Als ik geen geslacht noem, maar alleen zeg dat ik mijn make-up achter slot en grendel moet doen en ook mijn kleding. En dat ik moet sparen voor een pony voor die 2. Zegt dat genoeg Twinny, Demelza laat ook niet in haar mond kijken. Ze zit ook alleen maar met haar vingers in haar mond. Maar met het tandenpoetsen lukt het me af en toe om even goed te gluren. Wanneer is de jonge gezinnenbeurs? Misschien kan ik daar nog wel wat leuke dingen scoren voor de 2e.
Eveline: Nogmaals, echt super leuk voor je, en ook voor Demelza! Al namen in gedachten? Twinny: Hier mogen we ook niet voelen, proberen we het wel, dan bijt hij héél hard! En als we Sverre laten liggen, gaat het jammeren over in huilen en het huilen in krijsen. En dat houdt hij rustig heel, heel lang vol. Dus eruit halen en laten spelen is vooralsnog de meest vredige oplossing. En stel nou dat hij bang wakker wordt, dan vind ik het zo zielig om hem te laten liggen. Het was vannacht dus weer raak, zoals elke maandag. Van 12 tot 3 deze keer. Misschien moeten we hem overdag maar wat minder laten slapen ofzo... Ik weet het niet meer. Ik denk dat we het CB er bij moeten halen? Ik mag donderdag al voor mijn echo! Hopen dat ik dan van die buikpijn af ben. Begint behoorlijk vermoeiend te worden.
Hmmm, het lijkt mij wel wat om te gaan. Ik ga eens kijken of ik iemand mee krijg. 31ste is vrijdag toch? Misschien vindt Chantal het leuk om met me mee te gaan! Fijn dat je al zo snel voor je echo mag. Ik hoop dat het duidelijkheid geeft en dat de buikpijn snel stopt. Ik zou idd. het cb erbij halen bij het slaapprobleem. Want wat eerst angst of iets was, kan straks overgaan in een gewoonte. En dat is dan helemaal moeilijk te doorbreken. Bij jullie tussenin wil hij ook niet slapen? Vraagje: wanneer gaan onze dreumesjes over van een ledikant naar een juniorbed?
Goedemorgen allemaal! Heb een paar daagjes niet geschreven omdat het nogal druk was hier, maar ben wel helemaal bijgelezen en zal proberen op zoveel mogelijk te reageren. Zanoni Leuke foto's heb je geplaatst! En ik vond je bevallingsverhaal ook mooi om te lezen. Net als bij Karlijn, brings back memories! karlijn Ik kan heel goed begrijpen dat je het afscheid van je oma zwaar vond. Aan de andere kant is het ook wel heel erg mooi dat je afscheid hebt kunnen nemen. Hoe was het bij Ballorig zondag? Fijn dat je zo snel bij de gyneacoloog terecht kan. Ik hoop dat je buikpijn en bloedverlies gauw over is. Leuk dat je lekker saampies naar de Jonge gezinnenbeurs gaat! Ik had ook wel graag gewillen, maar we zijn net dat weekend gezellig (NOT) met de familie weg naar een huisje... Balen dat het slapen bij Sverre nog steeds een drama is. Misschien inderdaad wel een goed idee om het CB erbij te halen. Twinny Ik moest eigenlijk wel glimlachen toen je schreef dat Zoë ook papa zegt, hihi. Goed van haar dat ze al een klein beetje los kan lopen! Leuk ook dat ze zoveel brabbelt! Ruben is niet zo'n prater, komt vast nog wel. Het enige verstaanbare wat hij nu zegt is papa, mama, hebbe en hopla. En helemaal nog geen zinnen, maar ook dat komt nog wel. Ik mocht bij Ruben ook nooit in zijn mond kijken of er kiezen aankwamen. Maar zodra hij weer een huilde spiekte ik gauw in zijn mond hihi. Monique Alsnog gecondoleerd met het verlies van je oma. Goed dat Mirthe ook al zo goed losloopt! Eveline Sollicitatiegesprek : Leuk dat je 20 weken echo zo goed was en dat je straks je make-up en kleding moet verbergen . Is het net als de vorige keer? Dat Jerry het niet wil weten? Over dat peuterbed. Ik had het er gisteren toevallig ook met Melanie over. Zij gaf als tip dat het eigenlijk nu ook wel kon, maar dat 3 maanden voordat nummer 2 er is ook goed is ua tijd. Zo krijgt je 1e niet het gevoel dat hij/zij zijn/haar bed af moet staan vanwege nummer 2. Want het schijnt voor hun enorm ingrijpend te zijn dat er een 2e komt. Misschien heb je hier wat aan. Jekkia Raven heeft dus