Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik zou ook wel willen dat Ana-Lucia doorslaapt! Het is van mij nu zo'n 8 maand geleden dat ik nog eens een nachtje heb doorgeslapen, eerst moest ik weeënremmers nemen om de zoveel uur en nu moet ik opstaan voor ons meisje. Ana-Lucia slaapt langer als ze een flesje afgekolfde melk drinkt, komt omdat ze sneller in slaap valt aan de borst en dus minder drinkt dan.

2. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij zouden graag rond nieuwjaar opnieuw willen proberen zwanger worden...

3. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    @Melanie, ik hoop dus dat ik over enkele jaren hier ook vier kindjes heb rondlopen… Al kan ik mij nu niet onmiddellijk voorstellen dat ik evenveel van volgende kindjes zou kunnen houden. Het moet wel een fijn gevoel geven dat je gezinnetje nu echt compleet is.

@Sterrekind, ik mag normaal wel nog gewoon bevallen, als het kindje tenminste niet in stuit ligt dan.

4. Amle

Amle Niet meer actief

Vraagje aan de meiden met een hond: vanaf morgen ben ik weer de hele week alleen thuis. Hoe doen jullie het met het uitlaten van de hond? Ik neem aan de kleine in de box/wandelwagenbak of bedje laten slapen en dan een klein rondje met de hond lopen?

5. tomenjerry

tomenjerry Fanatiek lid

15 mei 2005
    1.191
    0
    0
    winkelmedewerker
    emmen
    vissie ik heb dus de avent aangeschaft en die voldoet mij prima moet zeggen dat het nu al een stuk lekkerder voelt.

6. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi meiden

Vandaag doop van ons nichtje gehad. Ben doodmoe en kapot nu. Gaat sowieso niet lekker hier....

Evelien: fijn dat je zo genieten kunt

Hoe was de doop?

Miep: hier zelfde voorkeurshouding en moeilijk er van af te brengen, weet helaas nog geen werkende tips

Zwanger worden na ks zeiden ze mij 1 jaar wachten.....

Zoë ligt weer op de arm. Ze huilt ontzettend veel en is ook erg veel wakker. Weet me ff geen raad meer, we zijn beide lichtelijk doodvermoeide mama's met een doodvermoeid kind!

twinny

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik neem hem mee in de wandelwagen. Ik vind het een naar idee om hem alleen thuis te laten namelijk. Je kunt hem ook in een draagdoek meenemen, als je die hebt. Ik denk erover die nog aan te schaffen, zeker wanneer ik weer moet werken en het rondje iets sneller gelopen moet worden dan nu.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Mona Gefeliciteerd met Daniël! Wat een moeilijke start, fijn dat jullie nu eindelijk lekker kunnen genieten!

Sverre heeft het gisteren super gedaan! Alleen op de terugreis leek hij telkens wakker te schrikken in de auto, heel zielig. Dus ik heb de halve weg met mijn vinger in zijn mond gezeten in een onmogelijke houding (hij stond achter mijn stoel namelijk).

Hij heeft nu weer heel erg last van krampjes.. Zo zielig en ook vermoeiend. Moeilijk te troosten.

Hij fladdert ook heel erg, dus ik ga woensdag bij het CB zeker vragen naar inbakeren. Ik heb Eef's tip van de hydrofielluier al geprobeerd en dat lijkt goed te werken.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik ben morgen ook weer alleen.. :( Ik weet wel dat ik het ga redden maar ik zal Alex zo missen. Hij heeft ook nog eens vroege dienst ook dus we moeten nog even kijken hoe we het doen met de nachtvoeding.

Ik voel me trouwens veel beter. Die depressies bij mij zijn echt 'chemisch'; ze zeggen dat het niet kan maar volgens mij helpen die pillen nu al.

10. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Whatever je doet, doe één ding niet! Een vriend van mijn moeder was een keer zijn hond aan het uitlaten en kwam daarbij een vrouw met kinderwagen tegen, die had haar twee bouviers aan de wagen gebonden. Joy, de hond van die vriend, hield erg van water en sprong dus in de sloot, de bouviers er achteraan met wagen en al! Alleen: de moeder stond dus te gillen op de kant in plaats van haar kind te redden, dus die vriend is toen maar zelf de sloot in gegaan om de kinderwagen eruit te halen. Wat een avontuur!
    Maar goed, de waarschuwing is dus: bind niet je hond aan de wagen vast!
    Haha of neem een kat ;)

11. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    He vrouw...
    Doe jij mijn schoonzoon 's morgens in bad of later op de dag?
    Anders bel ik je morgenochtend even.
    Moeten we maar even kijken of het uitkomt.
    Gaan we EINDELIJK kletsen!

Enne, fijn dat Sverre het gisteren goed deed. En dat het inbakeren met de hydrofiele luier lekker lukt!

Had je hier nog niet gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, dus dat zal ik nog even doen! Van harte! Voor jullie allebei. Geef elkaar maar een knuffel van mij.

Verder een tip voor het drinken van Sverre. Als je de speen steviger op de fles draait dan is er meer vacuum in de fles. Dan moet Sverre meer moeite doen om het eruit te krijgen en is daardoor eerder moe en voldaan. Dat helpt vaak bij het laatste flesje om hem makkelijker de nacht door te krijgen!

12. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Pff ja dat is lastig he dat schrikken. Met iedere bobbel in de weg gaan die armpjes weer de lucht in! Ik ga na een huilbui in de auto een tijdje terug ook maar gewoon achterin zitten bij haar, dan krijg je tenminste geen kramp wanneer je je pink in een mondje moet steken ;)

13. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Het was bij mij idd. een 'spoed' keizersnede. Dus niets vooraf besproken. Maar goed, heb toch 4 dagen in het ziekenhuis gelegen. Is toch raar dat ik alles achteraf hoor? Voor hetzelfde geldt had ik wel getild, gestofzuigd, gedweild en auto gereden (hoorde vandaag dat ze dat ook afraden).

Enne... tnx voor de complimenten over de foto's van mijn meisje. Op 2 manieren, dat ze mooi en fotogeniek is, en dat het mooie foto's zijn.

14. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Placebo-effect anders? Na ja en anders is het toch fijn dat ze nu al helpen? Op wat voor manier dan ook, als jij je maar beter gaat voelen toch?

15. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Ben nog niet helemaal bijgelezen, maar wilde toch even reageren.
    Wij hebben een handig hulpmiddel (gekregen van een collega; weet niet hoe het heet). Het zijn 2 driehoekige schuimrubber (ofzo) dingen die met een stukje stof aan elkaar verbonden zijn. Je ligt het kindje op zijn/haar zij met de rug tegen de lange driehoek en met een armpje boven de kleine driehoek. De kleine kan niet doordraaien naar de buik en dus veilig ivm wiegendood. Na de ene voeding leggen we Mick links en daarna dus rechts. Een bijkomend voordeel is dat hij nu lekker strak ingepakt kan worden en zichzelf niet wakker slaat. Het gaat zo goed dat we hem nu steeds vaker zonder dat ding in bed leggen en ik merk dat hij nu zelf afwisselend naar links/rechts kijkt.
    Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

16. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm klinkt goed, misschien moet je er eens een foto van maken? Ik zie het namelijk nog niet helemaal voor me...

17. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland

Uhhhh :oops:

Doe anders een fotootje ervan in je album?

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Klinkt goed, maar heb nog geen idee hoe het eruit ziet.
    En... waar kan je die dingen vandaan halen?

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!

20. Lexi73

Lexi73 Fanatiek lid

22 sep 2005
    2.180
    0
    0
    Docent
    Zeeland
    Vraagje:

Wurm slaapt al sinds de vorige voeding, die was om kwart voor vijf en daarna hebben we 'samen' de was opgehangen (zij lag op het logeerbed te kijken) en nog een beetje rondgelopen dus zou wel zes uur zijn geweest dat ze ging pitten. En nu slaapt ze dus nog steeds, en voor die voeding van kwart voor vijf sliep ze ook vanaf half één ofzo.
    Ik vind dat best lang en vroeg me af of dat niet té lang was. Maar ik laat haar liever slapen dan dat ik haar wakker maak. Weet iemand wat wijs is in deze kwestie?

Deel Deze Pagina