hoi dames Tan: niet erg hoor, kan me begrijpen dat je er over vermoeid van raakt. Moet er zelf niet aan denken, zou echt niet weten wat ik moest doen. Gelukkig slaapt Zoë 's nachts prima, soms huilt ze ff in haar slaap ofzo, maar slaapt dan weer verder. En Zoë loopt sinds donderdagmiddag helemaal alleen, ben zo trots op me meissie. twinny
Dagdag! Tanya he alweer zo'n rotnacht. Nog één mazzeltje dan ja, dat Paul er was. Ikzelf begin steeds meer en meer te denken dat deze fase - waar Sverre nu ook overheen lijkt (eindelijk! na 4 maanden!) met het gaan lopen te maken heeft. Marleen (van Adine) schijnt het rond 't lopen te hebben gekregen, Sverre dus ook, Ruben ook. Koeky had Rianne het ook rond het zelfstandig gaan lopen? Ik kan dat ook wel snappen; hun hele wereld verandert opeens gigantisch natuurlijk, ze hebben letterlijk en figuurlijk een andere blik op de wereld. En ze zijn in één klap zelfstandig(er). Maar goed, dat verandert niets aan jouw situatie nu. Ik zou zeggen, luister naar je gevoel. Als Ruben beneden wel gezellig en vrolijk is (zoals Sverre wel was), dan haal je hem gewoon naar beneden. Zeker als het alternatief is om 2 uur naast een huilend, mopperend kind te zitten. Maar als jou gevoel anders is volg je dat. En ECHT het gaat weer over. Het kan alleen even duren.
Hier nog steeds 'bliksem' in mijn hoofd; het klinkt ook echt als flitsen - als die geluid maken. Heel veel hoofdpijn en nog steeds zo duizelig. En echt súper chagrijnig. Maar, vandaag wel samen met Sverre het hele huis schoongemaakt. Eens grondig zijn speelgoed uitgezocht en ruim de helft naar zolder gedaan. Zijn spuugdoekjes en hydrofielluiers ein-de-lijk naar zolder. 't Is geen baby meer... Ik merk ook dat ik bij alles denk: zou de volgende dit nog aan kunnen, of gaan we dan allemaal nieuw spul kopen? Ik merk dat ik bij het gevoel van een tweede écht een 'gezinsgevoel' over me krijg. Ik denk dat we met 2 kindjes compleet zijn. Dus nog even oefenen.. Met oma gaat het niet goed. Ze is nu eigenlijk amper nog bij kennis. Mijn ouders blijven in de buurt nu. Ze heeft geen pijn, dat scheelt wel. Ik vind het zo zielig.. Ik vraag me ook de hele tijd af wat er dan nog door je hoofd gaat. Ik bedoel, ze zal toch nog een soort van dromen ofzo? (Zal wel mijn beroepsdeformatie zijn dat ik daaraan denk.) Zou ze aan vroeger denken? Ik hoop dat ze gewoon blije, tevreden dingen denkt/droomt/voelt.
Tanya; is het misschien niet te koud op zijn kamertje, jij krijgt koude voeten na 2 uur... en ruben ligt er de hele nacht? Kar: sterkte met je oma! Hoop dat ze idd over mooie dingen aan het denken en dromen is. Is toch een mooie gedachte. Twinny: super dat Zoë aan de wandel is! Wat doe je nu voor werk? Niet meer bij de dierenambulance (dat is toch wat je eerst deed he)
Marloes, hoe is het met jouw buik?! Jeetje joh over een paar weken heb je alweer je 20-weken echo! Krijg je die dit jaar nog of wordt t 2009? Wat gaat dat hard! Twinny, yeeaahh! Zoë loopt ook! Knappe meid hoor! Komisch is dat he, dat gewaggel?
morgen weer naar de vk, en zal dan wel de verwijzing voor de echo mee krijgen. Ben 20 weken begin januari... dus zal wel januari zijn, als we de echo krijgen. Gaat echt zo veel sneller als bij de 1e...
Ruben heeft geen koude handen of een koud gezicht. Dat was het eerste waar we aan dachten, dat hij wakker werd van de kpu ofzo. En ik krijg denk ik koude voeten omdat ik stil op een stoel zit met mijn voeten op de grond (en mijn pantoffels zijn eigenlijk niet meer dan slippers...). TNX voor het meedenken!
Kar sterkte met je oma. Ik denk dat ze hele mooie dromen heeft van het mooie leven wat ze heeft gehad. En alles wat ze heeft mee mogen maken.
mwoah.... De hoofdpijn is voor het eerst in vijf/zes dagen weggebleven. Dus dat is een plus. Sinds gisteren wel weer meer en vers bloedverlies. Dat is dus een min. Morgen maar ff met de gyn bellen om te horen wat hij er van zegt. Hopelijk heeft de uitslag dan ook al. Anders krijg ik de uitslag donderdag. Lief dat je er naar vraagt.