niet het stappen van Ruben overgenomen wat je zo hoopte? Gisteren ben ik gezellig de hele dag met Melanie op stap geweest ! Ik had de trein van 7.50 naar Amsterdam en was pas weer om 22.45 thuis vanwege de stomme NS en uitvallende treinen . We zijn lekker naar Ikea geweest (iets waar ik Marc met geen 10 paarden naar binnen krijg ), naar Villa Arena en de Prenatal en daarna bij haar thuis koffiedrinken en eten. Het was echt gezellig en we baalden er wederom van dat we zover van elkaar vandaan wonen en dus elkaar weinig kunnen zien. Marc is de hele dag thuis geweest bij Ruben. Hij is ook met hem naar het CB geweest voor de BMR-prikken (die waren uitgesteld omdat ze eind september allemaal teruggehaald waren omdat er te weinig vaccin in zou zitten). Alles was goed gegaan. Ruben had gisteren nergens last van en we zullen zien of hij er volgende week last van krijgt. Ruben is van het weekend voor het eerst wezen logeren bij mijn ouders omdat wij een feest hadden. Ze hadden Tygo ook meegenomen zodat we zondag uit konden slapen (leuk idee, maar dan moet je niet pas om half 4 in bed liggen ). Het was wel stil, én geen Ruben én geen Tygo.
Hier ook nog steeds slaapproblemen Kar Gelukkig duurt het hier wel geen vier uur, hier wel bijna elke nacht twee uur... Begin er echt al aan te wennen. Ow vervelend dat je nog steeds last hebt van je spiraaltje, maar wel spannend dat het eruit gaat
goed om te lezen dat het met iedereen goed gaat. slaapproblemen..hier ook ruim een maand geweest. ben er nu achter gekomen wanneer ik haar eerder in bed leg. dus rond 19 uur en 19.30 het beter gaat. hier is chedella als ik haar langer ophou erg snel prikkelbaar en dan gaat het naar bed gaan ook slechter. nu slaapt ze weer goed door s, nachts. over juniorbed.... wij hebben nu de keus gemaakt om chedella in een ledikantje te laten. we hebben nu een nieuw gekocht waar wel spijltjes er uitkunnen. ze is echt nog een woelert in bed en gebruikt haar ledikantje op de meest onmogelijke mannieren. vanaf november gaat ze over naar dat bedje...en gaan we de babyspulletjes inrichten..... heb er weer zin in! over tandjes.... ze heeft er nu 7 en laat ze ook gemakkelijk zien. ze poets ze ook zelf met hulp van mama en gelukkig geeft ze er niets om. lopen...nog steeds niet..alleen maar aan het handje..zo gauw ik ze los laat krijst ze de boel bij elkaar. zo ver even mijn update..ben nu op mijn werk, fijne avond allemaal
@Evelieveling, succes met je sollicitatie morgen en fijn dat de echo helemaal goed was. Leuk zeg een ..... erbij! @Kar, hoop dat je spiraaltje er snel uit kan en je van je bloeding af bent. Geniet van je nachtjes zonder Sverre! @Tantan, hoop dat Ruben geen reactie krijgt op de prikken Tanden, wij zijn bijna klaar Ze heeft boven en onder de 4 voortanden, boven en onder de 1e kiezen en dan nog boven de 2 hoektanden en sinds vandaag 1 onder en de andere komt er ook aan. Kan spieken met tandenpoetsen, haar zijn het grote rode bobbels als er tanden komen Niet slapen, daar kan ik niet over mee praten. Maar lijkt me zo vervelend als het zo gaat en vermoeiend pfffff Hulp vragen bij het CB is zo gek dan niet hoor Juniorbed komt hier denk ik als er een 2e komt, mocht dat langer duren dan weet ik het eigenlijk nog niet, op dit moment gaat het ledikantje nog perfect
Ik denk dat Sverre over een half jaartje ofzo naar een juniorbed gaat. Af en toe hoor ik keihard zijn hoofd tegen de spijlen bonken; hij gebruikt het ledikant dus nog volop! Mijn schoonzus heeft een dochtertje van 13 juli '07 die al in een groot bed slaapt, en geen juniorbed maar echt gróót bed. Maar dat kind leg je neer en blijft doodstil liggen.. (Ook niet normaal lijkt mij. ) Tja, het slapen.. Ik denk dat wij weer in een strakker regime moeten met hem. En dat hij overdag gewoon een korter slaapje moet gaan doen. Het rare is gewoon dat hij op de dagen dat hij naar het KDV gaat, wél gewoon van 20 tot 8 slaapt.
