Twinny, spannend Kar en Tan jeetje doe testen doe testen hahaha ik ben niet nieuwschierig Ik heb nog geen arts gebeld ben er nooit zo happig op. :S en geen zin in eigenlijk. Moet nog zoooo veel doen. Me hoofd stroomt ff over. Vooral voor me werk hoor.
Wat leuk! Kim's meisje is er! Aidan en Hayley, past goed bij elkaar! GEFELICITEERD! Kirby jij ook gefeliciteerd met je aanstaande grote-zus schap! Jeetje wat bijzonder! Ik zou wel even raar staan te kijken denk ik als ik nu nog een klein broertje of zusje zou krijgen. Ik ben pas net thuis.. Kerstborrel gehad. Dacht dat ik morgen vrij was, niet dus. Er belt morgenmiddag een Canadese journaliste. Maar nu, jippie, wel over mijn eígen werk! Koeky, als ik morgen nog niet ongesteld word ga ik zaterdag weer testen. Wie weet lag het aan de test... Had bij Sverre andere gebruikt.
Dat is waarom wij geen kerstboom hebben maar een mini boompje met een slingertje en houten poppetjes erin (eigenlijk best een zielig boompje ) en een houten kersttal (poppetjes liggen door heel de kamer) Spiraaltje zetten was goed verlopen. Weinig last van gehad en 's avonds was bloeden ook al gestopt. Had me al helemaal voorbereid om kramoen en weken lang bloeden (kon wel 6 weken duren zei de gyn) Vriendin van mij had vandaag controle van spiraaltje. Bleek dat het spiraaltje verschoven was . Haar vriend voelde hem zitten tijdens de sex Raven LOOPT!!! Door heel de huiskamer heen en haar favoriete spelletje is nu onder mijn benen door lopen (keer op keer *zucht*) Slapen is nogsteeds 3-4x wakker worden tussen 3-6 (mijn moeder was vannacht blijven slapen en die is geen eenkeer wakker geworden van Ravens gekrijs. Ongelooflijk) Koeky BI heb je ook nog na je zwangerschap. Dat is omdat je bekken ook weer terug naar hun oude positie moeten gaan en ook weer langzaam harder worden. Ik ben nog paar keer terug gegaan naar de fysio voor massage aan mijn bekken. Tis 9 maanden ontzwnageren he... Kar en Tan wanneer gaan jullie testen, vind het allemaal wel erg spannend zo *Kar, succes morgen als je gaat testen* Kims meissie is er. Hayley, leuk.
Gefeliciteerd met het lopen van Raven! IEKSS! spiraal verschoven Wel fijn dat je niks hebt gemerkt met 't zetten. Lijkt mij echt eng. 9 maanden maar ontzwangeren . Stomme BI tis echt eng zelfs mensen om me heen horen m'n botten overelkaar knarsen en ik ga lopen alsof ik in me broek heb geplast. Ziet er niet uit dus.
Goedemorgen, Twinny heb je al nieuws? Vanavond gaat het dus gebeuren?! Spannend! Jekkia Knappe Raven! Nu nog weer leren slapen 's nachts.... Gelukkig viel 't zetten van de spiraal mee. Ik vond het eruit halen trouwens erger dan ik dacht. Echt een heftige pijn - maar zéér kort. Dus ik kan me niet voorstellen hoe mijn schoonzus die spiraal 'zomaar verloren' is. Hier vanochtend naar de huisarts geweest. Ik blijk dus te hyperventileren. Maar niet met dat oppervlakkige ademen, maar juist door teveel te zuchten. Alle klachten die ik heb passen precies. Komt waarschijnlijk door de stress van de afgelopen tijd - oma overleden, MRI van Sverre, proefschrift afronden. Er is weinig aan te doen behalve dus in een zakje ademen als ik merk dat ik het weer doe, en dan zo langzamerhand mijn CO2 niveau weer op orde brengen.
hyperventileren? ow daar had ik nou nooit op gegokt. Hoewel je wel onwijs last kan hebben van hyperventilatie. Ik hoop dat je er snel vanaf bent.
