Ahhh lief, Jekkia! En wat wordt Matice al een grote jongen zeg! Zooo schattig, die babylachjes.. Koeky, twijfel je over waar ik denk dat je over twijfelt?! Succes met beslissen! Hier is alles goed; Sverre is weer een beetje aan het rommelen met slapen; zo wilde hij gisteravond niet vóór half 10 naar bed. En de nacht ervoor was hij weer een paar uur wakker. Maar verder is hij zo super vrolijk en ondeugend, hij kletst ons de oren van 't hoofd. Zijn nieuwste favoriete woord is 'auwwww'. Hij weet ook al echt wat 't betekent want hij wijst naar hete dingen en zegt 't dan. Mijn oma is ziek, er zit een verstopping bij haar gal/lever/alvleesklier. Ze is dus helemaal geel en zichzelf langzaam aan 't vergiftigen. Waarschijnlijk is het wel kanker en ze wil ook niet behandeld worden als dat zo is. Ze wordt in november 85 en ze heeft een goed leven gehad, dus als zij er vrede mee heeft, ik ook. Het is alleen wel verdrietig. Het is ook nog mijn enige oma... En voor mijn moeder is het ook moeilijk. Ik sprak mijn oma gisteren en ze klinkt ook echt heel ziek. Vandaag even een dagje niet werken heb ik besloten. Tenminste, niet in Groningen. Misschien thuis nog. Hoop dat alles goed is met iedereen!
Kar, heel veel sterkte met je oma heftig hoor. Goed dat je even tijd hebt genomen voor jezelf. En ik denk idd dat jij weet waar mijn twijfel over gaat . Heb jij trouwens mijn kind hier ook ineens 't wordt je auwwww. En slapen is gewoon 1 groot drama. Vanochtend was 't 6 uur. geen tijd voor mij. Want om 7 uur gaat de wekker normaal.
hoi meiden Leuk jekia, die twee in de box. Kan me voorstellen dat je bang was dat matice verpletterd zou worden haha. Wat een heerlijk stelletje heb jij! KAr: sterkte met je oma..... Zoë zegt al best veel woorden: mama, papa!, boekje, toetje, stappen, zitten, danse etc. Maar haar meest favoriete is bah...... en dat zegt ze bij alles wat ze van de grond opraapt, net voordat ze het in haar mondje stopt, hahaha! twinny
Hey Twinny, Leuk dat je ons weer gevonden hebt en wat gaaf dat jullie er weer voor gaan! Wordt het dezelfde donor als bij Zoë? Spannend hoor. Hoop dat het snel mag lukken. Heel goed Kar, dat je even tijd voor jezelf neemt. Een zieke naaste hakt er altijd in. Sterkte. Koeky: Je maakt me nieuwsgierig? Gaat het over de twijfels voor een tweede? Slapen: Mick slaapt zoals hij nog nooit geslapen heeft. Tegenwoordig is hij tussen 7-8u wakker. Terwijl dat altijd 6u was, als we mazzel hadden, anders eerder. Hij gaat nog altijd om 19u naar bed. 's Morgens heeft hij ook nog een slaapje nodig. Hij is er om 10u in gegaan en ligt nog steeds. Tegen 14u gaat hij weer en dan slaapt ie ook nog 1-1.5 uur. Vrijdag waren we met zijn vieren in slaap gevallen om 14u en we werden pas om 16.30u wakker! We hadden het blijkbaar nodig haha. Mick zit ook nooit stil als hij wakker is. Onwijs ondernemend. Auw heeft hij nog niet ontdekt, maar het gaat wel met sprongen vooruit hier. We maken ook meer gebruik van de strafplek (op de mat in de gang) als hij niet luistert na waarschuwingen. Het werkt zo goed dat hij zelf al wijst naar de gang als ik hem waarschuw, hahahaha. Met Owen gaat het ook heel goed. Die slaapt overdag ook als een tierelier. 's Avonds en 's nachts iets minder helaas. Hij maait dan met zijn armpjes en maakt veel knorrende en huilende geluidjes. Dat houdt ons wakker. Ik weet ook niet waarom dat 's nachts wel gebeurd en overdag niet..... De bv gaat nog goed, maar is wel pijnlijk, terwijl ik geen kloven heb ofzo. Ben gewoon meer gemaakt om te bevallen dan om bv te geven, denk ik. Mick wordt wakker. Geniet van de laatste mooie dag deze week!
