Kar wat vervelend dat je nog eens terug moet voor dat spiraaltje Ben vandaag voor eerst met Matice onder de douche geweest, net voordat ik wil uitstappen heeft meneer al een tepel te pakken (dus bleef maar in de warme cabine staan) en als dank poept en plast hij mij en de badcape nog helemaal onder. :bloos: Heb ik weer! Tis erg stil in huis, Raven is weekendje logeren bij haar oma.
Hey Dames, Om nog even terug te komen op het tandenpoetsverhaal: Ik heb vorige week een tip gekregen die bij ons in elk geval heel goed werkt. Aangezien er meer meiden waren die het tandenpoetsen een hele uitdaging vinden (en er zelfs in de halve finale van het beste idee van 2008 een speciale tandenborstel werd gepresenteerd ) zal ik het jullie niet onthouden. Misschien werkt het voor jullie ook....... Friemel een vinger in een van de mondhoeken van je kleintje (goed aan de zijkant houden, pas op voor de tandjes ), dit gaat heel goed als hij/zij met zijn rug naar je toe op de commode (of in bad of voor de spiegel of waar je het zelf prettig vindt) zit. Met je andere hand kan je nu prima de tandjes poetsen. Ik laat Mick daarna altijd nog even zelf poetsen en geef hem natuurlijk veel complimentjes. Ik kan nu echt met gemak alle tandjes en kiezen poetsen! Even over ons: Vannacht heeft Owen van 21.30 tot 6u geslapen! Mama blij! Helaas ben ik nu ook (na alle mannen hier in huis) gevloerd door de verkoudheid. Wat een knallende koppijn. Alle holtes zitten vol, zelfs mijn tanden doen pijn. Hopelijk gaat het snel over. Mijn moeder zit op dit moment met mijn oma bij de arts. Ze krijgen hoogstwaarschijnlijk te horen dat mijn oma darmkanker heeft. Vorige week kwam mijn moeder met dit nare bericht, maar vandaag zouden ze de definitieve diagnose horen. Mijn oma was het hele weekend al druk met het verdelen van de spullen. Het rare is dat het lijkt alsof ze zich er al helemaal bij neergelegd heeft. Haar vader is er aan overleden. Kort geleden werd ook al duidelijk dat ze alzheimer heeft en diverse tia's heeft gehad die ook schade hebben aangericht. Van een heel vlotte dame is ze in een paar maanden veranderd in een klein hoopje mens. Ik ben zo blij dat ze allebei onze kindjes heeft mogen leren kennen.
Hebben jullie al gelezen dat het forum gaat verhuizen en dat ze tijdelijk offline zullen zijn? Ik hoop jullie na de verhuizing weer allemaal terug te zien hier Stilte in huis was van korte duur. Matice kreeg last van regeldagen gecombineerd met zijn 2e sprongetje. Maandag zijn we in het Meerdal gaan zwemmen. Raven vond het heerlijk, heeft uren doorgebracht in het babybady en is met papa verschillende keren van de wildwaterbaan en glijbaan af gegaan. Matice en ik hebben voornamelijk aan de kant van babybadje gezeten en heerlijk geluierd. Op de terugweg lag Raven al snel te slapen (was pas 6 uur!) en heeft geslapen tot vanochtend 7 uur! Jammer genoeg werdt Matice ook op dat moment wakker dus ben ik maar naast haar bedje al voedend gaan zitten. Was best gezellig. Samen boekjes gelezen, toen allebei op een arm en naar beneden gegaan om te ontbijten.
Jody bedankt voor je tip! Wat naar bericht van je oma. Klinkt inderdaad alsof ze het al helemaal geaccepteerd heeft en dat ze het zo wel goed vind.
