Femke, wat supergoed nieuws!!! Tan lees dat je al gestopt bent met je meds, hoop dat het snel raak is. Veel plezier en succes met "oefenen" Hoop dat Ruben weer snel doorgaat met doorslapen, Raven heeft net zo'n weekje achter de rug. Erg vermoeiend, wordt je niet vrolijk van. Succes meid, dikke knuff! Sinterklaas alleen bij mijn vader gevierd. Kids zijn gruwelijk verwend. Volgende keer nemen we een aanhanger mee voor alle cadeau's. dat beloofd wat voor de kerst als we de rest van de ouders zien. Kar gefeliciteerd! eindelijk je proefschrift af! Raven loopt! Sinds 2 weekjes zet ze een paar stapjes env andaag opeens een redelijk stuk van keuken de woonkamer in (zat achter de poes aan ha ha) En heb vandaag voor het eerst met de tweelingkinderwagen gelopen (liep eerst altijd met Raven in de buggy en Matice in de draagdoek) omdat het sneeuwde. Moest hem eerst nog wel in elkaar zetten (zat nogsteeds in de doos..Ivo zou dan nogsteeds doen. Ahum). De wagen loopt superfijn! Was al bang dat hij niet zo wendbaar zou zijn maar dat valt reuze mee. Raven wilt geen dutjes meer doen, resultaat is dat ze net om 17.30u op de bank in slaap was gevallen. Dus hup naar bed en ze slaapt nu nog. Hopelijk slaapt ze de nacht door (das de laatste tijd tot 5u want ze wordt wakker van Matice die dan de borst opeist) Ivo is nog werken tot 22u, dus tis nu lekker rustig hier.
Jekkia stoere Raven! Goed hoor! Hihi, de kat achtervolgen... En wat een eigenwijze joh, dat ze niet meer wil slapen overdag. Hopelijk gaat ze zich nog bedenken, zo te lezen heeft ze haar slaap wel nodig. Slapen zij en Matice trouwens op dezelfde kamer? Tanya hoe is het slapen bij jou vannacht gegaan? Viel het mee? Hier baal ik even heel erg. Grrr.. Pepper heeft net de zwartepietenmuts van Sverre opgegeten! Het is zo'n vernielzuchtig dier, ze begint ook aan de plinten! Dus we gaan toch de bench maar weer tevoorschijn halen. Alleen krijst ze dan alles bij elkaar, en dat is 's avonds weer niet zo'n goed idee ivm Sverre natuurlijk. Zucht.. Begin NOOIT aan een hond als je ook een dreumes hebt. Verder ben ik ziek thuis en kreeg ik net een beetje pissige email van een groepje studenten dat voor niets naar mijn kamer was gekomen. Tja, ik heb toch echt gisteravond rond 20:30 gemaild naar iedereen - en heb geen telefoonnummers dus jammer dan. Het is nog netjes dat ik het heb laten weten zeg. Wat denken ze wel.
Oh wij hebben trouwens vanochtend een heel schattig piraatje naar school gestuurd! Zal zo eens even een foto proberen te downloaden. Hij vond het redelijk okee, zeker toen ik zei dat hij heel mooi was en ikzelf ook even een sticker opplakte. We hebben nu zijn slechte oog afgeplakt dus ik denk dat hij morgen meer problemen zal hebben. En het eraf halen vanavond zie ik ook niet naar uit...
Ziehier mijn kleine piraatje! Let niet op de snotneus en de natte kin, hihi. 't Was tijdens het ontbijt.
oohhhh Kar, wat een schatje is ie toch. En heerlijk hè hoe ze reageren op als je zegt dat het mooi is. Zoë roept dan ook heel hard: oo-ie moooi, hihihi.... Hoop dat je je snel weer wat beter voelt....... Jekkia: top dat Raven kan lopen, Zoë loopt nu ook 2 wkn en ik vind het helemaal top! Ze worden dan inene ook zo groot! PPFfff twinny
Goedemorgen! Vandaag hebben we Sverre's goede oog afgeplakt en YES! hij heeft gewoon nog zicht in zijn 'slechte' oogje! Dat is in ieder geval één opluchting!