Jody, blijft Mick dan lief staan op de mat in de gang? En wanneer haal jij hem weer naar binnen? Ik heb Sverre ook al een paar keer in de gang gezet maar hij krijst dan zo hard dat ik niet wacht tot hij ophoudt met huilen, dan kan ik volgens mij eindeloos wachten.. Hij kijkt altijd zó gekwetst als hij in de gang moet. Ik heb trouwens net mijn eerste foliumzuur weer ingenomen! Ik was in de drogist, en ik dacht ach, het kan geen kwaad... Ik wilde het opeens kopen. Nu moet ik dus nodig mijn spiraal laten verwijderen. Maar onze huisarts is de vader van Marlies van der Kouwe, jeweetwel die verdwenen is... En ik voel me nu bezwaard om met dat soort dingen naar de HA te gaan.
Kar Je hoeft je niet bezwaard te voelen denk ik. Het is die man zijn beroep en "hij heeft het maar te doen" . Even grof gezegd, het verwijderen van jouw spiraal heeft niets te maken met het vermissen van zijn dochter. Dus ik denk niet dat je je bezwaard zou voelen en dat hij er wel tegen kan, anders zat hij denk ik in de ziektewet. Owja, foliumzuur... vergeten vanmorgen te halen ](*,) . Ik heb je trouwens nog een email gestuurd net. Straks (over een kwartiertje) komt Jekkia op bezoek! . Ivo moest hier in de buurt zijn dus zet hij haar hier af, samen met Matice en Raven. Vind het leuk maar ook weer spannend! Net als toen ik anderen van hier voor het eerst ontmoette.
Hoi! Jody, jij als eerste van harte met jullie 2e frummel! Owen, mooie naam! Geniet ervan. Karlijn... wat lees ik nu! Hihi... ook jullie voor een 2e! Leuk man! Hier gaat het goed, zit nu precies op 20 weken. Morgen de 20 weken echo. Heb afgelopen zaterdag de eerste pretecho uit een reeks van 2 gehad. Heel mooi om te zien dat de kleine hetzelfde neusje en mondje als Demelza heeft. Demelza gaat super. Het is flink genieten van haar.
Jody, het klinkt alsof je een gemakkelijke bevalling hebt gehad. Super hoor. En toch weer aan de bv. Hopen dat het deze keer beter gaat. Twinny, succes jullie bij de 2e poging. Hopen maar dat het snel lukt en dat jullie weer zo'n lekker wondertje hebben als Zoë. Goed, Demelza is wakker aan het worden, dus wij gaan zo lekker een stuk fietsen. Tot later!
Jeetje Eveline, precies op de helft! Gaat ook snel zeg.. Duurt nog wel even voor wij echt voor een tweede gaan denk ik.. Ik moet eerst de boel met Alex op een rijtje krijgen. Maar zoals Sverre wil ik er nog wel een! Hij zit nu zijn cornflakes ('chips') met Pepper te delen, zoooo lief. Tanya, veel plezier met Jekkia! Spannend inderdaad, maar volgens mij is ze heel leuk! Ik ga nu pas je mail lezen, 't netwerk lag er geloof ik weer eens uit bij mijn werk dus ik kon niet in mijn inbox komen..
@Jekkia, wat een leuke foto van je kleintjes! @Kar, wat erg van je oma. Ook al heeft ze er zelf vrede mee dan is het toch moeilijk voor je, sterkte meid En aan het foliumzuur, gaan jullie er serieus weer voor? Is er geen andere arts die het kan doen? @Jody, lekker dat Mick wat beter is gaan uitslapen, zeker met Owen er nou bij lijkt me En ik denk dat onze ukkie's zoiezo wat beter begrijpen wat wel en niet mag of merk je daar niets van, heb hier wel dat idee nl. Grappig dat jullie matje zo goed werkt @tantan, ook foliumzuur? jullie gaan er dus ook weer voor? En veel plezier met je bezoek @Evelievling, ook al weer 20 weken pfffff gaat snel zeg. Fijn dat Demelza zo goed gaat
Monique Nee, hier nog niet serieus voor een 2e. Langzaamaan het traject weer opstarten, dwz medicijnen afbouwen en de vooronderzoeken bij gyn en eventueel internist. Ik wilde het eerst voor mezelf houden ivm eventueel onbegrip van de buitenwereld. Maar nu denk ik, waarom zou ik het voor mezelf houden? Als de buitenwereld het niet begrijpt hebben hun een probleem en niet ik, toch? Het gaat gewoon goed met mij, het gaat al een tijd goed. Marc en ik hebben het er uitvoerig over gehad, ik heb het ook met de psychiater erover gehad (die het trouwens heel erg positief vond, erachter stond en me een afbouwschema heeft meegegeven vorige week) dus het is niet zomaar een beslissing. En toen vanmiddag Jekkia hier was met Matice wist ik het zeker! Volgende week moet ik naar de gynaecologe toe, dus ben benieuwd! En ik wilde al ruim op tijd beginnen