Kar hoe was de intake vanmiddag? Zie je nogsteeds tegen die MRI op? Niva ik werk nogsteeds bij dezelfde werkgever (volgende week krijg ik nieuw contract) hoewel ik daar niet veel ben geweest sinds ik daar werk Toen ik daar net begon was ik net zwanger van Raven en veel ziek tijdens de zwangerschap en klein jaartje later weer hetzelfde maar dan met Matice. Ben nu al meer dan half jaar niet meer op mijn werk geweest (en nogsteeds willen ze mij houden, stond er even van te kijken dat ik weer een nieuw contract kreeg. Blijkbaar doe ik wel goed werk, als ik er ben) Raven is aan het switchen met haar dutjes overdag. Soms wilt ze 's ochtends nog een dutje doen en dan 's middags niet meer met als gevolg een strontvervelende dame rond een uurtje of 4 waar geen land mee te bezeilen is. Tis nu al een paar dagen zo. Erg vermoeiend... Heb haar vandaag al om 18u naar bed gedaan omdat ik het zo niet meer trok met haar. Zijn er meer kleintjes die daar zo'n last van hebben? Heb liever dat ze 's middags een dutje doet maar dan zit ze een klein uurtje in haar bed te spelen voordat ze het op een krijsen zet omdat ze er genoeg van heeft...
hahaha, ik ken het gevoel. Ik heb nu ook al een paar keer gehad van "het is begonnen" helaas nog niet dus...
Elise doet tot nu toe nog steeds 2 slaapjes. meestal 2x 1 tot 1,5 uurtje. Dus ik kan er (nog) niet over mee praten.
ow zanoni word je niet gek van de spanning? Ik kan t me nog zó goed herinneren van vorig jaar, die spanning over wanneer t zou beginnen..woeiiii! Kar, volgens mij is dat heeeeeel normaal hoor dat je t dood-eng vindt en ik denk dat je ook gewoon ebst flink mag janken alstie onder narcose gaat hoor!
Sverre slaapt soms ook 2 keer, soms 1 keer. En als hij 1 keer slaapt is hij 's avonds ook vroeg moe, maar dus ook tegen half 12 weer wakker en dan tot 3 uur 's nachts ofzo. Blijkbaar denkt hij dat dat avondslaapje zijn 2e slaapje is?! Ik herken het dus wel, dat rommelen met slaapjes. Maar weet ook niet wat je er aan kunt doen. Dwingen tot slapen werkt idd niet. Ik werk overigens nog steeds als promovendus, officieel nog tm maandag. Daarna postdoc/docent. Ik denk dat mijn promotie in 't voorjaar zal zijn. En ik denk erover weer 100% te gaan werken. Zeker nu Alex ontslagen is, en ik meer verdien. Maar dan zou Sverre 4 dagen naar het KDV moeten. En hoe leuk hij het daar ook vindt, ik twijfel omdat ik vind dat je kind meer thuis dan op het KDV moet zijn. Zó moeilijk. Kies ik voor mezelf of voor Sverre?
Moeilijk hoor Kar. Waarom moet hij die MRI eigenlijk? En die laatste pfffoei das helemaal een moeilijke zeg. Hier wat slaapjes betreft overdag nog maar 1 die zit rond 't middag uur en duur zo'n 1 a 2 uur.
Hmm ik denk dat het ook te maken hefet met het perspectief van waaruit je het bekijkt Kar..ervanuitgaande dat het KDV een belemmering of must is, zul je sneller voor Sverre kiezen en niet meer gaan werken..ervanuitgaande dat het een aanvulling kan zijn doordat ie het daar óók naar zn zin heeft met andere kinderen etc etc..zou t juist een stimulans kunnen zijn. lastige afweging dus..voor jezelf kiezen is óók voor Sverre kiezen. Voor Sverre kiezen is in dit geval dus niet óók voor Kar kiezen..of zie ik t verkeerd? Wat naar dat Alex ontslagen is..wist ik dat? Niet zeker?..Nou ja, rot voor je in elk geval. En euhm..wrom zegt koeky whoeps?
Misschien heel dom gedacht: Maar als Alex thuis is, waarom kan Sverre dan niet een extra dagje thuis blijven bij papa? Ook heel gezellig! Of heb ik iets gemist? Ik denk dat het voor kindjes helemaal niet verkeerd is om naar een kdv ofiets te gaan. Ze worden daar toch op een andere wijze gestimuleerd en leren sociale vaardigheden. Bovendien vinden de meesten het erg leuk! Mick gaat vanaf januari (heb net de aanvraag weggedaan, dus hoop dat er nog plaats is...). Zo, ik ben MOE vandaag. Pfff, ik hoop dat ik het ga trekken. Mick was al om half 6 wakker. Hij is verkouden en loopt onwijs te kwijlen. Dus misschien komen er ook wel tandjes/kiezen aan. Qua slapen heeft hij echt nog 2 slaapjes nodig. Die duren dan ong anderhalf uur. Hij slaapt trouwens wel heerlijk in zijn nieuwe kamer, gelukkig! Dus de babykamer is er klaar voor (en mama ook )!
