@Jekkia, gefeliciteerd met het lopen van Raven, gaat ze lekker nou? hoop dat ze vlug weer lekker gaat slapen @Kar, gelukkig weet je wat je heb nou, had niet aan hyperventileren gedacht hoop dat de stress weer lekker gaat verdwijnen En jammer van je ongi. Ik zag ook tegen een zwangerschap op, maar kan nou niet meer terug he En hoe is het met Sverre? (lees dat het gelukkig goed met hem gaat) @Twinny, hi hi wat een grappig verhaal, ik mag dat wel! Nou duimen voor een mooie test @Marloes, ik heb die babyli..... tegen gekomen bij de 1e symptomen vond het heel raar verhaal, maar wist niet meer dat zij toen ook bij ons was? @Tantan, ooh wat erg om het zo in je rug te hebben, knuff meis goed van je dat je ruben even laat logeren om zelf bij te tanken!
Tja ach..je kan beter naar de ervaringsdeskundigen luisteren dan..lekker in een zakje ademen en hopen dat het beter gaat dan maar
jouw reactie kwam een beetje raar op mij over. Maar kan ook aan mij liggen. Of bedoelde je mij niet als "ervaringsdeskundige"?
ik doelde op jou (zie je reactie over t hardlopen) en de huisarts die vinden dat t rennen niet helpt en dat een zakje wél helpt. (n.b. áls ik er zelf vroeger last van had hielp rennen wel en een vriendin die al jaren hyperventileert doet het óók altijd dus in die zin zijn de meningen/ adviezen verschillend en raad ik kar aan zelf uit te gaan vinden wat bij haar past. Een zakje vond ik zelf nooit iets uithalen) Verder kunnen wij ons beter niet met elkaar 'bemoeien'Tan (en bij deze: bemoeien bedoel ik niet negatief, ik bedoel hiermee dat we ons beter op anderen kunnen richten dan op elkaar)
Dat is dus precies weer een goed voorbeeld van dingen verkeerd lezen. Maar goed, ik geef je in het laatste helemaal gelijk.
Ha meiden' Leuk je weer ff te zien Niva, wat een mooi meisie is Devin toch! Kar: tjee dat is inderdaad erg schrikken! Gelukkig hebben jullie beiden het avontuur "overleefd"... Zoë vindt het heel leuk om er in de keuken bij de te komen zitten op de grond. Ik geef haar dan wat plastic kommen, kommetjes en grote plastic lepels en dan gaat ze ook koken. Ze wil ook in de pannen kijken, maar meer om te zien of het al klaar is. Als mevrouw honger heeft roept ze steeds kookke kookke! Ik kan haar echt niet al in de kinderstoel zetten, want dan wil ze eten, haha! Tan: tjee meis vervelend van je rug. Kan me voorstellen dat je daar ellendig van wordt. Lekker dat Ruben ff kon logeren. Hopelijk gaat het vlug weer wat beter! Monique: balen dat je nog steeds zo misselijk bent, had je dat je vorige zwangerschap ook? Hier vandaag niet lekker. Vanmorgen flauw gevallen op de wc en steeds een mega ongi gevoel, pijn in me buik! Het zal wel komen door de gebruikte hormonen, hoop dat het vlug over is! twinny
Jeetje zeg, ik wou bijna dat ik niets had gezegd over dat hyperventileren. Ik zie wel wat ik ermee doe, ik moet eerst nog leren herkennen dat ik het uberhaupt doe, dus hoe ik er dan mee om ga is stap twee. Kan goed zijn dat ik dat rennen alsnog ga uitproberen - al heb ik op daar op dit moment weinig energie voor. Het was in ieder geval niet mijn bedoeling ruzie/rel/onrust te veroorzaken.