met de foliumzuur, vandaar dat ik die vanmorgen wilde halen. Owja, het echte serieuze "prijsschieten" zou denk ik in januari pas zijn, dus dat duurt nog wel effe. Maar de kriebels voor een 2e zijn volop aanwezig! Eveline Ik heb je echo-foto's bekeken op je hyves Ze waren super! Vooral het filpmje vond ik mooi. Mooie buik heb je ook weer trouwens! Karlijn Vanmiddag is dus Jekkia op bezoek geweest samen met Matice en Raven. Het was supergezellig! Ruben lag nog op bed en werd zodoende "verrast" door het bezoek toen hij beneden kwam. Hij was heel erg verlegen en kroop helemaal in me weg (wat ik stiekem eigenlijk wel heerlijk vond dat hij zo tegen me aankroop). Na ongeveer 10 minuten was hij ontdooid en stuiterde hij weer vrolijk rond. Raven daarintegen ontdooide pas na een uurtje. En Matice heeft al die tijd heerlijk liggen slapen. Ik kreeg lekkere chocola (hmmmmmmm, vanavond lekker opeten tijden America's next topmodel ). Ruben en Raven hebben buiten heerlijk zitten spelen, en later toen het zo aan het betrekken was zijn ze binnen verder gegaan. Marc, Tygo en Ruben zijn nu gaan lopen, daarna even wassen en naar bed. Ik denk zomaar dat hij dood en doodop is. Wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar! Ow en ik word tante! Mijn broer belde vanmorgen om te zeggen dat ze zwanger waren! Ik vond het zo dubbel, want mijn buurvrouw krijgt morgen een currettage omdat het hartje gestopt was met 8 weken. Ze zou nu 11 weken zijn. Ze waren verdorie al 4 (!) jaar bezig voor een 2e... Ik ben wel heel benieuwd of Ruben een nichtje, neefje of beide krijgt. Want mijn broer en schoonzus zaten in de MMM en er waren 2 embryo's teruggeplaatst. Op 30 oktober hebben ze hun eerste echo, even afwachten dus.
Sorry meiden, ik reageer even wat minder hier. We zouden de IUi weer in gaan, maar dat mag voorlopig niet door een fout uitstrijkje. Moet nu eerst behandeld worden. Ik lees verder wel stilletejs mee, maar hopud het dus eventjes bij stilletjes.... groetjes \femke
Tanya, je hoeft je idd helemaal niks aan te trekken van de reacties van de buitenwereld, dit gaat om jou en Marc en jullie gezinnetje! Gefeliciteerd nog met het neefje of nichtje voor Ruben. Jekkia, wat een lieve foto van Raven en Matice in de box. Femke, heel veel sterkte meid! Hoop dat het allemaal snel goedkomt en jullie snel kunnen voor een tweede gaan. Knuffel! Kar! Jullie gaan er dus ook weer voor binnenkort! Spannend hoor! Sterkte met je oma! Hier gaat alles zijn gangetje, er komt voorlopig nog geen derde kindje... al zou ik wel willen hoor... Ana-Lucia spookt/feest nog steeds 's nachts dus ik heb lucifers nodig om mijn ogen open te houden Twinny! Jullie ook al voor een tweede! Wauw! Spannend! Ik duim voor jullie!
Tanya, dit is toch wat je wil. Je riep het al een hele tijd, na de zomer rustig aan gaan oriënteren, medicijnen afbouwen en daarna aan de gang. Het is toch alleen maar lekker als het loopt zoals je wilde dat het zou lopen. Ja, er zullen mensen zijn die het niet begrijpen, maar weet je... dat hou je altijd. Want weet je nog dat ook ik onbegrip kreeg? Oké, het is niet leuk, maar niet boeiend genoeg om ernaar te luisteren! Jij en Marc zijn hierin het belangrijkste en daarna jouw behandelende artsen. De rest is bijzaak! Femke, sterkte ermee. Ik heb hier heel wat mensen in mijn buurt die een fout uitstrijkje hadden maar bij de meesten van hun viel het na nader onderzoek toch mee. Dus ik duim voor je dat het bij jou ook zo is. Maar leuk is het niet en al helemaal niet omdat jullie weer de mmm in wilde gaan voor een 2e. Ellendig Kirby, dat Ana-Lucia spookt 's nachts. Is het iets tijdelijks of heeft ze het al die tijd gedaan?
Ik laat hem zitten op de mat. In het begin ging hij ook heel hard huilen. Nu gaat ie plat op zijn buik met zijn vingers onder de deur door friemelen . Ik houd qua tijd de leeftijd aan, dus nu 1 min. Daarna natuurlijk wel uitleggen waarom hij op de mat moest. Even knuffelen en dan weer naar de huiskamer.
Wat gaaf dat je ook weer zwanger bent! Als ik je nog niet gefeliciteerd heb, hierbij; GEFELICITEERD! Fijn dat t met Demelza ook zo super gaat. Ik ben heel benieuwd met wat voor een mooie naam jullie nu gaan komen.