Goedemorgen, Gisteravond, net voor ik naar bed ging, ben ik ongesteld geworden. Volgende ronde weer proberen dus. Ik ben op een vreemde manier ook wel opgelucht; ik zie best op tegen de eerste 12 weken, en de 20-wk echo lijkt helemaal zoooo ver weg. Plus, 9 mnd niet slapen.. of bijna niet. En, als ik nu zwanger was geweest was ik op 28 aug. uitgerekend en we hebben hier al 3 verjaardagen in augustus. Dussss.. komt wel goed.
Weet ik ook zeker! Jeetje ik zie nu pas in je banner dat ik een grote mijlpaal van Ana-Lucia van de week helemaal over het hoofd gezien heb! Ze is gewoon al anderhalf! Alsnog gefeliciteerd!
hoi meiden Kar: op naar de volgende ronde dan maar..........succes...... Hier nu dus 15 daagjes minimaal wachten en dan kijken of we ongi worden! Ging gister heel goed en super ontspannen. Was wel ontzettend melig! Kwamen binnen en de verpleegster zegt dat ik me alvast van beneden helemaal mag uitkleden en gaan liggen op het bedje met beugels. Zij loopt dus weg en ik begin met me broek en San had jeuk dus had haar trui ff half uitgetrokken. Komt die verpleegster op dat moment weer binnen! Die moet ook gedacht hebben, hahaha DAarna moesten we ff 10 minuutjes ofzo op de dokter wachten. Je weet nooit welke dokter je krijgt, tis meestal een dienstdoende gynaecoloog in opleiding. Zeg dus tegen San, hoop niet dat we zo'n ouwe engerd krijgen. Ach zegt SAn: hij hoeft er toch niet in! Tja en toen kwam de dokter en ik dacht: nou die mocht er wel in hoor, hahahah . Twas geheel mijn type man, echt een lekker ding hoor. En San weet op wat voor een mannen ik val, dus 1 blik naar elkaar en we lagen weer in een deuk. Nou ik klaar liggen, dokter klaar zitten......handschoenen te klein, moesten we blijven wachten terwijl hij daar zo zat! Daarna ging alles vrij vlug: eendenbek, spreiden en inbrengen van het rietje etc. San mijn handje vasthouden en knijpen, dus ik auw en Sandra: Oja, jij moest knijpen als pijn deed hè! Moest ik weer lachen, maar mocht niet want dan duwde ik het zooitje van beneden er weer uit. Hij ook zo mooi: ik doe het heel rustig....... Waarop ik antwoorde: das fijn, dan hebben we er tenminste wat van! Ach zegt ie: we moeten er maar wat van maken hè! Toen ie klaar was, waren we inmiddels zo melig en aan het lachen dat hij ook ff niet meer wist hoe ie het moest doen. Maar twas in iedergeval wel gezellig! Hij zei dat het er goed uitzag qua tijdstip van inseminatie, stand baarmoedermond en slijm etc. Afwachten maar weer. Me temp. heeft dezelfde lage temp als gister dus eisprong nog niet duidelijk geweest! We zien wel...... Zo was heel verhaal....... twinny
Nou Twinny, hopelijk is het gelukt... beetje ontspanning kan nooit kwaad.. hihi Beter zo, dan van die strakke zenuwachtige gezichten toch... Kar; balen van je ongi, maar wel een mooie korte cyclus... en idd zo veel verjaardagen in 1 maand is alleen maar onhandig ; ) oooh, was aan het lezen op het topic Verloskundigen en kwam babylicious tegen...die van de tuin van Tanya... die heeft al een zwangerschapsbanner, zonder zwanger te zijn. slikt de pil, maar heeft zeker te weten de innesteling gevoeld en gaat volgende week pas testen...maar wel een banner hier verder alles goed, nog steeds wel aan het overgeven...maar ja. Hoort er hier nou eenmaal bij.. Nog 3 weken tot de echo
Twinny, fijn dat het zo vlot en ontspannen is verlopen! Ik duim voor een posi test over twee weken Kar, ja echt weer een mijlpaal die 18 maand... ze worden veel te snel groot! Loes, wat je vertelt over babylicious Ben benieuwd
Vind het trouwens wel erg verstandig van haar, verder de pil blijven nemen terwijl ze er van overtuigd is dat ze zwanger is. Weet niet welke pil ze neemt, maar goed is het iig niet, ALS ze al zwanger is, dan zou ze zo een mk kunnen krijgen door abrupt te stoppen met de pil.
