Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    stom... verkeerde topic!

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Twinny toch... meis, ik vind het naar om dit te horen. En ik vind het zo naar dat je nu weer zo teleurgesteld in jezelf bent! Dat hoeft toch helemaal niet? *knuffel* En wat betreft je gevoelens over Zoë en een evt tweede kindje, heel erg herkenbaar! Ik twijfel ook steeds.. Die spiraal blijft nog maar eventjes zitten, dan maar buikpijn. ;)

Eveline hmm dat is wel jammer, van die placenta. Had je gehoopt/gerekend op een 'natuurlijke' bevalling? Gelukkig is met mini2 alles nog goed!
    Zo'n slingding (?) ziet er mooi uit, maar jee joh, Demelza daarmee tillen?! Dan heb je zeker keiharde buik-en rugspieren?! ;) Ik zie me dat nog niet doen met Sverre hoor!

Jody het klinkt super gezellig bij jou thuis met je twee mannetjes! :D

Alex wil alsnog een dagje naar zijn ouders toe dit weekend. Ik heb al aangegeven dat hij dan maar alleen moet gaan. Met Sverre, dat wel. :( Ik ga wel lekker werken of bijslapen ofzo.

Die discussie over het roken van zijn moeder hebben we al zo ontzettend vaak gevoerd; zijn ouders zijn er dus na Sverre's geboorte ook 5 maanden boos om geweest.. En ik krijg het er bij Alex niet in dat OOK een dagje in de rook schade toebrengt. Een uur zelfs al. Maar hij blijft dat onzin vinden en dan krijg je dus situaties zoals gisteravond. :( :(

3. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Kar, je vergeet dat Demelza maar een licht poppetje is. Ze is net 9 kilo. Dus dat valt nog te behappen.
    En... ook nu moet ik haar af en toe tillen. En dan is zo'n ding juist een verlichting omdat je dan ook gewicht met je schouders enzo draagt. Het ondersteunt juist bij het tillen.
    Maar ik zal voornamelijk mini2 ermee tillen.

Ja, ik had wel gehoopt op een natuurlijke bevalling, maar goed, we shall see. Zolang uk het maar goed maakt.

Balen dat Alex zo star is over het roken. Dat hij echt niet snapt dat meeroken niet goed is. Als hij toch wil gaan met Sverre, maak je dan niet te druk. Ga dan gewoon even genieten van je rust en doe alles wat je normaal met Sverre in huis niet kan doen. Stereo hard aan, gooi je haar los, uren in bad/onder de douche, boek lezen, slapen, werken... maak er lekker jouw dag van!

4. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Hallo allemaal!
    ik ben heel lang hier niet geweest, wat leuk om te lezen dat sommigen alweer in verwachting zijn of zelfs alweer bevallen van een 2e :confused:

Hier gaat alles prima ik geniet erg van mn ventje (alhoewel ventje, hij is 15 kilo :)

Ik denk overigens wel dat et bij eentje blijft, heb mn handen vol!

groetjes Mona

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mona! Wat leuk jou hier te zien! :D :D Kom je weer eens vaker langs? Alles goed met jullie? Wauw, 15 kilo! :confused:

Eveline, hmm ik wist niet dat ze maar zo klein was. Sverre is geloof ik ruim 11 kilo (weet 't niet eigenlijk :oops:). Maar je hebt gelijk, zo'n doek is natuurlijk bedoeld om het gewicht te verdelen.
    Ik weet nog dat ik een paar maanden geleden mijn schoonzusje zag met zo'n doek en haar kindje erin en dat ik me toen realiseerde dat ik dat contact met Sverre gewoon niet wílde toen hij zo klein was.. :( Terwijl ik kon zien aan haar en haar kindje dat ze het allebei heel fijn vonden.

Pff ik geloof dat er bovenop alle ellende nu ook nog kosten van mijn auto aankomen. :( De startmotor blijft hangen. Dat ding is pas 2,5 jaar oud! :evil: Morgen maar even naar de garage ermee.

6. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Ik zal zeker weer eens regelmatig binnen vallen ;)
    Hier gaat alles uitstekend, ik til me een breuk, wat Daniel loopt nog niet, maar het is super genieten.

