Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Oh Wauw! Wat zagen jullie er prachtig uit!
    Het ziet er naar uit dat jullie een fantastische dag hebben gehad. Blijf nog maar even lekker verder dromen!

Kar; wat naar voor Sverre. Het ziet er ook altijd vervelend uit zo'n sticker op je oog. Ik moet er niet aan denken. Hoe is het met slapen gegaan de afgelopen nacht?

Hier is het (nog) rustig. Morgen weer naar de VK. Ik hoop zo dat die kleine nog goed ligt (in ingedaald is....).
    We blijven rustig afwachten. Van t weekend had ik echt het gevoel dat het zou komen, maar nu ben ik weer rustig en denk dat het pas volgend weekend komt. Mick kwam immers ook met 39 weken precies en dat valt weer op een zondag. Zou wel leuk zijn ;)

2. Niet meer actief

Koeky Wauw ook hier weer mooie foto's! Ik vond je bloemen zo mooi, lekker gekleurd!

Karlijn Hmmm, da's balen dat ze zo tegenstrijdig zijn! Ben benieuwd of er wat uitkomt met die pleisters. Weet je al een nieuwe datum voor de MRI? Zijn trouwens die foto's van Sverre en Ruben die maandag nog wat geworden? Wil je ze doormailen naar mij?

Jody Zullen we dan met zijn allen gaan duimen voor zondag? (Zondag is een leuke dag om te bevallen ;)). Succes morgen bij de VK.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    mooie foto's Tanya! Super! Die met z'n konijn zijn leuk, vooral de bewerking! Wel jammer dat je dan alleen Ruben's 2e naam ziet... maar ze zijn GAAF!

Overleggen de artsen niet met elkaar Kar? Nou hopelijk laat hij de plakkers zitten... veel succes

Koek niet te ver weg dromen he

4. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Van de oei! Ikgroei site, wilde ik jullie niet onthouden. Verklaart het gedrag van onze lieve dreumussen de laatste tijd.

Ontwikkeling & Meer
    De ‘bokkensprongen’
    van je dreumes

Als je die mooie, moeilijke babymaanden achter de rug hebt, begint de dreumestijd. Een fase waarin je kind in duizelingwekkende sneltreinvaart dingen leert. Een héleboel leuke dingen, maar ook conflicten aangaan, drammen en manipuleren.

Alle sprongen beginnen met een moeilijke periode waarin de drie H’s domineren (Hangerigheid, Huilerigheid en Humeurigheid), maar de sprongen in het tweede jaar van je kind zijn wel héél lastig. In het eerste halfjaar zijn ouders wel geïrriteerd tijdens de moeilijke perioden, maar ze weten dat hun baby er niets aan kan doen en troosten hem. In het tweede halfjaar zijn ouders vaker geïrriteerd en proberen ze hun baby bijvoorbeeld geregeld af te leiden. Een baby pikt dat meestal nog wel. Maar een kind in zijn tweede levensjaar niet en dat resulteert in perioden met conflicten en soms regelrechte ruzies. Deze fase is misschien nog wel zwaarder dan de puberteit.

Het hoort er allemaal bij
    Het is belangrijk om je te realiseren dat deze fase, net als de puberteit bij tieners, voor dreumesen een onderdeel is van hun normale ontwikkeling. Laat je er niet door opslurpen en besef dat het ook weer overgaat. Het scheelt een stuk als je je zo’n houding kunt aanmeten.
    Het is bij de negende sprong, die rond 64 weken ofwel bijna 15 maanden plaatsvindt, dat je baby een drastische verandering doormaakt. Opeens is hij baby-af, en een echte dreumes. Hij krijgt het vermogen om ‘principes’ waar te nemen en te hanteren. Het klinkt ingewikkeld, maar hij komt nu als het ware bóven de stof te staan. Onder ‘de stof’ verstaan we de dingen die hij heeft geleerd, bijvoorbeeld pap eten met een lepel, afwassen of tafel dekken. Nu verliezen zijn handelingen hun robotachtige karakter. Hij leert wat hij moet doen om zijn doel te bereiken. Wel doet hij dat altijd op dezelfde manier. Zich aanpassen aan de omstandigheden kan hij nog niet. Dat komt pas bij het volgende sprongetje.

Van drama tot drammen
    Hij is nu voor het eerst in staat de dingen die hij geleerd heeft te veranderen. Hij speelt ermee. Je kunt hem eindeloos zien variëren en de gevolgen daarvan zien bestuderen. Je kunt zien hoe hij capriolen uithaalt, het buitenleven leert kennen, behendiger wordt met spullen en met taal, anderen imiteert, de dagelijkse gang van zaken naspeelt, met emoties oefent, vooruit begint te denken, dramtoneelstukjes begint op te voeren, inspraak opeist, agressief kan zijn, onderscheid begint te maken tussen van mij en van jou, grapjes begint te gebruiken als strategie om iets gedaan te krijgen, begint te experimenteren met ‘ja’ en ‘nee’, vindingrijker wordt anderen voor zijn karretje te spannen, leert samenwerken, behulpzaam wil zijn in het huishouden en experimenteert met ‘onbezonnen’ en ‘zorgvuldig’.

