Juli 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Amle, 26 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Wil gelijk ff vragen om dit niet op m'n eigen hyve te zetten voor de mama's die daar staan. Familie weet nl nog van niets, maar je hebt het inderdaad goed Kar :D

Ik ben er zelfn og een beetje onzeker over hoor. Heb tot nu toe nog steeds vage testen met vage streepjes, al had ik dat met Norah ook tot anderhalve week na m'n nod.

2. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Als alles goed blijft gaan zijn Monique en ik dus beiden aug 09 mama's.
    Alhoewel Monique, jij geloof ik begin aug, en ik eind, verbaasd me niets als het sept word.

3. Niet meer actief

Lieff Gefeliciteerd!

Eef Hm, dus de placenta ligt nog steeds voor de baarmoedermond... Maar aan de andere kant heb je wel over max 8 weken pinda nummer 2 in je armen!

Twinny Oei, flauwgevallen...klinkt niet best! Ik hoop dat je buikpijn snel over is en dat flauwvallen ook!

Ik heb vanmiddag besloten om een afspraak te maken morgen bij de HA, ik trek die rugpijn niet langer meer... :cry: Begin van de avond heb ik ook een zw-test gedaan, en die was negatief (ik wilde het al weten, mochten ze morgen bij de HA iets voor willen schrijven qua meds). Kan verschillende oorzaken hebben, te vroeg (4 dagen voor NOD), verkeerd tijdstip ('s avonds ipv 's ochtends) of gewoon niet zwanger. Morgenochtend nog maar eens testen vóór dat ik naar de HA ga. Ik ga nu lekker een hele nacht ongestoord slapen, welterusten!

4. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!

Sure, het is ons geheimpje hier! ;) Nogmaals gefeliciteerd, echt heel leuk! En dus twee augustusmama's ja, toevallig!

5. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    ;) Komt goed. Gelukkig zijn Alex en ik vaak tegelijkertijd thuis nu tijdens kook- en eettijd, dan kan een van ons hem afleiden en de ander rustig koken.

6. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    (Met die ' ander' hierboven bedoel ik dus ik ;))

Oh zo lief, Sverre kan sinds vanochtend 'ja' knikken! :D Nee kon hij natuurlijk al erg lang. ;) Maar dit is nieuw. Nu loopt hij dus de hele tijd door het huis te knikken, hij valt er bijna bij om. :)

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Oh voor de zwangere dames die inspiratie nodig hebben voor een naam; bij het SVB hebben ze lijstjes van 2007 gemaakt. De naam Sverre is nog 38 keer gegeven, dat had ik niet verwacht. Er is ook een Violence geboren! :confused: Dat is toch gewoon gemeen?!

meisjesnamen:
    http://www.svb.nl/Images/meisjesnamen20 ... 186449.pdf

jongensnamen:
    http://www.svb.nl/Images/jongensnamen20 ... 186450.pdf

Leuk: maar 2 Demelza's (wie zou die andere zijn?!) en maar 1 Devin en 1 Chedella! Rara waar zouden die wonen? :D

Verder: 48 Rianne's, 174 Mirthe's, 5 Raven's, 237 Elise's, 806 Ruben's, 4 Nicci's, 100 Norah's..

8. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Tnx Kar haha. Jongensnaam staat hier al vast..Meisjesnaam is nog een twijfel.

9. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Demelza maar 2 keer, maar Giulietta wel 4 x!
    De naam die uk nu krijgt kan weer op meerdere manieren gespeld worden.
    Ben er verbaasd over hoe vaak de eerste naam (niet roepnaam) wordt gebruikt op de andere manier gespeld.
    En de roepnaam wordt ook weer zelden gebruikt.

Bij de jongensnaam wordt de eerste naam verdomd vaak gebruikt. Had ik niet verwacht.
    De echte naam maar 1 keer!