Gaat het goed met Sverre? (naast alle pech met je auto e.d. balen is dat zeg! :( )

7. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Twinny een hele dikke knuffel voor jou meis!
    Alle begin is moeilijk, ook vrijwilligerswerk en zeker als het meer uren dan verwacht zijn. Je vind je draai wel en dan wordt die onzekerheid ook minder. Alles op zijn tijd en als het zo moet zijn krijgt Zoe heus nog wel een brusje en anders dubbel zoveel liefde van jullie (toch ;))

Jody Eigenlijk best erg, maar Raven begint al te zwaaien en handkusjes te geven en gedag te zeggen als Ivo zijn jas aantrekt. En 's ochtends kijkt ze altijd eerst op onze kamer om te kijken als papa al thuis is van het werken. :)

Kar sterkte meis, dikke knuffel
    Vind het goed dat je bij je standpunt blijft wat roken betreft. Vind het jammer dat hun die kleine moeite niet willen nemen voor hun kleinkind. Mijn svader is ook een kettingroker en die gaat braaf buiten staan (heeft ook wel even geduurd maar dat was omdat hij steeds vergat dat hij een sigaret in zijn handen had :x )
    Succes met je wagen...

Eef we hebben wel een duobuggy maar die staat nogsteeds op zolder. Die wil ik pas gaan gebruiken als Matice kan zitten.
    Als ik de deur uit ga gaat Matice in de draagdoek en Raven in de buggy.

Oei de placenta verschoven, rustig aan doen meid. Hoe moeilijk het ook is met Demelza erbij. Kan de placenta nog goed komen te liggen of blijft dat nu zo?

Hoe is het nou met je paard?

Mona 15 kilo! :confused: en dan ook nog telkens moeten tillen. Dan zal je nu wel flinke spierballen hebben :)

8. Niet meer actief

Môgge!

Jody Goed dat Owen van de week de hele nacht doorgeslapen heeft :thumup: . Balen van je verkoudheid, hoe is het nu? Jeetje, je oma darmkanker, pfff. Sterkte! Tnx voor de tip van het tandenpoetsen. Hier gaat het nu weer goed. Hij heeft nu een eigen tandenborstel waar hij op mag kauwen en we doen het nu als hij in bad zit ipv erna. Enne wat is het gebaar voor centjes verdienen, hihi? Als Ruben papa zegt zeg ik ook altijd dat hij centjes verdienen is (en ik zeg er soms ook achteraan dat mama die weer uitgeeft hihi)

Jekkia Ja tuurlijk ben ik hier nog te vinden na de verhuizing! Schattig dat Raven je nadoet met moederen!

Kirby *zwaai* Hoe is het met jullie? Heeft Ana-Lucia eigenlijk nog last van die melk-allergie?

Karlijn Hoe is het nu met de nachtelijke avonturen van Sverre? En hoe is het nu met je oma? Je mag me gewoon smsen hoor van het weekend als je dat wilt, ook al ben ik weg. En als Sverre en Alex een dagje weg zijn, ga je dan ook lekker tijd voor jezelf nemen? *KUS* Sterkte met je auto!

Twinny Nee, Ruben heeft geen last van de wintertijd gelukkig. Die zondag waren we naar Ballorig gegaan en daar was hij behoorlijk moe van. Hij werd maandag pas om half 10 wakker (dus eigenlijk half 11). En deze week had hij denk ik toch een klein beetje last van de prikjes vorige week dus hij heeft elke ochtend wat langer geslapen dan normaal (op vanmorgen na dan, hij was om 4.50 uur klaar en klaarwakker. Hij ligt nu weer terug op bed en hij slaapt weer). Owww wat schattig dat Zoë haar eigen naam kan zeggen! Balen dat je nu even een terugslag hebt. Ik denk niet dat je het als falen moet zien. Vrijwilligerswerk is ook gewoon werk en als het ineens meer uren zijn is dat een hele omschakeling. Ik hoop dat het gauw went en dat je je snel weer beter voelt. En je bent een topmoeder! Kijk maar naar je mooie meisje! Je hoeft niet onzeker te zijn, zij doet het erg goed en jij ook! *knuffel*

Eveline Met de auto hebben we geen problemen meer. Ze hebben iets vastgesoldeerd en sindsdien doet hij het weer gewoon. Oei, harde buiken en bloedverlies! Gelukkig geen blaasontsteking maar wel balen dat de placenta voor de uitgang ligt. Ik hoop dat hij nog omhoog groeit zodat je alsnog natuurlijk kan bevallen. Ik hoop dat je ook daadwerkelijk het advies opvolgt van de gyn, en dat je wat gas terug neemt ;), al zal dat wel moeilijk zijn met een ondernemende dreumes. Ik vind die ringsling wel leuk om te zien, maar die lange flap aan de voorkant lijkt me zo in de weg gaan zitten. Of valt dat heel erg mee? Wel gave kleuren heb je uitgekozen, die zou ik zelf ook gekozen hebben.