Kar, kan me voorstellen dat dat een opluchting is. Hoe is het de rest van de dag gegaan, hij zal wel moe zijn geweest van het kijken met 1 oog! twinny
Jekkia Woei! ! ! Raven loopt! \/ =D> Twinny Succes vandaag bij de echo, hoop dat er een eitje (of meerdere) goed aan het groeien zijn! CP-meiden Hoe was jullie midweekje? Marloes Ja...ik ga het toch vragen , heb je een voorkeur voor het geslacht van nr 2? Marc en ik hebben het er ook wel eens over gehad, maar wij hebben niet echt een voorkeur. Een meisje lijkt me leuk omdat je daar zoveel leuke kleertjes voor hebt, en een jongen lijkt me weer leuk voor Ruben. Hier echt geen voorkeur dus... Karlijn Super dat het afplakken goed gaat, dat hij zicht heeft in zijn "slechte" oogje en dat je proefschrift nu echt helemaal af is! Wel jammer dat Sverre uitslag heeft van die pleisters, wanneer kan je die hypoallergene gaan halen? Vanmorgen was het weer vroeg hier. Ruben was om 5 uur wakker, maar nu had het (denk ik) een reden. Hij had steenkoude handen en oren, dus ws gewoon wakker geworden van de kou. Heb hem meteen mee naar beneden genomen en de verwarming aangezet. Om half 7 (na zijn melk) weer terug naar bed en om 7 uur sliep hij. Kom ik terug beneden, hoor ik allemaal geluiden die ik niet kan plaatsen...ik werd er gewoon een beetje bang van! Bleek het de darmen van Tygo te zijn, dus die maar aangelijnd en lekker gaan lopen. Wat overigens heerlijk was! Het was nog heerlijk rustig, geen auto, mens of hond te bekennen. Het was lekker koud, op het begin tè koud maar later gewoon lekker om te lopen. En dan is het echt heerlijk als je weer thuis komt in een verwarmd huis, waar iedereen nog/weer in diepe rust is. Even tijd voor mezelf . Ik laat beide mannen tot een uur of 9 liggen, en dan trek ik ze er allebei uit. Met het slapen van Ruben gaat het toch wel beter eigenlijk. Was hij voorheen zo'n beetje elke nacht wakker, nu zitten er steeds mee door-slaap nachten tussen. Ik ben nog steeds strontverkouden helaas, met nog steeds een hardnekkige nare hoest, soms tot overgeven aan toe. Ach, denk ik dan, tis alvast een voorproefje voor de zwangerschap
Owja nog iets! Gister ben ik naar de kapper geweest en buiten het verven om heb ik nu een andere coupe! Er is een heel stuk af, was mijn oude kapsel een beetje zat. En vanmiddag komt mijn schoonmoeder op visite... ...kijk ik niet echt naar uit, maar ben allang blij dat ze nu na 5 maanden weer eens langskomt, toont ze in ieder geval een béétje interesse
Goedemorgen! Tan, ik vind je nieuwe kapsel echt superleuk! En wat fijn dat het slapen ietsje beter gaat. Lijkt erop dat de fase dan langzaam aan het overgaan is... Fingers crossed! Twinny, wat ik me nog afvroeg, die behandelingen van jou/jullie, is dat niet ontzettend duur? Of ben je extra, extra goed verzekerd? Lijkt me anders nogal een financiële belasting, bovenop de emotionele en fysieke belasting natuurlijk.
Hier weinig te melden; gisteren gezellig uit eten geweest bij zo'n 'kinder'restaurant (we hadden nog diner-bonnen), Sverre was zoooo schattig. (Maar ja, dat denk ik de hele dag door tegenwoordig ) Straks komen ze eindelijk onze wasmachine brengen. Die had er donderdag al moeten zijn, maar kwam toen helemaal gedeukt uit de verpakking. Weer meegenomen dus, en toen hadden ze ons vergeten in de route te zetten voor gisteren! Alex boos opgebeld, nou die werd me toch uitgekafferd door die man, dat het niet zijn probleem was dat wij geen wasmachine hadden nu. Vandaag komen ze dan dus. Maar: Koop NOOIT iets bij SATURN in GRONINGEN!