Oww bah Twinny, dat klinkt niet goed! Kan het niet de innesteling zijn? Of is dat nooit zo snel na bevruchting.. Pas je wel een beetje op jezelf?
volgens mij heeft de bevruchte eicel een dag of 5 nodig om vanuit de eileider in de baarmoeder te komen om zich dan te gaan nestelen. Lijkt me dus beetje vroeg! Denk dat ik gister te veel vette rotzooi gegeten heb! twinny
Kar wat jammer, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Sverre van aanrecht gevallen dikke kus voor op zijn built Zet Raven ook met koken op het aanrecht neer, stoeltje wilt ze niet in zitten. Aan mijn benen hangen is niet zo handig Tot nu toe is ze er nog niet vanaf gevallen (klopt af) Raven is ook een echte pottenkijker hyperventileren als je geen zakje bij je hebt, maak dan met beide handen een holletje met een kleine opening erin waardoor je in en uit ademt. Hetzelfde principe als een zakje. Bewust op je ademhaling letten als het weer afzakt (van te veel zuchten komt er te weinig zuurstof in je bloed). Heb er ook soms last van in tijden van stress. Je kunt bij apotheek ook zo'n ademstuk krijgen voor tegen het hyperventileren (soort molentje) Tis even zoeken wat beste werkt, je vind vanzelf wel een manier *ah, lees net dat het al allemaal ge(m)opperd is* Tan veel beterschap met je rug en hoop dat jullie allebei beetje kunnen opladen nu Ruben logeren is. Raven loopt steeds meer en sneller en slaapt weer wat beter, ze wordt wel nog 2-3x per nacht wakker. Maar na wat gesus gaat ze weer slapen. Maar nu komt Matice opeens weer voor een nachtvoeding (tis vast afgesproken werk ha ha) Matice heeft vandaag voor het eerst peer gehad. Heerlijk dat gezichtje toen hij door had wat hij proefde. Hoop gesmek. Ha ha.
@Twinny, herkenbaar dat in de stoel zetten betekend eten! En ja bij Mirthe was ik ook zo misselijk helaas Jeetje flauwgevallen, klinkt eng, nou geen last meer? @Jekkia, ik lees Matice en peer en denk is die gek geworden. Is Matice gewoon al weer 4 maanden, pffff
Ik kom even snel langsvliegen. Hoop nieuwe zwangere mama's (gefeliciteerd!) en een hoop die het dus weer aan het proberen zijn. Spannend! Is het geen idee om Sverre een stuk zeil te geven waar hij met wat eigen pannetjes op kan zitten knoeien. Met wat water en wat lepels? Demelza komt er altijd bij zitten als ik kook. Die knoeit dan wat met wat water, roert wat door een pannetje, proeft wat met haar lepeltje. En sinds ze dat doet heeft ze haar eigen pannetjes om in te kijken en heeft ze het reuze naar haar zin. Ik mag ook regelmatig haar water proeven om te kijken of het al goed is Zaterdag hadden we de 2e 4d echo. En ook hier is weer goed te zien geweest hoe de placenta ligt. Dus eigenlijk kan ik er zo goed als zeker van zijn dat ik nog maar 8 weken hoef en dat het een geplande keizersnede wordt. We shall see!
Hahaha Monique dat dacht ik ook over Matice! Maar hij is inderdaad alweer 4 maanden! Ongelooflijk... Hoi eef! Hoop inderdaad dat het niet lang meer duurt. Nog maar 8 weken.. Ook al zo snel! Half februari dan dus? Jekkia gelukkig nog een moeder die haar kind op 't aanrecht zet... In de kinderstoel helpt niet, zelf met pannetjes ook niet.. Heb al veel geprobeerd maar helaas. Enige voordeel is wel dat hij het op het aanrecht al vaak wat rauwkost wegsnoept. Pfff ik ga zo maar eens lekker vroeg naar bed. We hebben sinds vandaag het dikke dekbed weer erop liggen (hebben zo'n 4 seizoenen ding). Heerlijk! Trusten dus maar!
Heeee ik zie bij de augustus 2009 mama's dat Lieff ook zwanger is! GEFELICITEERD! Ik moet dat lijstje weer eens opzoeken.. Morgen maar. Trusten!