Zo probeert hij z'n zin te krijgen
    Volwassenen hebben jaren ervaring in de wereld van ‘principes’. Met vallen en opstaan zijn we er bedreven in geworden. We weten bijvoorbeeld wat rechtvaardigheid, vriendelijkheid, medemenselijkheid, behulpzaamheid, en samenwerking inhouden. We weten ook hoe we met ons gedrag tegenover anderen voor elkaar kunnen krijgen wat we willen. Je dreumes moet dat nog allemaal leren. En dat doet hij met vallen en opstaan. Hij experimenteert. Hij krijgt door dat je met aardig-zijn veel kunt bereiken. Met grote ogen en een héél lief stemmetje bewerkt hij jou om zijn zin te krijgen. Eigenlijk heel slim!

Natuurkunde-experimenten
    Er zijn sociale en niet-sociale principes. Bij sociale principes gaat het om dingen die je behoort te doen of dingen die je gewoon niet doet. Die principes hebben te maken met waarden en normen. Maar er zijn ook heel andere soorten principes, die niet sociaal van aard zijn. Een principe bij het puzzelen kan zijn om de randjes als eerste te maken. Een ander principe kan zijn om het eten dat je minder lekker vindt als eerste te eten en het lekkerste tot het laatst te bewaren. Maar ook natuurkundige wetten horen bij de niet-sociale principes, en je dreumes begint nu al natuurkundige wetten te ontdekken! Hij leert om een blokkentoren te bouwen door het grootste blok onderaan te zetten en de blokken keurig recht op elkaar te stapelen. Als hij dat niet doet, valt de toren om en raakt hij gefrustreerd. Heel logisch.

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wat een mooie foto's tan!
    Lekker ventje is Ruben toch, blijf me altijd verbazen over zijn haren. Zoveel haren al op dat koppie ha ha

Kar he wat naar zo'n sticker. hopen dat hij ze laat zitten en dat er snel resultaat uit komt. Stomme artsen, die moeten eens leren communiceren.

6. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

Sep 19, 2006
    1,616
    0
    0
    Ja, laten we dat doen :thumup: .
    Kom net bij de vk vandaan. Bloeddruk was 110/70. Er was nog voldoende vruchtwater én (het belangrijkste!) de kleine ligt weer vast! Daar ben ik wel heeeeeeel blij mee!
    Het ruggetje lag ook aan de voorkant en dus lijkt het een goede bevalling te kunnen gaan worden. Mama blij!
    Nog 4 dagjes wachten (gok ik ;) ).

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik duim mee zondag! ;)

8. Niet meer actief

Jody Super dat die kleine weer vast ligt en dat verder alles ook in orde was!

Jekkia Je bent nogal van de 1-en en 3-en vandaag ;) (zie je banner)

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha dat was me nog niet eens opgevallen :)

10. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

whooooooooo jekkia....dat stukje wat je opschrijft...
    ik herken chedella er helemaal in.pfffffffffff

er staat ons nog wat te wachten.
    ik prober haar zoveel mogelijk te negeren als ze zon buien heeft maat dammmmmmm wat wordt mijn geduldt op de proef gestelt hahahah

11. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

kar...wat balen zeg van die stickers..hooplijk gaat het gauw beter met je knulletje.

zeg dames die bijna gaan bevallen........het weer is er perfect voor..heerlijk binnen onder de dekens ,mmmmmmmmmmm

12. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Noon en Jody we zullen een bevallingsdansje doen Rian en ik :D

13. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    dank je!

En leuk dat je hier ook weer komt meekletsen!

14. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen

15. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
  16. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    fijn dat alles goed was!

Hier nog een eigenwijze hoor, ligt echt niet vast. Hij heeft zich maandag zelfs omgedraaid en vandaag weer terug. Nu hoop ik alleen dat hij van links naar rechts is gegaan en terug en niet dat zijn hoofd nu boven ligt en zijn billen beneden....

17. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    ziet er wel leuk uit Jekkia!

18. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,646
    1
    36
    Nijmegen
    dansen maar! :)

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Zanoni, waar blijft dat eigenwijze ventje van jou nou? Hij maakt het wel erg spannend!

Succes met deze laatste loodjes, hoop dat je niet tot maandag hoeft te wachten. Misschien stiekum samen met Jody op zondag bevallen?

20. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Ohhh Sandra, wat een mooie foto's! Ik werd er helemaal ontroerd van! :oops: Jullie zagen er ontzettend mooi uit met zijn drietjes, en wat een prachtig weer hadden jullie. Het leek me een leuke dag!

Zanoni, is hij vannacht dan gekomen?! Ik kan me goed voorstellen dat je het zat bent ondertussen! :( Sterkte hoor!

Jody, ik hoop voor je dat het zondag gaat gebeuren! 28-09-2008, ja, dat is ook wel een mooie datum! :D Ach, elke datum is mooi als je er een kindje voor terug krijgt! Ik denk dat je een klein ventje erbij krijgt, trouwens.

Hier gaan we, als Alex eindelijk de plakkers bij de apotheek ophaalt :)?), morgen beginnen met afplakken. Qua slapen is het variabel bij Sverre; maandag en dinsdag groot drama maar vannacht weer 12 uur aan één stuk. Duss.. hij lijkt op zijn mama: geen enkele voorspelbaarheid, geen ritme.. Mijn moeder vertelde gisteren nog dat ze bij mij ook nooit van tevoren konden voorspellen hoe ik me zou gedragen, hoe ik zou slapen etc. Hmpf.

Alex slaapt nog stééds op de bank beneden bij Pepper. :confused: Belachelijk toch?! Ik krijg ondertussen wel het gevoel dat het niet alleen om Pepper is. :( Maar goed. Daar zal ik jullie niet mee lastig vallen..

Fijne dag vandaag! Hier is het erg mooi weer, zonnig en helder.

Share This Page