Mona Hey leuk om je ook weer even hier te zien! Waua, Daniël 15 kilo :confused: , en ik vond Ruben al zwaar met zijn 13 kilo.

Roken Alhoewel ik zelf wel rook laat ik Ruben ook nooit in een rokerige omgeving zitten. Mijn ouders roken allebei ook en die gaan ook altijd buiten staan als we bij hun zijn. Het is zelfs zo dat als ze weten dat we komen dat ze de boel eerst even luchten van te voren.

*effe enteren*

9. Niet meer actief

En dan nu even over ons

Ruben was dus erg vroeg wakker vannacht/vanmorgen. Omdat het al zo lang geleden was was het effe slikken. Moest ook meteen denken aan Karljn en Sverre, die hele uren met hem opzaten. Om 5.45 ben ik maar naar beneden gegaan want meneer was echt klaarwakker. Om 7 uur heb ik hem een fles melk gegeven en daarna weer op bed gelegd. En hij slaapt nu lekker. Over een uurtje ofzo haal ik hem er weer uit anders wil hij vanmiddag niet meer slapen en is dan vanavond niet meer te genieten.

Wij gaan met mijn ouders en mijn broer en schoonzus een weekend weg. En ik heb daar helemaal geen zin in. Tis een heel verhaal waarom niet dus ik zal dat jullie niet aandoen ;).

Verder heeft mijn schoonzus gisteren een echo gehad en het zijn er 1,5 ;). Ze zagen sowieso 1 goede vrucht met goede hartactiviteit en 1tje waarvan ze het niet zeker wisten. Dus moet ze over 2 weken terug voor een 2e echo. De echoscopiste kon al wel vertellen dat àls het een 2-ling was dat het dan een 1-eiige zou zijn. Ze zijn 12 juni uitgerekend. Ze vroegen ook hoe groot Ruben toen was. En daar heb ik dus geen zin in, om dat nu al te gaan vergelijken. Normaal vind ik dat niet erg maar ik weet dat er bij hun meer achter zit.

Verder had ik nog een vraag. Ik zie op hyves bij verschillende mede-juli-mama's dat veel kindjes al aan het tekenen of verven zijn. Doen jullie dit ook al? En ben ik dus zo ontaard omdat ik dat nog niet met Ruben gedaan heb? Laatst kreeg hij bij een pannenkoekenrestaurant kleurpotloodjes maar die vond hij voornamelijk lekker om op te kauwen :( . Ik maak me soms gewoon zorgen dat ik niet genoeg met Ruben onderneem of hem niet genoeg stimuleer ofzo. Als ik zie bijvoorbeeld wat sommige kindjes al kunnen zeggen (Ruben praat nog niet zo veel) of doen. Of heb ik het weer gewoon in mijn hoofd zitten en moet ik niet zo naar anderen kijken en onthouden dat ieder kind zijn eigen tempo en ontwikkeling heeft?

Nou, ik ga maar weer eens wat doen voordat ik in slaap val (ja want ik ben dus ook vanaf 5 uur op). Moet alles nog inpakken, want Marc is natuurlijk gaan werken dus mag ik heel fijn alles alleen doen.

10. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Goedemorgen!

Slapen van Sverre: Vannacht was hij weer wakker. Maar waar het eerst rond 23/24 uur was is het nu verschoven naar 2 uur 's nachts. Maar, het duurde maar een half uur. Hij krijgt nu boven wat te drinken als hij dat wil en daarna gaat hij weer naar bed. Krijsen natuurijk, maar hij viel tot half 9 in slaap! :) Hopelijk krijgt hij door dat het geen zin heeft te huilen want dat hij toch niet meer naar beneden gaat.

Het is gewoon dat het al zo lang duurt. Vannacht werd ik er echt even wanhopig van; het is gewoon al 'feest' sinds hij een jaar is. En het lijkt dus ook niet over te gaan. Ik denk dan meteen 'waarom wij?!'. En het maakt het ook moeilijker - naast het gedoe in mijn relatie - om te kiezen voor een tweede kindje. Dat ga ik dus gewoon niet trekken.

Ik heb mijn hele zwangerschap zó slecht geslapen, dat ik met een wakker kind 's nachts en een dikke buik en dus op een gegeven moment ook nog een baby ;) al bij het idee gek word... :( Ach, eerst wat rustiger vaarwater creëren hier. (Alex maakt alleen wel érg leuke en mooie kindjes ;))

11. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hoi hoi!
    Ik neem inderdaad netjes gas terug. Van de 2 uurtjes slaap die Demelza 's middags doet ga ik het eerste uur ook naar bed en daarna kan ik even rustig nog een uur mijn dingen doen.
    En 's avonds na 8 uur onderneem ik ook echt niets meer.
    Verder doe ik nu alles met de kookwekker. 10 minuten iets in het huishouden en dan gewoon een half uur niets. Dat doe ik al zo'n week of 2 en dat werkt wel goed.