Hihihi Twinny, klinkt erg gezellig! Ik duim voor je dat je over 15 dagen niet ongesteld wordt! Marloes, ja ik was haar van de week ook al tegen gekomen ergens. Ik heb dat met haar allemaal niet zo mee gekregen vorig jaar eigenlijk. Was geloof ik al bevallen toen en met andere dingen bezig. Vanmiddag is Sverre in de draaimolen geweest! Hij was er zooo blij van. En net iets heel engs gebeurd - hij is van het aanrecht gevallen! Hij zit altijd op 't aanrecht als ik kook, anders loopt hij rond mijn benen te jengelen en te trekken. En toevallig was Alex éven naar de zithoek en ik heb me heel even omgedraaid - BOEM! Ik schrok nog harder dan hij en moest bijna even hard huilen. Zo te zien heeft hij alleen een bult op zijn voorhoofd. 't Was snel weer over. Maar pfffff....
Ach Kar Dat is inderdaad wel schrikken als ze zo vallen. Wat ik eigenlijk doe als Ana-Lucia de hele tijd rond mijn benen draait tijdens het koken, is haar alvast in de eetstoel zetten met een paar boekjes en ondertussen praat ik ook met haar, vindt ze heel erg leuk. Knuffel voor jullie.
Ja Kirby zo doen we t hier ook..standaard als ik ga koken gaat mevrouw dwars doen en aan mn benen hangen of vanalles doen wat niet mag..dus ook hier zet ik haar dan vast in de stoel, soms even voor de tv, soms met een speeltje. Nog een tip voor hyperventileren trouwens: ga effe een rondje rennen, of de trap op en neer. Je lichaam gedraagt zich namelijk net zo als wanener je hardgelopen hebt, dus sneller ademenhalen, hart klopt sneller enz enz. Omdat dit niet het geval is, voelt het dus naar..als je je dan aanpast aan dat wat je ademhaling doet en dus inderdaad even gaat rennen, kan het heel goed daarna over zijn. Je neemt dan anmelijk niet téeel zuurstof op, maar gewoon 'genoeg' Ik vind dat Kim prachtige namen heeft bedacht/ gegeven aan dr dochter. Zo gaaf ook om je dochtertje die in december geboren is Noelle te noemen..Luf it! Twinny, t klinkt allemaal zó vervelend waar jullie doorheen moeten om een kindje te mogen krijgen...Ondanks de lol enzo, lijkt het me allemaal erg naar, zo plastisch en zo bewust.. Maareh..je bent dus bi? Grappig, dat wist ik niet (meer) ..en die vent zich maar van geen kwaad bewist dat jij hem ondertussen wel een cutie vond..die dacht : ach ze is toch lesbisch dus ik kan t vuurtje voor de grap wel wat opstoken '
Hmm ik weet het niet.. Volgens de huisarts neem je namelijk niet teveel zuurstof op, maar je ademt teveel koolstof (co2) uit. En daar heb je dus een tekort aan. En zoals ik me de laatste tijd voel zou ik dus continu rond moeten rennen - ik ben eigenlijk de hele dag duizelig. Maar wie weet, baat 't niet.. Ja die namen zijn lief. Niet mijn keuze maar absoluut mooi en in combinatie met Aidan ook. Wat een flinke dame ook he?! Bijna 4 kilo! Ben heel benieuwd naar 't bevallingsverhaal en of het deze keer beter en fijner was.