Oh Jekkia, je maakt me stiekem een beetje jaloers 't Lijkt me echt zo leuk met twee kindjes (maar ook wel zwaar). Wij moeten toch helaas nog een beetje wachten. Fijn dat jullie gisteren een leuke dag hebben gehad
Goedemiddag, Jody, wat naar van je oma.. Ik ken het dus maar al te goed - mijn oma heeft alvleesklierkanker en ligt in het hospice.. Ook zij heeft al afscheid genomen en spullen verdeeld. Mijn oma is ook heel berustend en zelfs wel een soort opgelucht geloof ik. Ik vind het ook fijn dat ze Sverre nog gekend heeft, en het zoontje van mijn zusje. Sterkte de komende tijd! Wat knap trouwens dat Owen zo goed geslapen heeft! Mick was ook vrij snel met doorslapen, of niet? Jekkia, klinkt als een leuk dagje zwembad! Sverre vindt zwemmen (& douchen) ook zo heerlijk, wij moeten eigenlijk ook snel weer eens gaan. Kirby, hoe is het nu met Ana-Lucia 's nachts? Ik las dat het al ietsje beter gaat af en toe, ik hoop dat dat blijvend is! Ik heb eergisteren wat teruggelezen van het begin, toen we allemaal net een maand of wat moeder waren.. Daar werd ik echt niet blij van - van mijn berichten tenminste. Hopelijk gaat dat een volgende keer echt anders. Bah, ik zou het niet erg vinden als bij de verhuizing van het forum al die berichten per ongeluk verdwenen.
Kar, het gaat de laatste tijd idd wat beter, hiervoor moet ik ze 's middags helaas elke keer wakker maken, ze mag niet meer slapen na 13u30, anders is het feest. Ze wordt wel nog wakker hoor, maar slaapt nu meestal wel weer binnen de 10 minuten. Hoe gaat het nu bij jullie?
Kirby dat is goed nieuws! Geen uren meer met haar op zitten gelukkig. Ik hoop echt dat ze dit volhoudt. Hier is het ook ietsje beter, tenminste, gisteren was de eerste maandag in maanden dat hij weer redelijk normaal geslapen heeft. Hij was om 21 uur eventjes wakker en beneden en zat toen - hoe schattig - te knikkebollen tegen mij aan. Daarna hoorde ik hem rond 22:00 nog even huilen maar daarna de hele nacht niets meer! De nacht ervoor was het weer drama maar wij gaan dus NIET meer naar beneden met hem. Daar werd hij heel woedend om maar hij moet het echt leren. Even doorbijten dus.
kirby: fijn dat wat beter gaat met slapen Kar: ook fijn dat beter lijkt te gaan met slapen, tis doorbijten pppfff.... enne kan me voorstellen dat bij een tweede je niet hoopt in hetzelfde circeltje te komen, ik ook niet, maar daar gaan we gewoon van uit! JOdy: sterkte met je oma Hebben jullie kids ook zo'n last van de wintertijd? Zoë wordt al sinds zondag dus om 530 wakker. Ze gaat gelukkig niet huilen en valt soms weer in slaap, want sta echt niet voor 7u op! Maar tja, ik ben dus wel wakker! Verder kan Zoë haar eigen naam zeggen, zo schattig! Gister zei ze zelfs: Oo ie......die! twinny
Twinny wat goed dat Zoë haar naam kan zeggen! Wat schattig zeg. Ik heb bij Sverre nog geen enkele klank gehoord die op Sverre lijkt. Maar, hij zegt dan ook 'ik' als hij zichzelf bedoelt. Of 'mij'. Ook zo lief (ach, ik vind alles op dit moment zoooo schattig van Sverre ) is dat hij nu fan van Ernie is. Hij wordt echt zo blij als hij 'Nerniiieeee' op televisie of op zijn sokken of in een boekje ziet.