Verder verf, teken en onderneem ik heel veel met Demelza. Maar dat heeft ook als achterliggende gedachte dat het nu nog kan. Straks moet ze 50% inleveren. Maar dat jij dat niet doet met Ruben maakt je geen ontaarde moeder. We hebben allemaal onze eigen invulling met onze kinderen. Zo zijn er ook ouders die dagelijks heel ver wandelen, ik ben zo ontaard dat ik dat niet doe. ;)

En de ontwikkeling, ik denk dat je daar echt wel meer over weet. Alles in hun eigen tempo. Ken je het verhaal nog van mijn stiefdochter, liep met 7 maanden, maar sprak pas heel erg laat. Pas als ze zich op het cb zorgen maken over de ontwikkeling en je doorsturen, dan pas heb jij redenen om je zorgen te maken. Tot die tijd gewoon stimuleren en niet overstimuleren omdat ze dan ook hun eigen wil tonen en het gewoon niet doen.

Demelza zegt wel al heel wat woorden, maar toch echt nog veel meer in het chinees, arabisch, russisch en andere onverstaanbare talen (of is dat nou babytaal?)

Dan komt nog de trots van ouders. Tuurlijk is een moeder die vertelt wat haar kindje nu weer kan enorm trots. Tuurlijk wil je dat delen en dat is niet om op te scheppen. Want... toen onze kindjes nog helemaal niets konden behalve slapen, huilen en eten waren we ook trots. En toen vertelden we er ook over. Dus zie het niet als vergelijkingsmateriaal.

Tan, jij bent nu 32. We kunnen jou ook vergelijken met anderen van 32. Er zijn er die directiesecretaresse zijn, er zijn er die junk zijn, er zijn er die geen normaal denkvermogen hebben, er zijn er die dat wel hebben. Ow, en ook nog mensen met een relatie, mensen zonder relatie, mensen met 10 relaties.
    Zie je... vergelijken heeft geen zin! Je ontwikkelt je allemaal anders ;)

Genoeg hart onder de riem zo? Niet zo onzeker hoor! Is niet nodig.

En datzelfde geldt voor Kar. Waarom Sverre bij jullie feest? Omdat hij jullie als ouders heeft en niet dagelijks bij anderen slaapt ;)
    En hij is echt niet het enige kindje wat feest. En hij doet het ook niet met opzet om jullie te pesten.
    Maar... het is wel vreselijk zwaar en daar mag je best over vertellen. Overigens, je kan toch toch over alles vertellen, of het nu zwaar is of niet.

He Mona, leuk dat je ook hier bent!

Tan, die ringsling, je kan zelf aangeven of je een lange of korte staart wil hebben. Je moet ook je maat en gewicht doorgeven zodat ze hem niet te kort of te lang maken. Vandaar!

Goed, mijn half uur niets doen is weer voorbij. Ik ga eens even wat afstoffen ;)

TOT SNEL!

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Tanya ik denk absoluut niet dat jij Ruben te weinig stimuleert. Sverre vindt kauwen op potloden ook nog het leukste hoor. Hij heeft gewoon geen geduld, en vindt andere dingen op dit moment leuker. Ik denk dat dat bij Ruben ook zo werkt. Die heeft gewoon andere prioriteiten. En anders koop je gewoon eens vingerverf, een knoeischort en groot papier, en wie weet?

En qua praten. We horen continu van mensen dat ze denken dat Sverre erg klein voor zijn leeftijd is omdat ze hem als 2-jarige inschatten. ;) En ik moet zeggen, ik klets ook wel continu tegen hem. Maar Alex veel minder en die is toch veel meer thuis bij hem de laatste tijd. Ook hier denk ik weer dat het een prioriteitenkwestie is: ik denk dat Sverre gewoon dolgraag wil communiceren en Ruben nu nog gewoon andere dingen aan zijn hoofd heeft. Toen Sverre het lopen eenmaal uit zijn systeem had, ging hij pas kletsen hoor.

Vergelijken heeft inderdaad weinig zin. En verhalen over kindjes worden ook groter gemaakt door trotse ouders hoor. Ik kan me alleen erg goed voorstellen dat je nu al moe bent van het continu moeten vergelijken met de baby(s) van je schoonzus. Hier hetzelfde, schoonzus is nog eens 2 dagen na mij bevallen ook. Alleen heb ik het geluk dat Sverre het gewoon veel beter doet dan zijn nichtje. :rolleyes: ;)

Véél sterkte dit weekend met alles!