10. lieff

lieff Actief lid

8 nov 2006
    292
    0
    0
    Zie dat Norah 100x gebruikt is, en NOrah Lynn zoals haar tweede naam is, maar 1 x

11. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Het klopt niet hoor, Want er is ook nog een Devin geboren hier in het dorp..die mensen vonden haar naam zo leuk dat ze 'm gebruikt hebben voor hun zoontje (hihi) ....
    of was dat dan toch begin 2008 ¿

effe kijken hoe vaak Danae gebruikt is...Wat leuk Kar! :)

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je zoekt óf op meisjesnaam, óf op jongensnaam, Niva..
    dus dan kan 1 wel natuurlijk

13. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    Ow ja..wat dom van me :) Je hebt gelijk Marloes...*slaat zichzelf effe tegen dr hoofd om wakker te worden*

14. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    't is gewoon 50 keer als jongensnaam gebruikt -> Devin

Unglaublich, wie noemt zn zoon nou dichteres :)

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Devin is een Ierse jongensnaam.

De betekenis van de naam is `Dubhain`s erfgenaam`.

of

Devin De zwarte rivier. Tevens een graafschap en rivier

en het is een plaats in Slowakije...

Dichteres vind ik nergens terug...oh jawel.. dan staat het tussen de magische namen...
    Ben nu klaar hoor Niva :) was gewoon even nieuwsgierig

Hebben jullie eigenlijk naar de betekenis van de naam gekeken van jullie kindjes voordat je hem uitkoos?

16. Niet meer actief

Kar Oh wat leuk, ja knikken! Ruben kan dat ook, zo lief om te zien! Ben heel benieuwd naar je zwarte kerstboom, foto? Leuke site! Wij wisten op voorhand al dat Ruben vaak voor zou komen, tis natuurlijk een oerhollandse naam ;).

Om meteen op de vraag van Marloes in te haken, nee wij hebben niet gekeken naar de betekenis van de naam. Wij vonden Ruben mooi en Yannick paste er mooi bij. We wisten dat we een hollandse naam wilden die je niet steeds hoefde te spellen. Ik moest vroeger (en nu ook nog steeds) mijn naam spellen omdat heel veel mensen het met een J schrijven. Wij hadden beide een lijstje gemaakt en die naast elkaar gelegd, weggestreept, gecombineerd enzo.

Ik vind Devin een meisjesnaam. Maar dat komt natuurlijk doordat ik Devin ken van Niva. Als Niva een zoontje had met de naam Devin dan had ik dat nu gekoppeld aan een jongensnaam. En voorheen had ik er nog nooit van gehoord. Dus onpartijdig hier ;)

Lieff De jongensnaam is hetzelfde als de naam voor Norah als ze een jo9ngetje geweest zou zijn?

Eveline Las op je hyves van Leo. sterkte straks bij de DA!

Ik mag om 14.20 naar de HA. Mijn eigen arts is op vakantie (voor de verandering :rolleyes: ) en ik mocht zomaar, nadat ik uitgelegd had wat er aan de hand was, bij haar vervanger komen. Ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen/voorschrijven

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hier ook Tanya, een naam, die hij zelf kan schrijven.. Heb op school veel leerlingen met dyslexie, en je weet niet wat je ziet soms...

Voor de 2e hebben we voor een jongen weer een korte naam gekozen en voor een meisje nog dezelfde als de vorige keer.. dus als jullie geheugen goed is... :)

Zijn 2 namen waar ik nog niet aan een leerling hoef te denken.. dat is wel vaak hoor. Komt vriend met een naam, zie ik meteen een (vervelend) kind voor me... naam afgekeurd dus

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    en succes bij de dokter! fijn dat je zo snel mocht komen

19. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ik heb ook vaak dat ik iemand voor me zie bij een bepaalde naam, maar als je lerares bent lijkt me het verzinnen van een naam inderdaad echt een opgave! :( Er zijn zoveel K*kinderen met leuke namen.. ;)

20. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bij Sverre wilden we perse een Scandinavische naam en Sverre was eigenlijk al vrij snel de naam. Later bleek dat het 'Druktemaker' betekent, of 'Hij die wervelwinden maakt' en dat klopt dus precies! :D Hij was in mijn buik al vrij actief en nu nog steeds een wervelwindje! :)

Voor een meisje (eventueel, ik denk dat de volgende gewoon weer een jochie is namelijk ;)) hebben we een naam die 'Slechtziend' betekent. :( Ik vind het een prachtige naam maar ja, die betekenis.. Stel dat ze nou ook dat Horner erft net als Sverre. :( :)

Deel Deze Pagina