Ben vanmiddag bij mijn oma geweest. Ikzelf denk niet dat ze het weekend haalt. Ze was zo klein geworden.. Alex en ik zouden 't weekend weg gaan (jonge gezinnenbeurs etc) maar dat heb ik net geannuleerd. Bovendien is Sverre ook ziek - 39.5 koorts, veel huilen etc. - en om hem nou een weekend bij mijn schoonouders in de sigarettenrook te laten zitten. Nee. Maar... toen ik dat meldde werd er hier eentje héél kwaad en zei 'Daar krijg je grote problemen mee, als je zo blijft denken.' Ik nogal verbijsterd (en lacherig, kom op, ik ga zo'n dreigement toch niet serieus nemen?!): 'Wat voor problemen dan?!' en hij: 'Dat merk je vanzelf wel.'. Sorry hoor, maar ik laat me dus niet bedreigen en ZEKER NIET als het om de gezondheid van mijn kind gaat. Ik zei ook dat het dus duidelijk was dat hij nog stééds zijn ouders boven mij of zijn kind zou kiezen. Dus ik heb echt direct geannuleerd. Ik ga het er straks met hem over hebben. Eerst rustig worden en iets eten.
Wat een k*t reactie zeg. Heeft ie niet ergens anders last van, want dit lijkt me wel een heel overdreven reactie. Het is wat met die oma's he? De ouderdom komt zeker met gebreken. Vervelend om ze zo te zien aftakelen. Doe je een beetje rustig aan?
Een beetje bijgelezen. Jody en Kar, sterkte met jullie oma's. Tanya, hoe is het nu met de auto? Hier gaat het even niet zo lekker. Druk en veel last van bloedingen en harde buiken. Dus vandaar dat ik er even toch minder ben dan dat ik zou willen. Maar kan in de korte tijd dat ik achter de pc zit niet alles bijhouden en dan verkies ik toch het groepje waar ik al die tijd al bij ben gebleven... sorry!
Jody, hoe is het nu met jou en je twee mannetjes? Gaat alles goed, is het al helemaal gewend met weer een baby? Nog steeds: petje af hoor! Eveline, doe het vooral rustig aan! Bloedingen klinkt niet goed.. Sterkte! We hebben het uitgepraat en hij flapte er eigenlijk door de teleurstelling etc zomaar iets uit... Ik ga maar eens naar bed denk ik. Ben er wel moe van. En ik ben één bonk frustratie/verdriet/stress/boosheid/etc/etc de laatste tijd. Dat vreet ook energie.
Kar dikke knuffel voor jou, zit de laatste tijd ook niet echt mee. Eef, oei klinkt niet zo heel erg fijn. Probeer je zoveel mogelijk rustig aan te doen. Die kleine moet wel nog even blijven zitten. Raven heeft van haar peettante een mini buggy met pop gekregen. Ze is nu echt een mini moedertje. Ze speelt mij met haar op na. Zo schattig om te zien. Lopen doet ze niet maar ze loopt wel heel de kamer door achter de buggy en dan ook hele verhalen brabbelen ha ha
kar: hopelijk weer goed uitgepraat dan. Ik zou mijn zieke kind ook niet een weekend in de sigarettenrook zetten! JEkkia: o dat klinkt zo lief, het worden al hele meiden hè! Hier gaat het niet zo goed met mij.Het een flinke psychische terugval. Ben begonnen met nieuw vrijwiliggerswerk, maar vergt veel, omdat meer uren zijn. Ben vooral erg teleurgesteld in mezelf het het niet kunnen! Baby wens maar weer ff in de vriezer laten liigen. Ik twijfel of het er toch nog ooit van komt. Wil heel graag, maar weet niet of verantwoord is, of ik het wel kan. Ik hou zielsveel van Zoë, maar vind het nog altijd dood eng en ben nog altijd erg onzeker..... twinny
Ach, wat leuk dat ze zo lekker bezig is, jekkia. Ik vind het ook zo super om te zien hoe snel ze dingen bij leren. Als we aan Mick vragen wat papa aan het doen is dan maakt hij met zijn handjes het 'centjes verdienen' gebaar en dan vraag ik wat mama vandaag gaat doen en dan geeft hij kusjes, want mama gaat Mick en Owen de hele dag kusjes geven . Het zijn zulke schatjes! Owen slaapt al een paar dagen van 21.30u tot ong 5u. Dat is wel prettig hoor. Ja, ik geloof idd dat Mick ook al redelijk vroeg doorsliep, maar ik weet het al niet eens precies meer . Kar, fijn dat jullie het uitgepraat hebben. Je blijft toch wel bij je standpunt he? Ik ga ook niet met mijn kindjes in een rokerige omgeving zitten. Als anderen zich dood willen roken, ga je gang, maar ik stel mijzelf en zeker mijn kindjes met hun jonge longetjes daar niet aan bloot. Oeps, Mick is wakker. Moet het kort houden dus. Liefs en knuffels voor iedereen die het nodig heeft! Oja, Eveliene, doe je wel rustig aan, bloedingen zijn nooit goed natuurlijk.