Ik ga weer eens iets doen. M'n promotor had het idee dat ik mijn laatste hoofdstuk beter in 2 hoofdstukken kan opsplitsen. Dus ik moet aan de schrijf. :(

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tan jij bent juist een hardstikke leuke mama. Volgende keer dat ik op bezoek kom neem ik de vingerverf mee, laten we die 2 samen eens flink kliederen ;)
    Raven vind het ook leuker om op potloden te bijten en krast liever met een pen op de tafel (grr)

Zaterdag is het nieuwe programma het consultatiebureau op tv 17.25u op rtl8). Ze gaan het dan hebben over peuterpubertijd. Ben benieuwd.

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Mona, wat leuk dat je hier weer even om t hoekje komt :)

Kar, is het weer helemala goed met jou en alex? Buiten dat het roken in bijziojn van Sverre schadelijk voor hem zou zijn, vind ik het ook gewoon best wel enorm onfatsoenelijk van je schoonouders, dat ze het niet op kunnen brengen die peuk te laten staan in het belang van Sverre..Maar goed, de vorige keer toen ze zich 5 maanden stil hielden hebben ze wel duidelijk hun prioriteiten laten zien toch? Ik vind het knap dat je ze uberhaubt nog onder ogen komt hoor, van mij konden ze in de stront zakken..Wie mn kind niet respecteerd'/ accepteerd hoef ik niet in haar leventje.

Yashica, klinkt enorm gezellig zoals je t omschrijft met matice en Raven, leuk hoor, zou bijna ook een tweede overwegen :)

Schilderen: ja doe ik hier ook best veel, sinds we ontdekt hebben dat Devin het enórm leuk vindt! Tekenen (met wasco, krijtjes) of schilderen doen we hier dus bijna om de dag. maar jij, wij schilderen zelf ook wel, dus het is ook maar net wat je ligt.
    En af en toe wordt t een grote bende, maar da's met vingerverf zo weer op te lossen.

15. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hihihi, eigenlijk is Zoë nooit zo erg van het in de mond steken geweest, maar kleurpotloden en wasco's schijnen erg lekker te zijn. Nee, wij tekenen dus ook niet veel! Heb wel 1 gevinger verft en gelukkig had ik de natte waslap al bij de hand, want het zat overal, hahahaha!

twinny

16. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Niva na een dag zoals vandaag zou ik een 2e haast afraden ;)

Tis soms ook zwaar. Vandaag had Raven enorme last van haar doorbrekende kiezen (heb haar om 18u al naar bed gedaan, zo gezellig was ze) en Matice werdt elke keer aangestoken door haar gebrul en wilde daardoor vandaag nauwelijks slapen. Tis nu eindelijk stil in huis en de engeltjes liggen nu eindelijk vredig te slapen.

17. Tweety31

Tweety31 Bekend lid

17 sep 2006
    644
    0
    0
    ik werk in de kinderopvang
    ik woon in het westland
    jeetje, ik zie nu pas dat er hier nog altijd fanatiek wordt geschreven. 8)
    Ik kom alleen ff gedag zeggen :p en ga mn bedje in:)

18. Mona

Mona Bekend lid

16 jan 2006
    729
    0
    0
    Op de creche waar Daniel zit (2 dagen per week) zijn ze zeer creatief met potlood en verf, heb dan ook al de mooiste kunstwerken mee naar huis gekregen. Zelf heb ik het thuis eigenlijk nog nooit met em gedaan. Wij doen thuis weer heel andere dingen. Toch wel een voordeel van de creche, ze leren er een boel.... en daniel vind et er prachtig! :D

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hee Tweety, leuk je weer hier te zien! :D Echt fanatiek zijn we niet hoor.. Maar we houden elkaar op de hoogte.

Ben vandaag een dagje alleen met Pepper geweest. Helaas ben ik ook ziek aan het worden dus dan helpt 3 keer de regen in niet echt. ;) Ach, het was wel ontspannen. Alleen het werken wat ik me voorgenomen had is dus niet gelukt.. En daar voel ik me dan weer slecht over. :evil:

Ben benieuwd hoe Alex en Sverre het gehad hebben in Den Bosch. Ik had Sverre even aan de telefoon vanmiddag ;). En hij klonk heel vrolijk! Hij zei ook echt 'Hajjooo' en daarna nog iets over 'lekkuh' en 'Ernie' maar wat precies.. ;) Hij kan echt niet meer zonder Ernie! :D

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Deel Deze Pagina