Juli 2007 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Amle, Jun 26, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    2,180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Grappig zeg: het is dus maar net wat je zelf gewend bent van thuis!
    Ik vond het vroeger al vervelend zat soms wanneer mijn zusjes met mij en mijn vriendinnen wilden meespelen en dat zou alleen maar erger zijn geweest als we zo dicht op elkaar zouden hebben gezeten. Maar ja aan de andere kant kan het natuurlijk ook een voordeel zijn als je zo dicht op elkaar zit. Ik vond het als kind in elk geval juist prettig, en nu we volwassen zijn merk je er niks meer van!

2. Irena

Irena Actief lid

Apr 15, 2007
    456
    0
    0
    Docent Engels (Voortgezet Onderwijs)
    Groningen
    Oh, nu herinner ik me je verhaal over je vorige kindjes :oops: Inderdaad, dan is het al heel fijn dat Ana-Lucia er is.

Dan is het wel apart dat je achteraf te weinig info gekregen hebt. Misschien dan maar gewoon goed overleggen met de gyn?

Sorry, moet gaan, Tica geeft luidkeels aan dat het etenstijd is :(

3. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Goh he, dat sommigen van jullie nu al aan een volgend ukje denken.... Ik nog helemaal niet, misschien over 2 of 3 jaar....

(Komt ook omdat mijn zus en ik ook dik 3 jaar schelen denk ik....)

Groetjes Miep

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Ik moet nog naar de gyn voor de nacontrole. Had een afspraak twee weken geleden maar toen was Ana-Lucia net ziek en heb ik afgebeld. De dag erna vertrok hij op vakantie en hij komt pas donderdag terug. Dan bellen voor een nieuwe afspraak.

We gaan trouwens straks naar de dokter met Ana-Lucia, ze heeft een rare uitslag op haar kinnetje, wangetjes en onderarmpjes en ik ben echt een schijterd wat haar betreft. Ga dus liever een keer teveel dan te weinig naar de dokter met haar, kan me niet schelen wat ze van mij zeggen...

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,175
    0
    0
    Roeselare
    Miep, het komt ook omdat ik bang ben dat het weer een tijdje zal duren of het zelfs niet zal lukken om weer zwanger te raken. Was nu met IUI.

6. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Thanks! Me too!

Blij dat jij je weer wat beter voelt. Ik weet niet hoe het zit met het teruglopen van de productie. Het teruglopen lijkt me wel mogelijk.

7. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn

Ooooh heerlijk! Wil ik ook! Ik kan me trouwens wel voorstellen dat ze vermoeider is na het drinken uit de borst.

8. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Dat is geldklopperij van de gemeente en stelt geen ene moer voor! ;)

Ik hoop voor je dat je 's nachts beter gaat slapen! Zeker nu je mannetje het toe laat!

9. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Hoi,

Even alleen de zondag bijgelezen en hierop gereageerd! Als Jeroen me langer de tijd geeft lees en reageer ik ook weer verder terug...

Evelien, wat heerlijk dat je zo goed hebt kunnen slapen! Lekker dagje dus, geniet er van!

Miep, jammer dat het jou niet gelukt is om de tijd die Jarno je gaf lekker bij te tanken. Erg frustrerend. Zeker omdat je zo graag wilt bijslapen dat het dus gewoon niet lukt... Wat je kan doen om het hoofdje eens de andere kan op te laten kijken, ik heb eigenlijk geen idee... Misschien op zijn zij leggen en de kruik er achter, die is toch wat zwaarder en dan kanhij niet terugrollen?

Irena, wat jammer dat het zo'n pijn doet, die teschietreflex, hou je het wel in de gaten? En ben je nog een blokje rond geweest? Ik ben ook zo ongeveer met een kleine 3 weken voor het eerst met de wagen naar buiten geweest, ook maar een klein rondje, samen met mijn moeder. Dus op het gemak!

Kirby, wat fijn dat je weinig last meer hebt van de ontsteking. Nu maar hopen dat de voeding niet te veel terugloopt. Hier een ks-dame, ik weet nog niet hoelang ik moet wachten om weer zwanger te worden, dat hoor ik vast bij de gyn, waar ik over 2 weken op nacontrole moet. Maar dat maakt me niet zo uit, binnen het jaar in elk geval nog niet. Nog even genieten van ons Jeroentje

10. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    Met ons gaat alles prima afgezien van de krampjes die Jeroen heeft. Best vervelend hoor! Voor hem vind ik het ook zo zielig...