Kar, sterkte met je frustraties voor wat betreft Alex. Hoe is het na een nachtje slapen? Hoe is het verder met hem en zijn zoektocht naar een baan? Jekkia, heerlijk he, zo mini moedertje achter de buggy! Leuk! Twinny, wat ellendig, je terugval. Je hoeft echt niet zo onzeker te zijn over Zoë, dat weet ik 100% zeker. Je doet alles met liefde en voor ons allemaal is het nieuw en eng. En ook met een 2e is dat zo. Tuurlijk is het dan anders omdat sommige dingen minder onzeker zijn, maar het is wel een ander mensje met andere trekjes en karaktereigenschappen. En die teleurstelling in jezelf voor wat betreft je werk... neem niet teveel hooi op je vork. Stapje voor stapje! Mama's met 2 ukkies, een vraagje aan jullie. Hebben jullie allemaal een duowagen gekocht of lossen jullie het anders op? Ik wilde in de eerste instantie zo'n plankje met zitje achter de wagen, maar dat kan bij mijn kinderwagen niet. Toen heb ik een buggypod geprobeerd maar dat vond ik zo onstabiel. Dus nu ga ik voor een een draagdoek. Zelf heb ik een minimonkey draagdoek gekocht. Dat is een 4 in 1 ding. Banaanhouding (voor een ukkie), hangmat voor in de box, kangaroezit en buikzit. Kan ik mini 2 mee dragen of Demelza. En ik heb gisteren een geweldig mooi ding besteld. Een hele mooie ringsling. Wordt op maat gemaakt. Ik heb de autumn spring flower besteld en dan in de kleur aubergine. Zie hier: http://www.mistermirko.be/ringsling.htm Ze hebben daar echt hele mooie. En zo kan ik uk en Demelza dragen. Dan kan 1 van de 2 in de wagen. Of de kinderwagen of de buggy. Zie me al helemaal lopen! De afspraak met de gyn: Harde buiken komen niet van een blaasontsteking. Urine is vandaag gecontroleerd. Ik vertelde over de harde buiken en bloeding dat ze begon met kijken of er een blaasontsteking kon zijn. Dat was dus niet zo. Toen een echo om te gluren. Uk is erg bewegelijk, trapte gewoon dat ding van het echoapparaat weg Maar goed, mijn placenta is verschoven. Hij lag redelijk vooraan en naar onderen, maar hij ligt nu onderop, voor de uitgang. Dat kan wat bloedingen hebben veroorzaakt. Moet nu voor de zekerheid volgende week terugkomen, dan kijkt ze weer even. Dit kan dus ook de harde buiken hebben veroorzaakt. Maar ze raadde het wel aan om toch even wat gas terug te nemen. Zoals de placenta nu ligt zit een gewone bevalling er niet in en zal het een keizersnede worden, maar goed, ik wacht het gewoon af.