Hier even iemand 'van de buitenwereld' Jeetje wat veel zwangeren en mensen met een wens en mensen die zelfs alweer bevallen zijn..soms denk ik dat mensen ook 'aangestoken'worden doro zo'n forum. Ik denk soms ook wel es dat ik al wel een tweede zou willen, maar gek genoeg denk ik zoiets alleen als ik hier of op een ander forum meelees/ meeschrijf...Merk wel es dat ik me dan laat verleiden tot bepaalde gedachten of beslissingen die nog helemaal niet aan de orde zouden zijn als ik niet zou forummen. Is voor mij ook een reden dat ik hier niet meer dagelijks meechrijf..ik wacht nog even heel verstandig (zou t nog niet durven ook) Met Devin gaat het erg goed, ze is momenteel een erg actieve peuterpuber..eigen willetje, flink stappen, nee zeggen, ja knikken en boos worden. Frustraties als iets niet lukt maar gelukkig wel doorzettingsvermogen waarna ze veel dingen erg snel onder de knie heeft. Praten kán ze wel, maar doet ze nauwelijks..ze is een beetje lui wat communiceren betreft, iets aanwijzen met een gilletje erbij werkt imemrs ook wel? Grappig dat er zoveel mensen terug zijn hier. Hebben jullie nog een andere groep ook , kan me herinneren dat deze groep destijds in twee'men (en later in nog meer stukken) is gevallen..Ik weet dat een van die twee groepen nog bestaat..de andere ook?
Eveline Succes met je sollicitatiegesprek vandaag! Laat je even weten hoe het gegaan is? Karlijn Misschien is Sverre zodanig onder de indrukken van het KDV dat hij doodmoe is, en daarom wel dan van 20 tot 8 slaapt? Voordat ik het vergeet, alvast succes morgen bij de gyn Niva Tja, ik denk niet (ik weet het eigenlijk wel zeker) dat forummen hier of bij jullie toen ik nog lid was enige invloed heeft gehad op mijn kinderwens. Ik ben zéér zeker niet aangestoken door iets of iemand. Die wens was er gewoon, die was er al heel erg lang. En nu het al een tijdje erg goed met me gaat hebben Marc en ik die beslissing genomen, geheel zelfstandig en niet "onder invloed van".Het zou ook een verkeerd uitgangspunt zijn denk ik om aan een 2e te gaan beginnen. Maar ik denk dat jij wel gelijk hebt hoor, dat zoiets aanstekelijk kan zijn. Volgens mij bestaat die andere groep ook nog steeds, dus het is in 3-en gevallen, jouw groep, die andere die tijdens de zwangerschap weggegaan zijn en de mensen die hier bleven. ARGHHH Het was echt een rampochtend hier! Om half 10 moesten we in het ziekenhuis zijn. We wilden een P-plek indraaien en Marc laat de koppeling te snel opkomen waardoor de auto stil valt (kan gebeuren). Maar hij wilde gewoon niet meer starten! Dus hij heeft hem de P-plek opgeduwd. Toen we weer weg wilden gaan startte hij nog steeds niet. Marc heeft hem proberen aan te duwen terwijl ik achter het stuur zat, lukte ook niet. Dus toch maar weer Routemobiel gebeld en mannetje kwam na 3 kwartier. Hij naar de accu kijken, die was goed. Hij vreesde weer voor de startmotor (wij hebben 4x een andere startmotor gekregen in 1,5 jaar tijd). Hij heeft hem aangetrokken en toen deed hij het wel. Marc heeft mij thuis afgezet en hij is doorgereden naar de garage. Ze hebben er meteen naar gekeken en het was niet de startmotor Bij toeval kwamen ze erachter dat het een aarde-draad was van de accu die niet goed contact maakte. Als je alleen maar radio of verlichting aanhad dan was dat geen probleem, maar omdat een startmotor veel stroom trekt van de accu was dat wel een probleem. En waarschijnlijk ook alle voorgaande keren dat de startmotor vervangen is. Ze hebben hem gerepareerd en ben benieuwd hoe lang hij het nu weer blijft doen. Ik moest persé nog om boodschappen want we hadden geen brood meer. En meteen daarna Tygo uitlaten, dus het was even rennen en vliegen. Ik heb het zo ontzettend gehad met de auto! Het word echt de hoogste tijd dat wij eens wat groots winnen in de Staatsloterij, kunnen we een andere auto kopen.