Verder hebben we hem vanmorgen weer gewogen op onze uitleen-weegschaal en hij was weer 130 gram aangekomen op een week. Hij weegt nu 3620. Dus het gaat prima, lijkt me zo. Ook de borstvoeding gaat nog steeds uitstekend. Alleen snachts voeden vind ik moeilijk, ik val zo makkelijk in slaap zelf en dan weet ik dus niet of meneer goed heeft gedronken. Als ik wakker wordt is hij 9 van de 10 keer ook in slaap gevallen, en krijg hem dan nog maar eens wakker...

Ik heb verder nog niet gekolfd, dus ik ga dat van de week eens proberen, dan kan mijn vriendook eens een flesje geven. Eerst maar een kolf aanschaffen. Hebben jullie tips, kan ik het best een handkolf of een electrische kopen?

11. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    poeh, wat een moeilijke vragen....
    laat ik maar met de makkelijkste beginnen: ons gezin is nu echt compleet. ben nu 4 keer zwanger geweest en heb 4 prachtige kinderen. vind het nu wel mooi zo. het voelt nu ook nog niet alsof ik iets afsluit. dat komt denk ik pas als Milyan naar school gaat...

de tweede en volgende zwangerschappen voelden niet anders dan de eerste, maar gevoelsmatig vlogen ze sneller om omdat ik het al druk had met mijn gezin. dus bij maura keek ik nog uit naar de bezoekjes aan de vk, bij de anderen was het meer van 'oeps, moet ik alweer?'. verder kon ik me niet voorstellen dat ik van een ander kind net zoveel kon houden als van maura. inmiddels weet ik.. al krijg ik er 27, ik hou van alle kids zielsveel en heb er ALLES voor over.
    de veranderingen als je een kind hebt zijn best heftig, maar ook de stap van 1 naar 2 kinderen is toch ook groot vond ik. Je moet dan alles nog beter plannen en organiseren, je aandacht verdelen, politieagentje spelen enz. Maar dan, of je erdaarna nog een krijgt of nog 2 dat maakt dan niet meer uit... waar 2 kunnen zijn, kunnen er ook 3 of 4 zijn...

(sorry, geen hoofdletters, Mimipi slaapt op mijn linker arm...)

12. Beebie

Beebie Fanatiek lid

Sep 29, 2006
    2,780
    0
    0
    Kinderopvang
    Hoorn
    Ooh wat een fotogeniek kind! Vind de slapende foto héél mooi!

13. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Leeftijdsverschil zegt ook niet alles. Mijn broer is 2 1/2 jaar jonger dan ik en we waren water en vuur.. Maura en Myron schelen 2j en 4m en hebben bijna nooit ruzie. Mijn zussen zijn 10 en bijna 12 jaar jonger dan ik, onderling schelen ze 20m en waren ook altijd al hond en kat.

Tussen Maura en Milyan ligt nu 9 jaar en 5 maanden en tussen Meallán en Milyan 2 j en 9 m.

Het is trouwens we het beste om minimaal 3 maanden te wachten eer dat je weer zwanger raakt. Die tijd heeft je lichaam echt nodig om te ontzwangeren en bijv, je kalkvoorraad weer op te bouwen.

14. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    reactie's op zaterdag...

Kar, proficiat met je verloving! Leuk zeg!

tan, van die tijden en die voedingen 's avonds snap ik helemaal, daar hebben wij hier ook last van. Als Jeroen dan om 8 uur heeft gedronken of 9 uur, dan verwacht je dat hij nog een keer wakker wordt maar we hebben al een paar keer meegemaakt dat hij toch tot 2 of 3 uur snachts doorsliep. Dan ga je weer twijfelen, hadden we hem niet eerder een 'laatste voeding' moeten geven. Maar dat hebben we dus ook al eens gedaan en dan wordt hij evengoed om 2 of 3 uur weer, dus er valt geen touw aan vast te knopen. Ben blij dat we daarin niet de enige zijn.

haardos, jammer dat jullie beebjes mooie haardossen verliezen. Jeroen nog niet. (even afkloppen)

ontmoeten. Hier geen internetrelatie, maar gewoon een huis tuin en keuken verkering (in de goede zin van het woord), die nu nog steeds voortduurt na ruim 12 jaar. 8 jaar geleden zijn we gaan samenwonen...

slingers en kaarten. ooowww die hangen hier nog allemaal!!! De slingers gaan nu binnenkort weg, maar de kaarten laat ik nog even hangen hoor! Veel te leuk.

Mona, alsnog van harte meid. Wat sneu van de mindere start. Lekker genieten nu!

Twinny, ik vind het ook erg moeilijk als Jeroen zo van streek is. Ik ben altijd blij als mijn vriend dan thuis is, dan ben je toch iets mobieler. En ergens ben ik dan ook blij als ik zijn buikje voel borrelen omdat ik dan weet dat het krampjes zijn... erg hè?