Ja, je hebt gelijk. Eigenlijk wil ik gewoon weer fulltime aan de slag, ik vind het heel erg om te zeggen maar mij maak je niet blij met die mama-dag. Erg toch? Ik vind Sverre geweldig, maar ik ben echt zoooo moe, continu. Ik vraag me af of dat ooit nog over gaat. Op mijn werk kan ik een soort van bijtanken. Even niet 'hoeven', of op een andere manier tenminste. Hoef ik niet telkens te denken dat ik het fout doe, of wat er precies van me gevraagd wordt. Zo stom, als ik alleen ben, of alleen met Alex, denk ik dat ik wel een 2e wil. Maar dan ben ik bij Sverre en denk ik 'no way'. Ik trek dat echt niet. Ik heb echt diep respect voor degenen hier die het wel durven/kunnen. Ik kan het voor mijn gevoel ook fysiek, qua energie-niveau, gewoon niet aan..
By the way, Pepper is echt zooooo lief! Ze vindt Sverre af en toe wat eng, maar gaat hem gewoon uit de weg. Ze is een knuffel, zo lief. Sverre vond het in het begin eng, omdat Pepper toen tegen hem op sprong enzo, maar nu vindt hij het alleen maar erg leuk. Vanmiddag na zijn slaapje deed hij zelfs een dansje van blijdschap!
@Niva, leuk dat je er ook weer bent! En jaaaaaaaa ik ben ook zo'n echte mama geworden, bah Ik ben niet meer terug gegaan naar de schoenenwinkel, we kwamen er niet uit. Ben nou gastouder en vang hier thuis kindjes op @Jody, sorry sorry Als ik nou goed nadenk dan wist ik het eigenlijk, jij honkbalde zelf toch ook? En toevallig door jouw vraag met hubbie gekletst, wat hem betreft kunnen we weer, zekers omdat hij denkt dat het toch weer even gaat duren. Maar mochten we meteen aantellen vondt hij het eigenlijk ook wel best. Balletje ligt dus bij mij. @Kar, slaapt Sverre nog steeds zo goed? En kan me voorstellen dat je erg tegen volgende week opziet, maar komt allemaal goed hoor! Succes met je keuze hoeveel je gaat werken en nee het is niet gek als je liever voor jezelf wat meer de deur uit bent Hoe is het met Pepper? @Jekkia, hier nog steeds 2 slaapjes 1tje eind van de morgen en 1tje eind van de middag. Kunnen rustig slaapjes zijn van 2 uur
Leuk om te lezen dat jullie levens niet alleen zo zijn veranderd doordat er een kleintje bijkwam, maar dat ook in veel gevallen bijvoorbeeld veranderd werd van baan/ werk.. Kar..wat je zegt over die moeheid en dat je lichaam t nog niet aankan: let's shake hands. Ik wil niet enorm zeuren enzo, maar als ik om me heen kijk en zie hoe 'snel'de gemiddelde ex-zwangere (euhm..mama dus) 'herstelt'vraag ik me wel es af waar het bij mij misgegaan is Herken dat dus heel sterk..wijt t vaak op mn fybro, maar eigenlijk is het buitensporige vermoeidheid (fysiek) zélfs voor fybro volgens mij. Ik dacht de enige te zijn, dus stiekum ben ik blij te lezen dat ik dat niet ben..Niet dat ik er wat mee opschiet, maar wél zodat ik weet dat niet alle mama's na drie maanden alweer strak, slank, fit en vrolijk in de sportschool staan te zweten (ik overdrijf..)
trouwens helemaal 'vergeten'iets over te zeggen..maar jody, wat superstoer van Ruud dat ie gestopt is voor jullie!
Oh...wat naar! bah vreselijk..en hoe gaat het nu? beetje late reactie maar wilde er toch nog even op reageren
Gaat goed hoor nu! Ze is weer helemaal de 'oude' Alhoewel... het slapen is nog niet echt super, maar dat komt ook wel weer! Niva, ik ben ook nog heel vaak moe hoor... ik wist trouwens niet dat jij fybro hebt, denk dat ik daar over heb gelezen Ik heb een fel tekort aan vitamine b12 en ijzer, dus wijten ze het daaraan. Komt wel weer in orde... althans dat hoop ik Hoe gaat het met Devin? Ik zou eigenlijk ook wel weer willen werken, heel graag zelfs, maar ik kan m'n meisje niet achterlaten... en moest er dan geen kindje meer komen hier, dan ben ik bang dat ik spijt krijg dat ik niet genoeg van haar heb genoten! En ik vind het nog steeds een eng idee om haar bij vreemden achter te laten... ik weet dat ik haar ooit zal moeten loslaten(en die ooit is niet zover af, want over 15 maand gaat ze al naar school) maar nu kan ik het echt nog niet. Bovendien zou Ana-Lucia het wel moeilijk hebben als ze niet af en toe een slokje zou kunnen drinken bij mij overdag. Jody, hou je het nog een beetje vol? Toch nog niet stiekem bevallen zeker?
Vitamine b12 tekort, krijg je daar injecties voor? En strak in combinatie met sportschool? Echt niet! Ik kijk strak de andere kant op als ik langs de sportschool naar huis rijd. Dat is de enige manier dat ik die twee woorden kan combineren. Nee, qua uiterlijk is mijn lijf er echt nog niet. En ik kan het me verbeelden, maar volgens mij voel ik die ruptuur ook echt nog wel eens hoor. Bovendien, wat heeft het voor zin om me nu strak te trainen (wat niets voor mij is) als ik met het idee speel om voor een tweede te gaan? Al het 'werk' voor niets. Fybro, vervelend. Mijn mams heeft het ook en ik ken de beperkingen......