Hier ook weer even een teken van leven van mij Ik sterf van de rugpijn . Gistermiddag kon ik ineens helemaal niks meer, stond te huilen van de pijn! Met pijn en moeite kon ik op de bank gaan liggen, maar ook dat hielp niet. Evenals paracetamol en een heet bad. Andere pijnstillers mag ik helaas niet ivm die bloedverdunners. Gisteravond deed ik er een kwartier over om op te staan om naar de WC te gaan, en als ik klaar was deed ik er weer keilang over om van de WC ag te komen . Ik had gehoopt dat slapen vannacht zou helpen, maar helaas, kon vanmorgen niet zonder pijn opstaan en heb er huilend een half uur over gedaan om uberhaupt overeind te komen. Aankleden was ook al zo'n ramp. Het erge vind ik dat ik niks met/voor Ruben kan doen,l ik kan niet bukken, dus hem niet troosten als hij gevallen is. Ik kan hem niet optillen of op schoot houden. Kan gewoon helemaal niks en daar baal ik best wel van. Ik wil gewoon weer dingen kunnen doen, al was het maar zoiets simpels als stofzuigen ofzo. Ruben was vannacht ook weer aan het spoken, hij was wakker van 0.15 tot 1.15 en vanaf half 7. We hebben het idee dat hij heel licht slaapt en van het kleinste geluidje wakker schiet. Straks komen opa en oma (mijn ouders) hem ophalen, hij blijft daar logeren. Hebben papa en mama even rust, kunnen we even bijtanken want we zijn beide toch langzamerhand wel erg op aan het raken van al die korte nachten. Gisterochtend was hij namelijk alweer om 5 uur klaarwakker en die nachten ervoor ook weer rond 0.00 uur. Ik heb nog niet getest, het is nu 4 dagen voor NOD dus volgens de matcare testen zou het mogelijk kunnen zijn. Karlijn Oei Sverre van het aanrecht ! Zijn jij en hij al een beetje bekomen van de schrik? Twinny Leuk dat je vrijdag zo'n pret had! Haalt toch een beetje de beladenheid eraf. (enne hetero's hebben ook pret als ze een kindje maken, dus waarom lesbiënnes niet ) Yashica Woei! ! ! Raven loopt nu echt! \/ =D> Babylicious, breek me de bek niet open...rare meid met rare opvattingen... Hyperventilatie Ik kreeeg juist altijd hyperventilatie als ik aan het hardlopen was. Ik heb even gegoogled en het volgende gevonden Als er te snel of te diep wordt ingeademd, wordt er te veel zuurstof in korte tijd opgenomen en wordt er ook te veel koolzuur uitgeademd. Hierdoor blijft er te weinig koolzuurgas in het bloed Dus Kar, lekker in een zakje of je handen ademen, werkt snel! Ik hoop dat je er gauw minder tot geen last van gaat hebben! Ik ga weer even (proberen te) lopen, heb nu al te lang op de stoel gezeten...
Ja, vind je?! Ik heb er eerlijk gezegd echt nu al schoon genoeg van. Heb er zoooo geen zin in het weer te proberen. Ben blij dat ik nog ongesteld ben (en wie weet komt m'n gevoel daar ook wel van hoor ).
(Ik doelde hierboven dus op de heteroseks hoor.. Tuurlijk mogen lesbienne's ook lol hebben.. ) Tanya, ik vind het zo rot voor je! Maar ook erg hoopvol dat je dus zwanger bent... Al zou dat wellicht nog eens 8 mnd rugpijn betekenen. Aanrecht: ja Sverre is zeker hersteld van de schrik, ik ook wel. En ik heb de stoel met 't speelgoed en de televisie etc etc ook geprobeerd. Ook de stoel naast 't aanrecht zetten. Gekrijs is het gevolg want meneer wil in de pannen kunnen kijken. Tja, topkok in wording he?! Als hij voortaan erbij zit kan hij dus gewoon niet alleen gelaten worden, zelfs niet eventjes. Weer iets geleerd.