15. Niet meer actief

even een korte reactie zonder hoofdletters want ruben ligt tegen me aan te slapen...net als bij melanie en mimipi

ik had het al eens eerder gehad over dat mijn borsten zo vol melk zitten dat ruben smakt aan de borst. nu zag ik vandaag tijdens het voeden dat er zelfs melk uit zijn neusje kwam en uit zijn onderste mondhoek, waardoor alles wat eronder zit kletsnat wordt én dat rubens neusje vol zit met opgedroogde melk waardoor hij wat piepend adem haalt soms. maar ik hen geen flinke toeschietreflex net als eveline. het is niet zo dat als hij loslaat dat het eruit spuit, dat doet mijn bertha wel als ik erin knijp. ik heb sinds gisteren een kolf gehaald. denken jullie dat het iets zou schelen als ik eerst een beetje kolf? ik weet dat niet want ik blijf veel melk houden en het ligt niet aan het tsr maar aan de zuigkracht van ruben denk ik. en hij geeft ook redelijk vaak kleine beetjes melk terug. en heeft iemand nog tips om die gedroogde melk uit zijn neusje te halen? het neusgat ik zo klein dus met een watje kom je niet overal bij en een wattenstaafje begin ik niet aan.

vraag 2
    als ik ruben aan wil leggen gaat hij als een idioot headbangen (zo noem ik het maar, tis meer wild bewegen met zijn hoofd) waardoor ik zijn hoofd echt tegen mijn borst/tepel aan moet duwen. dat kan toch niet de bedoeling zijn? en als hij dan vast heeft gaat het wel goed (zie de vraag hierboven ;) ) herkenbaar? oplosbaar?

nou, ik ga mijn kind weer proberen in zijn bed te leggen, krijg zo bezoek namelijk.

liefs, tanya

16. Vissie

Vissie Fanatiek lid

Aug 1, 2006
    1,413
    0
    0
    He verdorie, nu is ons fototoestel stuk. Morgen maar meteen even mee naar de fotograaf! want ik wil wel foto's kunnen maken.

17. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Tanya, je kan best een klein beetje afkolven van tevoren.. en die opgedroogte melk komt er vanzelf wel weer uit als ie niest of zo.
    Dat headbangen wordt straks minder als ruben meer kracht heeft om zijn hoofdje zelf omhoog te houden. tot die tijd zul je hem wel moeten sturen. tenzij dat je andere houdingen gaat proberen.

18. MelanieM

MelanieM Fanatiek lid

Dec 9, 2006
    1,864
    0
    0
    Amsterdam
    Vissie, wwar woon jij eigenlijk? heb namelijk een gloednieuwe kolf in de aanbieding, die ik zelf uiteindelijk nu maar 1 week heb gebruikt.

19. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    3,624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Tanya, dat er melk uit het neusje van Ruben komt is doordat de slokdarm van ukkies nog maar heel kort zijn (en er dus niet zoveel melk tegelijk in past). De slokdarm zit dan gewoon 'vol' zeg maar, de melk kan zo snel niet wegkomen en vandaar dat het door de neus eruit komt. Is heel normaal hoor, gebeurd bij Jarno ook en ik heb het de kraamhulp gevraagd. Als ik zie dat er melk door zijn neusje is gekomen pak ik altijd het puntje van een luierdoek en daarmee maak ik het schoon. Dan zit je ook nooit met opgedroogde melk in de neus omdat je het er uitveegt als het nog vochtig is.

Vraag 2: Is hier ook zo hoor, komt denk ik doordat ie nog niet direct houvast krijgt aan je tepel omdat die er eerst uitgezogen moet worden. Als je begrijpt wat ik bedoel, het staat er wat vreemd.... Als ie even heeft gezogen staat de tepel wat meer naar buiten en wordt harder en kan ie hem makkelijker pakken met zijn mondje.

Heb verder nog niet bijgelezen hoor, dus kan zijn dat er al iemand had gereageerd..... sorry in dat geval.

Groetjes Miep

20. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

Aug 15, 2006
    738
    0
    0
    Kirby, ik krijg ook bij de nacontrole te horen wanneer ik weer zwanger mag worden wel is mij gelijk na de ks verteld dat ik alleen nog via een ks een kindje kan krijgen.
    Bij Pepijn mocht ik na een half jaar weer zwanger worden.

Tanya, dat stuiteren vind ik geweldig we moeten het nog filmen want voor je het weet doen ze dat niet meer.

Share This Page