Ow balen van dat bloedverlies zeg . Hopen dat dat niks is dan, ik duim voor je dat de uitslag er morgen is en dat je hoofdpijn wegblijft.
hi meiden bedankt voor de felicitaties met het lopen van Zoë Tan: vanacht hopelijk wat beter geslapen? Ging ruben spoken nadat hij kon lopen of voor dat hij ging lopen? Kar: sterkte met je oma Femke: klinkt niet lekker, hopelijk is de uitslag oke Kar: succes vandaag met de uitslag van de MRI, laat je wat weten? Sjips dat je zo'n hoofdpijn hebt meis! Hoe slapen jullie kids tegenwoordig? Zoë wordt 's morgens rond 7u wakker en tegen 10u geeft ze aan dat ze moe is. Loopt naar de trap en wil traphek open en slapen. Zegt ze zelf. Dan laat ik haar de trap op lopen en boven is ze dan ondeugend en kruipt steeds weg. Als ze dan in bedje ligt, dan gaat ze eerst minimaal half uur zingen en keten eer ze eindelijk in slaap valt! 's Middags hetzelfde liedje, soms wel een uur keten eer ze gaat slapen (ze huilt niet), maar dan is ze pas na 1730 weer wakker en heb het idee dat ze dan 's nachts korter slaapt. Ze gaat uiterlijk 1930u naar bed! Hoe krijg ik haar naar 1 slaapje? Ze heeft de neiging om maar 1 uurtje te slapen, dus voor 13u mag ze dan niet naar bed, anders halen we de middag weer niet! twinny
wissel het af. Marin gaat bij de oppas 1 keer naar bed (13.00) en thuis afhankelijk van hoe moe ze is twee keer. Anders hengel je haar na een haklf uur zingen weer uit bed. In bed liggen is ook uitrusten. En anders ff met dekentje o de bank.
hihi, Zoë blijft echt op de bank niet stil liggen, hoogstens ff met een boekje op schoot ofzo. Ze is dol op voorlezen, gaat er helemaal in op! De bank is voor klauteren en springen, hahaha..... Maar ze is inmiddels na 20min. in slaap gevallen....... twinny
@Kar, ik snap wat je bedoeld met de foto's van Mirthe, haar gezichtje is idd in de 1e foto's al herkenbaar met nu. Haar haar is elke keer het verschil en de wangen worden minder bol Ik hoop dat je hoofdpijn snel wegtrekt en ook je humeur weer beter wordt. @Twinny, ben jij niet zekerder geworden door Zoe? Zoe is een schat van een meid dus die 2e komt echt goed hoor! En is ze nog heerlijk aan het stappen? Geweldig hoor en leuk om te zien he! Hier zit Mirthe op 1 slaapje, ook door de redenen die jij noemt. Is om 9 uur wakker, gaat rond half 2 er weer in, slaapt dan verschillend maar minstens 1 1/2 uur en dan weer om 20.30 er in. Ik heb haar gewoon geprobeerd op te houden en dat ging elke dag beter, nou is ze er helemaal aan gewend @Tantan, hoe is het met slapen gegaan? @Mamamarin, shit meis toch weer bloeden, heb je Gyn al gebeld?
Twinny Yeah! \/ Zoë loopt! Ruben zit op 1 slaapje nu. Wij merkten dat hij 's ochtends gewoon niet meer sliep en toen hebben wij het ochtendslaapje eraf gehaald. Hij slaapt nu van half 2 tot half 4. Marloes Veel plezier bij de vk vandaag! Femke Heb je de gyn al gebeld? Fijn dat je hoofdpijn weg is, maar balen van je bloedverlies nu Karlijn Hoe is het nu met jou? Voel je je al iets beter? Ik hoop het zo. Hoe is het met je oma? ik hoop ook dat ze fijn droomt nu. Ruben liep al een maand voordat de slaapproblemen begonnen. Ik weet niet meer wie het had over een sprongetje, maar ik geloof niet zo in sprongetjes ( ), Ik heb er nooit van gemerkt, van de 3 H's. Ruben is overdag gewoon vrolijk en actief, dus ook niet hangerig, humeurig en huilerig. Vannacht was echt een dieptepunt qua slapen. Wij waren gisteren naar de verjaardag van Melanie geweest (MelanieM, schreef hier ook mee). Op de terugweg was Ruben in slaap gevallen (van 20 tot 21.30). Bij thuiskomst meteen op bed gelegd en daar was hij het niet mee eens natuurlijk . Om 22.30 er weer uit gehaald, wat melk gegeven en rond 23 uur weer naar bed. Om half 23.45 sliep hij, om een half uur later weer wakker te worden tot 1 uur. En om dan vervolgen s om 4.30 weer wakker zijn tot 5.45. Vanmorgen heb ik hem om 9 uur wakker moeten maken anders is het de rest van de dag niks meer.