Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ahhh dat is toch wel schattig! Die 2 groeien echt met elkaar op. Tygo wil ook met Ruben spelen, alleen Tygo is nog iets te groot en te onbehouden voor Ruben (scheelt toch nog zo'n 20 kilo). Hij heeft al een paar keer Ruben omver gelopen toen hij achter zijn bal aan het rennen was :( . Wel zat Ruben van de week steeds Tygo zijn bal weg te gooien en Tygo ging hem steeds halen, was echt leuk om te zien!

Hospice = verzorgings/verpleegtehuis? Sterkte morgenmiddag met het bezoek aan je oma *knuffel*

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Een hospice is een sterfhuis. Ze wil niet behandeld worden en 't gaat echt snel nu...

Ze wil Sverre nog graag zien dus nu gaan we morgen met zijn drieën, plus mijn moeder. Mijn zusje en haar zoontje komen morgenmiddag ook nog.

Alex wil morgenmiddag naar Den Bosch. :( Naar zijn zus en ouders. En dat is echt wel het allerlaatste waar ik zin in heb. Pff.. Heb ik ook aangegeven bij hem. Dus we zien wel morgen.

Fijne nacht allemaal!

3. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Hoi Allemaal, ben ik weer :D Heb alles even vluchtig doorgelezen. Wat is het druk zeg met 2 van die kleintjes maar wel super leuk!

Femke, heel veel sterkte!

Twinny, leuk dat jullie ook weer voor een 2de gaan! Succes!

Tanya, Wat goed om te lezen dat het zo goed met je gaat! En spannend hoor, jullie gaan binnenkort ook weer voor een 2de! Leuk!

Karlijn, sterkte met oma

Mijn bevallingsverhaal (in het kort)
    Ik moest op 2 oktober om 6:30 uur bellen naar het ziekenhuis om te kijken of er plaats was. Kreeg ik toch even te horen dat er geen plaats was :confused: Ik al balen.. Maar ik mocht om 8:30 uur terug bellen, misschien dat het alsnog kon. Ik had de hoop al opgegeven en was al aan een ontbijtje begonnen samen met Elise die ondertussen ook wakker was.
    Om 8:30uur, ik bellen naar het ziekenhuis. Ja u kunt komen! AHHH toen gierde de zenuwen door mijn lijf. Met als gevolg dat mijn ontbijt weer in het riool verdween :D

Rond 9 uur reden wij aan naar het ziekenhuis en zo rond half 10 lag ik op een suite aan de ctg monitor. De hartslag vinden was weer een ramp maar goed na veel gepor en gedruk en het zelf vasthouden van die meetdingen is het toch gelukt. Nou alles ging nog goed met de baby. Een uur later zo rond half 11 kwamen ze kijken en gingen ze voelen naar mijn ontsluiting. Ik had 3cm en dus gingen ze meteen de vliezen breken. Bah bah bah, wat is dat vies zeg, het bleef lopen (bij Elise heb ik dit niet meegemaakt, de vliezen werden op het allerlaatste moment gebroken en Elise fungeerde als stop dus het vruchtwater kwam er pas uit toen Elise er ook uit kwam)
    Ik heb een uurtje daar gelegen en er kwamen wel wat weeen opgang maar lang niet hard en vaak genoeg. Oke een infuus dan maar. Na veel zoeken vonden ze een ader die ze konden gebruiken. Nee dus toch niet, geprikt maar mislukt. Wel een mega grote blauwe plek :( Nog een keer zoeken. Ik gaf ze de tip dat hij normaal bij mij op de hand wordt aangebracht omdat mijn aders diepliggen EN wegrollen. Oke infuus op de hand dus! Het begon te werken! Na een half uur kwamen ze terug. Het was nog niet heftig genoeg zeiden ze en ze verhoogde het infuus 1x. Toen begon de ellende ;) De weeen kwamen en werden sterker! Na een half uur kwamen ze weer kijken. Het ging goed! Het infuus hoefde niet sterker! Mijn lichaam begon het zelf over te nemen!
    Help, op een gegeven moment werden de weeen heel heftig, ik vragen om een ruggeprik maar ze adviseerde me om voor het spuitje te gaan die de sterkte van de weeen afneemt. Want een ruggeprik is bij iemand met mijn gewicht iets moeilijker aan te brengen. Ik liet me omlullen en kreeg het spuitje.
    Het ging even goed en toen kreeg ik persdrang. Help zo snel kan dat toch niet. Ik drukken op die alarmbel, komt er zo'n verpleegster aan die vraagt of het wel echt persdrang is. Ik zeggen nou die baby wil er echt NU uit! Zegt ze doodleuk ja maar ze zijn bezig bij een andere bevalling.
    Ja dat maakt mij niets uit, zorg maar dat ze nu hier heen komt (dacht ik he!) Zij bleef eerst bij mij kijken of het wel echte persweeen waren en toen ze zag dat het echt was ging ze toch maar snel iemand erbij halen.
    De gyn komt voelen (en ik zeg nog tegen haar, zeg niet dat er nog een randje staat) en je raad het al er stond nog een randje. Kon ik weer die persweeen gaan opvangen. Dat is niet te doen, echt niet... :evil: Maar goed om 17:00 uur krijg ik het sein dat ik mag meepersen. En ineens voel ik het hoofdje staan na 2 persweeen. Ook voelde ik een enorme druk op mijn anus. Bij de volgende perswee riepen ze ineens dat ik moest zuchten... ik dacht zuchten? ik ben net bezig. (bij Elise duurde de totaal uitdrijving 50 minuten) Nog 1 perswee later was onze zoon Dante geboren om 17:10uur!