IUI zit meestal onbeperkt in de verzekering. Tenminste wel bij de FBTO. Ze willen nog wel eens moeilijk doen bij de medicijnen, maar over het algemeen loopt dat ook wel los. Bij IVF / IVF-ICSI heb je 3 vergoede pogingen. Mocht je dan nog niet zwanger zijn of een miskraam gehad hebben voor je 13e week, heb je pech en moet je de hele bups zelf betalen. Dat kan wel oplopen tot 5000 euro per keer. Maar heb ook wel eens 2500 gehoord. Maar feit blijft dat het achterlijk duur is....
Tanya, en Twinny... heb helemaal geen voorkeur! Allebei is leuk, weet hoe leuk jongetjes zijn, lekker kroelen met mama, haha... 'n meisje is nieuw... zou ik ook wel leuk vinden... haha nog 4 weken en dan weten we het. Hoe was het met schoonmoeder...5 maanden valt nog mee. Hier zijn het 12 maanden! Na ja, Kar, lekker service daar! Hopelijk is de machine nu zonder deuken aangekomen!
Twinny, hoe was je echo vandaag? Spannend weer he! Kar, fijn dat je je oma een mooi afscheid heb kunnen geven. En gefeliciteerd met je proefschrift Stoere piraat hebben jullie in huis Jekkia, yeah Raven loopt! Tantan, fijn dat het met slapen van Ruben weer beter begint te gaan En bij mij hoort verkouden zijn ook bij de zwangerschap, dus wen maar aan je voorproefje ja Je haar is super leuk! Het was super in Center Parcs, echt een aanrader! We hebben daar zo genoten en de kids hebben zich ook heerlijk vermaakt.
hoi meiden De echo van vandaag vertoonde nog niet echt een duidelijke folikel groei! Moet nu 1 1/2 ipv 1 ampul spuiten en maandag weer terugkomen voor de volgende meting. Ben benieuwd, heb gewoon eigewijze eitjes, hihi...... De IUI behandeling wordt gewoon inderdaad vanuit me CZ vergoedt en de medicijnen ook, dus geen extra financiële belasting, dat scheelt inderdaad wel. Van de medicijnen word ik erg wattig en moe, maar dat moet ik er maar voor overhebben. grjtz TWinny
Twinny (en Femke); oh ik wist niet dat IUI wel onbeperkt vergoed werd, ik wist dat 't bij IVF anders lag namelijk... Belachelijk inderdaad dat dat zo duur is. Jammer van die follikel Twinny! Maar gewoon hoop blijven houden! Sterkte met je wattigheid.. Nu even ego: volg deze link maar eens... (ben ik dus, die psycholoog) http://www.nu.nl/algemeen/1882243/manne ... en-op.html De wasmachine is wel aangekomen, ongedeukt, maar een ruim een uur later dan ze zeiden..
Hier in België krijgen we zes pogingen... in totaal, dus of je nou zwanger bent geweest of niet, zes keer en dan moet je het zelf betalen. Mijn nicht bvb heeft twee keer ivf gehad, ze heeft nu een dochtertje, ze heeft dus nog vier pogingen over als ze nog kindjes zou willen. Weet dus niet wat beter is... IUI wordt hier pas sinds kort vergoed. Dus toen wij IUI hadden voor Ana-Lucia moesten we alles zelf betalen, nouja, eigenlijk niet alles, de medicijnen en een deel van de follikelmetingen werden terugbetaald. Het bewerken van het zaad moesten we wel helemaal zelf betalen. Elke poging kostte ons uiteindelijk zo'n 200 euro. Valt best mee toch.
Twinny Jammer dat er nog geen duidelijkheid was. Ik hoop voor jullie dat je maandag meer uitsluitsel hebt! Karlijn Je artikel staat ook op http://www.telegraaf.nl/vrouw/2788321/_ ... tml?p=11,1 maar dan met reacties. Sommige zijn niet echt mals... Bij welk restaurant ben je precies geweest? Toen wij in Drenthe op vakantie waren zijn we ook bij een kinderrestaurant geweest, namelijk Thijs&Aafke in Klijndijk Visite met schoonmoeder viel mee. Ze had zowaar een cadeautje voor Ruben bij! (ook voor het eerst sinds dat we zwanger waren). En het was nog een leuk cadeautje ook, namelijk een shirtje van de H&M. Zij, Marc en Ruben zijn na het middagslaapje naar de kinderboerderij geweest. Mama heeft lekker op de bank de nieuwste Kinderen liggen lezen hihi