@Niva, sorry meid maar ben het totaal niet met je eens, IK beslis samen met hubbie over een 2e kind en niet omdat ik toevallig op een forum zit waar meiden zwanger worden. En ik weet niet over welke groep je het heb, maar ik klets nog steeds op een eigen forum met heel veel plezier met een aantal meiden van toen ja! @Tantan, echt een baalochtend voor jullie. Hoop dat dit het laatste was van deze auto.
Monique ik hoop het ook ja. Heb het zo gehad met die stomme auto en ik vertrouw hem ook niet meer. Terwijl hij niet eens zo superoud is (bijna 10 jaar).
Hallo! Niva, ik denk wel dat je gelijk hebt qua aangestoken worden door andere forummers over kinderwens enzo. Ik in ieder geval wel, maar ik ben dan ook gevoelig voor de mening van anderen. Ik ben niet voor niets weggegaan hier toen en ook met die andere groep gestopt. Ik trek het niet me continu te vergelijken met anderen, tenminste, ik trek het niet altijd. En ik weet ook heel goed dat dat iets is wat bij mij zit en waar niemand anders iets aan kan doen - ik word niet gedwongen ofzo. Verder is bij ons vooral Alex degene met de enorme wens voor een tweede. En daar laat ik me dus door beïnvloeden, meer nog dan door de zwangere en/of bevallen moeders hier. Als ik écht eerlijk ben, weet ik niet of ik wel zo graag nog een kindje erbij wil.. Maar ik wil wel graag weer zwanger zijn. Dubbel he? Misschien toch maar wachten dus. Tanya aaarrggh zo irritant dat je niet van je auto op aan kunt! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Maar een auto financieren? Tegen een lage rente? Is dat geen optie? Eveline hoe is het gegaan vandaag? Of als je nog moet: succes! Hier gaat alles zijn gangetje. Sverre heeft weer prima geslapen - gisteren KDV. Vanavond verwacht ik ook geen problemen. We hebben besloten dat Alex de 5-minuten regel gaat toepassen als Sverre weer wakker wordt: elke 5 minuten erheen als hij huilt, neerleggen, niets zeggen en weer weggaan. En dan maar doorbijten... Echt erg maar ik kan het dus niet opbrengen om dat te doen. Ten eerste wegens slaapgebrek en mijn onvermogen daarmee om te gaan, en ten tweede omdat ik het zó zielig vindt als hij zo huilt.
Dat lijkt me idd ook niets nee, dat je op stap gaat met de gedacht zou hij het blijven doen. En 10 jaar is niet oud, maar helaas is hij dan wel zijn waarde kwijt dus even overstappen op een andere is ook niet zo makkelijk (tenminste zo lang die loterij niet langskomt)
Eef, hoe was je sollicitatie? Tan, grrr auto's. spreek me er niet van das de reden waarom ik al tijden niet meer heb gereden (ivo's auto's mankeren altijd wel wat), ben altijd bang dat ik ergens stil kom te staan in mijn uppie (of met de kids) Whoehoe! Raven slaapt sinds een aantal dagen uit tot 8-8.30u in de ochtend (gaat om 19.30u naar bed) Hier ook nog geen juniorbed, ze ligt graag met haar voeten omhoog tegen de spijlen als ze slaapt