! (Gronings ontzet)
Hey Jekkia, Nogmaals gefeliciteerd met jullie zoon Matice! Erg leuke naam! Fijn dat je de bevalling goed hebt doorstaan en dat hij zo goed aankomt in 1 week tijd. Raven zal nog wel even moeten wennen, maar ze zal snel niet beter weten, toch? Jullie hebben genoeg liefde voor 2 kleine hummeltjes! Hoop dat je snel hersteld. E.e.a. zal nog wel even gevoelig blijven. Ik heb gisteren voor het eerst oefenweeen gehad. Ruud dacht dat het echt begonnen was, maar ik heb hem gerust weten te stellen. Nu doet mijn doos weer pijn (verweken, denk ik). Mijn schoonmoeder heeft net Mick opgehaald (lief he?), zodat ik wat rust kan pakken. Ik heb vanmorgen al gezogen (Mick gooide een glas kapot , dus dan maar gelijk even alles stofzuigen ). Het bed afgehaald, in de was gegooid en opnieuw opgemaakt (nu met waterafstotend molton , je weet immers maar nooit ). En was die er nog lag opgevouwen. Er ligt alleen nog strijkwas , maar die ligt er straks ook nog wel (en morgen ook wel, vrees ik ). De vaatwasser is uitgepakt en alweer gedeeltelijk ingeruimd. Ik ben goed bezig geweest met mijn dikke buik en zere doos =D> ! Straks even naar de winkel (op de fiets, want lopen doet PIJN) en eigenlijk wil ik het kraamkado voor mijn schoonzusje klaar gaan maken. Hmmm, ik had nog meer op mijn lijstje staan :-k : oh ja, Mick zijn te kleine kleertjes uitzoeken en ophangen voor de kleine. En zijn nieuwe kleertjes maat 80 enzo in zijn nieuwe kast hangen. Zaterdag halen we de gordijnen op en dan is zijn nieuwe kamer klaar en kan hij daar gaan slapen! Het is zo leuk geworden! We hebben gekozen voor een sealife thema en het is goed gelukt! Hij wil elke dag even naar boven om met de vissen te spelen, zo schattig! Ik moet zeggen dat hij de laatste week echt heeeeel lief is. Komt bij me knuffelen en kusjes geven. Doorziet wat ik ga doen en wil dan helpen. Zo zei ik laatst dat mama even een plasje moest doen (tja, dat gebeurd een keer of 200 per dag ), hij pakte mijn hand, nam me mee naar de wc en toen ik klaar was trok hij zelfs mijn broek omhoog . Het enige wat iets minder leuk is, is dat hij als hij zijn zin niet krijgt begint te huilen. Ik probeer hem dan uit te leggen dat mama dat niet leuk vind en dat huilen mag, maar niet als je je zin niet krijgt. Soms begin hij nijdig aan mijn haar te trekken, in mijn gezicht te krabben/slaan en schoppen met die kleine beentjes van hem in mijn buik. Dan zet ik hem in zijn campingbedje (box is al weg), totdat hij weer rustig is en dan knuffelen we even. Herkennen jullie dit? Ik vermoed dat het bij de leeftijd hoort. Ach, het zijn misschien 5 minuutjes per dag. Voor de rest is hij heeeeeel lief! Wat een ventje! Ik ben zooooo benieuwd wat de tweede is. En hoe hij/zij er uit ziet. Ik ben er nog niet klaar mee, maar wel klaar voor! Gek misschien, maar zo voelt het wel. Zodra het komt is het ook goed. Zo denk ik er over (nu, haha, misschien is het volgende week wel weer anders ). Nou, ik ben mijn ei(eren) kwijt. Thanx! Liefs Jody
jody....het schiet al op zie ik..vind je het niet spannend? en wat is je mannetje lief zeg, mama helpen.. hier is ze de laatste weken in de dram fase.. huilt om alles en heeft flinke drift buien. wil alles zelf doen maar helaas mislukt dat nog veel en dan begint ze opnieuw te krijsen.. een echte meid..pit...pfffffffff teveel.. maarja ik hoor van alle andere mama, dat het erbij hoort. wat leuk zeg een sealife thema.. ik ben ook hard aan het denken wat voor kamertje hier straks komt. denk dat het iets met roze en rood word.. we hebben de tijd nog jij heel veel succes bij de laatste weekjes he!