Helaas kreeg ik te horen toen ze wilde hechten dat ik een totaalruptuur had van de kring/sluitspier en ik moest naar de O.K.
    om 19:00 uur werd ik afgevoerd naar de O.K. waar ik dus wel een ruggeprik kreeg! om de boel te hechten.
    Gelukkig heb ik helemaal nergens last van! En gaat alles perfect!

Ik ben weer begonnen met borstvoeding, ondanks dat ik het bij Elise na 7 dagen moest opgeven, en nu gaat het helemaal super! Echt niet te geloven hoe goed dit mannetje het doet! Hij is een natuurtalent!

Hmmm ik zei mijn bevallingsverhaal in het kort... maar het is toch de uitgebreide versie geworden :)

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
  5. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
  6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
  7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Noon wat een mooi mannetje is Dante!

Raven wilt net als Elise er ook altijd bij zijn als Matice in bad gaat (is echt een mini-moedertje zo leuk om te zien)

8. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tan heb de foto's ontvangen, wat ene leuke foto's waar Raven en Ruben samen zitten te spelen :D

9. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

wat mooie fotos van dante zeg.....

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Jee Zanoni, wat een verhaal! Brings back memories... ;) Dat opvangen van persweeen, pff tell me about it! Dat is idd echt NIET te doen.
    Maar, toch ietsje makkelijker dus met een tweede qua persen enzo?
    Schattige foto's van Dante hoor, en wat heerlijk dat de borstvoeding deze keer wel goed loopt. :D

Hier alles goed, beetje emotioneel door bezoek aan mijn oma gisteren. :( Ze heeft echt afscheid genomen van me. Moeilijk hoor.. Het grijpt me meer aan dan ik dacht.

11. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Tjee zanoni, wat een heerlijk mannetje. Leuke foto's hoor!

Verder hier alles zijn gangetje. Zoë heeft weer veel last van haar tandjes. Die rotdingen komen altijd met bosjes tegelijk, laatste keer kreeg ze 4 boventanden en 4 kiezen tegelijkertijd en duurde 6wkn totdat ze allemaal erdoor waren!

Verder gaat ze steeds meer praten! Zeggen die van jullie ook al zoveel woordjes? Vind het echt lachen, ze is net een kopieerapparaat met geluid op dit moment. Probeert alles na te doen en te zeggen! Het is zo'n wijsneus!

Vorig weekend was ze de eerste keer op de kermis op de caroussel en heeft ze een ijsje gegeten. Ze wordt al zo groot! Ze durft ook al 4 pasjes alleen te zetten om van de ene naar de andere mama te stappen, ben zo trots!

Nou dat was weer ff zwijmelen van onze kant......

Hoop dat jullie allemaal lekker weekend hebben....

twinny

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Twinny, wat fijn dat het zo goed gaat met Zoë! Hier ook zo'n papegaai! :D En hij begint ook steeds vaker 2 woordjes bij elkaar te gebruiken (ik hebbe, beppe slaap (Pepper slaapt), datkannie (dat kan niet) etc.). Zo leuk! Het viel ze op het KDV ook op dat Sverre opeens een sprong heeft gemaakt met praten. Hij is ook in de lengte gegroeid, zo grappig dat dat samen gaat.

Ik merk ook dat Sverre echt alles oppikt wat ik tegen Alex zeg. Dus ook als we hem er niet bewust bij betrekken of denken dat hij met iets anders bezig is. 't Wordt opletten dus wat we allemaal zeggen tegen elkaar! ;)

Wij gaan vanmiddag denk ik met Sverre eens kijken bij Ballorig; vindt 'ie vast helemaal geweldig.
    Fijne zondag verder!

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Kar, dat afscheid van je oma ga je nog koesteren, weet dat dat nu nog niet kan maar dat komt ( ben begin dit jaar mijn oma verloren)
    Veel plezier bij Ballorig, Mirthe vondt dit 2 weken geleden geweldig!

