Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    zo, ben weer bij met lezen.

Mario is met de drie oudste vandaag naar Enkhuizen, naar de nationale Suske-en- Wiske-dag gegaan, mijn moeder is een uur geleden weer richting Duitsland vertrokken en ik ga nu mijn kleine vent in bad stoppen....

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mel, ik heb niet echt last meer van m'n borstontsteking. Alleen dus de indruk dat m'n productie wat is teruggelopen...

3. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Kirby, bedankt voor de tip! En hoe voel je je trouwens vandaag, al wat beter?

4. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Oh, tegelijk gepost. Nou, fijn dat je je beter voelt. Ik weet niet of antibiotica (hee antibioTICA ;), oh god ik ben melig) de melkproductie beïnvloedt, maar dan is het vast maar tijdelijk.

5. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.864
    0
    0
    Amsterdam
    Milyan vond mijn idee om hem in bad te doen vandaag niet zoooo geweldig, maar goed, hij ruikt in elk geval weer lekker fris en niet meer naar uitgekotste melk ;).
    en in tegenstelling tot andere babies wordt hij niet slaperig van een badje maar is hij nu klaar wakker...
    Dus ben weer weg, Milyan vermaken :)

6. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Dat toeschietreflex... dat was de reden dat ik gestopt was met borstvoeding aan de borst. Ik kon wel janken (nee, niet kon... ik jankte gewoon) van de pijn. Nu ik het goed heb afgekolfd gaat het veel beter. De pijn is er niet meer. Het is nu even een steekje and that's it.

Overigens denk ik wel dat het een combinatie was van de spruw en het tsr.

Destijds was mijn tsr in mijn linkerborst (voor de kijkers rechts) sterker dan rechts. Nu is het andersom. Als ik haar aan mijn rechterborst leg dan weet ik dat ze los gaat laten omdat het te hard haar keeltje in spuit.
    Dus als ze los laat dan moet ik er een doekje voor houden omdat ze anders gewoon echt gedoucht wordt met een flinke straal moedermelk.

7. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Hey dat wist ik helemaal niet dat het haar daar slecht groeide! Dat willen we natuurlijk niet he? Haar moet groeien!
    Toch maar even om wat babyolie dan morgen, wilde dat gisteren al kopen maar toen stond er een megarij bij het kruidvat.

8. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Melanie... hoe voelt het nu eigenlijk nu je gezinnetje echt compleet is en je normaal nooit meer zwanger zal zijn? Heb je nu ook het gevoel dat je een periode in je leven afsluit? Voelt een tweede of volgend kindje krijgen anders dan het eerste?

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Aan de dames die een ks hebben gehad: hoelang moeten jullie wachten om eventueel weer zwanger te worden? Of heeft niemand van jullie die vraag al gesteld?

10. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Weet je... daar heeft de gyn het niet eens over gehad met mij.
    Ook niet over alle andere dingen die ik niet mag.
    Heb in het ziekenhuis van niemand gehoord dat ik geen buikspieroefeningen mag doen. Of stofzuigen, traplopen etc.
    Informatie was dus ehm.... zeer slecht...

11. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Nieuwe foto van Demelza in mijn album!
    Waar ze heel verliefd naar papa staart terwijl die haar in bad doet...
    *zwijmel*

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ze heeft ook al mooie bolle wangetjes zeg!

Pff... ik zou graag eens weten hoelang je normaal moet wachten om weer zwanger te worden na een ks. Ik dacht dat het zes maand was, maar heb ook al gehoord van een jaar... en als het dan weer een jaar zou duren dan is er al twee jaar en negen maand tussen, vind ik weeral veel hoor...

13. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Zoveel schelen mijn zussen en ik onderling ook steeds, valt reuze mee hoor!

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Ik heb dan wel geen ks gehad, maar wil sowieso voorlopig niet weer even zwanger worden. Heb vandaag toevallig nog tegen mijn vriend gezegd dat ik er nog niet over wil denken voordat onze meid een jaar oud is, en dan zien we wel of we er meer mee gaan doen dan alleen maar denken. Dus tussen die van ons zal wel een jaar of twee, drie komen te zitten, net als bij ons thuis. Als het lukt natuurlijk. Maar ik wil er ook niet meer dan twee dus dan heb je ook minder haast he? ;)

15. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Vind die 'gepimpte' site wel leuk maar ook wel verwarrend hoor. Moet er even aan wennen zeg maar.

16. Irena

Irena Actief lid

15 apr 2007
    456
    0
    0
    Groningen
    Wat een mooie foto's van Demelza Eef! Mooie kleuren en compositie. Maar ik begreep pas kort geleden dat je fotografe bent! Coole baan!

Zeg, Eef en Kirby, jullie hadden beiden toch een spoed-KS? Misschien is de informatie-verstrekking dan inderdaad gebrekkiger. Mij werd wel veel verteld, maar van tevoren dan, daarna eigenlijk erg weinig. De verpleegkundigen lieten toen wel eens wat vallen, meer hoorde ik niet. Misschien dat de gyn bij de check-up straks jullie en mij nog veel extra info gaat geven.

Mij zeiden ze iig dat je na een KS in principe een jaar moet wachten met een volgende zwangerschap. Máár dat het er vanaf hangt waarom je een KS moest en of je misschien straks weer een KS zult moeten hebben. Voor hetzelfde geld maakt het niet en kun je gewoon snel wéér zwanger worden. Maar bij mij bijvoorbeeld is deze zwangerschap + KS fysiek heel zwaar en daarom moet ik mijn lijf goed de tijd geven om te herstellen. Maar ik heb op zich geen verhoogde kans op wéér een KS. Bij jullie is de redenering misschien anders. Bij de nacontrole wordt dat pas besproken, want dan is ook een beetje duidelijk hoe deze KS gegaan is voor jullie.
    Verder zeiden ze vooral dat zwaar tillen funest is de eerste tijd, dat ik zuinig met mijn energie zal moeten omspringen en dat de BV lastig op gang zou kunnen komen. Al die dingen kwamen uit. :rolleyes:

Oh en over wachten met nummer 2 en daardoor leeftijdsverschil... ik en mijn broertjes + zusje schelen telkens 3 jaar. Wil best, alleen het leeftijdsverschil tussen de oudste en jongste is een beetje groot zo. In ons gezin was dat juist wel fijn, het gaf wat rust want zo waren er niet alléén maar kleine kindjes.

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Mja, mijn zus en ik schelen een jaar en een maand :) Is ook wel fijn :)

18. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Irena, ik had een geplande keizersnede... het is al een wonder dat Ana-Lucia er gezond en wel is, dus hadden we het er nog niet over gehad met de gyn. Wij willen graag drie of vier kindjes en ik wil niet meer zwanger zijn na mijn dertigste dus wij gaan wel mogen opschieten :)

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Ik ga het proberen, bedankt voor de tip!

(Jij hebt ook altijd handige tips, net als van die natte sokjes bij koorts....)

20. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bij ons thuis is het zo:

Ik: oudste: 24
    zus: 23
    broer: 21
    broer: 20
    broer: 16
    zus: 14
    broer: bijna 13

heb dan ook nog een zus bij mijn pa en zij is 18.

Deel Deze Pagina