@ Twinny,hier komen er ook vaak paar tanden tegelijk, is echt even doorbijten dan ja.
    En leuk he als je kleintje de 1e stappen maakt, dat trotse gevoel is zo herkenbaar

Praten, hier nog steeds veel chinees.
    Ons napraten kan ik ook niet echt zeggen en 2 woordjes achter elkaar al helemaal niet (knap hoor)
    Hier komen elke keer wel nieuwe dingen maar de oude verdwijnen dan ineens, zo gek.
    Ze weet wel al heel veel dingen en ook wij moeten idd soms oppassen wat we zeggen

Het lopen gaat hier trouwens super, wandeld nou echt vrolijk in huis rond en ook buiten gaat het al heel goed.
    Echt een grappig gezicht om haar ineens zelf naar de auto bv te zien stappen

14. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    hoi hoi,

Even druk geweest dus niet echt bijgelezen.
    Kar, sterkte met je oma. Moeilijk hoor, dat ze nu zelf echt afscheid heeft genomen.

Zanoni, wat een mooi mannetje is Dante.

Hier gaat het verder erg goed. Ben even erg druk omdat ik een presentatie af moet hebben omdat ik woensdag voor een 2e sollicitatiegesprek moet en daar moet ik een presentatie houden. Ik heb echt de zenuwen. Heb de presentatie ook nog niet af. Zit een beetje vast.
    Maar goed, het komt vast wel goed (of niet).

Tot snel!

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Raven loopt nog niet, kruipt vrolijk op hoge snelheid door de woonkamer heen.

Ze kan wel 2 stappen los lopen op de bank en aan een hand loopt ze ook zonder probleem maar de laatste tijd wilt ze alleen maar gedragen worden (zal wel komen omdat ze ziet dat Matice ook gedragen wordt)

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ow, ik kom er nu achter dat ik niet eens gemeld heb dat de 20 weken echo helemaal goed was. Ukkie is druk, laat goed zien hoe je moet drinken en plassen. Alles zag er goed uit en op schema.
    Ik wist al wat het geslacht was, maar het is nogmaals bevestigd.

Tanden komen hier dus niet met bosjes tegelijk. Er staan al weken 2 kiezen te wachten. Allebei onder. 1 rechts en 1 links. Ze heeft 3 tanden onder en 4 boven.

Ze zegt werkelijk alles na, dus we moeten echt op onze woorden letten. Ook komen er 'zinnetjes' aan van 2 woorden. De ene keer met meer gemak dan de andere keer. Maar ze kletst de oren van onze kop. De ene keer in het Chinees, de andere keer in het Demelza's wat goed verstaanbaar is.

17. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Eveline, wat fijn dat je echo zo goed was! :D En ik ga het knap vinden als je het weer geheim weet te houden voor Jerry! ;)

Qua tanden, ik denk dat hier ook weer kiezen of hoektanden op doorbreken staan. Sverre heeft al weer een paar dagen een rode wang.

Dat slapen wordt écht een probleem hier. :( Vannacht weer van 23 tot 3 wakker. En de nacht ervoor heb ik ook een uur beneden gezeten. Pff.. Afwachten hoe het vannacht gaat maar ik vrees het ergste.

Ik heb een doorverwijzing voor de gynaecoloog; heb al maanden buikpijn en nog steeds bloedverlies (spiraaltje). En dat zou ondertussen wel over moeten zijn. Dus ze gaan 't checken en dan laat ik hem er meteen uithalen. En dan zien we wel of en wanneer we zwanger worden...

18. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Gaat er trouwens nog iemand naar de Jonge Gezinnenbeurs? Wij gaan! En plakken er een weekendje Utrecht aan vast. Zomaar 2 nachtjes samen! Zonder Sverre! :confused: ;)

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@Eef wat fijn dat de echo goed was.

@Kar das een leuke beurs. ben daar vorig jaar geweest en zit te denken dit jaar weer te gaan.
    Alvast veel plezier daar en in Utrecht (met jullie tweetjes) ;)

Zag net dat er bij Raven ook 2 kiezen doorkomen

20. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    Zoë laat gewoon niet kijken welke tanden doorkomen! Heb wel beneden een tandje ontdekt, maar er moet meer zijn, want ze blijft haar vingers in de mond duwen etc etc. Hoe zie je dat ze kiezen krijgen? De vorige 4 kwamen tegelijk met de 4 boventanden. Dat hadden we gezien, de kiezen ondekten we pas toen ze al alle 4 zichtbaa waren :oops: !

Kar, vervelend van die buikpijn en bloedverlies. Hopelijk is het allemaal verholpen als dat ding eruit is. Wat gebeurd er trouwens als je Sverre niet uit zijn bed haalt, maar laat liggen het 's nachts?

Eveline: fijn dat alles zo goed gaat. Gaaf dat je geslacht al weet. Ben ook wel nieuwsgierig :oops: .

twinny

Deel Deze Pagina